O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Podařilo se a základní grafické rozhraní pro textový engine je funkční. Chtěl bych tímto moc poděkovat zkušenému programátorovi - kolegovi z práce, že si našel čas hodně posunul vývoj enginu. Děkuju Michale!
Dlouho jsem hledal nějakou možnost jak částečně emulovat terminál, tak aby to bylo multiplatformní a nic jsem nenacházel. Pak jsem našel kus kódu pyconsole.py, který dělal přesně to co jsem potřeboval a fungoval jak v Linuxu, tak i ve Windows. Na Macu zatím kolega nezprovoznil gtk a pygtk, tak tam zatím nevím. Protože to je ale taky BSD, myslím, že se mu to dříve nebo později podaří. Našel jsem pro něj projekt Fink, který do Mac OS X přidá repozitáře s GNU softwarem.
Po nějakém mém zkoušení a úpravách v kódu jsem skoro úspěšně propojil engine, příběh i to nalezené pyconsole. Ale skutečně to začalo fungovat až včera večer, kdy se do toho pustil profesionál. V SVN si tedy můžete stáhnout aktuální kódy a vyzkoušet. V tuto chvíli se to asi někomu bude zdát, že je to vlastně to samé jako v terminálu, ale je to jen první krok - začátek.
Tiskni
Sdílej:
Je to len kvôli nejakému save/load ovládaniu?
Klid, nemá cenu to vysvětlovat lidem, co to stejně nebudou používat a dotaz pokládají proto, že zrovna nemají nic lepšího na práci. GUI je super rozšíření.
Chci se zeptat, umí tvůj engine počítat skóre a plánuješ přidat něco jako log, který by zaznamenával celý průběh hry do souboru?