Byla vydána nová verze 9.17 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).
Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Podařilo se a základní grafické rozhraní pro textový engine je funkční. Chtěl bych tímto moc poděkovat zkušenému programátorovi - kolegovi z práce, že si našel čas hodně posunul vývoj enginu. Děkuju Michale!
Dlouho jsem hledal nějakou možnost jak částečně emulovat terminál, tak aby to bylo multiplatformní a nic jsem nenacházel. Pak jsem našel kus kódu pyconsole.py, který dělal přesně to co jsem potřeboval a fungoval jak v Linuxu, tak i ve Windows. Na Macu zatím kolega nezprovoznil gtk a pygtk, tak tam zatím nevím. Protože to je ale taky BSD, myslím, že se mu to dříve nebo později podaří. Našel jsem pro něj projekt Fink, který do Mac OS X přidá repozitáře s GNU softwarem.
Po nějakém mém zkoušení a úpravách v kódu jsem skoro úspěšně propojil engine, příběh i to nalezené pyconsole. Ale skutečně to začalo fungovat až včera večer, kdy se do toho pustil profesionál. V SVN si tedy můžete stáhnout aktuální kódy a vyzkoušet. V tuto chvíli se to asi někomu bude zdát, že je to vlastně to samé jako v terminálu, ale je to jen první krok - začátek.
Tiskni
Sdílej:
Klid, nemá cenu to vysvětlovat lidem, co to stejně nebudou používat a dotaz pokládají proto, že zrovna nemají nic lepšího na práci. GUI je super rozšíření.
Chci se zeptat, umí tvůj engine počítat skóre a plánuješ přidat něco jako log, který by zaznamenával celý průběh hry do souboru?