Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Podařilo se a základní grafické rozhraní pro textový engine je funkční. Chtěl bych tímto moc poděkovat zkušenému programátorovi - kolegovi z práce, že si našel čas hodně posunul vývoj enginu. Děkuju Michale!
Dlouho jsem hledal nějakou možnost jak částečně emulovat terminál, tak aby to bylo multiplatformní a nic jsem nenacházel. Pak jsem našel kus kódu pyconsole.py, který dělal přesně to co jsem potřeboval a fungoval jak v Linuxu, tak i ve Windows. Na Macu zatím kolega nezprovoznil gtk a pygtk, tak tam zatím nevím. Protože to je ale taky BSD, myslím, že se mu to dříve nebo později podaří. Našel jsem pro něj projekt Fink, který do Mac OS X přidá repozitáře s GNU softwarem.
Po nějakém mém zkoušení a úpravách v kódu jsem skoro úspěšně propojil engine, příběh i to nalezené pyconsole. Ale skutečně to začalo fungovat až včera večer, kdy se do toho pustil profesionál. V SVN si tedy můžete stáhnout aktuální kódy a vyzkoušet. V tuto chvíli se to asi někomu bude zdát, že je to vlastně to samé jako v terminálu, ale je to jen první krok - začátek.
Tiskni
Sdílej:
Klid, nemá cenu to vysvětlovat lidem, co to stejně nebudou používat a dotaz pokládají proto, že zrovna nemají nic lepšího na práci. GUI je super rozšíření.
Chci se zeptat, umí tvůj engine počítat skóre a plánuješ přidat něco jako log, který by zaznamenával celý průběh hry do souboru?