Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Za pár posledních dní jsem opravil nebo vyměnil pár drobností jako třeba těsnění u jedné z hadic do motoru, gumové podložky pod kapotou a také jednu chromovanou kotvičku co uzavírá kapotu.
Z čeho jsem měl ale největší radost, že se mi podařilo opravit přepínač blinkrů tak, že už se vrací z obou směrů do neutrální polohy při točení volantem zpátky. Pružinku co jsem si zkoušel vyrobit sám bohužel nezafungovala, byla příliš měkká. Proto jsem se obrátil na odborníky. Ráno jsem dodal vzorek a po obědě jsem měl pružinku hotovu. Místo abych kupoval celý spínač za minimálně tisíc korun, stačilo poškozený díl slepit epoxidem a pružinku si nechat vyrobit za osmdesát korun.
Nyní již ale netrpělivě očekávám zásilku z USA, kde budou odvzdušnovací šrouby na brzdy, čepy k řídícím tyčím a lanko na automatické seřizování ruční brzdy, které mi chybí v jednom ze zadních bubnů.
Tiskni
Sdílej:
Možná mu závidí toho Jeepa. (Já závidím taky, ale "špatné" rozhodně neklikám.)
Tak ten Jeep zavidim tiez... a obdivujem ze sa do takeho nieco pustil. Tiez by som chcel mat taku "zabavku".
Já mu taky závidím tu garáž. Až já budu mít garáž tak do ní postavím Land Rover Defender III ale musí mít rezervu na haubně. A taky budu psát zápisky
nechci vypadat jako kverulant ale mám pocit že novější Defendery už tu rezervu na předku nemívají. Když vidím Defendera tak si vždycky vzpomenu na film Bohové musí být šílení. Scéna s "parkovací brzdou" a antikrist vylezlý na stromě, to prostě nemá konkurenci.