Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Včera mi začal zlobit motor, nechtěl běžet na volnoběh. Kamarád automechanik mi poradil, že bude zanesená volnoběžná tryska.
Karburátor jsem si musel nafotit, protože v Jeepech se používá více karburátorů, tak abych si našel schéma pro ten svůj typ. Mám tam Carter YF. Tak jsem karburátor sundal a dneska rozebral a vyčistil. Pro čištění jsem použil lihový čistič a pěkně jsem to uvnitř vše štětečkem a hadříkem vyčistil. Trysku jsem vymontoval a profoukl. Snažil jsem se umýt i komoru včetně klapek, která byla od spalin pěkně černá Uvnitř jsem raději na další věci nešahal a spíš jsem to jen pořádně propláchnul. Taky jsem to čistil i zvenku, ale dneska jsem neměl foťák, tak jsou fotky jen ze včerejška jak jsem to sundal špinavé.
Po namontování jsem doufal, že to poběží. Paráda, povedlo se!
Tiskni
Sdílej:
Černá klapka od spalin? Kdy se můžeme se těšit ventily?
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku. Ale asi by neuškodilo jen pro ten pocit zkontrolovat vůli ventilů aby se náhodou některý nepodpálil. Doporučuju nalít do nádrže nějaký prostředek na čištění palivové soustavy, případně pokud to má někde dole zátku tak vypustit ten bordel co se za ty roky v nádrži nahromadil. Čistící přísady má taky v sobě benzin Shell a prý snad i OMV. Kdysi taky benzin UNI od Slovnaftu ale tam teda nevím jestli to platí.
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku....asi tak nějak "potahy na sedáčkách jsem měl O.K. a vejfuk byl přesto děravej", co maj proboha ventily společnýho s karburátorem?
Jak prosté milý Watsone. Spaliny nemají v karburátoru co dělat a dostat se tam mohou jedině přes ventily. Příčina mi napadá trojí. Malá vůle na ventilech, chybně seřízený předstih a nebo podpálený ventil. Taky to ale může být u jeepu (podobně jako u škodovky jak psal kolega) normální.
v průběhu chodu čtyřtaktního motoru je moment kdy končí výfuk a začíná sání a tam může dojít k průniku zbytků spalin do sacího traktu. Záleží na konstrukci motoru, jeho stavu a režimu běhu a vlastně taky na výfukové soustavě. Prostě ve válci zůstane i po výfuku troška spalin a když se otevře sací ventil tak ty spaliny které mají pořád nějaký přetlak fouknou do sání.
Smí vůbec trabanty na dálnici?
Taky vím o autech prd. A autora obdivuju.