Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Héééééj, já se přimlouvám za ty zápisky o těch letadýlkách. Jak někdo někde psal taky v komentářích.
I kdyz letecka sezona ale pomalu konci, v zime litam tak akorat na simulatoru
A návod jak ve Flightgearu odstartovat, letět a přistát s cesnou by nebyl? :-D
Heh, myslim ze tohle auto nikdy neprodas, kdyz "cely svet" vi o vsech jeho problemech 
Já si osobně myslím, že takhle se rodí profíci, ne tím, že si někde vyslechnou jak se to má dělat, ale tím, že se v tom šťourají a musí na to přijít (často za mnohonásobek času) sami. Ale tak je to všude... Takže jen tak dál
. Takže bych si počkal tak rok, to už to auto bude ouplně v cajku a pak bych ho koupil :DIMHO se takový auto neprodává a když, tak někomu kdo k němu bude mít podobný přístup, a podobné informace jenom ocení.
). Proč ta záplata není „objetá“ kolem dokola ale jsou tam jenom takové „puntíky“? Předpokládám, že se to ještě nejspíš nějak zabrousí, ale nehrozí tam, že se tam nějak dostane voda?
Ahoj, mně osobně se dokumentovaný postup opravy také nezdá zcela "čistý".
Co jsem viděl jak v TV (Discovery ) tak u kolegů, co si pomáhají také doma drobnými klempířskými a zámečnickými pracemi -> pokud je v daném místě prasklina, karosérie se zavaří "housenkou", housenka se zabrousí do čista a rovna. Pak se odbrousí trochu barva dokola místa poškozená svařováním a nanese základní barva. Posléze kit + broušení + kit + broušení (v cyklu) a navrch příslušný lak.
Pokud je vadné místro prorezivělé, vyřeže se rozbrušovačkou případně nůžkami a vloží se "vyřezaný kus ze zdravé karosérie/náhrada vyrobená z nového plechu" a zavaří bodově a po ustavení nahotovo housenkou. Následuje již výše popsaný lakýrnický postup.
To co nám tu ukazuješ se hodí tak na vagóny či korby starých nákladních aut. Ty bodové svary u přeplátování podle mně nezakituješ nebo kit bude "pracovat " a praskat.
Dosavadní příspěvky byly inspirující, tímto příspěvkem jsi trošku "kazil řemeslo". Hodně ujetých kilometrů...
Pokud je na jednom elementu víc než 50g kitu je to prostě prasárna, dobrej klempíř dá max 20. Kolik ten blatník stojí třeba originál z U.S. vrakáče v Břežanech?
Tam predávajú diely na Jeepa? 
Tiskni
Sdílej: