Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Před více než rokem jsem začal pracovat na enginu pro textové hry v Pythonu. Po roce si myslím, že můžu říct, že všechny základní cíle se podařilo splnit.
Jako horké novinky jsou například možnost psát do kódu hry vlastní příkazy a definovat vlastní parametry, čímž se může velmi rozšířit původní engine bez nutnosti zasahovat do něj. Engine by měl podle mého obsahovat jen základní univerzální příkazy a zbytek speciálních by se mohl nacházet v kódu hry. Bude tedy pak na autorovi, jak moc dokáže vylepšit kód. Možná, že by třeba u některých hojně používaných příkazů mohla být časem přítomnost přímo v enginu lepší, ale to by bylo třeba nějak udělat, aby tyto příkazy šly třeba vypínat. U některých her by příkazy navíc byly zbytečné, když se třeba vůbec nikdy nepoužijí a hráče by to mátlo.
Docela dost práce je ještě v GUI, kde je téměř hotova počáteční možnost spuštění bez parametrů a poté výběr hry, kterou bude hráč hrát. Další věcí je možnost online hraní přes browser, to je zatím řešeno spíš tak na okraj trochu upraveným kódem z Webshell - to je webový server a emulátor terminálu napsaný v pythonu. Místo shellu v něm ale lze pustit terminálovou verzi enginu a hru. Má to ale zatím několik neduhů.
Chcete-li si tedy zahrát některé z textových her vytvořených v tomto enginu, neváhejte a stahujte.
Tiskni
Sdílej:
import engine ImportError: No module named engineTeda kde sa stiahne ten engine?
Píše se rok 2060. Svět se ocitl pod vládou zeleného teroru. Ekoteroristé se stali novou hrozbou. Po delší době jsi se rozhodl, že strávíš dovolenou v chatě po svém strýci Damiánovi. Je to spíše dřevěný srub hluboko v lesích, několik kilometrů od nejbližší vesnice. Žádná civilizace, žádná elektrika, jen klid a příroda okolo. Když jsi se chtěl podívat v lese po houbách, zaútočil na tebe vlk. Naštěstí to nebylo daleko chaty...Vyborne, tesim sa ako maly chlapec!
> j
Silnice neznámé třídy.
Můžeš jít na sever, na jih, na východ a na západ.
> j
Silnice stáčející se od severu k východu.
Můžeš jít na sever a na východ.
> s
Silnice neznámé třídy.
Můžeš jít na sever, na jih, na východ a na západ.