abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 879 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Maemo vs Android

    26.1.2010 08:09 | Přečteno: 2173× | Linux | poslední úprava: 26.1.2010 13:32

    Rozhodl jsem se koupit si nový telefon. Nejsem Geek, ale když vidím Midnight Commnader v telefonu, zbíhají se mi sliny.
    Nějakou dobu sleduji vývoj Androida. Android je vyvíjen tak rychle, že těžko říci, jak to bude za pár let. Aplikací v Androidu je celkem dost a bugy rychle mizí. Já ale počítám s tím, že budou situace kdy nebudu mít internet. Např. v zahraničí bych raději GPRS internet nezkoušel z důvodu ceny. Nebo hory, doly a navíc nebydlím ani v Praze ani v Brně, tzn. že EDGE u mě v bytě je +- na úrovní analogového modemu s neuvěřitelnou odezvou až několika vteřin.
    Což mě vede k tomu, že nechci být závislý na internetu. A Google whatever (asi kromě samotného Android OS) je pouze internetová záležitost. Co se týče Nokie N900, nemám moc zkušeností, ale co jsem viděl se mi líbí, až na klávesy (ale myslím že nebude takový problém si ji přemapovat nebo koupit anglickou).

    Zajímá mě názor ostatních, hlavně těch co mají zkušenosti.
    EDIT: Omlouvám se za OpenMoko a WM, ps: anketa nejde editovat        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Android vs Maemo vs ...
     (36 %)
     (51 %)
     (2 %)
     (5 %)
     (3 %)
     (4 %)
    Celkem 133 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.1.2010 08:52 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Internet v Androidu neni nutnost ale spis vyborna pridana hodnota. Muzes si zakazat data v roamingu, takze jestli casto jezdis pres hranice tak to ani nemusis hlidat. Programy si muzes natahat az kdyz budes na signalu nebo pres wifi. stejne je to se synchronizací. Maemo znam jenom z recenzi, takze to hodnotit nebudu ale predpokladam ze taky bude vyuzivat spoustu internetovych sluzeb(bude-li uzivatel chtit) a bez signalu o ne stejne prijdes. Ja osobne pouzivam G1 a vymenil bych ji jedine za nejaky lepsi model opet s HW klavesnici. Davam bod Androidu.
    Rezza avatar 26.1.2010 09:51 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Maemo bez netu je jako telo bez hlavy :D Clovek prijde o to nejlepsi - ale na to neni potreba nejak rychleho netu - na Jabber, FB atd. staci i 2G a navic je clovek stejne porad ve wifi signalu. Me osobne Android neoslovil - cekal jsem neco trosku vic. Ma urcite vic aplikaci, ale kdyz jsem si je tak prochazel, tak o uzitecnosti 90% se da pochybovat (rozumej - hledal jsem neco slusneho co preportovat pro Maemo :D). Ale nepouzival jsem to delej. Jinak do N900 jsem videl, ze se da nacpat (zatim moc nejede, ale co neni muze byt). Jinak Maemo je dnes spis pro geeky a early adopters. Mc je fakt pekne a proste vsechno na co je clovek z Linuxu zvykly tam je. A co ted chysta Nokia s Qt, to bude mazec! (Bohuzel se stale nevi, jestli to oficialne bude pak i na N900).
    26.1.2010 14:46 Petr Sigut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    > A co ted chysta Nokia s Qt, to bude mazec! co je tim mysleno?
    Martin Stiborský avatar 26.1.2010 16:46 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android

    To by mě taky zajímalo.

    Kvík ..
    Rezza avatar 26.1.2010 16:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    No za a) Nokia ted dela Maemo 6 - Qt based Maemo, za b) i do samotneho Qt (mozna nekdy az moc a zbytecne) cpe podporu mobilu - viz. QtMobility, QtMultimedia, za c) Qt Everywhere - jednou clovek napise a pak to proste pojede na Maemu, Symbianu, Windows Mobile... (http://www.youtube.com/watch?v=PCx8RfNhhXk), za d) declarative ui miri primo na mobily a je toho vic :D

    PS: zrovna si ctu tvoji bakalarku (a mel bych napsat hodnoceni;-)
    Petr Tomášek avatar 26.1.2010 08:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Chybí ti tam OpenMoko...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    cezz avatar 26.1.2010 10:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Uz sa da kupit s oficialnou technickou podporou a servisom v SR/CR?
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    26.1.2010 08:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Po cteni vsech recenzi davam hlas jednoznacne Maemu, s tesnym zavesem OpenMoko.

    N900 (je to snad zatim jediny pouzitelny HW pro Maemo, ne?) je pekny kousek HW, i kdyz mu par drobnosti chybi. Treba az bude N901, bude mit i kompas, oba rezimy USB (treba ne oficialnem, stacil by drobny hack ve forme mini-jumperu na desce.) a i v cesky variante bude mit normalni klavesnici, nejlepe s kruvovou ctyrsipkou. a nejlepe jeste moznost na 2 SIM.

    A cenu alespon kolem 10000, coz je sice porad nekolikanasobne vic nez jsem ochotny dat za telefon, ale aspon to odpovida konkurenci. A ne naprosto ujetych 16000Kc.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.1.2010 09:28 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Jo, tak N900 s podporou dvou SIM za 10k bych bral hned, ale obávám se, že se jen tak nedočkáme.
    Konqui avatar 26.1.2010 09:05 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Pořád jsem nějak nezjistil, jestli Maemo bude stejně volné jako Android a pohrnou se do toho i jiní výrobci nebo to bude jen Nokia-only záležitost. Nemám rád telefony od Nokie a na Androidu se mi líbí, že to začíná dodávat i HTC a další výrobci...
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    26.1.2010 10:06 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Jo, kdyby HTC teprv začínalo dodávat, HTC je první výrobce co telefon s Androidem uved :)Mám zálusk na Nexus One (i Cyanogen už je pro něj beta), případně na HTC Bravo, mělo by v Evropě bejt někdy na jaře.
    ...
    Konqui avatar 26.1.2010 10:32 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Já čekám na nějaký Android od HTC v nečem s HW klávesnicí (nejvíc se mi od HTC líbilo Touch Pro 2) ale G1 mi přijde jako takový šunt, navíc se mi na té klávesnici nepsalo dobře.

    Ale více se mi spíš líbí to Maemo, jen nevím jestli ho bude dodávat i někdo jiný než Nokia
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Rezza avatar 26.1.2010 10:37 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Nejaci cinani planuji MID, takze asi ne telefon. I kdyz jako kdyby se toho chytili skutecni cinani a za ty dva litry clovek koupil to co od Nokie za 17...
    26.1.2010 15:03 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Pořád jsem nějak nezjistil, jestli Maemo bude stejně volné jako Android...
    Zalezi co myslis tim "volne".

    Maemo je nekolikanasobne volnejsi ve smyslu "freesoftware". Je to proste linux s barevnym pozlatkem, bezproblemu se do toho zavrtas, ostatne clanky tady na abicku jsou toho dukazem.

    Kdezto Android osobne povazuju za blackbox a tak trochu za vykradani linuxu. Vezmeme si freesoftware co se nam libi a udelame z toho blackbox. Na programy tam mas ten jejich cenzurovaci market.. dekuji nechci.

    Pokud myslis dostupnost systemu i pro jine vyrobce, tak tam to IMHO bude podobne. Staci si jen pockat az Maemo opusti pulty obchodu. Myslim ze nokia s timhle prvnim kouskem jen osahava trh. Videls snad reklamu v televizi? Zatim se o to zajimaj spis geekove, kteri to vylepsej a vysperkujou a do ostreho konkurencniho boje pujdou az novejsi modely.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.1.2010 15:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Android není žádný blackbox, je to plně opensource systém, dobře dokumentovaný, se svobodným SDK.

    Market člověk nemusí používat, aplikace si můžeš instalovat odkudkoliv (stačí povolit v nastavení instalaci z neověřených zdrojů).

    Co se týče toho, že v Androidích telefonech jsou dodávány i uzavřené aplikace (aplikace od Googlu jako Market, YouTube, Google Maps, atp.), tak v tom není Nokia žádná výjimka - v Maemu na N900 je také dost uzavřených částí. A pokud je člověk hodně velký idealista, není problém uzavřené aplikace odstranit a nahradit nějakou opensource alternativou.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.1.2010 15:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Kdezto Android osobne povazuju za blackbox a tak trochu za vykradani linuxu. Vezmeme si freesoftware co se nam libi a udelame z toho blackbox. Na programy tam mas ten jejich cenzurovaci market.. dekuji nechci.
    Blackbox? Vždyť je kód dostupný pod GPL!

    A cenzurovací market? Nepleteš si to s marketem u iPhone?
    26.1.2010 18:06 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Maemo je nekolikanasobne volnejsi ve smyslu "freesoftware"
    Nechápu co vede lidi k tomu aby šířili tyhle bludy. Vždyť je to tak jednuduché si zjistit fakta.

    A fakta jsou tyhle: Android je společně s Openmoko distribucemi jediný systém, který si můžete komplet přeložit ze zdrojáků. Maemo ani náhodou.

    Jako přístup Nokie mi připadá v pohodě. At si tam maji klidně closed věci, ale jádro + telefoní stack musí být opensource, jinak máte v ruce jenom krám a výrobce rozhodne, kdy už je zastaralý a přinutí vás koupit si nový.
    26.1.2010 09:38 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Mám od května G1 s Andoridem. Internet rozhodně není nutnost. Od Firmware 1.5 už ani není nutnost přihlašovat se na google účet (nevím jestli je pak možnost dostat se na market). Já datovej tarif nemám, přijdu z práce a k naetu se připojim přes wifi, telefon si sesynchronizuje kontakty, kalendář, email, případně twitter, google reader, facebook...S maemem nemám žádnou zkušenost, ale Andorid můžu jedině doporučit
    ...
    tmr avatar 26.1.2010 10:10 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Mě závislost Androidu na internetu nevadí, spíš si teď už nedokážu představit mobil bez internetu. Dnes je mobilní internet skoro zdarma (mám skvělý Internet v mobilu od O2 - v Praze je někde průměrná 3G rychlost i 400kB/s a víc, týdně to stojí 40Kč a hlavně není žádný FUP). Pokud bych jel do zahraničí, tak bych si koupil balíček 10MB za 360Kč, což není až tak moc. Každopádně internet na pozadí si lze v Androidu vypnout, ale zbyde vám jenom mobil na SMSky a volání.
    Rezza avatar 26.1.2010 10:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Tohle zatim na Maemu neni poresene - da se bud vse offline nebo nic. A nekdo samozrejme napsal applet, ktery to resi - ale opacne :D Necha jen data a vypne mobil. Je poznat, ze to jsme netisti a ne telefonisti :D
    26.1.2010 10:53 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    mám skvělý Internet v mobilu od O2 - v Praze je někde průměrná 3G rychlost i 400kB/s a víc, týdně to stojí 40Kč a hlavně není žádný FUP

    Tomu se mi nechce prilis verit, co mate za tarif? Tady zminuji "limity" 150 a 500 MB...

    26.1.2010 11:03 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    též se připojuji k otázce. já platím cca 200 s daní a mám fup 150 MB up+down, docela bych si dal libit takový paušál...
    tmr avatar 26.1.2010 11:11 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    U jakého opertátora BTW?
    26.1.2010 11:51 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    bavime se o kyslikach samozrejme...
    26.1.2010 11:56 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    můžete kdyžtak případně zalinkovat váš paušál?
    tmr avatar 26.1.2010 12:59 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Já nemám paušál, ale předplacenou kartu - a platím si "O2 Internet v mobilu", 40Kč týden, první 3 měsíce 20Kč/týden. To jak platíte 200 s daní je jaký tarif?
    26.1.2010 14:25 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    mam internet v mobilu k pausalu... podle webu jde o to same jako pro kartu... jen bohuzel fup uplatnuji naprosto pravidelne :-/
    tmr avatar 26.1.2010 11:08 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    No oni tam sice zmiňují limity, ale ve skutečnosti je vůbec neuplatňují (nevím jestli úmyslně nebo ne). I při stažení přes GB za týden je rychlost stále stejná. Vypadá to, že FUP se neuplatňuje pro všechny zákazníky (znám někoho kdo má taky IVM a nemá FUP + zkuste vygooglit ["o2 internet v mobilu" fup neuplatnuje]).
    26.1.2010 11:43 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android

    Pozoruhodne. V tom pripade ostatni mobilni tarify, ktere se lisi pouze FUPem, neviditelna ruka trhu pripravila pro prostacky, kteri blahove veri uvadenym parametrum a plati 6x vic, nez by museli. Uz aby to vzali do rukou komunisti a vsecky tyhle marketingove magy znarodnili, von jim pak spadne hrebinek.

    26.1.2010 11:58 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    mě v brně datalimit přeteče pravidelně... jaké máte zařízení?
    26.1.2010 12:58 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Zatím se držím Windows Mobile... uvidíme, až Android trochu dozraje (a Windows Mobile skončí v propadlišti dějin). Tahle možnost v anketě chybí úplně. :(
    clipper avatar 26.1.2010 20:52 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    No já jsem byl dlouholetým uživatelem Win Mobile 5 na HTC TYTN s HW klávesnicí. Teď mám HTC HERO s Androidem a nemůžu si to vynachválit. Ani ta HW klávesnice mě nechybí.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    26.1.2010 22:31 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Já teď provozuji WM 6.1. Myslím, že co je pro mě zatím překážkou je (off-line) navigace. Telefon je k tomu príma, protože ho člověk má na cestách vždy sebou. V ČR navigaci až tak nepotřebuji, mimo ČR jsou jakákoliv data "díky" naším operátorům pasé a vypadá to, že na věky i zůstanou.

    Mimochodem, ještě jedna důležitá aplikace: jak je na tom Android se SyncML (konkrétně používáme Synchronicu)?

    Tyhle dvě věci... pošta (IMAP) a web předpokládám fungují u všech... a je vymalováno. Jo a synchronizace proti Linuxu (anebo alespoň zálohy).
    27.1.2010 01:05 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Co pořád lidi máte s tou navigací pod Androidem? Jak už jsem psal jinde, pro Android existuje široká nabídka kvalitních (offline) navigací - např. Sygic, NDrive, CoPilot a teď už i iGO. Osobně doporučuji Sygic Mobile Maps, má stejné kvalitní mapové podklady jako TomTom, je rychlá, přehledná, nenáročná a naviguje skutečně výborně.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.1.2010 04:14 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Aha, dík za odkazy. Přiznám se, že jsem prostě akorát líný a uvyklý TomTomu.

    Teď ještě co to SyncML.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.1.2010 18:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Sygic že je kvalitní?! V půlce měst nezná ulice a když zná ulice, tak nezná čísla domů. Trasy, co vymýšlí, jsou navíc naprosto katastrofální - dobře je to vidět, když člověk zakáže dálnice. To pak vymyslí trasu, že z toho člověku přechází zrak...
    27.1.2010 18:53 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Mám jiné zkušenosti, s tím jak Sygic naviguje jsem navýsost spokojen. Několikrát jsem ho při jízdě porovnával s TomTomem a navigoval stejně dobře (a mapy byly snad do puntíku stejné jako u TomTomu, včetně ulic a čísel domů - ostatně vždyť také používají stejný zdroj map).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.1.2010 18:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Jsi na tom koukám úplně přesně stejně jako já :-)
    Salamek avatar 26.1.2010 13:13 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    maemo je oproti androjdu fakt plnohodnotny linux android neni spatny, ale na maemo proste nema...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vlastikroot avatar 26.1.2010 16:49 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Když pořídíš n900 pustíš na tom i ten android. Dokonce i na některých těch WM zařízeních se dá rozjet linux (třeba teď mám tu htc uni s debianem).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    corwin78 avatar 26.1.2010 17:46 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Mě N900 dorazila v pátek a od té doby jsem ji nedal z ruky (ostatně teď z ní píšu :-), je to úžasný strojek. Nicméně je hodně hladová na data (slušný datový tarif podmínkou) a také elektriku.

    Co se týká toho jestli s českou, nebo anglickou klávesnicí, tak dovoz s anglickou teď seženeš snadněji než českou a hlavně o tři tisíce levněji. Na to, kde je který znak v českém rozloźení se dá rychle zvyknout, i když nevidíš popisky, těch rozdílů není moc.

    Aplikací zatím není mnoho, ale ty které jsou stojí za to a je to 100% linux, takže jsem si už vyzkoušel i restart služby z command lajny, když mi media player přestal indexovat muziku :-D

    Klávesnice je skvělá a použitelná i s mojima prackama. Jedině bych snad měl výhrady k umístění USB a Jack konektorů, které v případě, že jsou zapojeny dost překážejí při psaní.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    26.1.2010 18:30 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Nejsem Geek, ale když vidím Midnight Commnader v telefonu, zbíhají se mi sliny.
    to je spor.
    AsciiWolf avatar 26.1.2010 21:58 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    +1
    multi avatar 26.1.2010 18:55 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    27.1.2010 07:28 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Po roce čekání na webOS jsem to vzdal a pořídil si levný android na seznámení. Tj. teď si 14 dní hraji s T-mobile Pulse, neboli Huawei U8220, zatím s originálním Androidem 1.5. Dobrá hračka.
    Freeman avatar 27.1.2010 08:50 Freeman | blog: freeemans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Jeste me na N900 dostava graficky akcelerator s podporou OpenGL :)
    27.1.2010 13:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Ehm, co vás na tom dostává? 3D grafiku dnes akceleruje snad každý smartphone, rozhodně všechny telefony od HTC s Androidem akcelerované OpenGL mají.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.1.2010 10:59 musa | skóre: 1 | blog: Test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Urcite Maemo.

    Mel jsem G1 s Androidem, a velke zklamani. Ten soft potrebuje jeste rok dva vyvoje. Namatkou pouzivat prohlizec hruza (zoom, reload pri prechodu na jinou zalozku a zpet, ..), pripojit se na wifi hodne zlobi (napr. kdyz jsem doma na AP zmenil WEP na WPA tak jsem se dva dny nebyl sto pripojit), prepinani mezi app nula (nejaky udelatko sem si naistaloval, ale slabota), lagovani des bes (instalace novych app, fotak), to treba nebyly videt ikonky na plose tak 10s, celkove jsem mel pocit, ze si to dela co chce (nekdy se nove naistalovana aplikace hned zobrazila v "launcheru", nekdy ne). Pouzivat tenhle system byla jedna velka bolest.

    Polivcicka: ted mam Palm Pre (webOS) a to je fakt genialni vec, radost pouzivat.
    27.1.2010 13:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Já mám Hero s Androidem a žádné takové problémy co popisujete tam nejsou. Prohlížeč je dle mých měřítek dokonalý (funguje v něm i multitouch zoom), připojení přes wifi naprosto spolehlivé, rychlost perfektní (po updatu od HTC naprosto žádné lagování, ikonky na ploše jsou vidět okamžitě), dělá to přesně co má.

    G1 byl první Android, tak se dá očekávat, že tam to ještě nebylo uplně vychytané (ale po updatech by snad už být také mělo).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.1.2010 14:18 musa | skóre: 1 | blog: Test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    To je dobre, verim, ze se Android s kazdou verzi zlepsi, ja mel posledni dostupnou verzi, tusim 1.5. HTC verze je dost upravena co jsem cetl.

    Ale konkretne:
    • Kdyz se pohybujete mezi "zalozkami" v prohlizeci, nedochazi k reloadu?
    • Jak vyresili prepinani mezi aplikacemi, spustim mail, pak prohlizec, chci zpatky do mailu?
    • Jde poslat mail s jinou prilohou nez jen obrazkem?
    27.1.2010 14:58 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo vs Android
    Já mám na HTC Hero taktéž stále verzi 1.5, o té jsem mluvil (byť je s nějakými updaty od HTC). Ale teď někdy by měl vyjít upgrade už rovnou na 2.1.
    • Mezi záložkami myslíte jako mezi otevřenými okny/kartami? Ne, to k reloadu samozřejmě nedochází. Btw. pro Android existuje více browserů, takže když vám nějaký nevyhovuje ať už v řešení GUI nebo v čemkoliv jiném, můžete vyzkoušet alternativy.
    • Mezi naposledy spuštěnými aplikacemi se dá přepínat delším podržením tlačítka Home, objeví se jakýsi taskbar. To je v Androidu snad uplně od samého počátku (nejedná se o žádné HTC vylepšení). Nebo se prostě vrátíte na homescreen a znovu zmáčkete ikonku dané aplikace - Android aplikace neuzavírá, aplikace stále běží i když z ní vyskočíte do jiné, aplikace jsou systémem uzavřeny až když je potřeba uvolnit paměť (nebo když jí explicitně ukončíte). Funguje to svým způsobem jako takový garbage collector ;-)
    • To netuším, maily s přílohami moc neposílám, ale pokud to neumí GMail aplikace, určitě to bude umět nějaký jiný emailový klient v Marketu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.