abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Komunita

    Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:00 | Nová verze

    Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.8. 04:22 | IT novinky

    Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    3.8. 14:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.8. 01:11 | Pozvánky

    Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.

    Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »
    bkralik | Komentářů: 3
    2.8. 23:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.8. 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.8. 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (29%)
     (5%)
     (7%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 217 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem

    10.12.2011 13:08 | Přečteno: 1426× | Zkušenosti | poslední úprava: 10.12.2011 14:02

    Jsem si jistý, že by to mnoho z Vás uvítalo a neváhali byste obětovat svou čest, abyste dokázali kolegovi, že ten Visual Studio šunt od MS nestojí absolutně za nic. Ale jak to udělat, aby pokud možno dlouho nepřišel na polohu zakopaného psa? Na něco jsem přišel, i když úplnou náhodou a mou vlastní blbostí. :-)

    Špatný singleton jako instance

    Nejprve si položte otázku: Používá dotyčný k vývoji WPF nebo Silverlight? Pokud ano, máte práci několikrát ulehčenou, za předpokladu, že aktivně používá MVVM (The Model-View-ViewModel design pattern). Další předpoklad je použití některého z jazyků .NET, já použil C#.

    Podívejme se nejdřív na XAML soubor, ať si to lépe vysvětlíme. Tu hordu definicí na začátku račte klidně přeskočit. Vyvíjím pro Windows Phone 7, čili i tento XAML soubor a celý projekt tomu odpovídají.

    MainPage.xaml

    <phone:PhoneApplicationPage 
        x:Class="SmartDial.MainPage"
        xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
        xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
        xmlns:phone="clr-namespace:Microsoft.Phone.Controls;assembly=Microsoft.Phone"
        xmlns:shell="clr-namespace:Microsoft.Phone.Shell;assembly=Microsoft.Phone"
        xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
        xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006" 
        xmlns:helpers="clr-namespace:SmartDial.Helpers"
        xmlns:viewmodels="clr-namespace:SmartDial.ViewModels"
        mc:Ignorable="d" d:DesignWidth="480" d:DesignHeight="768" 
        FontFamily="{StaticResource PhoneFontFamilyNormal}"
        FontSize="{StaticResource PhoneFontSizeNormal}"
        Foreground="{StaticResource PhoneForegroundBrush}"
        SupportedOrientations="Portrait"  Orientation="Portrait"
        shell:SystemTray.IsVisible="True">
        
        <phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
            <viewmodels:MainViewModel />
        </phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
        
        <!--LayoutRoot is the root grid where all page content is placed-->
        <Grid x:Name="LayoutRoot" Background="Transparent">
            <Button Content="Sample button" />
        </Grid>
    </phone:PhoneApplicationPage>
    
    Hlavní pes nechť je zakopán v této poloze:

    Helpers/ContactsCache.cs

    using System;
    
    namespace SmartDial.Helpers
    {
        public class ContactsCache
        {
            protected readonly ContactsCache _instance = new ContactsCache();
            public ContactsCache Instance
            {
                get { return _instance; }
            }
    
            static ContactsCache() { }
            public ContactsCache()
            {   
            }
    }
    
    Tato třída je jedním z návrhů singletonu, neboli třídy, u které chceme, aby měla vždy jen jedinou instanci přístupnou přes ContactsCache.Instance. Ovšem pozor, u konstruktoru mi přebývá klíčové slovo public a mám ještě jednu zradu v klíčových slovech - u _instance a Instance mi chybí static.

    Proč je tak důležité, aby konstruktor singletonu nebyl public? Podívejte se na následující průšvih a spojte si ho s předchozím kódem:

    ViewModels/MainViewModel.cs

    public class MainViewModel
        {
            public MainViewModel()
            {
                this.ContactsCache = new ContactsCache();
            }
    
            public ContactsCache ContactsCache;
        }
    Singleton je obvykle třída navržená s záměrem, aby měla pouze jednu jedinou instanci, tedy u mě Instance. Současný návrh singletonu ovšem umožňuje vytvářet i další instance a společně s tímto kusem kódu způsobí, že po prvotním vytvoření instance třídy se budou neustále vytvářet další instance (taková malá rekurze), čímž dojde k přetečení zásobníku a následně k vyvolání výjimky System.StackOverflowException.

    Důsledky

    Co z toho vyplývá? Pokud je v XAML souboru stránky (nebo okna) navázán ViewModel (viz PhoneApplicationPage.DataContext), který v konstruktoru volá výše zmíněný řádek kódu (new ContactsCache()), Visual Studio a Expression Blend se budou pokoušet načíst strukturu ViewModelu, tedy zavolají konstruktor ViewModelu, ten zavolá zase konstruktor ContactsCache (- poslední krok se opakuje do nekonečna) - a proto po krátké době spadnou. A zase kvůli StackOverflowException. Nejsou ty nové technologie prostě skvělé? :-) A nejlepší je, že kompilátor si něčeho takového ani nevšimne.

    DOPLNĚNÍ: Visual Studio při pádu tímto způsobem prostě zmizí, v event logu sice dostane místečko, ale nic se z toho nedozvíte. Musíte tedy jednou instancí Visual Studia debugovat další instanci Visual Studia, abyste zjistili, co se vlastně stalo. :-D

    A na závěr

    Problém jsem nahlásil na MS Connect a už se jím prý někdo zabývá. Dostali dump soubory a stejný archiv se zdrojákem, který tady tímto teď zveřejňuji. Mimo moji chybu se můžete taky podívat, jak vypadá vývoj na WP7. Projekt je prakticky čistý a obsahuje jen to, co je nutné pro vyvolání chyby.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.12.2011 13:44 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Když jsme u toho, pokud si někdo chce shodit překladač Javy (taky na stack overflow), ať mu podhodí tohle:
    interface Interface<T> {}
    
    class Bang<T> implements Interface<Interface<? super Bang<Bang<T>>>> {
        static void bang() {
            Interface<? super Bang<Byte>> bang = new Bang<Byte>();
        }
    }
    :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    PaulosV avatar 10.12.2011 14:03 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Ó, díky :-D Mám někoho, na jehož kódu bych to mohl použít, tak to případně zkusím :-)
    10.12.2011 15:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Tos neměl hlásit, fanoušci MS v komunitu nevěří, tak ať pocítí důsledky :-D
    PaulosV avatar 10.12.2011 16:28 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Já si radši zvykám chyby hlásit, neboť jsem vývojář a vím, jak je pro mě skličující, když už předem znám fakt, že ve svém kódu mám chyby, jen o nich nevím... :-D
    12.12.2011 11:46 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    A co je na tom tak zvlastniho? gcc jde sestrelit i jednodussim kodem. Kompilator patri k nejslozitejsim SW vubec a chyby najdete v kazdem SW.
    PaulosV avatar 27.12.2011 00:01 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Zvláštního? Jen to, že kompilátorem jazyka C# tento kód projde naprosto bez problémů a selže až při vykonávání. (Je to pochopitelné, jelikož tento kompilátor kód akorát převádí do MSIL.) Ale vzhledem k tomu, že Visual Studio a podobné si kód procházejí už při vývoji a zobrazení, tak na tu chybičku narazí taky a samozřejmě spadnou. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.