Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
<phone:PhoneApplicationPage
x:Class="SmartDial.MainPage"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
xmlns:phone="clr-namespace:Microsoft.Phone.Controls;assembly=Microsoft.Phone"
xmlns:shell="clr-namespace:Microsoft.Phone.Shell;assembly=Microsoft.Phone"
xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006"
xmlns:helpers="clr-namespace:SmartDial.Helpers"
xmlns:viewmodels="clr-namespace:SmartDial.ViewModels"
mc:Ignorable="d" d:DesignWidth="480" d:DesignHeight="768"
FontFamily="{StaticResource PhoneFontFamilyNormal}"
FontSize="{StaticResource PhoneFontSizeNormal}"
Foreground="{StaticResource PhoneForegroundBrush}"
SupportedOrientations="Portrait" Orientation="Portrait"
shell:SystemTray.IsVisible="True">
<phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
<viewmodels:MainViewModel />
</phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
<!--LayoutRoot is the root grid where all page content is placed-->
<Grid x:Name="LayoutRoot" Background="Transparent">
<Button Content="Sample button" />
</Grid>
</phone:PhoneApplicationPage>
Hlavní pes nechť je zakopán v této poloze:
using System;
namespace SmartDial.Helpers
{
public class ContactsCache
{
protected readonly ContactsCache _instance = new ContactsCache();
public ContactsCache Instance
{
get { return _instance; }
}
static ContactsCache() { }
public ContactsCache()
{
}
}
Tato třída je jedním z návrhů singletonu, neboli třídy, u které chceme, aby měla vždy jen jedinou instanci přístupnou přes ContactsCache.Instance. Ovšem pozor, u konstruktoru mi přebývá klíčové slovo public a mám ještě jednu zradu v klíčových slovech - u _instance a Instance mi chybí static.
Proč je tak důležité, aby konstruktor singletonu nebyl public? Podívejte se na následující průšvih a spojte si ho s předchozím kódem:
public class MainViewModel
{
public MainViewModel()
{
this.ContactsCache = new ContactsCache();
}
public ContactsCache ContactsCache;
}
Singleton je obvykle třída navržená s záměrem, aby měla pouze jednu jedinou instanci, tedy u mě Instance. Současný návrh singletonu ovšem umožňuje vytvářet i další instance a společně s tímto kusem kódu způsobí, že po prvotním vytvoření instance třídy se budou neustále vytvářet další instance (taková malá rekurze), čímž dojde k přetečení zásobníku a následně k vyvolání výjimky System.StackOverflowException.
PhoneApplicationPage.DataContext), který v konstruktoru volá výše zmíněný řádek kódu (new ContactsCache()), Visual Studio a Expression Blend se budou pokoušet načíst strukturu ViewModelu, tedy zavolají konstruktor ViewModelu, ten zavolá zase konstruktor ContactsCache (- poslední krok se opakuje do nekonečna) - a proto po krátké době spadnou. A zase kvůli StackOverflowException. Nejsou ty nové technologie prostě skvělé?
A nejlepší je, že kompilátor si něčeho takového ani nevšimne.
DOPLNĚNÍ: Visual Studio při pádu tímto způsobem prostě zmizí, v event logu sice dostane místečko, ale nic se z toho nedozvíte. Musíte tedy jednou instancí Visual Studia debugovat další instanci Visual Studia, abyste zjistili, co se vlastně stalo.
Tiskni
Sdílej:
interface Interface<T> {}
class Bang<T> implements Interface<Interface<? super Bang<Bang<T>>>> {
static void bang() {
Interface<? super Bang<Byte>> bang = new Bang<Byte>();
}
}