abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    |🇵🇸 | Komentářů: 21
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 182 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem

    10.12.2011 13:08 | Přečteno: 1429× | Zkušenosti | poslední úprava: 10.12.2011 14:02

    Jsem si jistý, že by to mnoho z Vás uvítalo a neváhali byste obětovat svou čest, abyste dokázali kolegovi, že ten Visual Studio šunt od MS nestojí absolutně za nic. Ale jak to udělat, aby pokud možno dlouho nepřišel na polohu zakopaného psa? Na něco jsem přišel, i když úplnou náhodou a mou vlastní blbostí. :-)

    Špatný singleton jako instance

    Nejprve si položte otázku: Používá dotyčný k vývoji WPF nebo Silverlight? Pokud ano, máte práci několikrát ulehčenou, za předpokladu, že aktivně používá MVVM (The Model-View-ViewModel design pattern). Další předpoklad je použití některého z jazyků .NET, já použil C#.

    Podívejme se nejdřív na XAML soubor, ať si to lépe vysvětlíme. Tu hordu definicí na začátku račte klidně přeskočit. Vyvíjím pro Windows Phone 7, čili i tento XAML soubor a celý projekt tomu odpovídají.

    MainPage.xaml

    <phone:PhoneApplicationPage 
        x:Class="SmartDial.MainPage"
        xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
        xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
        xmlns:phone="clr-namespace:Microsoft.Phone.Controls;assembly=Microsoft.Phone"
        xmlns:shell="clr-namespace:Microsoft.Phone.Shell;assembly=Microsoft.Phone"
        xmlns:d="http://schemas.microsoft.com/expression/blend/2008"
        xmlns:mc="http://schemas.openxmlformats.org/markup-compatibility/2006" 
        xmlns:helpers="clr-namespace:SmartDial.Helpers"
        xmlns:viewmodels="clr-namespace:SmartDial.ViewModels"
        mc:Ignorable="d" d:DesignWidth="480" d:DesignHeight="768" 
        FontFamily="{StaticResource PhoneFontFamilyNormal}"
        FontSize="{StaticResource PhoneFontSizeNormal}"
        Foreground="{StaticResource PhoneForegroundBrush}"
        SupportedOrientations="Portrait"  Orientation="Portrait"
        shell:SystemTray.IsVisible="True">
        
        <phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
            <viewmodels:MainViewModel />
        </phone:PhoneApplicationPage.DataContext>
        
        <!--LayoutRoot is the root grid where all page content is placed-->
        <Grid x:Name="LayoutRoot" Background="Transparent">
            <Button Content="Sample button" />
        </Grid>
    </phone:PhoneApplicationPage>
    
    Hlavní pes nechť je zakopán v této poloze:

    Helpers/ContactsCache.cs

    using System;
    
    namespace SmartDial.Helpers
    {
        public class ContactsCache
        {
            protected readonly ContactsCache _instance = new ContactsCache();
            public ContactsCache Instance
            {
                get { return _instance; }
            }
    
            static ContactsCache() { }
            public ContactsCache()
            {   
            }
    }
    
    Tato třída je jedním z návrhů singletonu, neboli třídy, u které chceme, aby měla vždy jen jedinou instanci přístupnou přes ContactsCache.Instance. Ovšem pozor, u konstruktoru mi přebývá klíčové slovo public a mám ještě jednu zradu v klíčových slovech - u _instance a Instance mi chybí static.

    Proč je tak důležité, aby konstruktor singletonu nebyl public? Podívejte se na následující průšvih a spojte si ho s předchozím kódem:

    ViewModels/MainViewModel.cs

    public class MainViewModel
        {
            public MainViewModel()
            {
                this.ContactsCache = new ContactsCache();
            }
    
            public ContactsCache ContactsCache;
        }
    Singleton je obvykle třída navržená s záměrem, aby měla pouze jednu jedinou instanci, tedy u mě Instance. Současný návrh singletonu ovšem umožňuje vytvářet i další instance a společně s tímto kusem kódu způsobí, že po prvotním vytvoření instance třídy se budou neustále vytvářet další instance (taková malá rekurze), čímž dojde k přetečení zásobníku a následně k vyvolání výjimky System.StackOverflowException.

    Důsledky

    Co z toho vyplývá? Pokud je v XAML souboru stránky (nebo okna) navázán ViewModel (viz PhoneApplicationPage.DataContext), který v konstruktoru volá výše zmíněný řádek kódu (new ContactsCache()), Visual Studio a Expression Blend se budou pokoušet načíst strukturu ViewModelu, tedy zavolají konstruktor ViewModelu, ten zavolá zase konstruktor ContactsCache (- poslední krok se opakuje do nekonečna) - a proto po krátké době spadnou. A zase kvůli StackOverflowException. Nejsou ty nové technologie prostě skvělé? :-) A nejlepší je, že kompilátor si něčeho takového ani nevšimne.

    DOPLNĚNÍ: Visual Studio při pádu tímto způsobem prostě zmizí, v event logu sice dostane místečko, ale nic se z toho nedozvíte. Musíte tedy jednou instancí Visual Studia debugovat další instanci Visual Studia, abyste zjistili, co se vlastně stalo. :-D

    A na závěr

    Problém jsem nahlásil na MS Connect a už se jím prý někdo zabývá. Dostali dump soubory a stejný archiv se zdrojákem, který tady tímto teď zveřejňuji. Mimo moji chybu se můžete taky podívat, jak vypadá vývoj na WP7. Projekt je prakticky čistý a obsahuje jen to, co je nutné pro vyvolání chyby.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.12.2011 13:44 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Když jsme u toho, pokud si někdo chce shodit překladač Javy (taky na stack overflow), ať mu podhodí tohle:
    interface Interface<T> {}
    
    class Bang<T> implements Interface<Interface<? super Bang<Bang<T>>>> {
        static void bang() {
            Interface<? super Bang<Byte>> bang = new Bang<Byte>();
        }
    }
    :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    PaulosV avatar 10.12.2011 14:03 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Ó, díky :-D Mám někoho, na jehož kódu bych to mohl použít, tak to případně zkusím :-)
    10.12.2011 15:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Tos neměl hlásit, fanoušci MS v komunitu nevěří, tak ať pocítí důsledky :-D
    PaulosV avatar 10.12.2011 16:28 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Já si radši zvykám chyby hlásit, neboť jsem vývojář a vím, jak je pro mě skličující, když už předem znám fakt, že ve svém kódu mám chyby, jen o nich nevím... :-D
    12.12.2011 11:46 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    A co je na tom tak zvlastniho? gcc jde sestrelit i jednodussim kodem. Kompilator patri k nejslozitejsim SW vubec a chyby najdete v kazdem SW.
    PaulosV avatar 27.12.2011 00:01 PaulosV | skóre: 10 | blog: dentoob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak shodit Visual Studio zkompilovatelným kódem
    Zvláštního? Jen to, že kompilátorem jazyka C# tento kód projde naprosto bez problémů a selže až při vykonávání. (Je to pochopitelné, jelikož tento kompilátor kód akorát převádí do MSIL.) Ale vzhledem k tomu, že Visual Studio a podobné si kód procházejí už při vývoji a zobrazení, tak na tu chybičku narazí taky a samozřejmě spadnou. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.