Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Jsou 3 filmy, které jsem schopen vidět jen jednou.
Nevím, nesleduji moc horrory, americké "nervy drásající" snímky, hroucí se jako na běžícím pásu, mě také neberou. Zato 2 poslední velké evropské snímky a jeden starší americký, všechny oceněné kritikou i publikem, se mnou pěkně zamávaly. Jsou o druhé šílené válce, o které jsem toho dost přečetl, ale to není "bezprostřední" zážitek jako z filmu.
Viděl jsem dnes německý koprodukční "Der Untergang" a je to koncentrovaná hrůza. Šílenství. Příšernost. Některé scény by se daly dobře srovnávat s dalšími, které snesu jen jednou: množství krve, válečnými chirurgy řezaných rukou a nohou, s nesmyslem "Saving private Ryan", ale tam si páni scénáristi příliš vymýšleli (navíc mě ta americká strana vůbec nebere).
Šílenost a nesmyslnost počínání aktérů té tragédie zase snese srovnání s polským koprodukčním "The Pianist". Ten je také posledním z oné trojice, ale opět mi zní dost jako pohádka.
Jen Pád Berlína, ten bych si takhle nějak předstaloval.
Hrůza největší mě při pohledu na tu Hitlerovu bandu jímá právě proto, že ono se to tak nějak stalo. Nikdo si to celé nevymyslel. Brrrrrr.
Zábavu německých SS - vyhazování z okna žida, který nemohl vstát z pojízdného křesla - tu mám zarytou hluboko v paměti. Nebo "dobrý vtípek": "Víte, proč vás zabíjíme? Protože jsou Vánoce!" (obojí Pianista). Scénu vylodění na pláži - čirý naturalizmus - také (Zachraňte vojína Ryana). Ale tak chladnoktevná a dobře vypočítaná vražda houfu šesti vlastních dětí v podání Frau Goebbels (Pád Berlína)... To je příšernost největšího kalibru.
Uff. Nejbližší diktátor je v Bělorusku, komunisti se sice předvádějí, ovšem jsou zatím bezmocní, všude kolem se rozprostírá blažený klid a mír. V dobách výročí (a jedno významné se blíží) se setkávají na hraniční čáře bývalí nepřátelé a v klidu si podají ruce. Poví si své životní osudy, dojdou na kávu a vesele se rozloučí (já bych to teda asi nedokázal).
Jediné, co mě ohrožuje je reklama a obezita.
Díku Bohu za to.
Tiskni
Sdílej:
Ty zbylé dva jsem viděl, proč říkáš šílenost a nesmysl? Ryan mi přišel jako celkem normální válečný film (a jsem asi magor, ale dívám se na ně), Pianista se mi jako film skutečně líbil (znova to ovšem vidět nemusím, zážitek to ovšem byl). Jakou jinou a lepší formou přiblížit tu válku než filmem?
No, Američani myslím pro komunismus nezachránili nic, spíš před ním.
Ho!
Francii, Spanelsko, Benelux, Italii, pulku Nemecka, Rakousko, Dansko, Skandinavii,... Ale doprdele proc v tom vyctu nejsme my???
Stalin by nakonec Hitlera asi porazil tak jako tak, snad jenom za dvojnásobnou cenu a za dalších pět let (a s celou Evropou pro sebe)
IMHO ne. Ale to bysme se mohli dohadovat dlooouho.
Kdyby Hitler otevrel vychodni frontu az po obsazeni Anglie (jako ze dalsich 1-1,5 roku intenzivni valky pres kanal a bylo by), psali bycom si ted v nemcine a zdravili se zdvizenou pravici.
Stalin by bez Zapadu (a povestne ruske zimy) nezvladl nic. Lend&lease act a americka pritomnost v evrope, to byl to, co dostalo nemce na kolena.
Mozna to zni to divne, ale americani osvobodili Evropu pred jednim diktatorem a zaroven pomohli nastolit diktaturu o jednu vyvojovou spiralu vyssi.
Věřím, že třeba Churchill by se na tak pitomé čáře rozdělení vlivu nedohodl, protože měl rozum (= věděl o komunismu svoje
). Ale jaký on měl na té konferenci vliv.
Ačkoliv Stalin dostal od západních spojenců velmi cenné dodávky a skutečně v tu nejpříhodnější chvíli, stejně si myslím, že Rusko mělo v kapse víc než Hitler, ale těžko říct
Obsazení Anglie byla hodně teoretická věc, Němci na to v roce 41 (a tím méně později) neměli potřebné prostředky, techniku, vlastně nic. Neměli jak se tam (najednou a ve větším počtu) dostat, jak se tam udržet, jak se tam zásobovat. Vždyť kolik příprav bylo potřeba na Den D. Ale zase je fakt, že Británie byla životně závislá na dodávkách zvenčí.
A pak jsou tu spekulace (a já bych jim věřil), že kdyby to v roce 41 nebyl Hitler, tak by to byl velmi záhy Stalin, kdo zaútočil.
Totalni depka, silena hudba trhajici usi. Fuj. Jeste ted po vice nez sesti letech je tento film pro mne synonymem hnusu.