abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 7
    dnes 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    dnes 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 31
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1347 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    freshmouse avatar 18.5.2008 12:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Totální nesmysl. Navíc obohacený o kopnutí do ubunťáků a žvásty o úpadku.

    Co ta čísla mají znamenat? Jó, kdybys takhle ty bugzilly fakt prošel a pak dělal závěry, beru, ale tohle nemá žádnou hodnotu, něco jako že devět českých žen z deseti používá ten a ten prací prášek. Napadlo tě někdy např. to, že do bugzill se nehlásí jen chyby?
    18.5.2008 12:29 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Nesmysl by to třeba byl, kdyby se tím porovnávali ty projekty navzájem, ale já to pochopil tak, že jde o srovnání minulost vs bližší minilost u každého projektu. Hodnotil jsem jako dobré.
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 18.5.2008 13:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Já to pochopil taky tak, ale na tom moc nezáleží. Prostě se porovnává starší nesmysl s novějším nesmyslem...
    18.5.2008 13:10 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Potom ale nechápu "Co ta čísla mají znamenat? Jó, kdybys takhle ty bugzilly fakt prošel". Snad je jedno, co mají znamenat. Pokud znamenají u jednotlivých projektů pořád to samé, tak jejich porovnání má smysl.
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 18.5.2008 13:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Ano, samotná komparace má smysl, ale jednotlivá data ne. Je to jako zkoumat, kolik andělů se na špičku jehly vešlo dnes a kolik včera...

    "Co ta čísla mají znamenat? Jó, kdybys takhle ty bugzilly fakt prošel" -- tím jsem myslel to, že v Bugzille jsou různé záznamy. Různě prioritní, různě důležité. Jsou tam nejen chyby, ale i požadavky funkcí -- nesmyslných i důležitých. A i podle toho jsou požadavky řešeny.

    Kdyby autor x let procházel a používal nějakou bugzillu a pak tady řekl, že je někde úpadek nebo že se někde daří, tak jo, ale on udělal jen výcuc čísel, přičemž silně pochybuju, že ty bugzilly zná i jinak než z minulého výcucu...
    18.5.2008 13:22 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    No jak tě tak sleduju, ještě že autor neprošel Bugzillu ubuntu a nevyplivl tady negativně vypadající graf. Nechcu si ani domyslet, jak bys tady hystericky vyváděl :-D
    freshmouse avatar 18.5.2008 13:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Já hystericky nevyvádím. Jen jsem podotkl, že je je toto porovnání totální nesmysl a závěry z něho plynoucí taky. Toť vše. Nevím, jak s tím souvisí Ubuntu.
    18.5.2008 13:35 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Totální nesmysl. Navíc obohacený o kopnutí do ubunťáků a žvásty o úpadku ;-)
    freshmouse avatar 18.5.2008 13:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    A?
    hajma avatar 18.5.2008 14:32 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    bugzilly znam bohuzel moc dobre, netreba pochybovat.

    Pozadavky funkci - enhancement - tech je v Gnomi bugzille v 05/2007 - 10/2007 asi 3000, to se v tom mnozstvi ztrati. Takze zase nic.

    Jinak obecne - cisla jsou cisla, mohou znamenat cokoli. Pokud nyni v Gnome opravili 5800 bugu a rok pred tim za stejne obdobi 7400, tak ja si myslim, ze je to docela vyrazne zhorseni. A neni v tom zadne zaujeti proti Gnome, KDE je na tom daleko hur.
    21 promarněných znaků
    freshmouse avatar 18.5.2008 14:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Ano, ale to stále nic nevypovídá o samotných hlášeních. Je otázkou, co a jak se vyřešilo, například co bylo záplatováno atd. Co se týče třeba GNOME Bugzilly, občas tam něco přispěju, a všiml jsem si toho, že se někdy stává, že i když je problém vyřešen, v Bugzille to není označeno jako FIXED. A to je právě to, co ti vyčítám -- podle mě všechny ty bugzilly osobně neznáš a data, co jsi sem poskytl, nemají tedy takovou hodnotu.

    A ještě jen drobnost. Porovnáváš období leden až červen a květen až prosinec, což jsou různé "sezony". Analogicky bych takhle mohl srovnávat, jak lidé jezdí na dovolenou k moři: zatímco v měsících dubnu až září 2007 jezdí hodně, v říjnu 2007 až březnu 2008 jezdí málo. Lze z toho vyvodit, že lidé přestávají jezdit k moři?
    hajma avatar 18.5.2008 15:54 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    A ja si zase myslim, ze se to srovnavat da. Samozrejme, ze budou bugy, ktere jsou fixnute, ale zapomeli je tak oznacit. Budou i bugy, ktere nekdo oznacil jako duplicate a pritom se jednalo o neco uplne jineho, jenomze ten, kdo bug nahlasil se jiz neobtezoval chybu znovu otevrit a upozornit na to. atd atd.

    Jenze tyto vyjimky budou tvorit radove max procenta.

    Co se tyka obdobi - pokud najdu chybu, me je jedno jestli je zrovna leden nebo zari, ja chci, aby byla opravena co nejdrive. Ale ze me to samotneho zajimalo, zkusil jsem si cisla pro Gnome v obdobi leden-cerven 2007. A tam je to dokonce jeste horsi:
    Celkový počet chyb: 19784
    Z nich nás ale zajímá jen: 9189
    (Protože nepočítáme 9766 DUPLICATE, 0 WORKSFORME, 118 INVALID, 124 NOTABUG, 559 NOTGNOME, 0 NOTXIMIAN a 28 WONTFIX)
    Neopraveno zůstalo: 8381
    Opraveno bylo: 808
    Celkem bugů opravených do 1 dne: 153
    Celkem bugů opravených do 7 dnů: 152
    Celkem bugů opravených do 14 dnů: 84
    Celkem bugů opravených do 30 dnů: 103
    Celkem bugů opravených do 61 dnů: 94
    Celkem bugů opravených do 183 dnů: 222
    
    21 promarněných znaků
    hajma avatar 18.5.2008 16:06 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    noo, kdyz se na to kouknu z druhe strany, tak se da rict, ze Gnome bylo v upadku a ted se z nej pomalu dostava ;-)
    21 promarněných znaků
    18.5.2008 16:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    i když je problém vyřešen, v Bugzille to není označeno jako FIXED
    Ale to je nepořádnost vývojářů...
    freshmouse avatar 18.5.2008 14:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Ale kdybys třeba pojednal o bugzille projektu, co dobře znáš, s chutí bych si to přečetl a hodnotil dobře.
    18.5.2008 13:07 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Panečku ty jseš ale vůl. Zeptal bych se tě, jestli náhodou nepoužíváš ubuntu :-D, ale obávám se, že to vím!
    xkucf03 avatar 18.5.2008 18:21 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    No a, proč si trochu nekopnout, že ho používá spousta lam je fakt. To že ho mají i jiní lidé jako ty nebo já na tom moc nemění.

    A jinak souhlasím, čísla z bugzill se dají použít spíš jako generátor náhodných čísel než nějaké hodnocení - pokud do nich může zadávat chyby kdokoli, resp. kdokoli s registrací.

    Ale hodnotím kladně, za to, že si s tím autor dal práci a napsal komentáře.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 12:20 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Jak to vlastně nakonec dopadlo s bugy v KDE3, byly všechny uzavřeny? To by graf pro tento rok mohl bejt zajímavej :-)
    THIS IS SPARTA!
    18.5.2008 13:09 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Taky by měl zajímalo, jak se do té statistiky pormítá KDE3 a KDE4 a postupný přechod.
    multi avatar 18.5.2008 14:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    hajma avatar 18.5.2008 14:11 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    ackoliv vetsinou na freshmouse nereaguji, nedalo mi to a podival jsem se na ty dupl. v Gnome podrobneji. Naprosta vetsina z nich je zpusobena automatickymi hlasenimi pri padu aplikace.
    Co se tyka rozdeleni dle distribuci, Ubuntu za to nemuze (az tak uplne):

    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'fedora' = 11995
    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'ubuntu' = 8160
    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'debian' = 1475
    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'suse' = 825
    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'gentoo' = 790
    resolution=DUPLICATE & Comment contains 'mandriva' = 459
    takze spornou vetu ze zapisku upravim.
    21 promarněných znaků
    freshmouse avatar 18.5.2008 14:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Díky.
    18.5.2008 21:25 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Booze, to je blbost. Aby to melo alespon nenulovy vyznam, tak by to muselo byt rozdelene podle zavaznosti chyb. Jinak u KDE je celkem logicke, Uvedene obdobi je obdobi intenzivni prace na KDE4.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    18.5.2008 23:53 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Je to blbost, ale u KDE je to logické :-D
    THIS IS SPARTA!
    hajma avatar 19.5.2008 20:48 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rychlost opravy chyb aneb úpadek Gnome a KDE
    Mumbo ... perhaps, Jumbo ... perhaps not

    podle mych zkusenosti to sedi. Chyby v KDE mnou nahlasene jsou nereseny uz veky. A je mi jedno, jestli se kona prechod na 4 nebo ne.
    21 promarněných znaků

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.