abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1040 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Je Hans Reiser psychopat ?

    18.7.2008 12:55 | 6 | poslední úprava: 18.7.2008 14:53

    Po tom ako sa po 2 rokoch od zmiznutia Niny Reiser "našlo" jej telo (ku ktorému políciu priviedol samotný Hans) a po zliadnuti interview s Hansom [1,2,3] nadobudam dojem, ze napriek tomu ze je autorom vynikajuceho FS, ze je computer geek a neviem co - javy sa mi ako (sice nestastne zamilovany) - psychopat - hlavne tie reci o nej v pritomnom case, o tom ze mu Nina chyba, ako chce aby sa vratila v case ked uz bola mrtva a on to vedel a napriek tomu hral iba cynicke divadielko . Moze byt programator aky chce, mohol ju zabit v navale zlosti a hnevu - neumyselne - to sa stava - ale to ze sa takto zapieral a hral divadielko - za toto by som mu trest neznizil, takehoto cloveka by som po slobode volne nenechal pobehovat...

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.7.2008 13:03 hele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    je to prece stejne jako p. neffovou u nas, takze chovani naprosto normalni pro vrahy "asi".
    18.7.2008 13:13 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Tak to divadelko hral urcite kvuli tomu, ze ocekaval prave treba [sz]pro[sz]teni viny. Treba myslel, ze mu to nedokazou, nevyslo to, tak to priznal. Nerekl bych, ze to je psychopat. Naopak. Podle mne jednal naprosto chladne - pri vysetrovani.
    Michal Fecko avatar 18.7.2008 13:17 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Podle mne jednal naprosto chladne - pri vysetrovani.
    Niesom psycholog, ale ak jednas chladne po tom co zabijes cloveka - cize si vo velkom emocnom vypati - nesvedci to o niecom?
    18.7.2008 13:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Rozhodne to neni psychopatologicke chovani...
    19.7.2008 01:03 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Psychopatologické...:-) Lidi si strašně často pletou význam slova psychopat, v posledních letech je obrovská móda tímto slovem označovat jakéhokoli blázna, pomatence a podobně. Ale psychopat (byť se dnes pojem psychopatie už moc nepoužívá) je právě člověk s poruchou osobnosti, antisociál, který někdy páchá zlo bez emocí, právě chladokrevný vrah je takovým klasickým „populárním“ prototypem psychopata (byť samozřejmě psychopat může být i impulzivní, vznětlivý, psychopaté mají mnoho podob). Mimochodem, patologické lhaní je také jedním z příznaků psychopatie. Rovněž nabubřelost, narcismus, podvodné jednání, manipulátorství, agresivní sklony... Když si tak projdu, co jsem o Hansovi v posledních dvou letch četl... Možná na tom něco bude.
    19.7.2008 08:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Tak, tak. Mysliveček používal na psychopaty charakteristiku: Podivíni a lidé nápadní. Dneska se říká poruchy osobnosti a chování. Může to být milý a inspirativní podivín, ale může to být také něco strašného. Pro okolí.

    Taková hysterická psychopatie... zachraň se kdo můžeš. V tomhle měl Plzák myslím zcela pravdu, když říkal, že tohle je případ, když máte něco takového jako partnera, kdy jediný co můžete udělat rozumnýho, je utéct rychle pryč.

    A pak jsou chladní vrazi pro potěšení, sexuální deviace a další lahůdky. Na rozdíl od psychotiků, neurotiků, svým onemocněním často netrpí - trpí okolí. Často jsou nadprůměrně inteligentní, geniální manipulátoři... I když nemoc má i dg, tuším F60 (?), vlastně o nemoc nejde a také nejde léčit.

    Ale je to obrovsky široký pojem, může to být opravdu i milý, svojí odlišností tiše trpící podivín, okolí prospěšný pracant, altruista... Tahle dg má smůlu, že nejvíc z ní jsou vidět ty nejnepěknější kousky.

    Ale dg je také zneužívaná, jak upozornil kolega, je módou tak nazvat každého, kdo se nám nelíbí, používat psychopata jako nadávku.
    18.7.2008 13:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Ne. Opravdu je tak špatné, když člověk jedná racionálně?
    Michal Fecko avatar 18.7.2008 13:27 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    V tom rozhovore skor ako racionalny mi pripadal nafetovany, teatralny, ironycky a pateticky...
    18.7.2008 13:27 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    V tomhle případě bych řekl, že jo. Nehledě na to, že jako racionální se může jevit i okamžité přiznání.
    18.7.2008 22:23 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    racionálně neznamená správně.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    18.7.2008 22:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    racionálně neznamená správně.
    Dovolil bych si opravit: s/správně/morálně/

    Existují různá hlediska správnosti a podle mnohých z nich platí že racionálně=správně.
    20.7.2008 21:54 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    s tím morálně to asi dává lepší smysl, ale bohužel připustíme-li že Hans nejednál morálně, a zároveň připustíme-li že racionálně=správně, dostaneme se k nepříjemnému opositu morálně!=správně, nebo správně=nemorálně.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    18.7.2008 22:58 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    racionálně neznamená správně.
    Hmm, nektere filosofove tvrdi, ze racionalne==spravne. Navic je tu otazka, co je vlastne "spravne" ...
    18.7.2008 23:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Nó, u těch filosofů spíš jde o to, jakým lidským softem dojít k nejlepšímu poznání. Racionalismus trochu dostal ránu zjištěním (racionálním :)), že lidský rozum a jeho výsledky podléhají (sebe)klamům, projekcím, podvědomí... a je to samej bug :). Správné... No když se dostanete do ruky psyhopatovi, racionálnímu a o správnosti svého chování přesvědčenému, asi Vám nebude dobře a asi ani na filosofování o relativnosti pojmu "správné" nebudete mít ten pravej nadhled.
    18.7.2008 23:51 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Ano, to je prave ten problem s definici spravnosti - kdyz treba nejaky psychopat nebere ostani lidi jako sobe rovne myslici a citici bytosti, ale jen jako "veci", ktere muze "pouzit a zahodit", tak i kdyz bude jednat (ze sveho pohledu) racionalne a spravne, ostatim se to tak jevit urcite nebude ...
    18.7.2008 23:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Asi podle toho jak kdy. A jak pro koho.

    Na nějakou diagnostiku nemám papíry a kdybych měl, tak z novinových článků dělat diagnozu by bylo praštěné, ale psychopati (hraniční osobnosti) bývají velmi racionální. Proto také nebezpeční, proto se dostávají do rozhodujících funkcí (někdy zavaří celým národům).
    19.7.2008 00:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Ono se ukazuje, že jediné racionální jednání v případě, že spáchám tak závažný zločin, je sebrat se a jít se přiznat. Totiž uvažujeme-li, že racionální = v souladu se zdravým rozumem. U Reisera ovšem můžeme o zdravém rozumu s úspěchem pochybovat :-), et coetera.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    18.7.2008 13:32 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    BLEK!?!
    hikikomori82 avatar 18.7.2008 13:45 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Blek by toto nemohol spravit, nema priatelku :D
    18.7.2008 14:05 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    ale tiez vyvija nejaky filesystem :)
    18.7.2008 15:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    Ano, SpadFS. Doproucuju precist i tohle vlakno z diskuze na Rootu :-)
    18.7.2008 22:17 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    mozna by to mela byt pro vyvojare FS povinost, nemit partnerku.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    18.7.2008 23:31 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hans Reiser je psychopat !?
    :) Nakonec taky k čemu, když mají FS. :)
    18.7.2008 23:33 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    s kritikou prosim pomalu, mel s tou zenou problemy, vime ze byla puvodem Ruska ( a mnozi znaji ty zlatem ovesene damy z Varu) a take je znamo, jak dakazi zeny muze psychicky znici uz tim, ze se mu posmivaji, ze ma maleho pindika.

    Necht si ostri kritici jeste jednou proctou tu nedavnou diskuzi pod tim blogem toho mladeho kolegy, ktereho opustilo (?) to martidlo - jak z toho byl cely pryc a to s ni nemel zadne deti.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    19.7.2008 01:22 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    No tak hele. ZA prvé nevíš, co byla zač. Že je z Ruska ti může bejt jedno, a rozhodně to nebyla nevěsta na objednávku. A i když na něj mohla bejt slizká, zkusila ho zabít? Tak opatrně s takovou argumentací, to skoro vypadaá, jako by vražda byla s určitýma okolnostma omluvitelná... s čímž bych si dovolil nesoulasit. Taky dle mého soukromého odhadu od něj odešla, protože měla problémy s ním, ale můžu se mýlit.

    Jo, tady je ta ůověšená" ruska... rozhodně vypadá smypaticky (porodní asistentka?!).
    19.7.2008 06:04 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    pokud si vypočítavá svině vezme asociála a v den přidělení občanství požádá o rozvod, patrně musí počítat s tím, že jí asociál zabije. kdybych bezmezně věřil nějaké ženě, měl s ní děti a po deseti letech zjistil, že mě celou dobu jen zneužívala, zabil bych ji taky. a to nemám diagnostikovanu poruchu (ale asi jen proto, že jsem ještě u psychiatra nebyl :D)
    Michal Fecko avatar 19.7.2008 10:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    kdybych bezmezně věřil nějaké ženě, měl s ní děti a po deseti letech zjistil, že mě celou dobu jen zneužívala, zabil bych ji taky. a to nemám diagnostikovanu poruchu
    psychopat v akcii... za taketo reci, by som ta najradsej vystopoval a zverejnil identitu, niekedy v buducnosti sa to s najvacsou pravdepodobnostou zide organom cinnym v trestnom konani...
    19.7.2008 10:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    A co s obchodníkem co mi napálil? Zabít? A s bankou, operátorem, dodavatelem... bombu na ně, když jsou takový? Chápu sice, že citový vztah je něco jiného, ale zase tak daleko to už není. Takhle argumentují právě ti psychopatičtí vrazi, kteří případně rozšíří své likvidační snahy na celou skupinu (třeba prostitutky). Oni jsou v "právu" protože jim ublížili.
    Grunt avatar 19.7.2008 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    A kdo by se babral se SIGTERMem na proces který spotřebovává veškeré prostředky, blokuje zařízení a posílá přerušení jako neuvázaný? Nech se jádro stará…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.7.2008 19:22 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    Tedy, nevím o tom fakt nic, články o Reiserovi jsem přeskakoval. Ale přijde mi, že chování člověka ve vypjaté situaci nezná nikdo, dokud si jí neprožije.
    20.7.2008 23:32 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je Hans Reiser psychopat ?
    Myslím si, že psychopat není a to co udělal, udělal ve velkém vzteku, pokud jste programátor a sedíte jenom u pc, potřebujete pracovat a věčně do vás "hučí" manželka a děti, tak se v něm musel hodně nahromadit. Až mu došlo co udělal, prodělal nějaký šok, kvůli kterému mluví jako mírně postižený a vypadá to, že ho to poznamenalo psychicky do smrti. Podle mě, i když si trest odsedí, už nebude schopen normálního života. V jeho kůži by zřejme hodně lidí udělalo úplně to stejné, pokud bereme v úvahu, jaké byly poměry s rodinou, atd. Nechci ho obhajovat, ale nemělo se to stát .. odsedět by si měl aspoň 10 let. Za 3 roky se tam stejně asi dočista zblázní.
    ZeX/OS - http://zexos.org

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.