abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.9. 17:44 | IT novinky

    PIF, Silver Lake a Affinity Partners kupují videoherní společnost Electronic Arts (EA) za 55 miliard dolarů (1,14 bilionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.9. 16:33 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2025 proběhne již tento víkend 4. a 5. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Konference znamená desítky přednášek a workshopů, zástup zajímavých osobností, místo pro setkání, spoustu nových nápadů a informací a stánky řady různých projektů: Fedora, openSUSE, vpsFree.cz, Mozilla, MacGyver - bastlíři SH, OpenAlt a mnoho dalších. Účast na konferenci je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.9. 14:22 | Zajímavý článek

    Před měsícem Google oznámil, že bude vyžadovat ověření identity vývojářů aplikací pro Android. Dnes se k této změně vyjádřil F-Droid, tj. instalovatelný katalog svobodných a open source aplikací pro platformu Android. Změna ohrožuje F-Droid a další otevřené platformy pro distribuci aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    29.9. 00:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.16 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.17. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (48%)
     (12%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (18%)
     (13%)
     (13%)
    Celkem 144 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Cohen avatar 4.12.2007 13:31 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru

    Zápisek „Konečně ideální monitor?“ v mém blogu.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    4.12.2007 13:47 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    V práci teď mám Samsung SyncMaster 204B a po zkušenostech s ním už nikdy žádný Samsung nechci. Kromě příšených změn barev i při malé změně pozorovacího úhlu (TN, ale tak hrozně se nechová ani Neovo koupené před pár lety) a chybějící aretace nebo aspoň doraz pivotu (takže je problém mít monitor vodorovně, pořád se hýbe na obě strany) ještě blbě implementovali EDID do DVI, takže pokud se karta chová podle toho co jí monitor řekne, tak monitor nestíhá a pěkně to náhodně bliká (asi 700KB velké příšerné video z mobilu).
    4.12.2007 14:17 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Mám tentýž a jsem s ním velice spokojen…
    4.12.2007 15:34 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Nevím, možná v Japonsku pod stejným názvem prodávají něco jiného než v Evropě :-).
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:37 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Taťka má v práci Samsunga, už dlouho a obraz vypadá pořád stejně - proto raději preferuji Samsung než Acer a LG - se kterými jsem měl tu čest pracovat.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.12.2007 20:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Mam asi rok 205BW a spokojenost...
    4.12.2007 13:54 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    EIZO s PVA displayem
    pools avatar 4.12.2007 14:59 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Pán je vtipálek ;-)

    Kamarád si předminulý týden kupoval tohle HP a vypadá velmi zajímavě.
    Vivre libre ou mourir!
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:08 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    O tomhle taky uvažuju
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:16 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    i když je to trochu nad limit.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    pools avatar 4.12.2007 16:25 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Má lesklý display, super barvy, celkem dobře polohovatelný stojan který umí i pivota, a když napíšeš do czc, tak ti ho tam i predvedou a pusti ti na nem nejaky ty testy(to asi u všech monitorů ;-)) Hlavně se nerozhoduj podle parametrů uváděných výrobcem a spíše si čti recenze na zahraničních serverech. Ono je někdy ůsměvné když má monitor za 4kkc 2ms "odezvu" a jiný za deset ji má 15ms...
    Vivre libre ou mourir!
    4.12.2007 17:40 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Jiste, ze se snazim byt obcas vtipny. Ale v tomto pripade rozhodne ne. EIZO s PVA displayem. Jako letity uzivatel produktu EIZO (i pro domaci pouziti) mam trosku predstavu, o cem mluvim.
    pools avatar 4.12.2007 17:42 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Ja spise narazel na cenu nez na znacku...
    Vivre libre ou mourir!
    4.12.2007 21:29 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Zalezi na velikosti panelu, ale do 19" neni v cene oproti pouzitelnejsim TN displayum od ostatnich vyrobcu az tak zasadni rozdil. Autor rikal, ze Acer nechce ;-)
    koulinek avatar 4.12.2007 17:28 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Mohu tez z vlastni zkusenosti doporucit EIZO, a to jsem shlednul hodne ruznych monitoru v praci nez sem se rozhodl pro S-PVA 19" 4:3 EIZO FlexScan S1931 SE-BK.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    koulinek avatar 4.12.2007 17:56 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Ehm..., samozřejmě že je při 1280x1024 v poměru stran 5:4
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    4.12.2007 14:17 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    NEC 2470WNX, luxusní S-PVA displej. Kvalita obrazu srovnatelná s EIZO (rozuměj kvalita nesrovnatelná s čímkoliv jiným) za polovinu ceny stejně velikého EIZA. Pripojit se k tomu dá všechno možné.

    Teď to právě řeším a bojuju s lakotou, jestli mi bude stačit jen kvalitní obraz (NEC) nebo chci i další funkce, které má právě (a jen) to EIZO.

    PS: hlavně nevybírej podle "papírových parametrů," kdo někdy viděl pár monitorů vedle sebe tak ví, že papírově ty lepší značky "prohrávají", ale když se podíváš na obraz, tak máš okamžitě jasno.
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:07 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Ještě jsem uvažoval o tomto monitoru
    odkaz
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.12.2007 23:21 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Má moc velké body, viděl jsem to v praxi, není to tak pěkné...
    4.12.2007 17:25 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Podla testov na pctunning.cz (snad si to pamatam dobre) je EIZO nedostizne v rovnomernosti podsvietenia, takze sa obavam, ze asi vykrvacam na EIZu.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Shony avatar 4.12.2007 14:32 Shony | skóre: 2 | blog: Shonyho | Milovice n/Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    OK mám asi měsíc a úplná spokojenost, obraz skvělý Měl sem před sebou najednou zapojených asi 10 monitoru různych výrobců, Fakt nejlepší volba za tu cenu DOPORUČUJU
    Ľudia majte sa radi !!!
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 14:58 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Já jsem se na ně byl mrknout v electroworldu v Brně a z těch vystavených mi přišel obraz v pohodě.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.12.2007 15:07 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    V praci mam SyncMaster 931BW uz asi pol roka. Asi to bude to iste len mensia uhlopriecka. Monitor je v pohode. Zda sa mi kvalitnejsi nez ten co mam doma (Imax) aj ked sirokouhle monitory neznasam ;)
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:09 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Jo, širokoúhlý jsou dost k ničemu, bohužel za tu cenu bych koupil 4:3 tak 20 (a 22 už výjde plošně větší). Navíc u 4:3 už nění takovej výběr :(
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.12.2007 16:36 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    ja by som bral radsej 4:3 a 20''
    ta uhlopriecka pri sirokouhlych moze klamat; s tym co mam v praci (19'' sirokouhly) sa mi robi horsie a zda sa mi mensi ako ten co mam doma (19'' 4:3); na vysku ma inak naozaj mensie rozlisenie
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.12.2007 15:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    To vypada na nejakeho nastupce 226BW, ne? ...ten mam doma a jsem spokojen. V praci mam 225BW a tam uz je docela silny backlight bleeding.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:17 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Jako že zastarává?
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.12.2007 15:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Ne, mam ho tu chvili, je to proste jeho feature :-) ...jako kazdeho levneho LCDcka :-) (ne, ze by 226BW byl nejaka extra trida, ale ten bleeding je tam uz znatelne mensi)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jan Drábek avatar 4.12.2007 15:32 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    hmm :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.12.2007 15:45 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    máš na mysli "light leakage" ? :)) prostě fleky po okrajích na černém patternu? Tohle mi na lcd monitorech dost vadí, co se týče obrazu, tak se dívám jenom na dva parametry - pozorovací úhly a tohle.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.12.2007 15:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    máš na mysli "light leakage" ? :))
    Kazdej tomu rika jinak ;-)
    Tohle mi na lcd monitorech dost vadí, co se týče obrazu, tak se dívám jenom na dva parametry - pozorovací úhly a tohle.
    Tak nejak. Jeste dulezitym faktorem (krome takovych samozrejmosti, jako je dost vysoke rozliseni) je pro me to, jak moc muzu ten displej natacet a zvedat ...ale to jsem bohuzel zjistil az po koupi te 226ky :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.12.2007 17:41 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    hm, vysoké rozlišení naštěstí moje oči s nízkým rozlišením nepotřebují :)) Ještě ohledně toho bleedingu, byl jsem naprosto šokován při koupi lcd LG1750SQ, co si vůbec někdo dovolí prodávat. Já dělám v továrně na lcd TV a tam se tahle vada i v téměř nepatrném rozsahu považuje za zmetek, u TV je tohle oprávněný důvod na reklamaci.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.12.2007 17:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    hm, vysoké rozlišení naštěstí moje oči s nízkým rozlišením nepotřebují :))
    Pro me je vysoke rozliseni zasadni...muzu si pak hezky rozplacnout Eclipse se vsemi views, ktere potrebuju k praci a porad jeste vidim kod, ktery pisu ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Ondřej Kuda avatar 4.12.2007 20:48 Ondřej Kuda | skóre: 27 | blog: obcasny_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Ja mam Asus 22", hlavne, ze je 16:10 :-)
    4.12.2007 20:52 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Do tejto cenovej kategorii by som urcite skor doporucil LG 226 a ak nezalezi na peniazoch tak LG-L245WP-BN
    5.12.2007 01:08 František
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Jo tak po LG-L245WP-BN taky pošilhávám. Má s ním někdo praktické zkušenosti (úprava fotek, video, ..)?
    5.12.2007 23:14 H o n z a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr LCD Monitoru
    Zrovna uprava fotek (a grafiky) je na asi na všech "levnych" LCD-ckach trochu problem. Za dobre LCD pro grafiku je potreba stale jeste hodne priplatit :-(, nebo treba zneuzit rodinnou plazmovou TV. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.