abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    David Heidelberg avatar 12.5.2007 15:45 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    stačí 90procent a ten zbytek těch co si tu tady popisoval můžou používat Window Wista :-D

    0K1AS
    pavlix avatar 12.5.2007 15:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    O Linux tady vůbec nejde.

    Jde o rozšíření různých komerčních i nekomerčních řešení, bez ohledu na to, jestli je jádrem BSD nebo Linux.

    Když má jeden produkt na trhu většinu, tak to dělá neplechu. Nemusí s nikým řešit kompatibilitu, může zneužívat své uživatele k různým věcem.

    Pokud bude mít Linux velký podíl na trhu Jader operačních systémů, neznamená to vůbec nic.

    Pokud bude mít konkrétní komerční distribuce XXXYYY 90% podíl na desktopu, je to průšvich, bez ohledu na to, jestli je založená na Linuxu nebo čemkoli jiném.

    (toť můj osobní názor, snad není moc daleko od pravdy)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 12.5.2007 15:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    píšu moc rychle, omluvte mi prosím ty dvě chybky, co tam vidím....
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ilfirin avatar 12.5.2007 16:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Tak ty si svoje výhružky splnil :-D
    Kritizoval jsem spíš tu kulturu, co to přinese, nebojím se, že by někdo Linux a GNU jakýmkoli způsobem zkomerčnil, ale s dostatečným rozšířením-zájmem tu ty pokusy rozhodně budou. Udělat nějak uzavřenou komerční distribuci, na níž poběží to, co na ostatních distribucích ne. Bůhví jestli něco takového nekuje MS, např MS Linux s MS Office atd.
    pavlix avatar 12.5.2007 17:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Microsoft už svuj unix měl, tuším, že se to jmenovalo Xenix.

    Ale stejně nechápu, proč jsi na ten linux tak vysazenej... to se můžem taky bavit o jiných částech systému, třeba o... Firefoxu.

    "Bojím se, že z firefoxu udělaj nový IE, to se zase všichni sejdeme u... a teď nevim, čeho, třeba... lynxu"
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.5.2007 15:51 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    mezi tretinou a polovinou :-)
    Ilfirin avatar 12.5.2007 16:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Tak, a teď sem můžete udělat 100 zápisů "+1" :-)
    pavlix avatar 12.5.2007 16:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    -100

    Ale těch sto zápisů +1 byste měli udělat rychle :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.5.2007 17:16 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    10% bude až zbytečně moc, myslím to upřímně.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    14.6.2007 14:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Líbí se mi Linux, ale abych mohl používat své slovníky, potřebuju Windows. Jestli těch 10% nebude stačit, a já myslím, že nebude, tak pak asi nemáte objektivní důvod proč to takhle uměle zakazovat/nastavovat na 10 % a co je víc je už špatně...
    12.5.2007 17:16 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?

    No to je NÁDHERA! Koukněte na tu anketu! Tam se vytvořilo Gaussovo normální rozdělení samo od sebe. To je prostě super, to se mi líbí. :-)

    12.5.2007 17:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Tím chceš jako říct, že Linuxáci jsou jen nahodilé chyby v matrixu? :D
    12.5.2007 17:44 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?

    Je to naopak. Matrix teď už běží pod Linuxem. Ten původní měl Windows 2050 Huge Great Superior Premium Server - a jak to dopadlo, že ano...

    pavlix avatar 12.5.2007 17:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    No to rozdělení udělal ilfirin vhodnou volbou odpovědí, ne :D stejně bych odpověděl jinak, jako u všech anket, na mojí odpověď vždycky zapomenou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ilfirin avatar 12.5.2007 17:30 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Už je v háji :-(
    12.5.2007 17:18 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Řekl bych, že Linux se na desktopu nikdy nerozšíří ani k těm 25%. Takže je jedno, co chci nebo nechci ;-)
    Ilfirin avatar 12.5.2007 17:30 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Já myslím že ano, aproto zde spekuluji, zda to bude správně.
    12.5.2007 17:42 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Já myslím že ano,
    Optimista je jen špatně informovaný pesimista... ;-)
    aproto zde spekuluji, zda to bude správně.
    Bude. Protože, kdyby k tomu hypoteticky došlo, tak masy budou používat "Novell", "Ubuntu" či "Linspire" a nebudou ani tušit, že to má vůbec co společného s nějakým "Linuxem". Takže na abclinuxu.cz a podobné servery nepolezou.
    pavlix avatar 13.5.2007 15:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Taky fakt, stejně se sem nedostanou... jenom je potřeba vyčistit uživatelské distribuce od slova "Linux".
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 12.5.2007 17:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Nevím, jestli se rozšíří k 25% nebo ne, zase takovej jasnovidec nejsem...

    Navíc, jak už jsem řekl, je mi to upřímně jedno... Linux používám, protože se mi zrovna teďka hodí :D takže je dost možný, že za rok budu používat něco úplně jinýho.

    Proto jsem taky dlouho nezakládal blog na abclinuxu.cz... abych to nemusel měnit na abcněčehojinýho.cz, až vyměním jádro.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ilfirin avatar 12.5.2007 17:38 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Navíc, jak už jsem řekl, je mi to upřímně jedno... Linux používám, protože se mi teď zrovna hodí :D Takže je dost možné, že za rok budu používat něco úplně jiného.
    Windows Vista SP1.03a ;-)
    kotyz avatar 13.5.2007 10:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    u pavlixe spis BSD ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Ilfirin avatar 13.5.2007 12:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    BSD = Blue Screen Death (mě teď napadlo) ;-) .
    Pavlix aby nakonec nezačal používat LSD :-D
    12.5.2007 17:41 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Chci aby se GNU/Linux na úrovni systémové nepřizpůsoboval a neměnil kvůli a pro amatéry (win), chci aby linux zůstal takový jaký je. Jen ať se ti začátečníci přizpůsobí, ne GNU, Linux a spol. Prostě nechci aby se systémová část a ovládání přizpůsobovalo pro "lamky". Jako názorný příklad si uveďme zjednodušování adresářové struktury. Chci aby Debian byl stále kvalitní a aby pro něj nebyly balíčky od lidí kteří v tom dělají spoustu chyb (jen tak ať to funguje). Snad chápete jak to myslím.
    12.5.2007 17:49 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Chci aby Debian byl stále kvalitní a aby pro něj nebyly balíčky od lidí kteří v tom dělají spoustu chyb (jen tak ať to funguje).
    IMHO je Debian pořád jedna z nejkvalitnějších distribucí.

    Trochu mě dostává z rovnovány, že se Novell snaží protlačit svoje manýry (zjednodušováni, Mono) do mainstreamového GNOME. O odstranění virtuálních ploch ve výchozí konfiguraci GNOME i KDE bych radši ani nemluvil (naštěstí je to věc konfigurace, která se snadno spraví). Ještě štěstí, že ho v tom jinde nepodporují.
    12.5.2007 17:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Opravdu chceme/chcete masivní rozšíření Linuxu?

    Upřímně řečeno, ne.

    Ale je to věcí svobodné volby a svobodného trhu. Takže je mi to možná i jedno.

    - Kde seženu crack na tohle a tohle
    - Sestavte mi počítač tak a tak (dotazy: půjdou tyhle paměti s touhle deskou a když ne, tak mi najděte ty co půjdou)

    Něco takového bych nepředpokládal, protože tenhle server má mnohem užší zaměření než Živě. Takové příspěvky se tu koneckonců objevují tu a tam už dnes, ale administrátoři je vždy taktně smažou. Nemyslím si, že větší rozšířenost Linuxu by na tom něco změnila.

    Lidi co dnes nadávají, že Linux je sračka největší a levná nepovedená kopie Windows, proto, že na Linuxu nefunguje kradený Need For Speed Carbon, najednou budou stejným způsobem hájit Linux na zdejších fórech vůči třeba *BSD systémům.

    Pak jistě budou z těchto fór taktně smazáni a vykázáni do příslušných mezí. :-) Nemůžu sem nedat tento odkaz... Zejména stojí za povšimnutí: private boolean isNecessary = false;

    Tenhle super program jde nainstalovat jen s rootovskými právy a přepíše si .so knihovny (aby mohl kontrolovat legalitu užívání) a rázem znefunkční nějaký jiný software

    S takovým přístupem pak na 90% distribucí nebude fungovat a to mu velký úspěch nepřinese. Kdyby byl Linux rozšířenější, je pravděpodobné, že by se i komerční software musel dřív nebo později přizpůsobit různým balíčkovým systémům. Balíčky podléhají poměrně přísné kontrole. Většina balíčkových systémů umí odhalit konflikty mezi soubory a sdílené soubory musí být v metadatech všech zúčastněných balíčků přesně zaznamenány. Proto si myslím, že už dnes je možné (a nanejvýš žádoucí) tímto způsobem ochránit systémové knihovny.

    Verbální ejakulace diskutujících na Živě.cz mě taky často zvedají ze židle, ale s tím se nedá nic dělat. Není to o nic lepší než diskuse pod články hlavních českých internetových periodik. Burani bohužel ještě nevymřeli. Myslím si, že míra rozšíření Linuxu na tomto stavu nic nemění a dokonce s ním ani nemá spojitost.

    Ilfirin avatar 12.5.2007 17:54 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Hezky si mi to rozebral :-) , souhlas
    Myslím si, že míra rozšíření Linuxu na tomto stavu nic nemění a dokonce s ním ani nemá spojitost.
    Mění to, že se tito lidé přesunou sem. Pravda, administrátoři to mohou prořezávat, ale...
    Vidím to jako kobylky. Původně tyto lidé ventilovali na zravodajských protálech (tam je to teda maso). Pak se rozšířili na živě (kde původně nebyli, kdysi jsem ho četl), poměrně se už množí na root.cz a co nevidět budou i na ABC.
    12.5.2007 18:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Nesnáším elitářství.

    BTW neměl bych teď začít křičet, že je to tu odporná žumpa, když sem choděj takový ňoumové jako ty?
    pavlix avatar 12.5.2007 18:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Hlavně, že ty jsi elita.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ilfirin avatar 12.5.2007 18:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Už po mě jdou, jdou, jdou, na každém rohu mají fotkou mou :-D ;-)
    Max avatar 12.5.2007 18:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Abych pravdu řekl, tak jsem nad tím taky dost přemýšlel. Kdyby se hodně rozšířil a zaujal by třeba 90% obsazení, tak by se vyrojilo spousta binárních sra***, které by, jak říkáš, např. prasácky zasahovaly do systému a ve finále by to byl binární bastl. Na druhou stranu, distribuce jako např. debian ve mě budí šanci, že vždy zůstane možnost nějakého svobodného řešení.
    Jinak současný stav mi tak nějak vyhovuje. Možná by ještě chtělo získat nějaké to procento navíc, aby se ještě trochu rozšířila uživatelská základna (návody, články všeho druhu a ve všemožných jazycích).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    emorjino avatar 12.5.2007 18:09 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Ale s tím hanobením úrovně fora na živě nemáš pravdu. Dotazy na cracky apod. jsou důsledně mazáni.. S arogantními uživateli je větší problém, ale i tito se časem vychovávají nebo zabanují
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Ilfirin avatar 12.5.2007 18:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    No, s těmi cracky jsem to střelil od boku, uznávám.
    Jinak hezký podpis, se kterým se stotožňuji, až na Emorjino, to jsem doteď neznal.
    emorjino avatar 12.5.2007 20:04 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    vidíš, jdu to změnit :)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Josef Kufner avatar 12.5.2007 20:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Lepší, když bude mít 99% Linux, než Windows. Když už nic jiného, tak bude aspoň o obludu míň. Ono to totiž bude znamenat i konec Exploreru, takže se spoustě webmasterů uleví. Další problematické věci jako je Samba a Wine už taky nebudou potřeba. Kompatibilitě mezi systémy to také prospěje – Windows jsou vlastně jediné, co dělá opravdu veliké problémy, takže když zmizí, bude to jen dobře.

    Různé zlozvyky z Windows se sice budou snažit dostat i do okolního světa a hlavně do Linuxu, ale věřím, že tohle už se nějak zvládne.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.5.2007 20:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Ano, opravdu chci rozšíření Linuxu a to právě takové, aby se pro Linux dodávaly hry, profesionální aplikace a aby zmizely problémy s ovladači, ale základ systému a desktopových prostředí aby zůstal ve stejném duchu jako je teď... Tipuju, že by na to bylo potřeba takových 20 - 40 % na desktopech. Snad se to podaří.

    PS: tento komentář píšu z Windows...
    Ilfirin avatar 13.5.2007 12:12 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    PS: tento komentář píšu z Windows...
    V tom případě se nepočítá :-D
    PS: Tento zápis blogu jsem napsal taky z Windows, ale nikomu to neříkej ;-)
    13.5.2007 12:45 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    souhlasim
    pavlix avatar 13.5.2007 15:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Jo, hry, profesionální aplikace... ty jsi to vyjádřil snad nejlíp. Chtělo by to takový nějaký rozšíření.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    koulinek avatar 13.5.2007 11:09 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Jsem pro rozsireni Linuxu ale tak aby se pokracovalo v nastolenem duchu ze Linux budou pouzivat lide kteri se chteji neco naucit, chteji pochopit vice do hloubky fungovani nejruznejsich sluzeb atd. Pak to linuxu prospeje, ti ostatni stouralova a nelibove at klidne zustanou u OS ktery pouzivaji a stejne na ne nadavaji ale sou lini udelat neco proto aby se to zmenilo.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    13.5.2007 12:46 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    +1
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.5.2007 18:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Jsem pro rozsireni Linuxu ale tak aby se pokracovalo v nastolenem duchu ze Linux budou pouzivat lide kteri se chteji neco naucit, chteji pochopit vice do hloubky fungovani nejruznejsich sluzeb atd.
    To je nesmysl, takovych lidi bude vzdycky mensina a nevim, proc by se to melo menit. Profici na pocitace a SW je urcita profese, ktera ma svoje misto a houfna mutace lidi na linuxaky touzici prozkoumat kazde zakouti /etc by byla k nicemu.
    Pak to linuxu prospeje, ti ostatni stouralova a nelibove at klidne zustanou u OS ktery pouzivaji a stejne na ne nadavaji ale sou lini udelat neco proto aby se to zmenilo.
    Zase tenhle nazor...a verte mi, ze jsem se hodne ovladl, abych pred slovo "nazor" nenapsal nejaky hutny privlastek. Vazne hodne me irituje, kdyz nekdo smahem oznaci za lenochy, stouraly a neliby ty, jejichz prioritou neni stourat se v jejich OS a poznavat jeho taje.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    koulinek avatar 13.5.2007 18:40 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Asi nebylo pochopeno scela spravne, kritika mirena na lidi co sou vecne nespokojeni a kritizuju vsechny systemy vcetne sveho aniz by jej pochopili. Ti co jej proste pouzivaji (at uz Linix nebo Windows ci ostatni) a plni jejich predstavy a pozadavky tak tech se to netykalo.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.5.2007 22:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    V tom pripade se omlouvam :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Filip Dominec avatar 13.5.2007 20:11 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Pro mne je Linux spíše nadějným prostředkem k obnovení tržního prostředí. Dává uživatelům svobodu volby, která zde tak citelně chybí, až je k tomu většina necitelná. 100% ano Linuxu na desktopech.

    Pokud budou 2 OS - tedy W a L, pak oba zasluhují 50%.
    13.5.2007 20:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu chcete rozšíření Linuxu?
    Pro mne je Linux spíše nadějným prostředkem k obnovení tržního prostředí.

    Obávám se, že se mýlíš. Jediným prostředkem k obnovení tržního prostředí je potrestat konečně tu odpornou korupci, kvůli které vznikl projekt „Internet do škol“, a zjednat okamžitou nápravu. Tímto skandálním projektem získal Microsoft monopol na vymývání mozků malým školákům. Dokud budou mít školy zakázáno (licenční politikou) instalovat svobodný software a dokud nebudou mít povinnost vést alespoň polovinu výuky ovládání počítače za použití svobodného softwaru, nic se nezmění k lepšímu. Padesátiprocentní poměr je zatím pouhý sen.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.