abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:55 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 06:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 20:00 | Nová verze

    Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.8. 04:00 | Komunita

    Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.8. 18:33 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.8. 15:11 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.8. 12:11 | IT novinky

    Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.8. 23:33 | Nová verze

    Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.8. 21:55 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 124 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 28.8. 11:53
    Rozcestník

    Vala a buttonek s menu

    3.1.2009 19:34 | Přečteno: 1204× | Jiné

    Dnes objevil sem zajímavý programovací jazyk jménem Vala. Je trochu podobný C# a má vcelku jednu zajímavou vlastnost - umí generovat C kód (sice je místy trošku ošklivější) a ten pak ptohání gcc. Výsledný program je pak, narozdíl od C#, rychlý. A jelikož jsem nedávno dělal buttonek, přepsal jsem ho do tohoto jazyka.

    Šlo to docela dobře, až na špatné "vapi" pro Gtk.Container.forall, takže je v souboru gtk+-2.0.vapi (obvykle v /usr/share/vala/vapi) nutno upravit argumenty z "Gtk.Callback callback" na "bool include_internals, Gtk.Callback callback" (někdo může nahlásit bug jestli není, mně se nechce). Kvůli téhle chybě mi to pořád padalo na SIGSEGV a když jsem tu metodu nepřekryl, tak mi to nechtělo kreslit buttonek a já se s tím tak dlouho trápil ...

    MenuButton.vala:

    using Gtk;
    
    public class Controls.MenuButton: Gtk.Container
    {
    	weak Gtk.Widget  _button_widget;
    	Gtk.Menu?        _menu;
    	Gtk.HBox         box;
    	Gtk.Arrow?       arrow;
    	Gtk.Alignment?   alignment;
    	Gtk.ToggleButton toggle_button;
    	weak Gtk.Widget  size_widget;
    	
    	construct
    	{	
    		set_flags (WidgetFlags.NO_WINDOW);
    		
    		_button_widget = null;
    		_menu = null;
    		arrow = null;
    		alignment = null;
    		
    		toggle_button = new ToggleButton ();
    		box = new HBox (false, 0);		
    		
    		toggle_button.set_parent (this);
    		box.set_parent (this);
    		
    		toggle_button.set_focus_on_click (false);
    		toggle_button.set_relief (ReliefStyle.NONE);
    		toggle_button.activate += on_toggle_activated;
    		toggle_button.button_press_event += on_toggle_press_event;
    		
    		toggle_button.show ();
    		box.show ();
    		
    		size_widget = toggle_button;
    	}
    	
    	public MenuButton ()
    	{
    		show_arrow = true;
    	}
    	
    	public void remove_button_widget ()
    	{
    		if (_button_widget == null) return;
    		
    		if (arrow != null)
    		{
    			box.remove (_button_widget);
    		}
    		else
    		{
    			toggle_button.remove (_button_widget);
    		}
    		_button_widget = null;
    	}
    	
    	public Widget? button_widget
    	{
    		get { return _button_widget; }
    		set {
    			remove_button_widget ();
    			
    			if (value != null)
    			{
    				_button_widget = value;
    				if (arrow != null)
    				{
    					box.pack_start (_button_widget, true, true, 0);
    				}
    				else
    				{
    					toggle_button.add (_button_widget);
    				}
    			}
    		}
    	}
    	
    	public bool show_arrow
    	{
    		get { return (arrow != null); }
    		set {
    			if (value)
    			{
    				if (arrow == null)
    				{
    					arrow = new Arrow (ArrowType.DOWN, ShadowType.NONE);
    					alignment = new Alignment (0.0f, 0.5f, 0.0f, 0.0f);
    					alignment.add (arrow);
    					arrow.show ();
    					alignment.show ();
    					box.pack_end (alignment, false, false, 5);
    			
    					if (_button_widget != null)
    					{
    						_button_widget.ref ();
    						toggle_button.remove (_button_widget);
    						box.pack_start (_button_widget, true, true, 0);
    						_button_widget.unref ();
    					}
    					size_widget = box;
    				}
    			}
    			else if (arrow != null)
    			{
    				box.remove (alignment);
    				arrow = null;
    				alignment = null;
    			
    				if (_button_widget != null)
    				{
    					_button_widget.ref ();
    					box.remove (_button_widget);
    					toggle_button.add (_button_widget);
    					_button_widget.unref ();
    				}
    				size_widget = toggle_button;
    			}
    		}
    	}
    	
    	private void menu_position_func (Menu menu, out int x, out int y, out bool push_in)
    	{
    		Requisition menu_req = Requisition ();
    		menu.size_request (out menu_req);
    		
    		Gdk.Screen screen;
    		
    		screen = get_screen ();
    		
    		int monitor_num = screen.get_monitor_at_window (window);
    		
    		Gdk.Rectangle monitor = Gdk.Rectangle ();
    		screen.get_monitor_geometry (monitor_num < 0 ? 0 : monitor_num, out monitor);
    		
    		window.get_origin (out x, out y);
    		
    		y += allocation.y;
    		x += allocation.x + int.max (allocation.width  - menu_req.width, 0);
    		
    		if (y + allocation.height + menu_req.height <= monitor.y + monitor.height)
    		{
    			y += allocation.height;
    		}
    		else if (y - menu_req.height >= monitor.y)
    		{
    			y -= menu_req.height;
    		}
    		else if (monitor.y + monitor.height - (y + allocation.height) > y)
    		{
    			y += allocation.height;
    		}
    		else
    		{
    			y -= menu_req.height;
    		}
    		push_in = false;
    	}
    	
    	private void show_menu ()
    	{
    		_menu.popup (null, null, menu_position_func, 0, get_current_event_time ());
    	}
    	
    	private bool on_toggle_press_event (ToggleButton? toggle, Gdk.EventButton? but)
    	{
    		if (but.button == 1)
    		{
    			if (_menu != null)
    			{
    				show_menu ();
    				toggle_button.set_active (true);
    			}
    			return true;
    		}
    		else return false;
    	}
    	
    	private void on_toggle_activated (ToggleButton? toggle)
    	{
    		show_menu ();
    	}
    	
    	private void on_menu_deactivate (Menu? menu)
    	{
    		toggle_button.set_active (false);
    	}
    	
    	public Menu? menu
    	{
    		get { return _menu; }
    		
    		set {
    			remove_menu ();
    			if (value != null)
    			{
    				_menu = value;
    				_menu.deactivate += on_menu_deactivate;
    			}
    		}
    	}
    	
    	public void remove_menu ()
    	{
    		if (_menu != null)
    		{
    			_menu.deactivate -= on_menu_deactivate;
    			_menu = null;
    		}
    	}
    	
    	public override void size_allocate (Gdk.Rectangle allocation)
    	{
    		box.size_allocate (allocation);
    		toggle_button.size_allocate (allocation);
    		base.size_allocate (allocation);
    	}
    	
    	public override void size_request (out Gtk.Requisition req)
    	{
    		size_widget.size_request (out req);
    	}
    	
    	public override void add (Widget w)
    	{
    	
    	}
    	
    	public override void remove (Widget w)
    	{
    	
    	}
    	
    	public override void forall (bool include_internals, Gtk.Callback cb)
    	{
    		cb (toggle_button);
    		cb (box);
    	}
    }
    
           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 3.1.2009 20:46 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu
    Výsledný program je pak, narozdíl od C#, rychlý.
    IMHO spis naopak, objektovy kod v C nemuze byt o moc rychlejsi nez v C# (oboji je runtime), zato treba C++ uz rychly je.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    3.1.2009 22:33 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu
    Objektovy kod v C je runtime? A jak se neco takoveho stane?
    vlastikroot avatar 3.1.2009 23:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu
    Kdyz beru v uvahu ze objektovy kod v C je napsany v Glib, tak je to vicemene runtime, podpora objektu je emulovana pres kupu ruznych funkci a struktur, misto optimalizovanych prekladu v C++.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    3.1.2009 23:35 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu
    To ale jen verite, ze programatori g++ jsou lepsi nez programatori glib :-)
    3.1.2009 23:45 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu
    Mno ale mate pravdu, minimalne hash table jsou opravdu v g++ lepsi.
    alblaho avatar 4.1.2009 10:44 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu

    Právě že předpokládá, že jsou dobřít řádově stejně. g++ je nástroj na statickou analýzu objektového kódu a generování efektivního strojáku. Znásilnit k něčemu takovému překladač plain C není možné.

    Jardík avatar 4.1.2009 13:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vala a buttonek s menu

    Ale zase když v C++ budete používat virtuální metody a výjimky, tak to taky bude "runtime", takže ono to vyjde celkem na stejno.

    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.