Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Já jsem vám vývojář. Jak mě nic poslední dobou nebaví...
... ani programovat ty věci pro DragonAge. Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let. Přemýšlel jsem, jestli se zase nepustit do BurnApp, ale já nevím, když to API linuxu je tak naho*no a pro Windows je na to aplikací dost. Práce si mě nějak nechce najít a z toho nic nedělání už začínám mít psychózu. Nechce někdo naprogramovat nějakou malou kravinu, třeba do školy? ...
A tak jo. Asi budu BurnAppovat...
Tiskni
Sdílej:
hned by ho ty deprese presly
Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let.Pokud to myslis podobne jako Linus v roce 1991 s Linuxem (ve smyslu "je to jenom mala skolni prace"), tak si na dobrej ceste. Ale je dobre, ze si Linus tenkrat nerekl podobne jako ty "Prece nemuzu naprogramovat neco, na cem vyvojari IBM, Sunu, SGI, a Microsoftu uz par let delaji". No, a jestli je to, jak pise kotyz,
koukej uz jednou neco taky dotahnout az do konce., tak se nediv, ze
Práce si mě nějak nechce najít
pouze 64bitů
extern "C" { #include <libudev.h> } #include <iostream> #include <cstring> enum : int { ERR_OK, ERR_UDEV, ERR_UDEV_ENUM, ERR_UDEV_ENUM_SETUP, ERR_UDEV_ENUM_SCAN }; int main() { int result = ERR_OK; struct udev *udev = 0; struct udev_enumerate *uenum = 0; struct udev_list_entry *e, *prope; struct udev_device *dev; const char *devnode; udev = udev_new(); if (!udev) { result = ERR_UDEV; goto __cleanup; } uenum = udev_enumerate_new(udev); if (!uenum) { result = ERR_UDEV_ENUM; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN; goto __cleanup; } for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) { dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e)); if (dev) { devnode = udev_device_get_devnode(dev); for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) { if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/platform/", 18) == 0) { std::cout << "devnode = " << devnode << std::endl; break; } } //std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl; } udev_device_unref(dev); } } __cleanup: if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum); if (udev) udev_unref(udev); return result; }Výše uvedený kód mi však taky vyhodí i to, co v kompu není. I když, kdo ví, jestli to na desce není, třeba to jen není vyvedený ven, takže jsou pak výsledky správné (?).
$ ./serialenum devname=/dev/ttyUSB0 devname=/dev/ttyUSB1 devname=/dev/ttyUSB2 devname=/dev/ttyS0Ty neexistující ttyS[34] apod. v /devices/platform/ jsou asi v /dev vytvářeny udevem tak nějak pro "jistotu". Pochynuji, že by o nich udev věděl a jádro (dmesg) ne. Tady je ta úprava...
extern "C" { #include <libudev.h> } #include <iostream> #include <cstring> enum : int { ERR_OK, ERR_UDEV, ERR_UDEV_ENUM, ERR_UDEV_ENUM_SETUP, ERR_UDEV_ENUM_SCAN }; int main() { int result = ERR_OK; struct udev *udev = 0; struct udev_enumerate *uenum = 0; struct udev_list_entry *e, *prope; struct udev_device *dev; const char *devnode; udev = udev_new(); if (!udev) { result = ERR_UDEV; goto __cleanup; } uenum = udev_enumerate_new(udev); if (!uenum) { result = ERR_UDEV_ENUM; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN; goto __cleanup; } for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) { //std::cout << std::endl; dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e)); if (dev) { devnode = udev_device_get_devnode(dev); for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) { if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/pnp", 12) == 0) { std::cout << "devname=" << devnode << std::endl; break; } } else if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "ID_BUS") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "usb", 3) == 0) { std::cout << "devname=" << devnode << std::endl; break; } } //std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl; } udev_device_unref(dev); } } __cleanup: if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum); if (udev) udev_unref(udev); return result; }Pro "klasické" sériáky SUBSYSTEM == tty DEVPATH == /devices/pnp ... na /devices/platform mi to vypsalo jen neexistující porty a pro usb převodníky SUBSYSTEM == tty ID_BUS == usb Díky za inspiraci.
U tebe funguje DEVPATH==/devices/pnp?, u mě to v tomto případě neukáže nic. Jestli je to závislý na systému (např. verzi udevu), tak to je opravdu další bastl. Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilní, zlatej Windows, kde na to stačí zavolat jednu* funkci a nemusím přemýšlet, jestli mám použít udev, hal, udisks, ručně procházet /sys/, který nemusí být připojen, spoléhat na to, že zařízení jsou v /dev a že si to uživatel nevytvoří v /home, nebo na to, že se nikdy nezmění major číslo nějakýho subsystému, ... já vím, že to normální uživatel asi nikdy neudělá, ale proto, že tu ta možnost je, tak je prostě správné s ní počítat a nějak ji ošetřit, to ale v linuxu nejde...
*Schválně přeháním, třeba na výpis CD mechanik potřebuju 3, sériáky jsem nikdy nepotřeboval, ale nevěřím, že to bude o moc složitější, než vypsat CD-ROMky.
Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilníNo ono imho není ani tak těmi soubory (to už je implementační detail), jako spíš bordelem v API a standardech.
/dev
už je dost přestárlej. Kdyby se starý nepoužívanosti vyhodily a nový přidaly (třeba něco jako /dev/burn0
) s jednotným API, hned by to bylo něco jinýho...
/dev/cdrw
ti nestačí?