Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Já jsem vám vývojář. Jak mě nic poslední dobou nebaví...
... ani programovat ty věci pro DragonAge. Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let. Přemýšlel jsem, jestli se zase nepustit do BurnApp, ale já nevím, když to API linuxu je tak naho*no a pro Windows je na to aplikací dost. Práce si mě nějak nechce najít a z toho nic nedělání už začínám mít psychózu. Nechce někdo naprogramovat nějakou malou kravinu, třeba do školy? ...
A tak jo. Asi budu BurnAppovat...
Tiskni Sdílej:
hned by ho ty deprese presly
Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let.Pokud to myslis podobne jako Linus v roce 1991 s Linuxem (ve smyslu "je to jenom mala skolni prace"), tak si na dobrej ceste. Ale je dobre, ze si Linus tenkrat nerekl podobne jako ty "Prece nemuzu naprogramovat neco, na cem vyvojari IBM, Sunu, SGI, a Microsoftu uz par let delaji". No, a jestli je to, jak pise kotyz,
koukej uz jednou neco taky dotahnout az do konce., tak se nediv, ze
Práce si mě nějak nechce najít
pouze 64bitů
extern "C" { #include <libudev.h> } #include <iostream> #include <cstring> enum : int { ERR_OK, ERR_UDEV, ERR_UDEV_ENUM, ERR_UDEV_ENUM_SETUP, ERR_UDEV_ENUM_SCAN }; int main() { int result = ERR_OK; struct udev *udev = 0; struct udev_enumerate *uenum = 0; struct udev_list_entry *e, *prope; struct udev_device *dev; const char *devnode; udev = udev_new(); if (!udev) { result = ERR_UDEV; goto __cleanup; } uenum = udev_enumerate_new(udev); if (!uenum) { result = ERR_UDEV_ENUM; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN; goto __cleanup; } for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) { dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e)); if (dev) { devnode = udev_device_get_devnode(dev); for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) { if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/platform/", 18) == 0) { std::cout << "devnode = " << devnode << std::endl; break; } } //std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl; } udev_device_unref(dev); } } __cleanup: if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum); if (udev) udev_unref(udev); return result; }Výše uvedený kód mi však taky vyhodí i to, co v kompu není. I když, kdo ví, jestli to na desce není, třeba to jen není vyvedený ven, takže jsou pak výsledky správné (?).
$ ./serialenum devname=/dev/ttyUSB0 devname=/dev/ttyUSB1 devname=/dev/ttyUSB2 devname=/dev/ttyS0Ty neexistující ttyS[34] apod. v /devices/platform/ jsou asi v /dev vytvářeny udevem tak nějak pro "jistotu". Pochynuji, že by o nich udev věděl a jádro (dmesg) ne. Tady je ta úprava...
extern "C" { #include <libudev.h> } #include <iostream> #include <cstring> enum : int { ERR_OK, ERR_UDEV, ERR_UDEV_ENUM, ERR_UDEV_ENUM_SETUP, ERR_UDEV_ENUM_SCAN }; int main() { int result = ERR_OK; struct udev *udev = 0; struct udev_enumerate *uenum = 0; struct udev_list_entry *e, *prope; struct udev_device *dev; const char *devnode; udev = udev_new(); if (!udev) { result = ERR_UDEV; goto __cleanup; } uenum = udev_enumerate_new(udev); if (!uenum) { result = ERR_UDEV_ENUM; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP; goto __cleanup; } if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) { result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN; goto __cleanup; } for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) { //std::cout << std::endl; dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e)); if (dev) { devnode = udev_device_get_devnode(dev); for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) { if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/pnp", 12) == 0) { std::cout << "devname=" << devnode << std::endl; break; } } else if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "ID_BUS") == 0) { if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "usb", 3) == 0) { std::cout << "devname=" << devnode << std::endl; break; } } //std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl; } udev_device_unref(dev); } } __cleanup: if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum); if (udev) udev_unref(udev); return result; }Pro "klasické" sériáky SUBSYSTEM == tty DEVPATH == /devices/pnp ... na /devices/platform mi to vypsalo jen neexistující porty a pro usb převodníky SUBSYSTEM == tty ID_BUS == usb Díky za inspiraci.
U tebe funguje DEVPATH==/devices/pnp?, u mě to v tomto případě neukáže nic. Jestli je to závislý na systému (např. verzi udevu), tak to je opravdu další bastl. Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilní, zlatej Windows, kde na to stačí zavolat jednu* funkci a nemusím přemýšlet, jestli mám použít udev, hal, udisks, ručně procházet /sys/, který nemusí být připojen, spoléhat na to, že zařízení jsou v /dev a že si to uživatel nevytvoří v /home, nebo na to, že se nikdy nezmění major číslo nějakýho subsystému, ... já vím, že to normální uživatel asi nikdy neudělá, ale proto, že tu ta možnost je, tak je prostě správné s ní počítat a nějak ji ošetřit, to ale v linuxu nejde...
*Schválně přeháním, třeba na výpis CD mechanik potřebuju 3, sériáky jsem nikdy nepotřeboval, ale nevěřím, že to bude o moc složitější, než vypsat CD-ROMky.
Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilníNo ono imho není ani tak těmi soubory (to už je implementační detail), jako spíš bordelem v API a standardech.
/dev
už je dost přestárlej. Kdyby se starý nepoužívanosti vyhodily a nový přidaly (třeba něco jako /dev/burn0
) s jednotným API, hned by to bylo něco jinýho...
/dev/cdrw
ti nestačí?