O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
A takhle to konci, kdyz blbovi, jehoz nejvetsim intelektualnim uspechem bylo pochopeni, proc nelze scitat jabka s hruskama, nekdo da funkci. Toz volime si to pekne reprezentanty. Jeste ze to nenavrhl Spidla
Jeste ze to nenavrhl SpidlaNechval dne před večerem. Třeba zítra navrhne jinou podobnou lahůdku
teda vlastne
Ale typická ukázka toho, když něco navrhuje člověk, co o tom nemá nejmenší páru a e-mail používá maximálně pětkrát do měsíce, když mu šéf strany řekne, jak má hlasovat
.
O tom to celé je, že chce znovu zdaňovat něco, co už je zdaněné. A jako na potvoru je to ještě technicky komplikované.
Ostatně jednu podobnou příšernost už tady máme - je to elektronické mýtné. Jízda kamionu je už nyní zdaněna čtyřikrát (spotřební daň, DPH, silniční daň, dálniční poplatky). Mýtné sice zruší dálniční poplatky, ale nahradí je obludně drahým a složitým systémem, který navíc umožní špehování. Nejdřív pro kamiony na dálnicích a silnicích 1. třídy, potom i jinde, a nakonec i pro osobáky. Přitom když už se má jízda více zdanit, stačilo by v celé EU zvýšit spotřební daň z nafty, stejně je teď nižší než u benzinu.
Současné způsoby moc nedokážou zohlednit, kdo jak tu silnici používá, tranzit zde nemusí spotřební daň, DPH a silniční daň platit vůbec,Kolik procent provozu je mimo-EU tranzit? Silniční daň je totálně nesmyslná, protože se platí paušálně, ne podle ujetých kilometrů. Podobný nesmysl jsou dálniční známky, protože je naopak žádoucí, aby se co nejvíc provozu dostalo na dálnice (obyvatelé obcí u zatížených silnic potvrdí).
Takže mýtné je jen způsob, jak náklady, které v souvislosti se silniční přepravou nese stát, přenést na ty, kteří je způsobujíMýtné (realizované tak, jak je navrženo; ale ani jiné způsoby nejsou levné) je velice drahý způsob, jak to dělat. Navíc se bude stejně pracovat s čísly vycucanými z prstu. A co je nejhorší, vedlejším efektem bude shromažďování dat o pohybu vozidel.
Tiskni
Sdílej: