Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Francouzský poslanec EP Alain Lamassoure navrhl, že by se mohla vybírat nová evropská daň jednak z SMS, ale také (světe div se) z e-mailů. To ukazuje nejen na nenasytnost evropského aparátu, ale především na míchání se do věcí, kterým člověk absolutně nerozumí, a přesto by o nich chtěl rozhodovat.
Že čeští nebo evropští poslanci každou chvíli odněkud vytáhnou nějaký totálně nesmyslný návrh, je vcelku normální jev. V tomto případě to chci ale vypíchnout, protože je to věc, o které si troufám říci, že jí rozumím, a protože je to návrh od začátku do konce absurdní. Poslanec tomu totiž nasadil korunu tím, že v případě e-mailů hovořil o velice nízké sazbě.
Problematiku SMS nechám nyní stranou, jen připomenu, že už tak je tato služba dost zdaněna (u nás 19% DPH) a snaha o další zdanění je jen pokusem nahrabat do bezedné evropské pokladny další peníze z tohoto oblíbeného způsobu komunikace.
Elektronická pošta, podobně jako jiné ryze internetové formy komunikace, má ze své podstaty velice flexibilní charakter a nebyla navržena na to, aby se za posílání zpráv platilo. Uživatelé platí za přístup k internetu a za provoz pošty (schránku na serveru), ne však za jednotlivé zprávy. Uvedený návrh by byl zásadním narušením tohoto modelu a způsobil by jen komplikace. Vezměme to popořádku:
Pokud by se tedy onen naprosto nesmyslný nápad realizoval, přinesl by spoustu škody a prakticky žádný užitek. Navíc by to byl další krok v tom, co všechno lze danit - další v pořadí by mohla být chůze po ulici, dýchání vzduchu nebo využívání slunečního světla.
Tiskni
Sdílej:
Jeste ze to nenavrhl SpidlaNechval dne před večerem. Třeba zítra navrhne jinou podobnou lahůdku
Současné způsoby moc nedokážou zohlednit, kdo jak tu silnici používá, tranzit zde nemusí spotřební daň, DPH a silniční daň platit vůbec,Kolik procent provozu je mimo-EU tranzit? Silniční daň je totálně nesmyslná, protože se platí paušálně, ne podle ujetých kilometrů. Podobný nesmysl jsou dálniční známky, protože je naopak žádoucí, aby se co nejvíc provozu dostalo na dálnice (obyvatelé obcí u zatížených silnic potvrdí).
Takže mýtné je jen způsob, jak náklady, které v souvislosti se silniční přepravou nese stát, přenést na ty, kteří je způsobujíMýtné (realizované tak, jak je navrženo; ale ani jiné způsoby nejsou levné) je velice drahý způsob, jak to dělat. Navíc se bude stejně pracovat s čísly vycucanými z prstu. A co je nejhorší, vedlejším efektem bude shromažďování dat o pohybu vozidel.