Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.
V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.
Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.
Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Francouzský poslanec EP Alain Lamassoure navrhl, že by se mohla vybírat nová evropská daň jednak z SMS, ale také (světe div se) z e-mailů. To ukazuje nejen na nenasytnost evropského aparátu, ale především na míchání se do věcí, kterým člověk absolutně nerozumí, a přesto by o nich chtěl rozhodovat.
Že čeští nebo evropští poslanci každou chvíli odněkud vytáhnou nějaký totálně nesmyslný návrh, je vcelku normální jev. V tomto případě to chci ale vypíchnout, protože je to věc, o které si troufám říci, že jí rozumím, a protože je to návrh od začátku do konce absurdní. Poslanec tomu totiž nasadil korunu tím, že v případě e-mailů hovořil o velice nízké sazbě.
Problematiku SMS nechám nyní stranou, jen připomenu, že už tak je tato služba dost zdaněna (u nás 19% DPH) a snaha o další zdanění je jen pokusem nahrabat do bezedné evropské pokladny další peníze z tohoto oblíbeného způsobu komunikace.
Elektronická pošta, podobně jako jiné ryze internetové formy komunikace, má ze své podstaty velice flexibilní charakter a nebyla navržena na to, aby se za posílání zpráv platilo. Uživatelé platí za přístup k internetu a za provoz pošty (schránku na serveru), ne však za jednotlivé zprávy. Uvedený návrh by byl zásadním narušením tohoto modelu a způsobil by jen komplikace. Vezměme to popořádku:
Pokud by se tedy onen naprosto nesmyslný nápad realizoval, přinesl by spoustu škody a prakticky žádný užitek. Navíc by to byl další krok v tom, co všechno lze danit - další v pořadí by mohla být chůze po ulici, dýchání vzduchu nebo využívání slunečního světla.
Tiskni
Sdílej:
Jeste ze to nenavrhl SpidlaNechval dne před večerem. Třeba zítra navrhne jinou podobnou lahůdku
Současné způsoby moc nedokážou zohlednit, kdo jak tu silnici používá, tranzit zde nemusí spotřební daň, DPH a silniční daň platit vůbec,Kolik procent provozu je mimo-EU tranzit? Silniční daň je totálně nesmyslná, protože se platí paušálně, ne podle ujetých kilometrů. Podobný nesmysl jsou dálniční známky, protože je naopak žádoucí, aby se co nejvíc provozu dostalo na dálnice (obyvatelé obcí u zatížených silnic potvrdí).
Takže mýtné je jen způsob, jak náklady, které v souvislosti se silniční přepravou nese stát, přenést na ty, kteří je způsobujíMýtné (realizované tak, jak je navrženo; ale ani jiné způsoby nejsou levné) je velice drahý způsob, jak to dělat. Navíc se bude stejně pracovat s čísly vycucanými z prstu. A co je nejhorší, vedlejším efektem bude shromažďování dat o pohybu vozidel.