Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
mám pocit že někteří sice znají nová pravidla, ale že omezení rychlosti končí křižovatkou jaksi zapomněli ..
U nás na obchvatu je 70kmph, ale jezdí se tam projistotu 50. Přiznám se, že sám nemám odvahu je předjet, řidičák potřebuju.
Přidal bych poznámku k plynulosti: extrémně přibylo pomalého předjíždění, tedy situace, kdy předjíždějící jede jen nepatrně rychleji než předjížděný. Můj pohled je samozřejmě zkreslený tím, že nejvíc toho najezdím po R10 (Ml. Boleslav - Praha) a Jižní spojce. Ale zcela pravidelně vídám situace, kdy pravý pruh jede 10 km/h pod limitem, řidič to nevydrží a ze zvyku přejede do levého pruhu; tam mu ovšem v hlavě blikne varovná kontrolka (nebo možná spatří billboard s tou posmívající se zrzavou zubejdou) a místo aby začal předjíždět, šine se levým pruhem rychlostí o 5 km/h vyšší, než jede pravý. Zatímco dřív se po Jižní spojce (dokud se neucpala úplně) jezdilo v pravém pruhu 80 a v levém 100-110, teď je to vpravo 70 a vlevo 75. V úsecích, kde očividně není kde měřit, odvážnější zrychlí na 80 vpravo a 90 vlevo. Plynulost dopravy dostala na frak a bezpečnost rovněž, protože když všichni jedou stejně, bezpečnou vzdálenost nedodržuje skoro nikdo.
Totéž se týká kamionů na dálnici, zatímco dříve mne na těch 33 kilometrech zabrzdily průměrně tak dva pomalu předjíždějící kamiony (jeden jede 90, druhý supí 91, ukazují si navzájem paroháče a za nimi půl kilometru kolona), teď, když to mají zakázané, bývá jich tak pět. Je to přesně jako se "zákazem" držení mobilu - všichni vědí, že to není jak kontrolovat a postihovat, takže zákaz jako by nebyl. Naopak, vědí, že v levém pruhu teď nebude tolik "letců", které by skutečně vážně ohrozili tím, že bezohledně přejedou bez dívání do levého pruhu (mimochodem, teoreticky za 4 body, jsem zvědav, jestli za to někdy někdo bude postižen).
Mám takový jeden zážitek z doby asi před dvěma lety - jedu si takhle po Mariánskohorské (široká rovná pěkná čtyřproudovka, povoleno 90, běžně se tam jezdilo o dost rychleji). V pravém pruhu multikára, 23 km/h a začala ji odvážně předjíždět druhá multikára, 24 km/h. Ani jsem netušil, jaká všechna slova si pamatuju
Paragraf 17, odst. (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.
Paragraf 17, odst. (5), písm. f) Řidič nesmí předjíždět: f) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí 1. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku
Ona to neni takova legrace, kdyz clovek jede po hlavni a par metru pred zatackou dojede cyklistu, ktery jede za krajnici a nechce, stejne jako ja, menit smer. Muzu:
a) zablikat, objet ho a mast ostatni, protoze ti se mohou pravem domnivat, ze chci na nasledujici zatacce odbocit.
b) zpomalit na 15 km/h a snazit se vytrpet nasledujici vteriny za cyklistou, pricemz auta za mnou asi nepochopi
c) ignorovat zakon a predjet cyklistu bez blikani, pricemz je to bezpecne a nebranim plynulosti provozu
d) ?????
Tato situace se mi stala uz nekolikrat. Jak ji resit?
Ovšem ten příklad stojí za hovno, protože cyklistka má primárně vystrčit tu svoji levou pazouru, když chce odbočovat, a až potom čumět za sebe. Kdyby signalizovala svůj záměr tak, jak to udělat měla, nepochybuju o tom, že by šofér za ní správně zaregoval.
Toto zrovna není příklad toho, že "zákon je špatný, áno", ale že dotyčná účastnice silničního provozu je prostě piča. Samozřejmě, není sama.
Podle popisu ve spotu jezdi auta pomaleji, tedy jsem ve vetsim bezpeci.
Nejste. Pomaleji neznamená bezpečněji.
Myslíte, že nebudou menší škody? Možná to více zatěřuje pozornost a tedy je větší šance na karambol, ale ten by měl mít lehčí následky?
... je velky rozdil byt nabran autem co jede 100km nebo 50km.již to sice říká Heron níže, ale stejně se zeptám ... kde bereš tu jistotu, že se rapidně sníží počet těch, co na padesátce běžně jezdí > 100 km/h?
Podle popisu ve spotu jezdi auta pomaleji, tedy jsem ve vetsim bezpeci.to jsi ten blog četl ovšem velmi nepozorně - naopak jsi v mnohem větším nebezpečí ... ale to už zde taky padlo; prostě lidská schopnost multitaskingu je značně omezená, obrazně, je-li jedno oko na tachometru a druhé na nárazníku auta před, nějak mi chybí to třetí na sledování např. chodců
Nojo. Ale právě k tomuhle psal, že do pár měsíců se řidiči naučí jezdit těch +- 50 i bez hypnotizování tachometru, stejně, jako jsou teď navyklí na rychlost o něco větší.ehm, když se to nenaučili doposud za několik let, jak by se to měli naučit najednou za pár měsíců? na jakou "o něco větší" rychlost jsou teď navyklí, copak se něco změnilo na 50/90 a 80/130 (či ostatních limitech)?
Narážel jsem na to, že jste ve svém příspěvku zcela ignoroval, že s argumentem "oči na tachometru" příspěvek, na který jste reagoval, tímto způsobem argumentoval.protože jsem reagoval na příspěvek, ve kterém se praví, že teď se jezdí pomaleji, ne co bude za pár měsíců ...
Navíc jsem napsal, že opravdu nevím, jestli to tak dopadne, ale pokud do teď většina lidí jezdila přibližně 60 bez větších potíží, tak se teď mohli klidně sjednotit na přibližně 50.byl by nějaký odkaz na statistiku, která říká, že většina lidí doposud jezdila 60? navíc problém není v tom, jestli 50 nebo 60, ale že 50 přesně, bez tolerance - k udržení max 50 (+10) potřebuju rozhodně mín pozornosti než k udržení max 50 (+0, resp. +3 kvůli toleranci radaru, ale s tím většina nepočítá)
nez ze me priste srazi auto co si to ridic spletl silnici se zavodnim okruhem
A to jako novým zákonem ubyde těchto řidičů? Naivní představa.
Zatimco drive predepsanou rychlost bezne prekracovala vetsina ridicu...
Snížení rychlosti znamená, že jě něco špatně. Představte si to jako LAN. Máte 10Mbps, pak nasadíte 100Mbps, následně GigaLan. A řeknete si, hmm, fileserver je moc vytížený, omezím to na 200Mbps. Je to řešení? Totéž na silnici. Silnice je "zařízení", které umožňuje rychlou dopravu z místa A do místa B. A přece nelze označit za lepší řešení, že to zpomalíme. To totiž můžeme rovnou chodit pěšky -- dva srazivší se chodci se jen těžkou zabijou. Tedy je třeba pracovat na tom, aby bylo bezpečné na silnici jezdit 160kmph, auta na to jsou, silnice (českého typu) ještě ne. V tomhle vidím problém.
Tedy je třeba pracovat na tom, aby bylo bezpečné na silnici jezdit 160kmph, auta na to jsou, silnice (českého typu) ještě ne.
Některé úseky ano. Některé úseky dálnic ovšem nejsou připraveny ani na těch 130. Jenže zákon předepisuje 130 všude bez rozdílu…
Tak se dá rychlost lokálně snížit značkou? A stejně je v zákoně "přizpůsobit jízdu okolnostem"?
Mam kamaráda, co jezdí na kole jak blbec (jezdil, už jsme dlouho nikde nebyli), jednou mi, prohodili jsme si kola, na přejezdu zrušil duši, vjel tam naplno, já měl silničku, podruhý jel z kopce ve snad neznámém terénu (silnici), přehlíd hrbol a už letěl přes řidítka. Neni tohlencto stejnej příklad na nepřízpůsobení rychlosti okolnostem?
v hustem provoze, ktery na cestach mame
Vlastně odpoveděl už Michal, ale (a to jsem psal), jde o postavení dálnic (3-4 pruhy) dimenzovaných na tyto rychlosti. Tam by se mohlo jezdit ještě rychleji a přesto bezpečně.
Co na to říci? Asi že byste se neměl tak kategoricky vyjadřovat k něčemu, o čem nemáte vůbec představu. Mohu vám ukázat úsek, kterým jezdím poměrně často a kde se ještě před dvěma lety smělo jezdit 130 km/h, zatímco teď je tam značka 80 km/h. Dopravní situace se nezměnila ani trochu, k žádným nehodám tam nedocházelo, chodec se tam nemá jak objevit. Prostě jen nějaký úředník od stolu usoudil, že je potřeba něco udělat, tak něco udělal. Podle vaší logiky člověk, který tímto úsekem před dvěma lety projel rychlostí 130 km/h, byl zákona dbalý občan, který jezdí bezpečně, zatímco tentýž řidič, projede-li týmž úsekem (kde se až na tu značku vůbec nic nezměnilo) stejnou rychlostí dnes, je pirát, který si plete silnici se závodní dráhou a který by měl co nejdřív přijít o řidičák. To opravdu myslíte vážně?
Jiný příklad. Na Karlovarské a mnoha dalších silnicích první třídy, které z historických důvodů procházejí vesnicemi, bylo v době, kdy se ještě v obci smělo jezdit 60 km/h, skoro v každé vesnici omezení na 50 km/h. Fajn, chápal bych, že místní úřad usoudil, že v jejich obci je 60 km/h moc a že 50 km/h je tak akorát. Jenže to by znamenalo, že v okamžiku, kdy se u nás zavedla padesátka v obcích, měly tyto značky zmizet. Místo toho tam ale jako jeden muž (starostky prominou) ze dne na den všichni místo padesátek dali čtyřicítky. To se najednou ve všech těch vesnicích zhoršila přehlednost nebo co, že ta padesátka, kterou do té doby považovali za adekvátní, byla najednou nebezpečná? Nebo že by ta značka byla jen nástrojem buzerace nenáviděných řidičů, kteří si jim drze dovolí jezdit přes vesnici?
Bodový systém jako takový je dobrá myšlenka. V kontextu toho, že nemalá část dopravního značení je zcela odtržena od reality a nerespektuje dopravní situaci, je ale současný buzeračně represivní zákon pohromou. V kontextu korupčního prostředí naší policie a úřadů je takový zákon katastrofou. Nemluvě o tom, že zákon dokonce zavádí prvky, které jsou naprosto absurdní - třeba že o pokutě rozhoduje ten, komu půjde přímo do rozpočtu.
Mohu vám ukázat úsek, kterým jezdím poměrně často a kde se ještě před dvěma lety smělo jezdit 130 km/h, zatímco teď je tam značka 80 km/h.Já znám zase úsek (silnice II/322 v úseku "křižovatka s I/2 - Chvaletice"; viz též letecké foto), kde je devímetrová silnice, většina tohoto úseku (o délce cca 4-5 km) je velice přehledná, a ještě relativně nedávno tam nebylo žádné omezení. Loni v létě tam v celém úseku osadili 70 km/h + zákaz předjíždění. Proč? Ten úsek mám projetý tolikrát, že bych projel i poslepu, a nevím o ničem, co by se tam změnilo, aby to ospravedlnilo osazení značek. Jediná věc, která by mohla být trochu problematická, je několik přechodů pro chodce, ale ochranu chodců (kteří se tam navíc pohybují prakticky jen při střídání směny v elektrárně) by šlo řešit jinak, než omezením v celém úseku. A opět - když jsem tam předjížděl před rokem, bylo všechno v pořádku. Teď, když tam naprosto bezpečně předjedu Avii, která se plazí rychlostí 40 km/h, dostanu zákaz činnosti + 6 bodů + pokutu 5-10 tisíc. Jsem tedy silniční vrah, který si zaslouží takto brutální trest?
Byl jste se na tu značku někde zeptat? Co vás opravňuje k tomu si myslet, že jste chytřejší, zkoušenější a vševědoucnější než ten, co tam tu značku dal?Zatím jsem se nikoho neptal, ale to pouze z lenosti, protože už jsem se kvůli některým značkám ozval a před víc než rokem jsem takto docílil odstranění jedné nesmyslné třicítky. Jinak je bohužel smutnou pravdou, že o mnoha značkách rozhodují sice odborníci, ale od zeleného stolu. Dané místo si vůbec neprohlédnou a prostě udělají rozhodnutí. A proto nejen že se umísťují přebytečné značky, ale naopak se neumístí ty potřebné. Jeden dopravní inženýr mi to odůvodnil nedostatkem času na podobné průzkumy - takže se rozhoduje podle podkladů, které mají k realitě dost daleko.
Konzultoval jste to alespoň s nějakým odborníkem?Ne. Důvod - viz výše
Opravdu jsou pro vás strašákem nějaké přihlouplé body a směšná pokuta? Kvůli tomu jezdíte podle pravidel?Při podobných otázkách si vždycky vzpomenu na film Pelíšky: "Rozkaz ten zněl jasně, nesmí projet za žádnou cenu. ... Nebyl čas lámat si hlavu, kdo je kdo." "Chceš říct, soudruhu kapitáne…?" "No jo, dvě dávky!" Tím mám na mysli, že jsou pravidla, s nimiž se beze zbytku ztotožňuji, ale jsou i taková, se kterými hrubě nesouhlasím. Když vezmu celý zákon 361/2000 v platné podobě, pak řekněme 95 % obsažených pravidel je zcela v pořádku, 4 % je otazných a 1 % zcela nesmyslných. A tam patří mj. pravidlo o sankci za předjíždění na zákazu. V daném případě je to sice také záležitost nesmyslnosti umístění značek, ale princip je stejný. A proto se znovu ptám: udělá-li člověk něco, čím nezpůsobí nikomu a ničemu žádné nebezpečí ani jinou újmu, zaslouží si za to stejný trest jako někdo, kdo bezprostředně ohrozí protijedoucího řidiče a vytlačí ho ze silnice? Mohu použít jiné přirovnání - bylo by v pořádku, kdyby člověk za vyhulení 1 jointa dostal stejný trest jako ten, kdo píchá heroin do žíly dětem na základní škole?
V daném případě je to sice také záležitost nesmyslnosti umístění značek, ale princip je stejný. A proto se znovu ptám: udělá-li člověk něco, čím nezpůsobí nikomu a ničemu žádné nebezpečí ani jinou újmu, zaslouží si za to stejný trest jako někdo, kdo bezprostředně ohrozí protijedoucího řidiče a vytlačí ho ze silnice?Ne, nezaslouží. Jenom to "nezpůsobí nikomu..." nelze vědět dopředu.
nemohu přistoupit na ten princip, že si to každý bude rozhodovat podle sebeAle vždyť ten princip platí i teď. Jedna věc je předepsaná rychlost, a druhá pak rychlost, kterou člověk smí jet, aby to bylo bezpečné. Řidič musí přizpůsobit rychlost stavu vozovky, viditelnosti, svým schopnostem, stavu vozidla a nákladu atd. Takže tam kde může jednou jet 130 km/h (což je v tom místě nejvyšší povolená rychlost), v jiné situaci (třeba na náledí) tam bude bezpečné jet jen 20 km/h. Dokonce je spousta míst, kde se nejvyšší povolenou rychlostí nedá jet za žádných podmínek, protože je to prostě fyzikálně nemožné.
Nejsou všichni Lukové.Nejsou. Někdo bere předpisy jako dogma, o němž se nediskutuje a je zakázáno ho kritizovat
Ne, nezaslouží. Jenom to "nezpůsobí nikomu..." nelze vědět dopředu.To nelze vědět nikdy, při žádné činnosti. Člověk nemůže udělat nic, co by nepřinášelo riziko. Je ale rozdíl, když je riziko zjevně vysoké, nebo když je zanedbatelné. A zrovna řidič to za jízdy vyhodnocuje prakticky stále a na základě posouzení situace se rozhoduje - ať už dobře nebo špatně.
rozhodovat, co porušit... asi jste to tak nechtěl pochopitPrvotní samozřejmě je, aby nebyl důvod něco porušovat, tedy aby značky atd. byly umístěny rozumně. Druhá věc ale je, jaké tresty mají být za jaké porušení. Za "zakázané předjíždění" je vždy stejný trest 6 bodů + zákaz řízení, bez ohledu na cokoliv, tedy hlavně zda byl někdo ohrožen či nikoli.
Takže nám příště zase nezapomeňte vysvětlit, že my, kdo takovými úseky pravidelně jezdíme, tomu nerozumíme tak dobře jako ti, kdo o značkách rozhodují…Jestli jste opravdu tohle vyčetl z toho, co jsem tady napsal, pak nemá diskuze žádný smysl, protože se asi vyjadřuji velmi nesrozumitelným způsobem.
Že to nevědí v jednom případě, tak to nevědí ani v jiném (Lukově) případě?Tak pozor, ohledně zmíněného případu už jsem poslal dotaz na dopravní odbor KÚ Pardubického kraje. A jsem zvědav, co mi odpoví...
Že to nevědí v jednom případě, tak to nevědí ani v jiném (Lukově) případě? To je docela dost zvláštní úvaha.
Ne, to byl prachsprostý protipříklad. Protože jste automaticky vyplivnul standardní odpověď (bohužel nejste jediný, kdo takhle reaguje na zmínky o nesmyslně umístěných značkách) typu "A proč si myslíš, že tomu rozumíš lépe než ti odborníci, kteří tam tu značku dali?" Proto jsem vás upozornil, že ti "odborníci" tomu zcela očividně nejen nemusejí rozumět vůbec, ale dokonce ani nemusejí vědět, co dělají. On totiž (pro vás možná překvapivě) člověk, který daným úsekem jezdí často, má obvykle velmi dobrou představu o tom, jak tam vypadá dopravní situace a jaká rychlost je přiměřená. Bohužel nezřídka podstatně lepší než úředník, který tamtudy možná ani nikdy nejel, ale který chce nahnat politické body a protože je v kursu "zvyšovat bezpečnost", začne rozhazuje omezení rychlosti, protože to je dobře vidět.
Ve dne snad je vyšší hluk bližšího pozadí? Případně v chladnějším vzduchu se zvuk jinak šíří?
Byl jste se na tu značku někde zeptat? Co vás opravňuje k tomu si myslet, že jste chytřejší, zkoušenější a vševědoucnější než ten, co tam tu značku dal? Konzultoval jste to alespoň s nějakým odborníkem?Proti tomuhle se zase nemůžu neozvat já
Co vás opravňuje k tomu si myslet, že jste chytřejší, zkoušenější a vševědoucnější než ten, co tam tu značku dal?Právo ignorovat značku mi samozřejmě nedává nic. Nicméně není těžké být chytřejší než někdo, kdo podél cest místo dopravního značení dává kulaté hádanky s čísly. A vševědoucí pak řidič musí být, protože jak jinak má poznat, zda 70 znamená kruhový objezd, zastávku autobusu, křižovatku, zatáčku…?
A vševědoucí pak řidič musí být, protože jak jinak má poznat, zda 70 znamená kruhový objezd, zastávku autobusu, křižovatku, zatáčku…?Ale, jaký vševědoucí? Prostě je tam 70, tak to znamená jet <=70 a nic neřešit. Ist das klar, Soldat?
Důvodem některých nových omezení rychlosti může být snížení hluku.Zde se jednoznačně nejedná o tento důvod. Z jedné strany silnice je trať se silným provozem (I. koridor), z druhé převážně volné plochy (pole, louky atd.) a elektrárna.
Zákaz předjíždění ale zavání buzerací (teda pokud je tam malý provoz ).Ráno je tam provoz trochu silnější (cca 1 auto/10 vteřin), ale jinak slabý. Večer je skoro nulový.
Dokud se budou dopravní stavby navrhovat tak dementně, jako dosud (hlavní tah půjde přes střed města, místo obchvatem kolem), tak nebudou spokojeni ani chodci, ani řidiči.
Zastavovat 30x na 5km cestě městem na přechodu řidiči na náladě také nepřidá.
Mistnim uradum bych naopak dal pravomoce prujezd uplne zakazat pripadne vybirat za nej mytne.
Jsem pro. Peníze z daně za benzín "evidentně" na stavbu kvalitních silnic nestačí, tak se snad vyberou na mítném. (ironie)
Peníze z daně za benzín "evidentně" na stavbu kvalitních silnic nestačí...Kdyby se peníze z daní za PHM používaly výhradně na rozvoj silniční infrastruktury, tak bychom možná měli lepší silnice, než Němci.
Ze zapisku vyplyva, ze se zacala dodrzovat predepsana rychlost a autorovi se to nelibi.Nic takového netvrdím. Dodržování předepsané rychlosti mi nevadí (i když mi často vadí, jaká rychlost je v konkrétním místě předepsána). Vadí mi ale, když někdo jen ze strachu před postihem jede výrazně pomaleji, než je povoleno (ačkoliv před 1. červencem takto nejezdil).
sice se situace na silnici hodne zpomalila,ale za zvysenou bezpecnost to urcite stoji.
Fajn. Nechme auta v garáži a choďme pěšky. Za zvýšenou bezpečnost na (v tomto příkladu nepotřebných silnicích) to stojí.
Celý problém je v tom, že jste nečetl/nepochopil/nechtěl pochopit předchozí debatu. Současný stav totiž nepředstavuje zvýšenou bezpečnost, naopak bezpečnost provozu významně snížil.
Tam, kde se loni v 80 nehoda prakticky "nemohla stát" vzhledem k vyhovujícím podmínkám, se dneska jede 40, v koloně, a všichni čumí na tachometr místo před sebe - to je o hubu, takže dřív nebo později tam k nehodě dojde... (Mohu uvést příklady, ale protože jste se neobtěžoval se čtením/pochopením téhož již dříve uvedeného, nebudu se obtěžovat ani já.) Této situaci já neříkám zvýšení bezpečnosti.
Tečka.
Naprostá většina řidičů jezdí pomaleji.jak je to myšleno? - skupina, která nyní jezdí pomaleji z vlastní vůle, se imho nedá označit jako "naprostá většina"; ostatně viz výsledek ankety bohužel "naprostá většina" řidičů nyní jezdí výrazně pomaleji kvůli tomu, že se musí táhnout za soply, co po vesnici jedou max 40 km/h a není jak je předjet
Naopak nové pravidlo o blikání na kruhových objezdech bylo přijato poměrně dobře,za prvé, na tomto pravidle není nic nového, pouze explicitně říká to, co dříve vyplývalo z jiných ustanovení (AFAIK, resp. AFAI-can-remember) za druhé, v tomto ohledu jsem si nevšiml žádné změny - např. v pondělí ráno jsem se táhnul dvě vesnice za imbecilem, který osciloval mezi 40 a 30 km/h, když se zapomenul, tak dvakrát zrychlil na cca 52 km/h dle mého tachometru (čili 47-48 km/h reálně), ale na nějaké blikání na kruháči sral zvysoka
což ovšem nelze říci o blikání při předjíždění cyklistů (taktéž nově zavedeném).opět, platilo již dříve, a nepozoruju změnu
Osobne helmu tiez nenosim, ale pridam malu pripomienku, ktoru som pocul v nejakej televiznej relacii a ktora ma primala k zamysleniu: Medzi zdravotnikmi sa cyklistom bez helmy hovori "darcovia organov", protoze, ked ma cyklista nehodu tak spravidla najvaznejsie poranenia su na hlave, resp. chrbtici, kdezto ostatne vnutorne organy su vdaka relativne nizkej rychlosti neposkodene a "znovu pouzitelne"
Celý souhrn je samozřejmě dost subjektivní. Nemám ale pocit, že bych nějakým významným způsobem zkresloval popis situace, která je.Psal jsem to proto, že moje zkušenosti jsou dost odlišné, a proto mi tvůj popis připadá zkreslující. Mám o trochu jiný pohled, protože se už několik let vozím (neřídím). Vezmu-li to popořádku: Rychlost jízdy - nezaznamenal jsem žádnou výraznou změnu. Kamiony jezdí pořád stejně, osobáky více zpomalují ve vesnicích, ale rozhodně ne na 35 km/h. Že by někdo jel po okresce 70 tam, kde to kvůli charakteru silnice není nutné, jsem si nevšiml. Rychlost ostatních posuzuji především podle toho, jak moc překážejí v cestě. Plynulost jízdy - opět žádný velký problém - resp. nezměnila se situace z dob dřívějších. Telefonování, pásy, světla - OK, to je pravda. Pásy sice nesleduji, ale světla a telefony hodně lidí netrápí. Prasení - Neubylo, nepřibylo. Tj. asi souhlasím, ale nevidím v tom mínus nového systému. Prasata budou vždy, i kdyby se za to popravovalo. Policejní kontroly - mám jinou zkušenost. S MP jsem se naštěstí nepotkal, ale státní byli venku dost. Nevím, jestli více či méně, ale rozhodně nebyli neviditelní. I když je pravda, že dost jich bývá na dálnicích, o kterých nemluvíš. Počet nehod a obětí nemá cenu z tohoto pohledu komentovat. Jsem to příliš líný hledat, ale patrně už jsou (v nejhorším teprve budou) statistiky, které vezmou v úvahu odlišnosti, o kterých mluvíš.
Tiskni
Sdílej: