abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    O městské havěti a malý kvíz

    22.12.2010 09:13 | Přečteno: 1471× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 22.12.2010 09:15

    Na počátku to mělo být pouze malé ornitologické zamyšlení s politickým podtextem, ale cestou do práce se mi to v hlavě nějak rozjelo, takže to vezmu trochu víc ze široka.

    Za časů, kdy většina zdejších čtenářů vesele houbařila, ev. si dopřávala svůj pravidelný hlt sunaru, končila Ostrava prakticky hned za našimi humny - přesněji - za školou. Jsem šťasten, že Komanči pracovali tak liknavě, že onu oblast od naší školy až k oderským loukám stihli zastavět až v době, kdy už jsem se neměl omezen svůj životní prostor Odrou. "Jít za Odru" mělo pro nás tehdy stejný význam coby římské "Hic sunt leones".

    Nejběžnějším druhem ptactva té doby byli vrabci, které s příchodem podzimu vystřídaly vrány. Jako většina dětí jsem měl rád psy a kočky. Vlastně je mám pořád rád, proto je smutné, že dnes když vidím cestou do práce nějakého psa tak se mi jen mihne v hlavě "další zas.aný čokl..". Když se tak nad tím zamyslím, měl jsem je rád nejspíš proto, že se ve městě tehdy téměř nevyskytovali a když už někdo nějakého měl, tak to byl vycepovaný pes lovecký.

    Jediný pes který mě kdy v životě kousnul, byl pes mého dědy. Přišel s ním tenkrát na návštěvu a když s ním seděl před domem, všechny děcka se seběhly kolem a závistivě na něj hleděly. Já, nejspíš protože jsem tehdy o skutečných psech prd věděl jsem mu dal sežrat bonbón a naivně si myslel že si ho přitom pohladím po hřbetě. No pochopitelně. Psisko se leklo a pěkně mě raflo do zápěstí. Nejspíš jsem tehdy brečel, nevím ale dodnes si pamatuji, že jsem to vnímal jako svou chybu a ani mě nenapadlo nějak kvůli tomu na psy zanevřít.

    Ti psi za to vlastně ani moc nemohou, že u mne padli do opovržení, jako spíš jejich páníčkové. Lidé co nedokáží zvládnout osamění, nebo se bojí protivit vůli svých blízkých.

    Ale zpět k ptactvu. S odstupem let se jeho skladba v Ostravě významně změnila. Na vrabce či vránu už narazíte jen sem tam. Ani zdaleko jich není tolik co dřív. Občas se dokonce objeví i sýkorka. Ty jsem v dětsví pozoroval při hnízdění na chatě v Beskydech - mívaly hnízko hned pod naší střechou a bylo doň vidět z terasy. Zato se přemnožily dříve nevídané druhy - sojky a straky. A zde je zajímavé srovnání s Prahou. Zatímco v Ostravě převažují sojky práskačky, v Praze zase straky a hejna paběrkujících holubů. Na holuby si z Ostravy mého dětství vůbec nepamatuji, ovšem faktem je že darmožroutům tam nikdy pšenka moc nekvetla. Narazit v Praze na chcíplého holuba na chodníku není nic zvláštního.

    Tak a nyní, zcela z jiného soudku závěrečný kvíz.

    Má společenská kamarádka si pozvala před několika dny na baňku vína kromě mne ještě několik dalších kamarádů. Označeme je A, B, C. Kamarád A žije v Praze cca čtyři roky, a kamarádí B a C žijí a pracují v Praze něco přes dvacet let. C se zanedlouho omluvil, že musí vyrazit domů do Mělníka za rodinou. Zhruba po půl hodině však kamarádka vytřeštěně sledovala situaci, kdy zdánlivě neviná otázka kamaráda A, směřovaná vůči osobě kamaráda B, byla příčinou ostrého výstupu, kdy B označil A za omezeného hlupáka (padly i ostřejší výrazy) a hodlal opustit společnost. Nakonec se mi podařilo situaci jakž takž urovnat, A si nasypal popel na hlavu a B se uklidnil. A teď přichází na řadu kvízová otázka.

    Věta, kterou vyslovil A směrem k B zněla: "A jak se ti tady u nás líbí?". Proč myslíte že jí byl B tolik vytočen? Jenom upřesním, že A u kamarádky nebydlí, ani s ní nespí.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 22.12.2010 09:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Kvíz nechápu, protože mám poruchu osobnosti.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    22.12.2010 09:45 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Viz dnešní blog: http://www.abclinuxu.cz/blog/itckar/2010/12/idiotizmus-na-diskusnych-forach

    Jinak k tématu: někdo asi nesnese, aby někdo cítil Prahu jako domov víc, než on sám. Mimochodem, byli A, B, C původně z Moravy? Nebydlel A náhodou dřív v Praze nebo někde blízko? Případně jeho rodiče?
    22.12.2010 10:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Nikdo z nich v Praze dřív nebydlel. A žil do té doby celý svůj život v Ostravě odkud nevytáhnul paty.
    22.12.2010 10:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    A teď odpověď která mnohé napoví.. B pochází ze Senegalu.
    22.12.2010 12:36 Dormeg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Věděl A, že B žije 20 let v Praze?

    Ale stejně z toho jde vidět nevyrovnanost B, kdy se považuje za Pražáka potažmo za Čecha, ale je naježenej k boji kdykoliv si myslí, že to chce někdo zpochybnit. To by si dal na nějakejch vesnicích, kdy je náplava i druhá generace :-)
    22.12.2010 10:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Na vrabce či vránu už narazíte jen sem tam. Ani zdaleko jich není tolik co dřív.
    To nikde. V celé Evropě vymírají a nikdo neví proč.
    Narazit v Praze na chcíplého holuba na chodníku není nic zvláštního.
    Protože mají spoustu žrádla a nikdo se jich nesnaží nijak zbavit, tak se prostě množí.
    Quando omni flunkus moritati
    22.12.2010 10:15 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ono o těch ptácích je to tak trošku podobenství. Napadlo mě, jak zajímavým způsobem ta skladba ptactva odráží aktuální situaci.

    O holubech je známo že hnízdění nikdy moc nedají - podobně jako ti vrabci. Stejně jako ti vrabci se pohybují v hejnech. Jediný rozdíl, je v tom, že vrabci byli spíše záležitostí periferie, kdežto holubi jsou vyloženě městské typy. Přijdou mi takovým ptačím ekvivalentem osob které se dřív shlukovaly na hlavním nádraží v Praze.

    A s těmi strakami a sojkami je to podobné. Jakou mají straky pověst víme. Taky asi není náhodou že ty lidské se slétají ve Strakově akademii ;-). Pohledem bajkaře se v OV zase tolik nekrade, zato je tam mezi ptactvem obecným více práskačů, ale sem tam i nějaký ten užitečný pták.
    22.12.2010 10:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Přijdou mi takovým ptačím ekvivalentem osob které se dřív shlukovaly na hlavním nádraží v Praze.

    Holub je v podstatě okřídlená krysa. Bohužel když se jich někdo pokusí zbavit - nevim, jestli v Praze, ale v jiných městech byly pokusy vysadit pár sokolů - tak to dopadne tak, že sokoly někdo ukradne nebo je otráví důchodci, kteří ty opeřené krysy krmí...
    Quando omni flunkus moritati
    22.12.2010 10:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Nevím jestli je to přirovnání na místě. Krysy, nebo lépe řečeno potkani jsou společenská zvířata, která mají výrazné sociální cítění. V Ostravě i Praze jich žije docela dost, ale na rozdíl od holubů nejsou tak vlezlí. Holubi jsou sobečtí solitéři, kteří sice žijí v hejnech, ale to jen proto aby náhodou některý jiný holub nebyl u toho žvance dřív.
    22.12.2010 12:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Vlezou kamkoliv, sežerou cokoliv, přenáší nemoce a jen tak se jich nezbavíš...
    Quando omni flunkus moritati
    22.12.2010 11:00 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    ... holubi jsou vyloženě městské typy. Přijdou mi takovým ptačím ekvivalentem osob které se dřív shlukovaly na hlavním nádraží v Praze.
    Tuhle písničku znáš, nebo je to jen shoda náhod?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    22.12.2010 12:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ne. Ale znám jinou na tohle téma: Naruby.
    435/2001 avatar 22.12.2010 10:54 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    vrabce sa vraj sťahujú na sever... je im tu teplo
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 14:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Loni v lete jsem po dlouhe dobe videl vic vrabcu najednou. V Dalmacii, na ostrovech, nevypadali, ze jim tam je vedro.
    22.12.2010 10:23 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Odpověď je jasná . Je to asi to samé jako by ses zeptal v nějaké hospodě v Ostravě /například ve Venuši :o) / kdo nebo co je to ten "BANIK P.ČO " .Pokud B vyrůstal v Ostravě ,tak mylně A předpokládal že z něj ostravak vymizel. Proč myslíš že na spoustě aut s jistou SPZ je vzadu nálepka "Nejsem z Prahy".
    22.12.2010 10:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Pokud si někdo na auto nalepí "Nejsem z Prahy" (i když osobně jsem viděl dokonce text "Nésu z Prahy"), tak je to stejné jako by si tam nechal nastříkat velkými písmeny: "Jsem omezený vidlák, který má holou řiť a musí líbat zaměstnavateli ruce za to že mu milostivě zapůjčil auťák, tak mi ho prosím nepoškrábej, abych ho nemusel do smrti smrťoucí splácet!" ev. "Jsem naprostý debil, který podle sebe soudí tebe, a já když vidím auto s pražskou značkou neváhám a alespoň ho objedu klíčem."
    22.12.2010 10:59 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Zase tak bych to nehrotil, neb co nechceš aby dělali tobě nečiň jiným. Ostrava je region razovity. Bohužel pokud je v mediích nějak presentován "Ostravak" /myslím filmy atd/ tak je většinou identifikován dle akcentu výslovnosti. Ve většině případu je ten člověk presentován s očividně nižším IQ než ostatní :o)). To je ovšem pouze můj pohled na věc . V Praze jsem taky bydlel a pracoval a právě kvůli "pražákům" jsem se zase odstěhoval na Moravu.
    22.12.2010 11:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Já dělal v podstatě pouze v Ostravě, Brně a Praze. Moje zkušenost je asi taková, že v Ostravě byla velká fluktuace na těch nejnižších pozicích. Nebylo to tím, že by ti lidé byli špatní, ale byli dost citliví na špatné zacházení ze strany nadřízených. Hodně z nich také postoupilo z dělnických pozic na místa středního managementu. zato nejvyšší management, měl většinou jen ten papír na hlavu. Děs, běs.

    V Brně zaměstnanci neměli ty ambice co v OV. Díky tomu byl problém vůbec najít někoho kvalitního do managementu.

    Na pražáky si nemůžu vůbec stěžovat. V podstatě jsem potkal pouze jediného pražáka o kterém mohu s čistým srdcem říct že to byl debil - a tím byl vojín Petrýdes.
    22.12.2010 11:21 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Právě proto jsem dal "pražáky" do uvozovek jelikož jsem myslel opravdu rodilé pražáky. A těch jsem v Praze moc nepotkal, bohužel jeden z nich byl můj šéf.
    22.12.2010 11:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Nerad bych se dotknul přistěhovalých, ale mám více přátel právě spíš mezi rodilými pražáky.
    22.12.2010 12:15 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    No ono to bude tím, že velká města přitahují lidi, kteří chtějí něco dokázat a na "venkově" k tomu nemají příležitost. Tedy pražský přistěhovalec je obvykle buď úžasný spolehlivý dříč, nebo neschopný ambiciózní kretén.
    435/2001 avatar 22.12.2010 12:26 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Podobná situácia je v Bratislave, najväčší prílev obyvateľstva je zo severovýchodu Slovenska (nezamestnanosť, žiadne prac. príležitosti). Bratislavčania(aj to už nie naozaj pôvodní) si stavajú domy v blízkom okolí na vidieku, vzhľadom na už dosiahnutú ŽÚ si môžu dovoliť dochádzať. Ale stačí si porovnať nebotyčné rozdiely v zamestnanosti v BL a v okrajových regiónoch, a je jasné, že tento trend bude pokračovať. Nakoniec sa všetci Slováci presťahujú do Blavy :-).Horšie je, že vymierajú dediny a vyprázdňujú sa predtým už celkom prosperujúce oblasti, alebo sa v nich usadzuje dajme tomu menej kvalitná populácia, ktorá navyše v ekon. podmienkach, aké tam sú, stráca aj zvyšky schopnosti pracovať. tak som zvedavá, čo sa s tým dá robiť.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 18:16 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz

    No,no. Dopracovat se od relativně nevinné věty k holé řiti nebo objíždění klíčkem - to chce velkou dávku kreativity.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    22.12.2010 10:26 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Jo a k těm ptákům, osobně si pamatuji na ulici Dr.Malého na spoustu hrdliček v létě a v zimě na spoustu vran.Ale to je hodně dávno , jelikož v té době se kousek o ulice každý rok ještě ozývalo "Ať žije první máj HURAAA".
    435/2001 avatar 22.12.2010 10:49 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Rozprávali mi asi pred dvoma týždňami 16 roční stredoškoláci na hodine ,,úsmevnú príhodu," ako istý tunajší exot zhruba v ich veku pobavil obecenstvo. Opýtal sa kamarátov, či už videli ako beží horiaci pes, potom polial čímsi opusteného pouličného špica, ktorého asi niekto vyhodil z domu alebo mu umrel a zapálil. Príhodu mi rozprávali chlapci, ktorých by som nepokladala za bezcitných...ale keď som videla, že napodobňujú skučanie toho chudáka psa a padajú pritom od smiechu zo stoličky, spadla mi sánka. Tiež si myslím, že ľudia chovajú na sídliskách tie zvieratá len preto, že niečo medzi ľuďmi nie je v poriadku.Dúfajú, že to zviera ich nesklame- ale nakoniec oni sklamú jeho.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 11:02 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Tak takové paka jsou na celým světě , je mi z nich na blití.
    22.12.2010 11:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    No já myslím, že nejefektivnější by bylo s nimi vždycky podobný kousek zopáknout. Ti lidé ty věci totiž dělají proto, že absolutně postrádají schopnost soucítit a vžít se do role té oběti.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:33 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    presne to som im povedala... predstavte si, že ste ten pes...
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:35 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    bol taký ruský film, kedysi dávno Biely Bim, čierne ucho... myslím, že by ich taký film dnes ,,nusil", nebol by dosť akčný a hustý
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    435/2001 avatar 22.12.2010 11:36 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    nudil
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 12:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Tenhle film jsem tenkrát nedal. Byl jeden ze dvou filmů za celý můj život, kdy jsem odešel z kina. Nikdy to ale nebylo tím že bych nudil.
    435/2001 avatar 22.12.2010 12:11 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ktorý bol ten druhý?
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 12:19 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    E.T. ? :o)
    22.12.2010 12:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Bohužel si název nepamatuji byl příšerný tuším že "Quayanacatsee", ale vím, že autor těch úchyláren natočil víc. Bylo to někdy kolem r.1992 a navrtal nás na to tenkrát jeden kluk s tím že "to bude nejspíš o indoších". Už po prvních minutách to bylo natolik deprimující, že jsem usoudil že nemá smysl si cizíma depkama nechat kazit den. Takže jsem sál opustil, dal si venku na zahrádce panáka, kochal se sluníčkem a čekal až zbytek společnosti vypadne zdrchaný z kina.

    Stručně k "ději". Zrychlené záběry krajiny. Od počátečního "země nebyla", postupně gradující až do závěrečného startu rakety. Jak jsem uvedl viděl jsem pouze začátek, pokud je o konec děje pouze reprodukuji sdělení těch co tenkrát produkci přetrpěli až do konce.
    435/2001 avatar 22.12.2010 12:50 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    nemá smysl si cizíma depkama nechat kazit den.

    ide o to, kvôli čomu ide človek do kina... ja by som asi odišla z tých Kameňákov a ani tých všelijakých Avatarov:-) nemusím
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 14:09 ečtewrtewt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Kameňáky jsem neviděl ani jeden a Avatar je děsná slátanina.
    Dent avatar 22.12.2010 13:38 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    22.12.2010 13:53 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    vďaka, tak to by ma zaujímalo:-)
    22.12.2010 16:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Jo přesně to je ono. Ostatně i na ČSFD píšou že režisér v těchto filmech "odventiloval své depresivní vize o vládě moderních technologií nad lidmi."
    435/2001 avatar 22.12.2010 23:25 435/2001 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Čítala som celkom inú recenziu na ten film - inak sa to budú dívať technokrati a inak ľudia, ktorí nie sú z toho vedecko-tech. pokroku, predbiehajúceho ľudský pokrok, nadšení. Okrem toho môže byť zaujímavý nielen ako filozofická úvaha, ale podľa tej recenzie aj po tej formálnej stránke. Vybavila sa mi asociácia s filmom Baraka. Ľudia tiež nadávali a odchádzali z kina, ale to neznamená, že by to bola nejaká ,,úchylnosť" a že by si ním autori niečo iba odventilovali. Názory Indiánov Hopi na to, ako moderná civilizácia hazarduje s budúcnosťou tým, že má hodnoty púrevrátené na hlavu,si zaslúžia pozornosť a zamyslenie.
    Ňigda neznaš, kedy ce trafi šľak, ňezostaňe tu po ce aňi ľem mastny fľak.
    22.12.2010 12:26 Dormeg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Kvíz mě nezajímá. Ale co ta kamarádka?
    22.12.2010 12:38 Dormeg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Respektive kdo s ní spí? Nebo jsem ten kvíz nepochopil dobře?
    22.12.2010 12:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Svého času D ;-)
    22.12.2010 12:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Podstatou kvízu byl námět k zamyšlení. Jaký je rozdíl v tom u nás u vás. Co rozhoduje? Kilometry? Kdo je víc doma u nás v Praze? Polák ze Złatého stoku? Nebo čech z Bílé vody u Javorníka? Černoch, který se v Praze narodil, nebo vidlák z Moravy? Jaká jsou pravidla pro to abys mohl říkat u nás?

    Od A to byl skutečně projev hlouposti a omezenosti takhle blbě se ptát. Kdyby byl bydlel tady v Praze třebas delší dobu, nebo byl přítelem kamarádky, tak by se to ještě jakž takž dalo pochopit. Ale B nejspíš píchla tahle otázka na opravdu citlivém místě, protože jinak by tu otázku přešel s humorem.
    22.12.2010 14:00 Dormeg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ale píšeš, že to byla nevinná otázka, ne úmysl. Také záleží jestli A o B věděl, že tu žije dlouho. Černocha který sice žije 20 let v Praze, ale neumí perfektně česky, těžko budou ostatní lidé považovat za Pražáka nebo za Čecha. IMHO pravidlo proto abys mohl říkat u nás, je co nejméně se lišit od těch ostatních "našich", prostě zapadnout.
    22.12.2010 16:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    To jak dlouho B žije v Praze padlo hned zkraje večera. Když jsem tak nad tím přemýšlel, tak výbušná situace by zřejmě nenastala, kdyby A v té větě konkretizoval že má na mysli zemi jako takovou, takhle to vyznělo fakt hloupě.
    IMHO pravidlo proto abys mohl říkat u nás, je co nejméně se lišit od těch ostatních "našich", prostě zapadnout.
    Mimochodem na tohle téma nedávno běžel velmi pěkný německý film, který opravdu vřele doporučuji : Všichni nebyli vrazi
    22.12.2010 19:35 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    diky za ten link, precetl jsem si ty recenze k tomu a jedna z nich me trochu dostala:

    ...Ve filmu je i scéna, kde matka vyvázne z konfrontace se dvěma gestapáky. Silně pochybuju, že by byli v reálu tak naivní a nechali se oklamat nekvalitním padělkem. Gestapo fungovalo jako dobře namazaný stroj především proto, že se mohlo opřít o velmi početnou armádu donašečů a udavačů. Podílel jsem se během středoškolského studia na historické práci z období protektorátu, hrabal jsem se v archívech a žasl jsem nad inzeráty místních úřadoven gestapa, které úpěnlivě žádaly občany, aby nezavalovali gestapo podružnými udáními a soustředili se jen na opravdu závažné zločiny. Ta ochota udávat a ubližovat ne z ideologických důvodů, ale ze závisti, zloby a pomstychtivosti byla fascinující. Na celém území Třetí říše to bylo hodně podobné.
    22.12.2010 19:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Věř si tomu nebo ne, ale ten film má být podle skutečné události.
    22.12.2010 19:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Oprava. Schválně jsem se kouknul co o tom píšou na Wikipedii. Film je opravdu fikce, takže uznávám že v jistém smyslu dosti přitažená za vlasy.
    23.12.2010 00:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    a žasl jsem nad inzeráty místních úřadoven gestapa, které úpěnlivě žádaly občany, aby nezavalovali gestapo podružnými udáními a soustředili se jen na opravdu závažné zločiny.
    Nebo to nebyla ochota udávat a ubližovat, ale zkrátka jen DDoS útok.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 22.12.2010 13:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    No většinou koušou malí psi, protože se bojí, že jim člověk bude chtít něco dělat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.12.2010 14:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Psů který kousnou, aniž by je k tomu člověk donutil je strašně málo. Bohužel, čim zamindrákovanější jedinec, tim náročnějšího psa na výchovu si pořídí. Kdo nemá na to vyfutrobvat si sebevědomí drahým autem ( a s nim pak někoho zabít) tak si pořídí nějakýho psa, co potřebuje jasný hranice. A ty mu nedá. Takže to občas dopadne blbě. Ale jinak stačí se k psovi neotáčet zády, nekvičet, nehladit zhora po hlavě (to čte jako útok). Ono tedy cizí psy vůbec nehladit, pokud se nedomluvim s páníčkem. To jsem chytrej a dneska jsem hladil nějakýho čokla, co ke mně na ulici přišel. :-)
    22.12.2010 19:13 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    zdravim, preju predem hezke svatky vam vsem vcetne psa a dodavam, ze majitele psa, ktery pokousal male dite bych navzdy zavrel. Nekdo takovy si totiz poridi opet utocneho psa a ten opet napadne dite. Takovi lide jsou nevylecitelni a jenom skutecny ignorant by nechal majitele utocneho psa, ktery napadl, behat na svobode.

    Jinak jsem samozrejme pro uverejneni informaci na internetu s informacemi, kde majitele utocnych psu bydli, aby si to mohli rodice deti zjistit.
    22.12.2010 23:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Já jsem čekal na Vás a na tuhle reakci. Ale neznáme útočné psy, jenom blbé majitele. No, z toho co si pořizují někteří lidé je mi smutno. Ovšem co nadělám, hlavně za ty psy...

    Nebo ne, já dneska nějak nevim...
    23.12.2010 07:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    No, trochu jinak, ale máte pravdu. Jsou psi, kteří buď vlivem dědičného zatížení, poruchy, nebo naprosto strašlivého zacházení se stanou skutečně nebezpečnými. Ti psi za to nemohou, jejich osud je víc než smutný! Ale musí žít někde, kde nemohou napadat okolí, nebo kde mohou napadnout jen toho, kdo je na to vybavený. Někteří jdou převychovat, někdy se sahá i k víceméně zinvalidňujícícm zákrokům. S trestem smrti pro psi zásadně nesouhlasím.

    Otázkou je, co se společností, která takové psi vychovává, někdy je to opravdu jen důsledek prostředí. A s majiteli. Někdy se sahá až k odebrání psa a úmístění do útulku, což je sice horror, ale stále lepší, než mnozí páníčci. Takový pes se někdy z odebrání smečce a z psího domova nevzpamatuje zcela nikdy. Ostatně teď jednoho takového adoptovaného psa máme doma.

    Jak vídíte, všude totéž.
    23.12.2010 14:14 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    S trestem smrti pro psi zásadně nesouhlasím.

    Ja tiez nie. S izolaciou utratenim tych psov, ktore uz niekedy nevynutene napadli cloveka naopak ano.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    22.12.2010 19:22 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    ..které s příchodem podzimu vystřídaly vrány. ...

    tomu neverim, vran je v Cechach jen 3 tisice paru, navic nejmene na vychode Cech, zato tu prezimuji miliony havranu.
    22.12.2010 19:46 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ono je otázkou jakému ptáku se kde říká vrána. Jinak ano. Vrána šedivka není totéž co havran.
    22.12.2010 19:59 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    tak, tak, ja jsem nechtel pusobit 'poucne'. Ono je to totiz tak, ze vetsina populace si mysli, ze havran je samecek vrany.
    22.12.2010 23:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    [zvuk padající čelisti] Tomu opravdu někdo věří? I když, po té, co jsem párkrát slyšel odpovědi účasníků ankety pořadu Nikdo není dokonalý, tak by mně to už překvapit němělo. Dokonce mám pocit, že jedna z odpovědí na "Jak se jmenuje samice jelena?" byla "Srna" :-)
    23.12.2010 02:03 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    jak se jmenuje dítě jelena a srny?
    23.12.2010 08:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    bastard...
    23.12.2010 08:30 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Odpověď : fialová kráva Milka
    23.12.2010 09:14 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    ne muflon?
    23.12.2010 11:41 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Jena, i když asi záleží na tom, jestli jméno vybírá tatínek, nebo maminka.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    23.12.2010 19:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Srlena! Srna, prává, žije ale jen v SRN! Proto SRNa.
    23.12.2010 08:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Ono taky zalezi na situaci. U nas je jedno z nejvetsich zimovist havranu, jsou jich tu tisice a tisice, kazdej to vi a stejne obcas kazdemu ujede ta "vrana".
    23.12.2010 09:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    No jestli ono to nebude tím, že alespoň u nás v čechách se tomuto druhu ptáků říkalo "vrána" vždycky. Dřív, než nějaký potrefený ptakoznalec tyto druhy "odborně" pojmenoval obráceně.
    23.12.2010 11:40 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    Jelenice, ne? ;-)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    23.12.2010 12:19 ljfbhefg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    s:-)
    frEon avatar 23.12.2010 16:42 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    sedmihlava
    Talking about music is like dancing to architecture.
    PepaSFI avatar 23.12.2010 13:06 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    to mi připomnělo rozdíl mezi vrtulníkem a helikoptérou. Vrtulník je sameček, helikoptéra samička.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    kotyz avatar 23.12.2010 13:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    to bylo i v Samotarich - muzi a zeny sou dva ruzny zivocisny druhy :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    24.12.2010 15:02 (° ! °)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O městské havěti a malý kvíz
    to je pravda, muži jsou slepá větev evoluce a již vymřeli

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.