Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Cell
Jak jiste mnozi vite, Playstation3 je pohanen jiz pomerne rozsirenym procesorem Cell, na nehoj vyvoji se podilely tri firmy jimiz jsou Sony, IBM a Toshiba. Procesor se sklada z "jednoho" PPE (Power Processing Element) a "osmi" SPE (Synergistic Processing Element). Cislovky jsou v zavorkach zamerne, protoze nekde muzete nalezt udaje od dvou jadrech, v podstate se ale jedna HT, podobne jako uvadenych osm SPE plati pro IBM Blady, zatimco PS3 jich ma 7, z nichz jeden je vyuzivan hypervisorem, takze pro vypocty jich muzete pouzit 6. PPE bezi na 3.2 GHz a je to klasicka Power Architektura tedy RISC procesor podporujici nektere synchronizacni instrukce pro PowerPC a 128-bitove vektorove instrukce (VMX) pro vektorovou aritmetiku. SPE je take RISC processor take podporujici 128-bitove vektorove instrukce (SIMD) a obsahuje jednu 256kB tzv. Local Store slouzici jak pro data tak pro vlastni beh programu. Oboji (jak PPE tak SPE) je big-endian. Ukazatele v SPE jsou ze zrejmeho duvodu jen 32-bitove a dokonce vice nez to, z vyse uvedeneho rozsahu potrebneho pro adresaci je zrejme, ze nekolik hornich bitu ani neni pouzito a pokud jste hackeriLinux
V soucasnosti je na webu navodu "Jak nainstalovat linux na PS3" cela rada. Distribuce, ktere jsou v soucasnoti podporovane (o kterych vim), jsou Yellow Dog, Fedora, Suse (ale ten sem nejak nerozchodil) a pomerne nedavno se pridal i Debian. Instalace je v zasade celkem jednoducha. Co se tyce velikosti HDD, pokud vim prodavaji se modely s 20, 40 a 60 GB, ale HDD lze vymenit za vesmes jakkoliv velky. Pred instalaci je treba jej zformatovat z Game OS->System Settings, tehdy je lepsi volba "10 GB pro Game OS", zbytek lze pouzit pro linux, potom mame-li napr. 60 GB HDD, 10 GB zustane pro hry a linux muzeme nainstalovat na 50 GB cast. Nasleduje instalace bootloaderu, kdy po stazeni ISO image dane distribuce lze nalezt bud primo na DVD nebo na danem webu soubor bootloaderu "otheros.bld", ktery umistite na USB flash disk do adresare "PS3/otheros" a nainstalujete bootloader opet pomoci Game OS->System Settings. V soucasnosti se jako bootloader pouziva jednoduchy textovy kboot, ale existuji jiz i jeho graficke ekvivalenty. Kboot lze nakonfigurovat v /etc/kboot.conf. Po nabootovani se zahaji instalacni proces a instalace se vesmes nijak nelisi od instalace na PC. Pri vlastnim provozu linuxu na PS3 se rovnez system chova jako "normalni pocitac" az do okamziku, kdy spustime nejakou pametove vice narocnou aplikaci. Zde se objevuje problem nedostatku pameti, protoze PS3 disponuje pouze 256 MB RAM a nelze ji rozsirit, ledaze byste si koupili PS3 development board, ktery se vyrabi s 512 MB. Pokud tedy chcete pouzivat X-ka, bez swapu se neobejdete, ale pravdepodobne neni moc duvodu proc swap nemit. Dale PS3 obsahuje 256 MB RAM na graficke karte, z nichz pri normalnim provozu linuxu je vyuzito jen par mega, z tohoto duvodu existuje GDDR RAM block device for swap, coz neni nic jineho nez zminena pamet na GPU pouzita jako swap partition. Pri jejim pouziti je docela znat, ze system swapuje do neceho rychlejsiho. Ohledne vyuziti CPU je treba si uvedomit, ze cely system bezi pouze v PPE a jako takovy nevyuziva zadneho z SPE. Pokud chceme toto zmenit, lze tak ucinit na aplikacni urovni, tedy napsat si multi-core programy pro Cell pomoci IBM Cell SDK.Programovani
IBM Cell SDK se sklada z mnoha balicku a je zakladnim stavebnim kamenem pro vyvoj mutli-core aplikaci pro Cell na linuxu. Mezi hlavni balicky patri napr. ppu-gcc, coz je gcc optimalizovany pro PPU i z pohledu vektorovych instrukci, ktery muze byt prinosem i pro neprogramatory, protoze si jim muzete zkompilovat jadro, dale spu-gcc, coz ekvivalent pro SPU, libspe2, coz je knihovna, na ktere jsou programy pro Cell/linux postaveny a dalsi. Jsou zde obsazeny headery jak pro hlavni spravu SPU programu z hlavniho (PPU) programu jako zakladani kontextu, jeho behu, planovani, ukonceni, tak headery obsahujici inline intrinsics funkce, funkce pro MFC pro prenos pres dma kanaly, funkce pro synchronizaci a tvorbu objektu s exkluzivnim pristupem apod. Cela knihovna nabizi pomerne hodne a lze pomoci ni vyvijet profesionalni aplikace, ponekud vetsi problem je vsak slozitost toho vseho. Studium cele knihovny a jeji zvladnuti s moznosti vyuziti vsech dostupnych prostredku k dosazeni maximalniho vykonu neni rozhodne otazka par dnu. Je ale pravda, ze nektere aplikace pouziti vsech moznych konstrukci z principu nevyzaduji. Je zde jedna v jistem smyslu slabina, ze libspe/libspe2 funguje na principu tzv. PPE-centric modelu, coz znamena, ze pokud ma bezet vic SPE programu nez je pocet SPE (tedy vic nez 6), planovani techto programu obstarava PPE a na jeho strane tim vznika urcita vypocetni rezie a na strane SPE muze dojit ke zbytecnemu cekani. Na druhou stranu existuje tzv. SPE-centric model, kde do kazdeho SPE je nahrano malinke jadro obsahujici planovac uloh a pres dma prenosy si obstarava tuto rezii kazdy SPE samostatne, cimz odpadava jak rezie PPE tak pripadne cekani na prideleni ulohy. V soucasnosti Sony vyviji knihovnu MARS (Multi-core Application Runtime System) postavenou prave na tomto modelu a dva tydny zpatky byla tato knihovna uvolnena jako open-source. Tady uz zacinam trochu pocitovat hambu
Tiskni
Sdílej:
slram
nebo phram
, viz VRAM Storage Device - How to use the memory on GFX board in a different way... nebo treba TIP Use memory on video card as swap . Ja osobne pouzivam horni polovinu z 256MB me graficke karty jako swap, protoze za beznych okolnosti mi 128MB na graficke karte uplne stacii.
Máte někdo zkušenosti s tím, jak si Linux na PS3 poradí s tiskárnou? Funguje to?