abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Datová kabeláž

    18.2.2010 09:41 | Přečteno: 4953× | poslední úprava: 18.2.2010 14:09

    Chtěl bych využít toho, že se bude doma malovat, a při té příležitosti rozvést datové a anténní kabely do jednotlivých místností. Ne do všech, záchod zatím vynechám. :-) Jedná se o sedm místností (2x obývák, 5x "běžný" pokoj), kabely povedou v trubkách ("husí krky").

    Protože sekání do zdí v celém domě by mi neprošlo, rozhodl jsem se vést hlavní vedení u stropu v současnosti neobývaného přízemí, a v místech zásuvek vést odbočky nahoru (přes strop) a dolů. V každé místnosti bude jedna anténní zásuvka a dvě (pokoj) nebo čtyři (obývák) síťové (datové) zásuvky.

    Původně jsem chtěl použít běžný kabel kategorie 5e, ale protože s jídlem roste chuť, skončil jsem až u 7a. Teda jen na chvíli, pak jsem se podíval do ceníku. Teď vybírám mezi 6a (přibližně 12,60/m) a 7 (16,80/m), protože 7 by se dal použít i pro televizní signál. Sice jsou oba typy kabelů v současnosti v podstatě nevyužitelné, ale kdo ví, co bude za deset let.

    Kolik zásuvek byste použili vy, a jak byste dimenzovali "husí krky"? A co typ kabelu? Stojí to za to, nebo bych se raději měl vrátit na zem?

    Aktualizace 14:01: Bude vadit koaxiální kabel vedený zároveň se síťovýma? Je nějaký ověřený vzorec na výpočet potřebné tloušťky "husího krku"? Za pomocí praktického pokusu jsem dospěl ke vzorečku "(průměr kabelu2 * počet kabelů) * 1,2". A vzhledem k tomu, že v hlavním vedení bude 12 síťových kabelů a 2 koaxiální, je to pěkný macek.

    Aktualizace 14:08: Ta moje skleróza. Ještě jsem chtěl přidat ceny - UTP 5e cca 5 Kč/m, FTP 5e 10,80/m. To už 6a za 12,60/m nevypadá tak hrozně.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.2.2010 09:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    S těmi kabely bych to nepřeháněl a vrátil se na zem. Pokud už budeš mít husí krky, nech si v nich lanko/drátek/provázek na protažení a když bys někdy potřeboval, kabely vyměníš.
    18.2.2010 09:59 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    dej optiku, prece se nebudes zahazovat s necim jako cat7.
    gtz avatar 18.2.2010 14:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Optika - jako do každé zásuvky ... prostě nesmysl. To se nedělá ani ve firmách, většinou je jen rozvod optikou na páteři do optických van a zbytek jede na 1GB. To by se celkem hodně prodražilo. Nehledě na to i kdyby šel nějakým 16 vláknem a pak to celé rozbočil, stále to bude muset svařovat a to je taky celkem hodně drahé.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.2.2010 16:33 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    ja to myslel ironicky, po tech vzdechach autora ze da cat7 i kdyz pro ni nema pouziti, no nic
    18.2.2010 10:01 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Taková malá pomůcka. Snaž se kabely položit minimálně 100 mm od elektrického vedení. Platí to jak pro anténí i datové kabely. Vyhneš se nepříjemnému rušení. To samé platí pro křížení kabelů s rozvody elektřiny(lze použít v nouzi). A pokud jsou kabely v uzavřeném krku(z důvodů vlhkosti), může být kvalita menší.
    18.2.2010 13:47 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Těch 10 cm od elektrického vedení nebude problém, ale na jednom místě bude křížení nutné - přívod ke světlu na stropě.
    18.2.2010 14:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Pak křížení provést pod úhlem 90° - oba kabely kolmo na sebe.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    18.2.2010 15:29 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Ja bych z toho tahani sitovych a silovych kabelu zas takovy problem nedelal. Mam vedle sebe v delce cca 30metru v jedne liste normalni CYKY 3x2.5 a obycejny UTP a nepozoruju zadny problem. Pocitacova sit normalne funguje, elektricka sit taky.
    18.2.2010 21:42 Jan Mikuš | skóre: 20 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Presne tak, mam neco podobneho elektrinu, 2x hdmi, koaxialni kabel a 15 utp cat5e cca 15m v husim krku a s nicim neni zadny problem.
    Kdakel avatar 19.2.2010 12:58 Kdakel | skóre: 24 | blog: kdakel | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Souhlasím, běžně zasekáváme datové a koaxiální kabely spolu s elektroinstalací a nikdy nebyl žádný problém. Dokonce i pracovníci Autocontu se rádi vtěsnávají do našich drážek s elektroinstalací..
    Ruža Becelin avatar 18.2.2010 10:18 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Misto husich krku je dej do [] profilu - nemusis nic sekat a budes mit dobry pristup.

    Souhlasim s tim, ze pokud to jde, tak natahnout optiku, ale ty konvertory jsou tak ku**vsky drahy :-(
    18.2.2010 10:33 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Optiku do baráku? To je vtip?
    Ruža Becelin avatar 18.2.2010 10:58 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Proc? Nemusi menit kabely pri prechodu na rychlejsi zarizeni (cat 5e -> 6 -> 7), lip se to taha, vic to vydrzi, neni to rusene, jediny problem je cena... HODNE velky problem :-)
    18.2.2010 11:18 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    kolik to stoji?
    18.2.2010 11:22 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    kabel neni tak strasnej, ale lepeni konektorů uz neco stoji.
    18.2.2010 22:47 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Nemusí - dneska se už prodávaj konektory s v podstatě integrovanou gelovou spojkou... konektor stojí okolo 300,- a s trochou tréninku to zvládne každej... jediný blbý drahý nářadí co je na to potřeba je lámačka...
    18.2.2010 12:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Líp se to tahá a víc to vydrží? Tak teď nevím, jestli je to opět pokus o vtip :-) Dělal jsi vůbec někdy s optikou osobně? Já ano, a můj názor je tedy přesně opačný...
    Ruža Becelin avatar 18.2.2010 13:53 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Delam. Jinak jsem si nevsiml, ze jsem nekde pouzil smajliky. Ale budu rad, kdyz mi vysvetlis, co ti na tom prislo vtipneho.
    18.2.2010 13:58 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Vtipné mi přišlo jen to, co jsi napsal :-) Že se lépe tahá? Profouknutí optiky je celkem náročné. Že to víc vydrží? To bych neřekl, na optický kabel se občas stačí špatně podívat a zlomí se ti (možná jsem nešika, ale mně se to už párkrát podařilo). A že by bylo navaření jednodušší než nacvaknutí metaliky, tak to teda taky ne.
    18.2.2010 14:10 FF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    No nacvaknuti optickeho vlakna na montazni konektor(delame to ted ve skole), je mozna jednodussi nez nacvaknuti te metaliky, nemusis si pamatovat barvicky :-)
    Ruža Becelin avatar 18.2.2010 14:17 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    S tim, ze navareni konektoru optiky je zazitek, souhlasim, i kdyz metalika se da taky po**. S tim zlomenim nevim, jeste jsem to nezazil, rozhodne mi optika prijde pruznejsi nez metalika.

    Kazdopadne chtit to do baraku, pokud bych ty prachy mel, to bych si radsi pozval firmu. Pri porizovaci cene uz by to o tolik navic nestalo :-D

    18.2.2010 14:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Což o pružnost, pružné to je krásně. Ale taky pěkně křehké ;-) Ale říkám, jsem od přírody nešika, takže to mohla být moje chyba. V každém případě teď už si dávám bacha.
    18.2.2010 18:24 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Pruzne a krehke jde dohromady? :D
    otula avatar 18.2.2010 19:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Z laického pohledu: rozhodně ano. Předměty, které pěkně pruží, se obvykle neohnou, ale prasknou. A dobře ohebné věci obvykle nepruží.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.2.2010 20:46 mycz | skóre: 1 | blog: kecykecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Kdyz se na to divam takhle tak asi mate pravdu :)
    18.2.2010 17:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Co to používáš za kabely, když se ti lámou? :) A navaření konektorů... proč, když kabely mohou být už s konektory? :)
    gtz avatar 18.2.2010 17:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    ne každý kabel pro optiku je s kabelem. Pokud se někdy někam jde třeba 16-ti vláknem pak se svařuje. Oprický patch asi jen od zásuvky do karty. Možná i pro propoj nějakých switchů apod. ,ale svařování je fakt zážitek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.2.2010 11:42 Sovak | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Když už se něco kope, tak jedině do zdi. Lišty jsou odporně vyhlížející nouzové řešení.
    Ruža Becelin avatar 18.2.2010 11:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Souhlasim, pokud kope.
    18.2.2010 12:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Pokud není kabelů moc, je možné je dát do podlahových lišt, třeba takto.
    otula avatar 18.2.2010 19:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Jé, to je nádhera. Zrovna jsem při čtení blogu uvažoval, jakým způsobem budu tahat sítě v panelovém bytě, který teď kupuji. Dostávat to do panelu by byl docela mazec, i když v prázdném bytě by to zas takový děs možná nebyl.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Saljack avatar 18.2.2010 20:25 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Já jsem takhle dělal celou elektriku a je to super. Hlavně nemusíš vůbec nic vrtat, protože ty díry tam jsou ;-). Když pokládáš lino, tak by si tam ty lišty stejně dával, tak proč si neulehčit práci a můžeš to vždycky upravit.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    otula avatar 18.2.2010 20:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Sice lino nebudu mít nikde - výhradně parkety/dlažbu - ale to na věci nic nemění :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.2.2010 11:13 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Nez nejakou obyc plastovou listu, radsi bych volil elektroinstalacni podlahove listy. Kombinuje to klasickou podlahovou listu k parketam nebo plovoucce a zaroven v tom jsou diry na kabelaz. K tomu jsou primo vyrabene tvarovane elektroinstalacni krabice. Vse samozrejme s drevenym potiskem. Kopos toho bude mit na vyber spoustu.

    Jinak zasekavani kabelu do panelu je megalol nesmysl :-)

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    otula avatar 19.2.2010 11:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Nez nejakou obyc plastovou listu, radsi bych volil elektroinstalacni podlahove listy.
    Přesně o nich jsme se bavili :)
    Jinak zasekavani kabelu do panelu je megalol nesmysl
    Ono všechno jde, když se chce, jen je horší potom uklízet ten bordel ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Kdakel avatar 19.2.2010 13:15 Kdakel | skóre: 24 | blog: kdakel | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Ono všechno jde, když se chce, jen je horší potom uklízet ten bordel
    Přesně tak, já už jsem se něco nasekal a nadrážkoval panelových bytů, komplet elektroinstalace.. Ale věř mi, že uklízet ten bordel je už ta nejmenší věc.. Panel je jeden z nejtvrdších stavebních materiálů, takže to sekání do něj, na rozdíl od materiálů typu YTONG, pórobeton, poroterm či klasická stará dobrá cihla, dá docela zabrat :)
    18.2.2010 11:27 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Taky ted neco podobneho resim, kdyz me ceka kompletni rekonstrukce. Koukal jsem i na komercni reseni LexCom home -moznost datovych rozvodu spolecnych pro ethernet, zvuk, TV signal...

    Ale ty ceny... Clovek pak dojde k zaveru, ze kabel v liste a wi-fi sit nejsou zas az tak spatny technologie, a ze na tu TV se vlastne taky tolik nedivam....
    18.2.2010 11:40 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Klidně vybírej mezi 5e a 7. Zrovna předevčírem jsem se bavil s chlapíkem, který se živí taháním síťových kabelů, a ten suše konstatoval, že řešit rozdíl mezi 6 a 5e je naprosto zbytečné - 6 jsou vyhozené prachy. 6a je samozřejmě něco jiného.
    18.2.2010 11:53 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Ja jsem neco podobneho resil pri rekonstrukci kvartyru. Cat5e zvlada gigabit a az bude standartem 10Gbps s _rozumnou_ vyuzitelnosti v SOHO podminkach, tak v tom byte davno bydlet nebudu a ten byt bude nejspis po dalsi rekonstrukci :). Takze se vrat na zem a ty prachy strc do kvalitniho cat5e a kvalitnich zasuvek. To taky neco stoji. Antenni signal vubec neres a pokud chces resit antenu, tak normalnim koaxem. Nebo na pudu dej mythtv a streamuj to po siti. Do malyho 5U racku dej patch panel a switch s gigovyma portama a mas vystarano na celej zivot.
    18.2.2010 12:03 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Nemas nejaky nakres, jak to mas rozvedeny, abych se mohl inspirovat?
    19.2.2010 21:21 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Umisteni zasuvek bylo jasny uz na zacatku rekonstrukce. Jednak to vyplynulo z predem daneho pouziti pokoju a druhak to muselo umoznovat pripadne mozne zmeny. Trasy vyplynuly z usporadani bytu. Nastesti cca 60% tras vede dutinama ve stropnich panelech. Na chodbe je vestavena skrin a jedna mala horni skrinka je zneuzita jako rack :)). Veskera kabelaz, tedy jak UTP, draty od TO2, tak koax od STA i UPC, konci v teto skrince u dveri od bytu. UTP je vyvedeny do dvou kratkejch patchpanelu u stropu skrinky a firewall se switchem je na policce. Server je resenej pomoci ZOTAC IONITX-A-E se trema diskama v raid 5 a deska i disky jsou chycene pres "silentbloky" ke stene skrinky. Skrin ani zdroj pro server jsem tedy resit nemusel ;). Nakres nemam, ale neco zplodit asi neni problem.
    18.2.2010 13:07 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Zdravim

    Cat7 a optika je ekonomicky nesmysl a technicky zbytecny.

    Cat5e i cat6 jdou na max 1Gbit. Pokud to jsou kratky trasy a nemusis resit soubeh s elektrikou, vklidu cat5e. Vzdyt obyc. cat5e se taha v panelakach na 100m... Pokud pojedes s elektrikou, tak uvazuj nad FTP/STP Cat5e nebo cat6.

    TV bud vyres extra koaxem do kazdy mistnosti do centralniho multiswitche a nebo k cemu dnes koaxy kdyz IPTV postavis na alixu za 3000 mas to hned a vsude.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.2.2010 14:04 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Koaxiál bude. Prostě ty současné kabely se strčí do trubek spolu se síťovýma kabelama (pokud v tom nebude problém). Když se už bude šťourat do zdí, tak se vší parádou. :-)
    gtz avatar 18.2.2010 14:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    tak uvazuj nad FTP/STP Cat5e nebo cat6.
    Pokud tam bude elektrika dal bych tam cat6. Cat7 je zatím nesmysl, kabely jsou zbytečně drahé.

    DIGITUS CAT 7 Twisted Pair PiMF Installation CableS/FTP, AWG 23/1, LSZH, 1000MHz, Color orange 100m ring cca 2000,- za 100m

    Na TV lze použít s úspěchem průchozí zásuvky ( pokud bude potřeba i satelit dělají se i ty ) stojí kolem 100,- za zásuvku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.2.2010 21:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    zajimave, cat 7 s 1GHz ..... kdyz to definuje az cat-7a a ta je zatim pouze navrh iso standardu ...
    USE="-gnome -kde";turris
    Saljack avatar 18.2.2010 18:24 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Můžeš mi vysvětlit proč by měl použít stíněný kabel? Mě to přijde jako naprostá blbost.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.2.2010 19:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Vedeme cca 40ks FTP cat6 v listach na vzdalenost dobre skoro 100m s leektrikou v jedne liste a zadny problem. Vzdalenost od elektriky cca 4cm.

    Pokud budes jen krizovat elektriku na svetlo, uplne vklidu obyc cat 5e a nic neres.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.2.2010 19:18 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Jak řešíš IPTV u televize? Všude normální počítač, nebo existuje nějaká chytrá krabička s HDMI, která to umí přijímat?
    18.2.2010 19:52 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    No on normalni pocitac muze byt taky krabicka 20x20x5cm se spotrebou 10W. Existuji i primo hotove settopboxy.

    Na rootu je ted serial o MythTV.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.2.2010 20:58 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Jasně, ale přemýšlel jsem nad něčím levnějším, než je malé HTPC. Zajímal by mě spíš ten settopbox, nebyl by nějaký odkaz?

    Ono když je v domácnosti víc než jedna televize (a jen jedna má pořádné rozlišení, aby se u ní počítač uživil), tak mi připadá zbytečné všude dávat počítač.
    vlastikroot avatar 18.2.2010 21:15 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Co třeba xtreamer? Dá se na tom snad i ssh rozjet, nějak si to pohackovat ... Ale umí to kupu věcí i samo o sobě.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.2.2010 21:17 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Xtreamer doma mám, ale do nějakého hackování jsem se ještě nepouštěl.
    vlastikroot avatar 18.2.2010 21:19 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    My ho máme ve škole, někdy to budu muset skusit nějak znásilnit :-D Ale myslim, že takhle by nejspíš ta krabička měla vypadat.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    19.2.2010 11:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Cenove se myslim pod cca 4000Kc nedostanes. IPTV settobboxy, napriklad amino nebo motorola zacinaj na 4000 za socialny modely. Najdes na wifi webshopech. napr wifi.aspa.cz.

    Jde to resit napr. alixem (tam uz by to ale chtelo overit zda vykonove staci na vsechny pozadovane formaty), nebo intel little falls nebo neco podobneho. Nebo Asus eee desktop. dneska je toho ke koupi spousta.

    Naopak ja si myslim, ze pokud je doma vice TV, prave pak se HTPC vyplati. U velke TV mit treba vybavenejsi HTPC s DVD (BD) mechanikou (ja ji pouzil snad jednou...), ktere bud muze delat server, nebo mit extra server s datovym skladem na pude. A u ostatnich TV nejaky maly levny htpc. Nemusis resit trapny TV koaxy, ethernet uz tak jako tak potrebujes vsude a na vsech TV mas k dispozici vsechen multimedialni obsah.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    the.max avatar 20.2.2010 15:38 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    koukni se po Linuxovych sat. recieverech. Jeden mam doma a az na (zatim) dokurvene ovladace sitovky to je parada. Moznost instalace dvou tuneru (dvb-c/t/s), HDMI, 2x USB, LANka, wifi (bohuzel jen ralink, ale v MiniPCI, takze by se dal asi i vymenit). Firmware v soucasnosti zvlada prehravani prakticky jakehokoli audio/video formatu, zchroupne to i iso obraz DVDcka (bez rozbalovani), prehravac na videa z TyTrubko, web prohlizec, interni s-ata disk. Takze nez se trapit s nejakym HTPC, koukal bych po necem takovem.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    20.2.2010 19:22 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Zrovna jsem si procházel článek o MythTV, takže by mě aktuálně zajímalo, které zařízení je možné donutit k tomu, aby fungovalo jako Myth frontend a poskytovalo co nejvíce funkčnosti. Ideálně bez disku, ale s HDMI a kompozitním výstupem, ideálně pak musí zvládnout FULL HD.

    To co máš doma je sice až moc nadupané, ale vypadá to schůdně - můžeš napsat co to je za potvoru?

    Jinak aktuálně počítám s tím, že na půdě by byl server s velkými disky a DVB-S kartami, který by sloužil celé rodince k ukládání jejich home adresářů, k ukládání nahrávek z tv, multimediálních dat, atd. a vše, včetně televize by se streamovalo ke spotřebitelům. Na server bych asi dal MythTV backend.

    U hlavní TV v obýváku by pak zřejmě byl nějaký HTPC, který by sloužil i k jiným (než zábavným) činostem, ale u ostatních televizí, kde se předpokládá především přehrávání televize a filmů bych "plnotučný" počítač nechtěl (jednak proto, že jsou to i starší televize), takže proto se zajímám o to, jak nejlépe vyřešit ty frontendy.
    Saljack avatar 18.2.2010 14:21 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Já jsem tohle řešil lištami při zemi, takové ty klasické na elektriku. Cena byla "pár" korun a současně jsem natahal i nové rozvody elektriky. Žádné rušení jsem nezaznamenal a to je to hned vedle sebe. Kabely jsou kategorie 6.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.2.2010 15:27 Jano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    >>> Žádné rušení jsem nezaznamenal a to je to hned vedle sebe.

    To si akoze nezaznamenal hmatom, cuchom alebo sluchom? :-D
    Josef Kufner avatar 18.2.2010 15:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Však právě proto je to kroucená dvoulinka. Co se naindukuje na jednom vodiči se naindukuje i na druhém a navzájem se to vyruší. Takové stínění samo sebou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Saljack avatar 18.2.2010 18:21 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    No to právě vím a proto se tady divím, že někdo nahoře psal, že by neměl být kabel 10cm od vedení elektriky.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Josef Kufner avatar 18.2.2010 15:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Kdosi mi říkal o tom, jak odstranil z UTP vnější izolaci a přilepil samotné páry izolepou pod koberec. Je to krásně ploché, takže to není vidět a koberec to ochrání před poškozením. Pokud nechceš sekat, uvažoval bych o tom.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.2.2010 15:54 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Akorat v pripade 1 Gpbs by si mel dat pozor, aby vsechny pary mel zhruba stejne dlouhe (jako v tom originalnim kabelu). Pokud si vystaci se 100 Mbps, pak to neni treba a navic mu staci jen dve kroucene dvojlinky. :–)
    koulinek avatar 18.2.2010 15:40 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Tahal sem v domku pomerne nedavno, mam tam 20 zasuvek (6 - obyvak, 4 - pracovna, 6 - loznice a 2x2 - pokoje) tahnul sem cat5e FTP, trubky sem pouzival kopos 23 a 28 aby se to dobre tahalo a byla pripadna rezerva.
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    Grunt avatar 18.2.2010 15:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Moc to řešíš. Otec si natáhl do obýváku 10m plochého kabelu(nekroucený) kategorie čtyři dráty obalené umělou hmotou. Je to sice víc než s podivem, ale funguje mu to.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 18.2.2010 15:54 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž

    >>>Otec si natáhl do obýváku 10m plochého kabelu(nekroucený)

    Takze telefonni ctyrlinku.

    To uz mam za sebou taky.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Cubic avatar 19.2.2010 16:09 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    ja jsem si k tomuhle ucelu koupil 30m plocheho UTP CAT5e (nacvaknuto od vyrobce)
    otasomil avatar 18.2.2010 15:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž

    >>>Protože sekání do zdí v celém domě by mi neprošlo.

    Kdyz si to sam vysekate a zapravite tak proc by ne. Ve finale to bude vypadat zcela nedotcene a nikde zadny kabel.

    S timto muzete argumentovat rodicum, manzelce ...

    S listovanim se nadrete jak svina a vypada to v obytnym prostoru dost blbe.

    Pokud budete pozudeji potrebovat neco dotahnout tak nabizim toto reseni.

    Lista pri podlaze prisroubovana na parketove liste bude vypadat nenapadne pokud pouzijete vhodne barevne listy jez koupite v nejakym tym "hauzu".

    Ja sem se na to tehda vyflaknul a pouzil bilou. Nastesti o takovychto vecech rozhoduju doma ja.

    V liste je 2 x UTP, elektrika 220V, naka sdelovacka, domaci telefon, koax anteny k tuneru, koax 50 ohm vysilacky CB.

    Jediny co se nesnasi tak je (resp byl - uz jej nepouzivam) tuner a zaklicovana vysilacka. Jinak vse OK.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    18.2.2010 15:56 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    Ono nejde o to, kdo bude sekat zeď, ale kdo pak ten bordel bude uklízet. :-)
    otasomil avatar 18.2.2010 16:21 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž

    >>>ale kdo pak ten bordel bude uklízet

    No prece ten kdo jej nadelal.

    Z vlastni zkusenosti je to lepsi nez umyvat po malirich liskance barvy. Proto radeji maluju sam.

    Proste ja bych to zazdil a taky jsem to tak udelal.

    A fertik

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    gtz avatar 18.2.2010 17:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    to se nedivím, že CB a tuner se nemají rády :) zaklíčuješ a je vymachlováno. Místo CB sdílené kmitočy :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jezekus avatar 18.2.2010 16:15 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    1Gbit/s beha na ledascem, treba 20let stare 4parove telefonni kabely (jezdi to skoro lip jak CAT6)
    Mam 2 pokoje: 2zasuvky+ 8zasuvek tahano drat CAT6 - 196m :-D tahano v husich krcich po tusim max 4, min 25cm od 220V a frci to paradne :-)
    otasomil avatar 18.2.2010 16:22 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž

    >>>1Gbit/s beha na ledascem, treba 20let stare 4parove telefonni kabely

    ???

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    18.2.2010 19:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Datová kabeláž
    To asi ne....

    V drevnich dobach jsem pouzival telefonni ctyrlinku, co zustavala po tom, kdyz spt telecom tahal telefony do vsech panelaku. 10Mbit vklidu, 100Mbit ani omylem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.