abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 809 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    muj styl psani

    5.2.2006 13:04 | Přečteno: 1738× | Ostatní témata | poslední úprava: 5.2.2006 13:13

    Jiste jste si vsimli (kdo cetl muj prvni zapis "firefox neaktualizuje") ze pisu bez diakritiky a ani velka pismena zrovna nemiluju. Oc jde? Jde o to jestli pisete s diakritikou a nebo bez ni a jestli vam vadi nebo ne cist po nekom (treba po me) takove texty.

    update: tak uz tam anketa je

    Nejak se mi nepodarilo vlozit anketu hned pri psani zapisku, ale po jeho ulozeni uz se mi tam ta polozka objevila a tak sem ji vlozil. Holt je to teprv podruhy co sem neco pisu a porad to delam blbe, ale pomalu se zlepsuju ;)

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Anketa

    pisete s diakritikou nebo bez a vadi vam cist po nekom (treba po me) takove texty?
     (33 %)
     (25 %)
     (3 %)
     (40 %)
    Celkem 156 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 5.2.2006 13:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Mně se ta anketa nelíbí. Píšu s diakritikou a nevadí mi číst bez diakritiky v případě, že tazatel nemůže psát s diakritikou.

    Je totiž rozdíl, jestli někdo nepíše diakritiku z čisté lenosti, nebo nemá tu možnost. To druhé chápu a bez výhrad toleruji. To první ne.
    Jan Zahornadsky avatar 5.2.2006 14:00 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Kdo nemůže psát s diakritiokou? Každý, kdo se aspoň trochu snaží to podle mně dokáže, vždyť i ty blbý mobily to už zvládají docela obstojně.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    5.2.2006 14:24 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    U mailů je to občas problém: yahoo češtinu przní, ve windows s ní má problém i Lotus Notes. Jinak je používání nábodeníček samozřejmost.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    5.2.2006 16:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    A co když seš na cizím počítači, který postrádá českou lokalizaci?
    5.2.2006 17:19 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Potom se dá použít nástroj jako je tady ten. Sice to zatím nefunguje jinde než v Mozille a Konqueroru, ale je to lepší než nic.
    5.2.2006 19:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Je to pěkné, ale když se to nejvíc hodí, tak po ruce nejsou bookmarky. :-)

    Na krátké texty to IMO nemá cenu.
    brozkeff avatar 5.2.2006 23:10 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Připojení z Windows přes VNC na linux
    Já mám třeba problém, že když se z windowsového vncvieweru píchnu na linux, tak převod kódování z nějakého záhadného důvodu nefunguje a znaky se píšou jakoby bylo nastavené western kódování... a tak se i odešlou. Neví mimochodem někdo jak to vykoumat? -Fedora Core 4, KDE 3.5...
    5.2.2006 13:27 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Mel bys vysvetlit, pro tak pises.
    kotyz avatar 5.2.2006 17:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Jednak zvyk a jednak lennost - je to rychlejsi nez psat "s" a srozumitelnost tim zas tak netrpi. Me se cte stejne dobre "s" jako "bez". Uz sem holt privyklej. 7 a k Y b Y ( I-I mo I-I p s A 7 7 A I< I-I L 3 ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.2.2006 13:55 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Píšu někdy s diakritikou a někdy bez ní. Asi záleží co jsem před tím dělal, pokud jsem předtím psal něco na IRC a tam se diakritika moc nenosí, tak píšu potom i tam kde by diakritika být měla
    Už se mi mockrát stalo, že jsem něco napsal a teprve pak si uvědomil, že to nemá diakritiku, no a přepisuj to...
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    5.2.2006 13:57 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    zalezi na delce textu, cist cely blogpost bez diakritiky je dost otrava.

    Jeste horsi ale je , kdyz nekdo pise nespravne mezery kolem carky ,treba takhle. Tady se to nastesti skoro vubec nevyskytuje.
    5.2.2006 14:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Píšu prakticky všude jinde bez diakritiky. Myslím v diskusích na webu a korespondenci. Tady jsem zaznamenal, že se považuje z vhodné psát „s“ a tak píšu „s“. Nic tak hrozného mi to nedělá a tak to neřeším. :)

    Někdy tu možnost použít diakritiku nemám a tak píšu bez. Také tím netrpím.
    5.2.2006 14:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    To je zvláštní, že tato otázka se tu probírá již poněkolikáté, a vždy se stejným výsledkem – pište s diakritikou, lépe se to čte. Možná by to mělo být uvedeno na stránce s registrací nebo při vytváření blogu, aby se nemusel každý znova ptát :-)
    5.2.2006 14:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Já píšu všude zásadně česky. Doby, kdy jsem psal bez diskritiky už jsou dávno pryč. Píšu s diakritikou i Američanům - někdejším emigrantům do USA a nikdo si nestěžuje na problémy. Píšu lidem na různé operační systémy - bez problémů. Považuji dnes psaní bez diakritiky za fanatický předsudek několika lidí, o kterých si myslím své a považuji je za pomýlené. Dnes téměr není žádný důvod psát bez háčků a čárek.

    Pokud někde přeci jen s diakritikou vznikne problém, je to už pro mě vzácnost a není problém se domluvit.

    Prostě pro psaní bez diakritiky dnes bývá jen velmi zřídka nějaký důvod.

    Takže dnes považuji za samozřejmé, že píše-li někdo příspěvek bez diakritiky, že se zároveň v příspěvku omluví a vysvětlí, která nouze ho donutila k takovému počinu.
    brozkeff avatar 5.2.2006 23:14 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše IRC
    Jediný problém je na IRC, kde půlka lidí má nastaveného klienta na ISO, druhá půlka na UTF8, no a pak tam ještě je pár lidí, co píše v nějakém obskurním terminálu, co neumí ani to, ani to, no a ještě k tomu přijde někdo s WINdowsím... no tam se prostě nikdy nedá dohodnout co se bude používat... agree on disagree a všichni píšou bez nabodeníček... Mimochodem, já jsem ten 'Unicoďák':-)
    5.2.2006 14:33 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Text bez diakritky ma mnohem mensi hodnotu nez s ni. Jeden cas jsem dokonce v emailech vynechaval velka pismena na pocatku vet.

    Je to strasne necitelne.

    Ja pisu bez diakritiky hlavne proto, ze jsem tak cca 3x rychlejsi :) Ale jakykoliv delsi/dlouhodobejsi text bez diakritiky, napriklad blogspot, to uz je i pro me hloupost.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    kotyz avatar 5.2.2006 17:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    ano, je to rychlejsi, to je dobry duvod. kompatibilita uz dnes takovy problem neni, ale je to zvyk, ktereho se tezko zbavuje...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.2.2006 14:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Já píšu s diakritikou všude*, včetně e-mailů a Jabberu. Používám diakritiku i v názvech souborů. Proč? Protože to funguje, UTF-8 je vynikající záležitost.

    *) Výjimkou jsou situace, kdy právě programuju, mám nastavenou US klávesnici a nechce se mi přepínat.
    kotyz avatar 5.2.2006 17:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Taky mam utf-8 a taky sem psal nazvy souboru s diakritikou, ale rychle me to preslo jelikoz provozuju paralelne windows a linux a proste to nedela dobrotu. Emaily, prispevky do diskuzi, icq a spol. tam zasadne malyma a bez diakritiky. Chtel sem tak udelat i svuj web, ale neprislo me to jako dobry napad a asi i blog budu psat "s". Precijen ma to k necemu vypadat, aby se to lidem hezky cetlo a je to neco jineho nez mail nebo prispevek do diskuze. Prace do skoly a do sesitu taky pisu "s" ac "bez" by to bylo rychlejsi a pohodlenejsi.

    Jen me zajimal nazor lidi...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    brozkeff avatar 5.2.2006 23:17 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše IRC
    Unicode rulezz... jenom to vysvětlete 60% lidí na IRC :-/
    brozkeff avatar 5.2.2006 23:20 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše ...a Gatesovi,
    aby kompletně přeunikódoval Windowsy, především ukládání na disk. Teď jsem nainstaloval anglické windowsy, a myslel si, že anglicky umím, takže není problém. A ono to potvora jedna nepřečetlo ani názvy souborů s českými znaky. ARGH! Windows XP, mimochodem, tudíž ještě pořád "nejnovější" produkt od MS...
    David Ježek avatar 5.2.2006 14:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    s oblibou pisu zcela bez diakritiky a i slova, ktera by mela zacinat velkym (jmena, nazvy, zacatky vet ...) pisu nejradeji malym. bohuzel, v praci tohle delat nemuzu, s tim bych pochodil asi tak pul sekundy nez by mi to "vomlatili vo tlamu" :-D
    kotyz avatar 5.2.2006 17:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    tak to sme na tom uplne stejne...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 5.2.2006 15:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Taky píšu česky všude, tedy vyjma her, kde raději píšu anglicky :-D Nemám potřebu přepínat na US klávesnici kvůli programování, nebo tak. A jestli mi vadí cestina? Docela jo, protože mi potom připadá, že příspěvek psal negramot (pokud nevím o koho jde).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.2.2006 15:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Nemám potřebu přepínat na US klávesnici kvůli programování
    Tak to málo programuješ ;-)
    David Watzke avatar 5.2.2006 15:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Dej mi příklad znaku, kvůli kterýmu bych měl potřebovat US. Mám #, `, \, /, |, <, >, &, @, =, ", ', ;, ~, ! (a omlouvám se všem, který jsem zapomněl) a to snad stačí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 5.2.2006 17:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    Ještě (, ), {, }, [, ] ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.2.2006 15:35 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Pokud jde o ABCLinuxu, tak je to jasné!
    á - &#225;
    Á - &#193;
    č - &#269;
    Č - &#268;
    ď - &#271;
    Ď - &#270;
    é - &#233;
    É - &#201;
    ě - &#283;
    Ě - &#282;
    í - &#237;
    Í - &#205;
    ĺ - &#314;
    Ĺ - &#313;
    ä - &#228;
    Ä - &#196;
    ľ - &#318;
    Ľ - &#317;
    ň - &#328;
    Ň - &#327;
    ó - &#243;
    Ó - &#211;
    ô - &#244;
    Ô - &#212;
    ŕ - &#341;
    Ŕ - &#340;
    ř - &#345;
    Ř - &#344;
    š - &#353;
    Š - &#352;
    ť - &#357;
    Ť - &#356;
    ú - &#250;
    Ú - &#218;
    ů - &#367;
    Ů - &#366;
    ý - &#253;
    Ý - &#221;
    ž - &#382;
    Ž - &#381;
    
    Částečné zjednodušení:
    á - &aacute;
    Á - &Aacute;
    é - &eacute;
    É - &Eacute;
    í - &iacute;
    Í - &Iacute;
    ó - &aacute;
    Ó - &Oacute;
    ú - &uacute;
    Ú - &Uacute;
    ý - &yacute;
    Ý - &Yacute;
    
    5.2.2006 19:41 machr | skóre: 2 | blog: machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    me v ty ankete chyby volba:

    pisu bez diakritiky a vadi mi, kdyz nekdo pise S diakritikou
    (__) (oo) /-------\/ / | || * ||----|| ~~ ~~
    kotyz avatar 5.2.2006 21:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    ano, to chybi, ale nepredpokladal sem ze na nekoho takoveho v zivote narazim ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 5.2.2006 22:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani
    No vidíš, já bych v tý anketě zase trochu poupravil výrazy. Třeba: Píšu s diakritikou bych nechal, ale píšu bez diakritiky bych nahradil za "píšu" bez diakritiky
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.2.2006 08:19 zeki | skóre: 1 | blog: ZekiKeci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: muj styl psani

    Zdravím vás, stretol som sa práve na týchto stránkach s článkom, ktorý prezentoval výsledky prieskumu. Tento porovnával čechov a slovákov píšucich tu. Výsledok ma prinútil zamyslieť sa. Poukazoval na to, že slovenčina bez diakritiky je pre českých čitateľov málo zrozumiteľná.
    Ďalej, že viac čechov používa diakritiku. U slovákov prispevjúcich tu, bol tento pomer obrátený.

    Tiež sa mi ovela ľahšie piše bez diakritiky, asi tak aj väčšinou píšem, no prikláňam sa k názoru že keď to je možné pisať S.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.