abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Arch Linux .... abych si potrápil hlavu

    14.12.2009 13:07 | Přečteno: 1357× | linux | poslední úprava: 14.12.2009 13:04

    Je linux ještě sexy?

    Tak na tuto otázku jsem nedávno narazil při pročítání blogů na abclinuxu.cz a právě tato otázka mě přivedla k dotazu: Proč používat linux?

    Já osobně už linux používám několik (5) let. Asi jako mno jiných jsem začínal na distribuci Madrake, která byla v té době pro mě nejvíce user-friendly, ale i přesto mě nutila do linuxu rýpat a zjišťovat proč to či ono nefunguje. Vývoj linuxu se však dle mého názoru pohl o velký kus dopředu a proto dnes máme distribuce jako Ubuntu, Mandriva či openSuse kde již ve většině případů vše šlape. Ne, že bych chtěl říct, že je to špatně, jenže tento pokrok nese sebou ruku v ruce i nešvary jako mraky driverů navíc, alsu, oss i esound v jedné distribuci (instalaci), či ne-úplná svoboda konfigurace.

    Mě linux bavil vždy právě proto, že jsem si mohl hrát a rýpat a tak jsem usoudil, že by to chtělo k mým Windows 7 (proč Windows? Hold neexistuje žádný ekvivalent pro Traktor DJ Studio jenž používám na akcích s mým Herucules MP3 DJ Console) nějaký "sexy" linux a volba padla právě na Arch linux.

    Dlouhé hodiny jsem si hrál, instaloval, četl, konfigurval než jsem ho dostal do stavu, kdy jsem usoudil, že už by se dal i použít. Přiznám se, že díky easy-to-use distribucím jsem degradoval a vlastně jsem zjistil, že linux umím použít jen když vše funguje bez mého zásahu, takže jsem se chvílemi dost natrápil. Po tom všem se mdostavil pocit úžasného naplnění a radosti, že mi to funguje a díky tomu, že jsem si to udělal sám.

    Včera jsem sice našel ještě pár věcí co mi nešly dobře (wifi), ale kdo hledá tak najde. Tímto zápiskem bych možná chtěl podpořit všechny ty co váhají jít do neprobádaných míst a opustit pododlí *buntu linuxu (nic proti němu, sám jsem ho dva roky používal) zkuste Arch linux.


    Pavel.


    PS: Doufám že se dočkám kritiky o tom jak jsem směšný.......        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.12.2009 13:26 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Neboj, Jsi v pohodě...
    kovar.pavel avatar 14.12.2009 13:36 kovar.pavel | skóre: 7 | blog: Kovikuv blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    No, tohle docela potěší ... :)
    srigi avatar 14.12.2009 15:02 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    A pockaj ked odhalis take speciality ako PKGBUILDy a AUR, to bude prava Arch Linux nirvana.
    Be kind to newbies.
    Otto Šabart avatar 18.12.2009 21:45 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    presne tak :-)
    *´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 14:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Nechcu ti do toho rýpat, ale... ach, ten češtin.

    I v Ubuntu se člověk občas musí rýt, třeba poslední dobou se mi sere ext4 -- co jsem si užil s vrtáním se v systému.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 14.12.2009 18:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ja odesel z mandrivy kvuli balickovacimu systemu a nedostatku+zastaralosti balicku (sranda ze to pak hodne zlepsili po tom co sem ji prestal pouzivat) a pak z ubuntu opet kvuli balickum (sice uz toho bylo v repu hodne, az zbytecne moc, ale zrovna co sem ja chtel nebylo vubec nebo bylo stary). tak sem si tam tak ruzne kompiloval a instaloval, pak zacal patlat checkinstallem i vlastni prasacky balicky bez vyresenejch zavislosti a ani jedno nebylo dobry. pak sem presel na arch a od ty doby si piskam. v auru mam i par pkgbuildu co sem sam napsal (taky nic extra, ale porad lepsi nez to co sem patlal na ubuntu).

    ubuntu: samo se rozbije, kdyz se stane malej zazrak tak se i samo spravi. :-D

    arch: sam si rozbiju, sam si spravim. ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.12.2009 14:09 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Tímto zápiskem bych možná chtěl podpořit všechny ty co váhají jít do neprobádaných míst a opustit pododlí *buntu linuxu (nic proti němu, sám jsem ho dva roky používal) zkuste Arch linux.
    S timhle opatrne. Pak se do toho pusti skutecny lamy, ktery nejsou ochotny cokoliv hledat, ani treba cist, co jim napise dialog a jsou pouze zvykli z Windows odklikat "Next", aniz by si cetli informace. Pak to dopadne tak, ze po 30 minutach po dokonceni instalace jim nejakej program napise, ze musi jako root doinstalovat balicek XYZ a protoze si tohle neprectou, tak zacnou nadavat do diskuzi, ze je linux na hovno. Nakonec z nich treba i nekdo dostane, ze nadavaji, protoze jim nenabehl program ABC a v lepsim pripade z nich i dostane, ze to psalo nejakou hlasku. V nejlepsim pripade pak z nej i vypadne, ze to po nem chtelo, aby doinstaloval rucne ten balicek XYZ, na coz nase lama ale nemela nejmensi znalosti.

    Takze radsi at zustane u user-friendly distra. Pokud se chce ovsem nekdo linux ucit, tak klidne arch linux nebo gentoo, pozdeji pak treba i LFS. Az se to nauci, tak se muze vratit zpet k uzivani Ubuntu, Debianu, Archu nebo Gentoo:)
    14.12.2009 14:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Ono to jde i opačně, někdy to člověka přestane bavit. Já šel stylem mandrake -> fedora -> gentoo (hodně dlouho) || archlinux (ten stále třeba na noťasu vedu, perfektní distro, o tom žádná) -> ubuntu :), někdy se snad dokopu testnout ten debian.
    Baník pyčo!
    14.12.2009 17:13 zelva
    Rozbalit Rozbalit vše Arch -> Ubuntu
    Jojo, jsem na tom podobne, prave planuju na notebooku prechod Arch -> Ubuntu. Arch je super, stale aktualni, da se maximalne vytunit,vyborna komunita... ale rolling release mi prestava vyhovovat. Pokud se neupdatuje casto, jsou updaty bolave a vetsi cast kouzla archu je pryc. Pokud se updatuje casto, tak se na potvoru neco pokazi zrovna kdyz to nejvic potrebuju. Nebavi me po stopadesate resit xorg, wifi, hal konfiguraci, automount, hibernaci. Jasne, vzdycky se naslo reseni... ale co je to platne druhy den, kdyz na pracovni schuzce byl clovek za ufona protoze se nemohl ani pripojit na sit nebo se mu openoffice oteviral s menu v rectine.
    14.12.2009 14:26 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Jo, taky používám Arch Linux.

    Když v něm dělám já, tak to včechno funguje tak jak má. Ale o víkendu jsem k tomu posadil BFU - pustili si v Epiphany Traviana a každou chvíli se to sekalo. Už fakt nemám chuť řešit nějaký pitomý bezdůvodný záseky.

    Podle mýho názoru udělal Linux celkem velký pokrok, ale k použitelnosti mu chybí minimálně 2x tolik co doteď. Chce se mi věřit tomu, že si koupím netbook s linuxem a všechno na tom funguje out of the box, ale dost by mě naštvalo, kdybych vlezl na nějakou svou oblíbenou stránku a ono mi to každou chvíli z ničeho nic vytuhlo ...

    Takže jako hračka dobrý, ale jako nástroj pro práci a zábavu širokým masám to asi jen tak fungovat nebude.
    Salamek avatar 14.12.2009 14:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ...zkontrolujte HW zapojeny mezi zidli a klavesnici , pote zda li vase PC neobsahuje ATi grafiku dalsi vec je ze mate sunt PC...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Amarok avatar 14.12.2009 14:36 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu

    Travian se sekal? Ja to hral par mesicu, ta hra je ciste v Javascriptu + PHP, neni na tom duvod, proc by se to melo kdekoli sekat. Doma jsem to hral ve FF a mam taky archlinux. Bez problemu. Kvuli jednomu programu (Epiphany) utocit na cely projekt gnu/linuxu je dost povrchni. Chces priklady, kdy se mi sekaji v praci wokna xp professional a doma v linuxu to bezi v pohode?

    GNUniverse - May the source be with you...
    14.12.2009 17:34 Hovadko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Já mám linux rád, protože se v něm můžu (jsem se mohl) šťourat.

    Do uplynulého víkendu jsem si myslel, kdoví jak nemám ten svůj Arch odladěný, ale když mi během jedné hodiny bylo 2x oznámeno, že se to celý zaseklo (zaseklo se to tak, že nešlo v Gnome na nic kliknout a musel jsem do konzole a odtamtud raději rebootovat, protože půlhodinové hledání kde je problém nepřipadalo v tu chvíli vůbec v úvahu), tak jsem začal o Linuxu celkem vážně pochybovat.

    Nevím, na co přesně v tom Travianu kdo kliknul, ale vím, že se to fakt zaseklo. A to je jenom jeden příklad.

    Další příklad je třeba XBMC + Linux. Nainstaloval jsem si asi přd dvěma měsíci XBMC s tím, že si ho otestuju dřív než ho hodím do HTPC nad linuxem. Vše zdá se funguje, ale jen do té doby, než chci do mechaniky strčit DVD a chci si ho přehrát. Promlém je v tom, že se neobjeví ikona "Play". Po chvíli prohledávání fór apod. jsem zjistil, že je najednou chyba libcdio. Řešením je přechod na starší verzi libcdio. Od té doby vyšla již druhá betaverze XBMC (které mimochodem ve Win funguje bez těchto potíží), ale problém stále přetrvává. Z toho vyplývá, že pokud chci XBMC na Archlinuxu, tak si můžu nechat zajít chuť.

    Navíc pro člověka, který pomalu přestává mít čas řešit takovéto "prkotiny" je tohle celkem otrava.

    Neříkám, že je Linux špatný, ale pro mě není na takové úrovni, abych se na něj mohl na 100% spolehnout.
    Amarok avatar 14.12.2009 17:42 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu

    S tim castecne souhlasim, vinu ale spis vidim v archlinuxu a ne v linuxu vseobecne, ve tvem pripade bych volil distribuci s pomalymi zmenami (debian kuprikladu), i za cenu treba 1-2 roky stareho software. Za to je to tam proste lip odladeno. Arch problemy, ktere popisujes, opravdu ma, nastesti jsem se s tim setkal ale jen asi 3x od pocatku roku, a je to jasne moc rychlymi updaty, stalo se mi napr., ze update ani nesel dokoncit, protoze to hlasilo kolizi ve verzich balicku, stacilo 1 den pockat, nez to opravili a update sel pak bez problemu. Za to, ze mam vzdy dost aktualni system to riziko ale akceptuju a spokojenejsi nez s Archlinuxem jsem doposud nebyl (a to uz jedu na linuxu 10 let, prvnich par let dualboot Wokna).

    GNUniverse - May the source be with you...
    kotyz avatar 14.12.2009 18:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    souhlasim, je to dam za nejaktualnejsi software a ja sem ochotnej ji zaplatit. navic kdyz se chce, jde provozovat i starsi soft, treba ja tu mam porad jeste kdemod-legacy (kde 3.5.10) a ikdyz treba takovej upgrade libjpegu z sestkovy na sedmickovou verzi mi ho dost pocuchal, podarilo se ho resuscitovat a to navzdory tomu ze maintaineri kdemod-legacy na to uz dlouho nesahli a nejspis uz nikdy nesahnou. a kupodivu ikdyz je to tak zastaraly a dlouho neudrzovany tak to porad funguje (akorat mi zacala po loginu vyskakovat hlaska ze nejaka soucast konqueoru (nssplugin neco) chcipla, ale na funkce ktery pouzivam to nema nejmensi vliv). nez to vyhnije uplne uz by mohlo bejt venku kde 4.5 ktery bude snad konecne pouzitelny i pro me :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.12.2009 17:25 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Sam Arch pouzivam a nikdy jsem s nim nemel vetsi problemy (sem tam upgrade neco rozbil). Distro je to skvele.

    Pravda ale je, ze mam podobnou zkusenost s beznymi uzivateli. Fakt nevim cim to je, ale celi ruznym divnym problemum, ktere jsem ja sam nikdy nemel. "Z niceho nic" jim nejde wifi, najednou jim totalne zamrzne komp, zamrzne Firefox, zamrzne kurzor, zbuchne OpenOffice... Nemam na to vysvetleni, mne se to nikdy nestalo (nebo jsem to vytesnil?). Jedine me napadlo, ze je to zpusobem ovladani pocitace. Jeste nejsou pripojeni a uz honem honem pousti browser. Ukladaji dokument (do docu pochopitelne s pomalym exportem) a uz tou myskou matlaji na neco dalsiho... Sam pracuji spise "sekvencne". Ale asi je to blbost, ale ta zkusenost tady je...
    genius2000.log avatar 14.12.2009 15:22 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Tak s Traktorem jsem mel stejnej problem, dokud me neodesel notas. Co tedka hraju s Cortexu HDC-3000 tak uz system nejak neresim... Jinak, kde hrajes a co hrajes?
    djhanz.cz - music is my life.
    14.12.2009 16:11 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ...a navíc ten Cortex HDC-3000 je jen o málo dražší než pouhá licence Traktor DJ Studio... (teda pochybuju že ho autor zápisku používá legálně :P).. Jinak Mixxx bude v době blízké tento Hercules podporovat, jak se lze dočíst na některých stránkách... A taky se přidávám k otázce co autor hraje a kde :-)
    genius2000.log avatar 14.12.2009 16:24 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Jenze Mixxx nema skoro zadny funkce a vypudit z nej zvuk je umeni, nedej boze abych ho propojil pre dve USB zvukarny do mixu. A taky nema smycky, vic CUE bodu, efekty a ani samply :(
    djhanz.cz - music is my life.
    kovar.pavel avatar 14.12.2009 17:18 kovar.pavel | skóre: 7 | blog: Kovikuv blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Hraju si house, spis doma pro radost a nekdy ve Frydlante n. O.
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 17:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Bývám tam na chatě na prázdniny, nechceš doučování z češtiny? ~_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 14.12.2009 18:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ROFL :-D

    a nechces me naucit matiku (je mission impossible, ale kdybys to dokazal, co ja vim, mohlo by to treba odvratit konec sveta ;-) )

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 18:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Po maturitě...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 14.12.2009 18:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ted uz ji stejne nepotrebuju, na psychologii uz to neni aktualni. ale na elektru by se mi byla bejvala hodila ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Nikdy není pozdě, matematika je důležitá!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 14.12.2009 18:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ale tezka a nepochopitelna. uz od gymplu mi nici zivot :-D ikdyz na druhou stranu, nebejt ji, uz sem dneska byl zapojenej do pracovniho procesu a musel bych delat a ne delat ze delam :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Ježek avatar 14.12.2009 15:38 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    sorry, ale tohle mě fakt tahalo za sítnice:

    hold -> holt

    degradoval -> degeneroval
    14.12.2009 15:58 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Co je jako spatne na slove degradace?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Přiznám se, že díky easy-to-use distribucím jsem degradoval...

    Jednak se obvykle degraduje něco a jednak v tomto kontextu fakt e-e. Nehledě k nevhodnému použití "díky".

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    14.12.2009 17:05 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Prostě se kvůli snadno použitelným distrbucím odboural či rozložil -- a považuje to za dobrou věc, takže díky ;)
    Fluttershy, yay! avatar 14.12.2009 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Ještě si mohl snížit hodnost, ale na co?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Grunt avatar 14.12.2009 17:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Je linux ještě sexy?

    Kefalín…


    A tentokráte to není narážka na Linux vs GNU/Linux.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jan Drábek avatar 14.12.2009 17:44 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Většinou funguje se se mnou zásadně vylučuje.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    kotyz avatar 14.12.2009 18:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    hej, to je skoro jako muj pribeh pres kopirak. :-D taky sem zacinal nekdy pred peti lety na mandraku, verze 10.0 a vydrzel sem u nej cca 2 roky, pak to bylo cca 2 roky ubuntu (mezitim samozrejme divokej distribucni turismus kdy sem stihnul pres vikend i tri distribuce a hledal a nenachazel co by mi sedlo, dostal sem se i k solarisu a freebsd, qnx a beosu a jinejm exotum) no a nakonec arch, kde hodlam zustat uz nafurt. ;-)

    jinac dualboot s widlema (xp, driv 2000) me zatim jeste neopustil, obcas se hodi, treba kdyz chci flashnout bios (ale tuhle sem se s winflashem spalil (ale nebyl to muj komp, ve svym mam este disketovku a pouzivam startovacku s dosem a awdflashem) a dopadlo to tak, ze sem musel z anglie objednat novej naflashovanej cip (no aspon me to prinutilo zaridit si paypal, coz mi bylo jen ku prospechu)), firmware v mobilu, fotaku nebo vypalovacce. ale uz je skoro vubec nepouzivam a nepotrebuju.

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.12.2009 22:23 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Bios se už několik let na lepších deskách flashuje z biosu, třeba z usb flashky, i LCD TV (třeba ŤamŤung)to umí minimálně 2 roky.
    14.12.2009 22:25 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    btw na té telce mi stále nefunguje teletext v DVB-T, v analogu funguje, k...y šikmooké.
    kotyz avatar 14.12.2009 23:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    ta deska je asi tak z roku 2006
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.12.2009 20:47 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    Linux From Scratch je ještě větší extáze :P
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    kovar.pavel avatar 14.12.2009 21:10 kovar.pavel | skóre: 7 | blog: Kovikuv blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Arch Linux .... abych si potrápil hlavu
    No az budu mit dovolenou, tak mozna dojde i na LFS

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.