abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 359 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník

    Analýza ankety

    3.5.2006 20:53 | Přečteno: 1701× | Abíčko

    Moře práce, takže jen stručně. Chci se zeptat na pár věcí, jak počítat distribuce.

    Nejdříve, máme počítat Fedoru a Redhat dohromady? Loni jsme to nedělali, brali sjme to jako dvě samostatné distribuce. Jenže letos máme obdobnou dvojku SUSE a OpenSUSE. Málokdo ale v anketě mezi nimi rozlišoval (čemuž se nedivím, rozdíl v názvu není tak markantní jako mezi Redhat a Fedora). Pokud tedy sečteme SUSE a OpenSUSE (což musíme), pak bychom měli z hlediska spravedlnosti sečíst i Fedoru a Redhat. Souhlasíte?

    Další otázkou je, co s klony Redhatu? Třeba CentOS - kód je až na logo a texty totožný, takže by dávalo smysl připočíst je k redhatu. Na druhou stranu je to samostatná značka nezávislá na firmě Redhat. Mandrake taky vznikl jako fork redhatu, takže by dávalo spíše smysl je raději počítat jako samostatné distro.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jak máme sčítat distribuce pro účely pořadí?
     (66 %)
     (24 %)
     (10 %)
    Celkem 153 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.5.2006 20:59 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Co uvést jak součty, tak jednotlivé distribuce?
    3.5.2006 21:01 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Přesně.
    3.5.2006 21:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    to samozrejme udelame, ale ted jde o vyhlaseni vysledku. Kdo skoncil na kterem miste.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.5.2006 21:09 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Asi bych to nechal zvlášť.
    3.5.2006 21:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    jeste delas v suse? ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    prometeus avatar 3.5.2006 21:16 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    A Ubuntu, Knoppix atd pocitat ako Debian a SUSE ako Slackware :))
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    3.5.2006 21:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    a vsechny tu *buntu asi budu pocitat pod ubuntu, ne?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.5.2006 21:15 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Souhlas. CentOS bych zahrnul pod RH, protože je – narozdíl od Mandrivy – s RH prakticky shodný.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    NbS avatar 3.5.2006 21:18 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    *buntu ano, protoze krome KDE,Gnome a XFCE se tam nic nemeni, ale co se tyce SUSE a OpenSUSE tak bych to podobne jako Fedora a RH delil zvlast ...

    mozny duvod : u fedory a rh pokud je mi znamo tak na fedore pracuje jiny team a podobne jako u suse a open suse jsou verze odlisne i podporou, poctem balicku a podobne (zkratka jsou to ruzne systemy ze stejne vetve :)

    to abclinuxu team : tohle rozhodovani vam nezavidim :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    3.5.2006 21:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Jenze lide nehlasovali pro SUSE a OpenSUSE, ale jen pro SUSE, kdezto u Redhatu a Fedory toto deleni dodrzovali. Nejsme tedy schopni (letos) odlisit SUSE od OpenSUSE. Takze secist SUSE a OpenSUSE a nesecist Redhat a Fedoru mi prijde nefer k Redhatu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.5.2006 21:40 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Jenze lide nehlasovali pro SUSE a OpenSUSE, ale jen pro SUSE, kdezto u Redhatu a Fedory toto deleni dodrzovali. Nejsme tedy schopni (letos) odlisit SUSE od OpenSUSE. Takze secist SUSE a OpenSUSE a nesecist Redhat a Fedoru mi prijde nefer k Redhatu.
    Pokud vim tak SUSE a OpenSUSE ma nyni prakticky totoznou podobu, pro uzivatele. To se o Red Hat (at uz starem dobrem nebo RHEL) rici neda. Pocitat RHEL a CentOS a klony dohromady ano.

    Tj. SUSE a OpenSUSE jsou de facto klony, RHEL a CentOS jsou klony, ale Fedora Core a Red Hat IMHO klony rozhodne nejsou. Vezmete jako kriterium treba vyvojovy cyklus nebo dokonce totoznost kodu.

    Nebo co byste poradili novackovi, stahni si FC, to je stejny jako Red Hat? Muzete prehazovat balicky a konfiguraky mezi FC a RH stejne jako mezi SUSE a openSUSE? Pochybuji...

    Co z ceho pochazi, je podle me spis vedlejsi. To by nakonec Mandriva mohla taky skoncit jako "Red Hat"...
    NbS avatar 3.5.2006 21:48 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Aha, tak to pak jo ...

    mno, je to nelehky ukol :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    3.5.2006 21:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Asi si to dám do patičky: Red Hat se píše takto, a ne jinak :-)
    Mikos avatar 3.5.2006 21:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Pokud vím tak SUSE a OpenSUSE je stále de facto téměř jedna a ta samá distribuce (jen v OpenSUSE chybí nějaké věci jako MP3 kodeky, atp.), nebo se pletu? Takže počítat SUSE a OpenSUSE dohromady je správné.

    Naproti tomu Red Hat je dnes serverový enterprise linux, kdežto Fedora je zaměřená na desktop. Řekl bych že mezi nimi ty rozdílu už jsou hodně markantní a v žádném případě bych je nesčítal. Stejně tak bych v žádném případě nesčítal CentOS s Red Hatem, i když je to klon RHEL, tak je to prostě samostatná značka.

    Zkrátka a jednoduše výsledky Red Hat, Fedora a CentOS bych rozhodně v žádném případě nesčítal.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.5.2006 21:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Přesně tak, rozdíl mezi Red Hatem (dnešním, tj. RHEL) a Fedorou není analogií rozdílu SuSE (ve smyslu SuSE Linux) a OpenSuSE, ale rozdílu mezi SLES a SuSE/OpenSuSE.
    xvasek avatar 3.5.2006 22:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Tak jsem hlasoval až po přečtení diskuse (radši) a tento názor mě ovlivnil. Fedora a RHEL jsou prostě natolik různé distribuce, že je nemá cenu dávat dohromady. A navíc my, kloboučníci, vyhrajem i bez RHEL, takže je to jedno. :-) Hurá na ně.
    3.5.2006 22:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Tak vysledky te nejdulezitejsi ankety uz znam. Prvni misto ma jasny odstup, mezi druhym a tretim je 36 hlasu rozdil, pak 43 hlasu, 3 hlasy a 124 hlasu. Proste mezi 2. az 6. mistem je dost tesno ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.5.2006 22:10 Petr M. | skóre: 7 | blog: blogcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Jsem zvědavý kde skončí můj milovaný Archlinux .... :-)
    3.5.2006 22:16 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Všechno rozdělit, sečíst si to může každej sám...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    3.5.2006 22:25 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Hruba data vam zase poskytneme (emaily jsou odstraneny), takze si pak muzete hrat a zjistovat ruzne korelace a vztahy. Treba jake distribuce pouzivaji zeny, nactileti, nezamestnani, duchodci, panny (myslim znameni ;-) ) atd.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    3.5.2006 22:30 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    No vida...a hned se to nemusí řešit :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Isah avatar 3.5.2006 22:53 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety

    Na ty analýzy se moc těším :-)

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    3.5.2006 23:02 Jiří Benc | skóre: 13 | blog: ublog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    No, asi mi nezbývá, než to uvést na pravou míru, ač jinak nejsem příznivcem komentářů.

    Žádná distribuce se jménem "openSUSE" neexistuje. "openSUSE" je název komunitního projektu, jehož cílem je poskytnout uživatelům i vývojářům přístup k distribuci s názvem "SUSE Linux" (viz http://cs.opensuse.org/O_projektu). Platí tedy přibližně něco takovéhoto:

    openSUSE <-> Fedora Project
    SUSE Linux <-> Fedora Core
    SLES <-> RHEL (v anketě nesprávně jako "Red Hat")

    SLES bohužel v anketě chyběl, pokud ho někdo uvedl do okénka pro jiné distribuce, měl by se asi počítat zvlášť.

    Leošova zmínka o ekvivalenci dvojic Fedora/RHEL a SUSE Linux/openSUSE je tedy bohužel nesprávná :-(

    Částečně je to celé asi způsobeno nesprávným pojmenováním distribucí v anketě. Tak kupříkladu název distribuce není "Fedora", ale "Fedora Core". Obdobně není "Red Hat" (to je název firmy), ale "Red Hat Enterprise Linux"; či není "SUSE" ani "openSUSE", ale "SUSE Linux".

    4.5.2006 07:09 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Red Hat je stale nazev distribuce, mnozí nedají dopustit na RedHat 6.2 a věřím, že na mnoha počítačích stále přežívají Red Haty 7.3. Ale příští rok se zkusíme polepšit v přesnosti názvů. ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    4.5.2006 09:50 Jiří Benc | skóre: 13 | blog: ublog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Pravda, to jsem si neuvědomil.

    Navíc mi došla ještě jedna věc, kterou už zmínila Anička - pokud někdo v práci používá SLES a vyplňoval anketu, asi stejně zaškrtl políčko SUSE - takže pod položkou SUSE se bude nejspíš skrývat směs SUSE Linuxu a SLESu. Což by tedy znamenalo, že pro spravedlivé vyhodnocení nejoblíbenější distribuce by asi bylo dobré Fedoru a Red Hat sečíst.

    Zvlášť, když pod položkou Red Hat je směsice RHELu a starších verzí Red Hatu.
    4.5.2006 09:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Prima, že jsi to napsal za mě Jirko, ušetřil jsi mi práci ;o)

    Osobně soudím, že pro účely ankety nemá valného významu odlišovat distribuce od jednoho dodavatele. Tudíž RHEL a Fedora jedna hromádka, SLES a SUSE Linux druhá hromádka, CentOS nebo SUPER na nich zcela nezávislé.

    Oddělováním SLESu a SUSE Linuxu (a asi i RHELu a Fedory) beztak zjistíme jen to, jestli uživatel své distro používá v práci a nebo kdekoliv, případně kolik do toho vrazil peněz. Kód je to zcela tentýž a o jeho správu se taky starají ti samí lidé. U komunitních klonů už to tak zcela neplatí.
    ^D
    4.5.2006 10:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    beztak zjistíme jen to, jestli uživatel své distro používá v práci a nebo kdekoliv, případně kolik do toho vrazil peněz.
    Logicky dusledek zmateneho (a nerealneho, protoze nekontrolovatelneho) zadani ankety "pouzivanych" distribuci. Pak nastanou krome evidentnich zkresleni (v pripade, kdy lidi pouzivaji nejakou centralne spravovanou sitovou instalaci, o niz ani netusi, jake je to distro - oproti lidem, kteri pouzivaji totez, ale zato to presne vedi, a tak budou hlasovat pro vice distribuci, i kdyz obe skupiny pouzivaji totez) jeste problemy s tim, ktere distribuce spolu "spojit".

    Kdyby se zadavatele drzeli logickeho terminu "nejoblibenejsi" distribuce, coz jedine muze takova anketa zjistit, byl by problem vyresen.

    Hlavne by nikdo netvrdil, ze RHEL je totez co Fedora Core (opravdu maji totozny kod?).
    4.5.2006 13:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Hlavne by nikdo netvrdil, ze RHEL je totez co Fedora Core (opravdu maji totozny kod?).

    Víceméně ano. Jen Fedora ho má dřív a RHEL ho má stabilizovanější.

    Pavel Stárek avatar 4.5.2006 10:58 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Tak jsem dal všechno zvlášť, já si to pak sečtu a těm různým Debianistům a (*)buntuistům součtem dokážu, že Red Hat Linux a jeho klony mají stále jasnou převahu :-D :-D :-D



    * - nechť si každý doplní dle uvážení
    P.S. - a samozřejmě no flames, please :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    4.5.2006 23:13 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    test češtiny - ěščřžžýáíé
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    5.5.2006 09:21 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    Já bych to sečet všechno dohromady a nazval to GNU/Linux. :-D
    Nemám rád NVidii!
    wake avatar 5.5.2006 12:28 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    a co ty !GNU kodeky v zuzance ? ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    vencour avatar 5.5.2006 20:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety

    Jakže? Kamže mi to utekla souvislost?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    wake avatar 5.5.2006 20:31 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    ...

    RMS: ale SuSE neni GNU. Obsahuje patentovane pekelne nesvobodne kodeky.

    ...

    ;-);-);-);-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    5.5.2006 22:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Analýza ankety
    A co teprve takový balíček kernel-default-nongpl… :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.