abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.6. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.6. 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 262 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    15.9.2006 09:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    LOL :) No já bych řek, strany jedné mince :D A být zlomyslný, tak dodám, že přesně tak to vidím i na reálné politické scéně, kdy se tyto dva proudy používají vzájemně jako strašidlo ;)

    PS

    Také je možné, že Faun je JiKův proletářský osobní sluha, který mu v nestřežených chvílích ukrádá drahocenného výpočetního času :D
    15.9.2006 09:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    zda je Faun alter ego Yika. Každý se totiž vyjadřoval úplně jinak, nejen obsahově, ale i formou.
    On "Faun" hlavně kopíroval provokativní texty odjinud, takže není divu ;)
    15.9.2006 09:35 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    ať neztrácejí čas zbytečnými diskusemi s Faunem

    a s JiKem :D
    15.9.2006 10:02 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Jeste ze jenom vyzyvas a nerozkazujes jako obvykle...
    15.9.2006 10:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Občane, předložte mi svou IP adresu! :-D
    pol128 avatar 15.9.2006 11:02 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    127.0.0.1, a nehanbím sa za ňu. ;-)
    15.9.2006 12:14 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    10.0.3.1 ze sítě v patičce - sakra se načekáš:-D
    Math, as Barbie says, is hard.
    15.9.2006 12:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Aha, takže občan je připojen přes IP over Avian Carriers … nu což, budeme sledovat trus … :-D
    15.9.2006 15:42 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!

    Tady zase někdo našel něco na internetu. :-)

    15.9.2006 10:42 Morion
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    no a nezdá se ti, že trochu přeháníš?
    "I kulhavý může někam dojít"
    15.9.2006 15:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Ne.
    15.9.2006 11:57 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Mě ty nekonečný debaty o politickým hovně náhodou docela baví. :-D
    15.9.2006 12:44 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Pripomina mi to portugalskeho basnika Fernanda Pessou. Ten stvoril rozne basnicke osobnosti, takzvane heteronymy, ktore mali kazda svoj osobity styl a na strankach lisabonskych novin viedli medzi sebou polemiky.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Pessoa
    freshmouse avatar 15.9.2006 12:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    No jo, ale kdo je ten pravý Jirka Čech, a kdo je ta maska? :-D :-D
    Mikos avatar 15.9.2006 14:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Jééé, to jsou mi noviny! ;-) Už dlouhou dobu jsem tušil, že by to tak mohlo být, ale říkal sem si že mám jen asi moc bujnou představivost :-) Co mi to jen připomíná, používat různé strašáky k obhájení svých politických názorů? ;-) Nebo má snad JiK rozdvojenou osobnost a Faun je jeho komunistické alter-ego? Ono né nadarmo se říká, že protiklady se přitahují :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 15.9.2006 14:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Btw. jen takový menší dotaz - proč Leoši všude píšeš Yik? Já myslel že přezdívku má JiK? Nebo je v tom nějaký skrytý význam který mi uniká? ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.9.2006 15:07 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Já navrhoval hodit mu do blogu/profilu poznámku provokatéra Nohavicy: "praotče Čechu, tys byl ale strašný cyp":-).
    Math, as Barbie says, is hard.
    freshmouse avatar 15.9.2006 15:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    To je jeho třetí alter ego! :-D
    15.9.2006 17:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Diky za upozorneni. Opraveno.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    David Watzke avatar 15.9.2006 15:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    LOL, to je matroš :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.9.2006 15:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Když už někoho kritizuješ, pojmenuj ho správně: Jirka Čech nemá přezdívku Yik.
    Quando omni flunkus moritati
    15.9.2006 15:46 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Jestli si pamatuju dobre, tak se s Faunem resilo ze pouzil nick skoro stejny s jednim letitym uzivatelem ABClinuxu. V novem svetle se to ale jevi tak ze to nebyla nahoda, a Jik to udelal naschaval, a s umyslem aby ty blaboly na nej svedl. Jestli si to ale opravdu pamatuju dobre, a byla to afera okolo nej.

    Faun nic nepsal, nemel ani jiny styl, clanky do blogu prejimal z Halo Novin.

    Jik taky na blogy Fauna velmi rad reagoval. Takze jde proste o to ze Jik naschval sam delal dusno, aby na to mohl rzohorcene reagovat. Na to je videt jak ty ultra pravicaci fugujou.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    freshmouse avatar 15.9.2006 16:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Když jsem ty články tady ve weblogu četl, říkal jsem si, že to někdo schválně přehání, že tomu nemohou věřit ani sami komunisté... Pak jsem se ale dověděl, že ty články jsou SKUTEČNÝMI články, které si dokonce někdo kupuje. To mě polilo horko...
    Luk avatar 15.9.2006 16:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Pak jsem se ale dověděl, že ty články jsou SKUTEČNÝMI články
    Ty články měly být z abíčka smazány, protože byly (byť v blogu) publikovány zjevně v rozporu s autorským zákonem. Docela se divím, že je Robert nesmazal, i když už vyšlo najevo, jak to je.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.9.2006 18:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Ja to necetl, Fauna jsem si ihned zablokoval. Pokud tomu tak je, dochazi k porusovani autorskych prav a texty by mely byt smazany. Jirko, udelas to sam? Hrozne nerad pouzivam admin nastroje v blozich.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.9.2006 20:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    OT: Můžu se zeptat, proč sis jako podrazáka vybral zrovna Miroslava Kalouska?

    Přijde mi to trochu nefér, protože ten návrh, že KDU-ČSL podpoří vládu ČSSD s tichou podporou komunistů, mu muselo schválit vedení strany. Nemyslíš, že by bylo vhodné svoje hodnocení rozdělit mezi víc lidí?
    Quando omni flunkus moritati
    15.9.2006 21:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Protoze ten navrh pochazi od nej. Nicmene mas pravdu, ostatni jsou take vinni. Chtel jsem tu paticku zmenit po jeho rezignaci, ale nejak jsem si nenasel cas ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.9.2006 00:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Protoze ten navrh pochazi od nej.
    Abych pravdu řekl, mám pocit, že to bylo kolektivní dílo.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 15.9.2006 21:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Je to logické - totiž kdopak řekl tohle?
    My jsme slíbili mnohokrát svým voličům a myslím si, že o tom není žádných pochyb, že nebudeme v žádné vládě, která by se opírala o hlasy komunistů. Žádnou takovou vládu ani nepodpoříme. Konec konců, kdybychom to chtěli udělat, tak určitě bychom mohli vyjednávat o jiném vládním aranžmá s podporou komunistů a bylo by to pro nás z hlediska mocenských křesel mnohem výhodnější. Tím odpovídám té dámě, která nás napadla, že jsme v každé vládě. Nejsme a nebudeme, prostě některé ideje určitě neprodáme za svoje křeslo.
    Byl to Miroslav Kalousek, a sice 10.7.2006. A o měsíc později ještě prohlašoval:
    V případě zelených pro mě bylo příjemné překvapení, že ani na vteřinu nekoketovali s myšlenkou vlády za podpory komunistů, byť by za ni mohli dostat skutečně obrovské výhody exekutivy, v případě ODS oceňuji, že brutální pragmatismus, na který jsme byli od této strany zvyklí v 90. letech, je vystřídán opravdu zamýšleným hodnotovým směřováním i za cenu nějaké oběti. Nebylo nic jednoduššího, než udělat skrytou či otevřenou koalici s ČSSD, a pak jen hledat, jak vhodně vysvětlit, že to byla ta jediná cesta. Skutečnost, že se ODS snaží, aby její politika měla skutečný obsah, je myslím dobrá zpráva.
    A hned 24.8.2006 zaznělo:
    Udělal jsem velký politický ústupek. Nijak mě netěší. Měl jsem na vybranou: buď připustit likvidaci vlastní strany i celého pluralitního systému v zemi, nebo udělat tento ústupek. Když bojujete o život, saháte po mimořádných prostředcích.
    Tak asi proto. Sice do toho muselo být namočeno víc lidí, ale Kalousek je jasný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    jalinh avatar 16.9.2006 14:02 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Nemam zrovna moc politickej prehled, ale pokud ma pravdu v tom, ze by doslo k likvidaci pluralitniho systemu a on to svoji nabidkou CSSD zkazil, tak bych mu zazlival jen to, ze na zacatku nerikal misto "nikdy s komunisty" radeji "s komunisty nikdy, pouze s vyjimkou, ze by to byla jedina cesta jak zachranit pluralitu a demokracii". To uz pak nejde o podrazactvi, ale spise jen neuplne tvrzeni tvari v tvar necekane budoucnosti.

    ps: Znate ten vtip, jak historik tvrdi pri pohledu cernou kravu, ze se tu pasou cerne kravy a matematik ho opravuje, ze se zde pase minimalne jedna krava, ktera je minimalne z jedne strany cerna :) - No, Kalousek se svoji stranou ma k matematicke opatrnosti daleko ;) Ale to se mi zda zbytecne prisne hodnotit jako podrazactvi...

    Nakonec se mi zda, ze ta jeho akce dopadla nejlepe jak mohla (byt ne uplne jeho pricinenim) - ke spojeni s komunisty nedoslo a k opozicni smlouve take ne.

    ps: Kalouskovu stranu jsem nevolil, ale jen kvuli prosazovani zrejme nedemoktraticke demagogie vuci 4procentni mensine, jinak se mi jejich program celkem zamlouval.
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    Luk avatar 16.9.2006 15:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Problém je v tom, že Kalousek (a mnozí jiní) mají dlouhá léta ústa plná boje proti komunistům a že s komunisty nebudou v absolutně žádném případě spolupracovat. Ostatně už jsem tu ty Kalouskovy a Kasalovy výroky jednou shrnul. A potom Kalousek najednou obrátí o 180° jen proto, že mu nějaká krysa z kanálu něco našeptá? Co si o tom má člověk myslet?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 15.9.2006 16:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yik je Faun!
    Přesně... JiK se tímto chováním v mých očích ukázal jako absolutní ubožák.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.9.2006 17:43 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Tak to je hezke. Ne, ze by se treba nemohli do USA prestehovat dva zamestnanci nejake firmy:-).

    Jen mi pripada, ze to, co jsem uz nekolikrat chtel napsat, a to, ze JiKovo chovani na me pusobi, jakoby byl prekabateny komunista, nemusi byt tak daleko od pravdy;-). Nechtel jsem vyvolavat flame, protoze JiK je clovek (alespon zde se tak prezentuje), ktery neni schopen dialogu. Krome toho zde ma nekolik podobnych nohsledu:-).

    Jo jo, "anonymita" je pekna hracka:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    elviin avatar 15.9.2006 18:15 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    No ja bych neztracel cas ani zbytecnymi diskuzemi s JiKem.
    JiK avatar 15.9.2006 18:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Mas pravdu.
    16.9.2006 00:31 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Teda, od chvíle, co sem lozím nějak pravidelněji, mám čím dál častěji pocit, že sem se doteď pohyboval na úplně jiném Internetu. Slova, která možná nejsou v pravidlech, nicméně občas jsou pro svou výstižnost nezastupitelná, se tu nezdravě často hvězdičkují, otázka "Jaká je adresa Tvého blogu?" se tu místo přímočaré urážky považuje za relevantní dotaz a teď najednou vadí mulťák (ke všemu jen jeden). Sem tak mimo já nebo abclinuxu.cz?
    16.9.2006 07:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Ja se zase nepohybuju po jinych castech internetu (xchat aspol). Spise pamatuju casy BBS (Liana) a tam zakladani dalsich uctu bylo povazovano za neeticke a vedlo k vylouceni. Pokud uz tohle neplati, pak jsem asi mimo ja ;-) Holt dinosaurus ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.9.2006 13:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Co může být urážlivého na dotazu na adresu blogu?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2006 13:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: JiK je Faun!
    Taky jsem se chtěl zeptat, ale nevěděl jsem, zda by to nebylo urážlivé :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.