Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Jsem zakladatelem tohoto portálu. Linux jsem používal spousty let, nějaký čas jsem se aktivně podílel na jeho propagaci v Česku (CZLUG, časopisy ComputerWorld, Network Magazine atd). Se současným Abíčkem už nemám nic společného.
Pracuju teď na dalším vylepšení Abíčka. V poradně je běžné, že je třeba delší diskuse, než se najde řešení dotazu. Čtenář pak musí složitě hledat odpověď na původní dotaz. Nejdříve jsem zamýšlel přidat wiki like odpověď mezi dotaz a odpovědi (Přidat / Upravit řešení), jenže pak mi došlo, že málokdo by měl chuť přepisovat z vyřešené diskuse komentář do řešení. To je vidět třeba na sekci FAQ.
Tak mě napadla jiná varianta - v poradně přidat ke komentářům odkaz, zda je daný komentář řešením problému a pod dotazem zobrazovat odkazy na takto označené komentáře setřizené podle počtu hlasů. Tato funkčnost by nahradila v diskusi hlasování, zda je diskuse vyřešena či ne (stačila by existence jednoho komentáře s jedním hlasem). Uživatel by měl možnost svůj hlas odvolat, admin dané poradny by mohl smazat všechny hlasy (reset) pro vybraný komentář.
Kromě technických problémů, jak ukládat hlasy, řeším hlavně usability stránku. Furt mě nenapadá, jak mám do komentáře vložit srozumitelně informaci, že komentář je řešením, kolik lidí pro něj již hlasovalo a možnost přidat či odvolat svůj hlas a to vše v minimální délce. Pracovní verze je nepoužitelná: 0× řešení Je. Možná by to chtělo jít jiným směrem. Například
23.7. 12:23 linuxik | skóre: 25 | Milovice
Re: Spamassassin a jeho uceni(za pouziti jakekoliv metody)
Řešení - tento komentář byl 3x označen jako řešení
Odpovědět | Označit jako řešení | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
přičemž nový řádek by se objevil jen v případě existence aspoň jednoho hlasu a byl by nějak zvýrazněn (třeba zeleně). Link Označit jako řešení by se přepínal s Není řešení (napadá vás lepší text?). Nejspíše bych u této funkce šel do AJAXu, přestože by to znamenalo nedostupnost pro některé prohlížeče. Takovéto funkce musí být maximálně rychlé a pohodlné, interaktivní, jinak je málokdo bude používat.
Tato funkce by se také projevila v hodnocení uživatelů. Teď za komentář získáte jeden bod, nově by autor každého řešení dostal jeden extra bod a autor řešení s největším počtem hlasů v dané diskusi pak dva body (stejně jako za commit do wiki). Možná by pak stálo na stránce Nej zobrazovat žebříček Nejlepší řešitel za poslední měsíc a celkem. Dále bych přidal do poradny možnost filtrování podle toho, zda je dotaz vyřešen či ne (aktuální způsob ukládání to neumožňuje).
Vaše komentáře a náměty?
Tiskni
Sdílej:
Jak to tam maji udelane? Je to placena sluzba, nemam chut se registrovat pro free trial.
Moje reseni ma vyhodu, ze lepe skaluje. Pokud by to bylo jen na autora, tak spousta jich je anonymu, cimz by byli vyrazeni z hlasovani (kvuli podvrhu) a jen male procento ostatnich by odkliklo, ze byli spokojeni. Spise by hned odesli a tak jen minimum dotazu by melo oznacen nejaky komentar jako reseni.
Pokud jde o klasicke znamkovani, neco jsme tu pred lety meli, ale po tydnu jsem to po negativnich reakcich stahnul pryc. Lidem se nechtelo hodnotit jednotlive komentare. Zde by se jednalo jen o jednotky komentaru jen u dotazu a s jasne definovanym poslanim, proto tomuto pokusu verim vice.
Jak to tam maji udelane?Barevně odlišenou hlavičku odpovědi - jestli je od „Experta“, od autora dotazu a hlavně je zeleně označeno přijaté řešení.
Je to placena sluzba, nemam chut se registrovat pro free trial.Pokud se tam jde z výsledků v Googlu, tak je nejdřív hromada upozornění, že je to placené atd., ale bod blokem reklam jsou vidět i ty odpovědi (zadáním přímo adresy to ale nefunguje). [měl by to být hned první odkaz]
Bohuzel to nesplnuje podminku delky, je to prilis dlouhe.
Zni to velmi zajimave! Body bych asi ale za oznaceni nedaval, protoze pak mozna hrozi riziko, ze pokud za to neco je, tak nekdo muze mit tendenci si bod pripsat i kdyz treba odpoved nebude tim spravnym resenim.
Jina vec je, kdyz nekdo odpoved povazuje za reseni a nekdo jiny naopak ne, protoze bud neco nepochopil, nebo to pro nej proste nefungovalo. Co s tim..? Odecitat jiz pripsane body asi nema smysl... je tedy otazkou zda je spravne aby kdokoliv mohl zrusit oznaceni "je resenim".
Z duvodu objektivnosti autor komentare nebude moci hlasovat sam pro sebe. Kdokoliv ostatni (registrovany) bude moci hlasovat pro, jen admin bude moci smazat vsechny hlasy (treba proto, ze se nekdo spletl nebo si jen hral). Moznosti podvadet se skore je spousta, zabranit se jim neda, holt to musime risknout. Dulezitejsi bude, kdyz se lidi budou vice snazit psat kvalitni odpovedi a tim vzroste uroven poradny. To je nase motivace.
Zajímavé, ale nějak se mi tam vytrácí tazatel. Řada lidí může označit problém za vyřešený, ale tazateli to stejně nemusí fungovat.
Hezke, akorat je tu furt ten problem se skalovanim. Ale mozna bych to mohl pojmout jinak. Kazdy uzivatel by ziskal na zacatku mesice nejaky pocet bodu a ty by mohl rozdavat komentarum v poradne. Clovek s vyssim skore by jich dostal vice nez novacek, anonym nic. Kazdy by si mohl urcit, kolik ze svych zbyvajicich bodu chce komentari dat. U komentaru by se pak objevoval pocet obdrzenych bodu. Na konci mesice by nevycerpane body propadly. Jeste by mohlo byt videt, kdo kolik bodu prispevku byl, obdobne jako jsou Likes na Facebooku (prvni tri ctyri a pak AJAXovy link More).
Tak ze bychom vytvorili jeste jedno bodovani uzivatelu podle poctu reseni v poradne? Skore totiz ukazuje obecnou aktivitu uzivatele, tedy i treba ve wiki (v posledni dobou ma monopol David Kolibac).
dnes 08:23 pasmen (pokrocily ?) | skóre: 45 | blog: Elliot | Praha
Napriklad novacek - 0 reseni, junior do 10 reseni, pokrocily do 50 reseni, expert do 100 reseni a guru nad 100 reseni.
Skore se pocita jen z komentaru v poradne, za komentar pod blogem, zpravickou, clankem (atd) nedostanes asi jeden bodik.
Zajimavy napad s tim pomerem, ale u nas by to diskriminovalo dlouholete uzivatele pred temi novymi. Pripadne se to muselo pocitat az od nejakeho data.
Prosim posli screenshoty. Akorat to muze byt nepohodlne, pokud bude prilis hodne komentaru, navic na abicku jsou hierarchicke diskuse.
Tyto komentáře byly shledány jako řešení:
Komentář 01 | přezdívka autora | počet bodů
Komentář 26 | přezdívka autora | počet bodů
Komentář 23 | přezdívka autora | počet bodů
Co mi prestala fungovat bugzilla, prestal jsem do ni chodit. Kazde reseni bude zvyraznene v hlavicce, diky CSS si budete moci upravit vzhled. Na zacatku primo pod dotazem bude odkaz na vsechna reseni.
Jeden technicky: co delat se starymi hlasy, ze diskuse je vyresena? Nejdrive jsem napsal migracni toolu (trvajici deset minut), ktera prevedla tato data z XML do boolean-like sloupecku s tim, ze neexistoval zadny komentar oznaceny jako reseni. Jenze se mi ted prestava zdat, novy system bude odkazovat na reseni a tam prazdno, to by bylo asi vice matouci nez uzitecne. Ted zacinam vahat, zda ty stare hlasy nemam proste zahodit a zacit nanovo.