Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Dobře, tak zkuste porovnat dnešní Gimp a 7 let starou verzi Photoshopu. Bohužel musím konstatovat, že i ta 7 let stará verze Photoshopu je víc user friendly než dnešní Gimp.
Poskytnes nam aj fakty, ale len krcmove reci? Na tieto krcmove reci mozem odpovedat len tolko, ze PS som nikdy nepouzival, GIMP uz par rokov pouzivam a povazujem ho za user-friendly.
Ten chce fungující program. Snadný na používání. Nějaké interní problémy vývojářů ho nezajímají. (teď mě prosím neodpovídejte 'Když se jim nelíbí Gimp, ať si koupí Photoshop'; podobných odpovědí mám dost z konference Openofficů)
A tu je kamen urazu. Uzivatel nieco "chce". Ale vsetko nieco stoji. Photoshop stoji peniaze. GIMP stoji trochu usilia zvyknut sa na nieco ine ako Photoshop (nie automaticky horsie). Mne napr. u komercnych programov vadi, ze malokedy maju nieco ako bugzillu a komunikacia s vyvojarmi je obmedzenejsia ako pri Open Source produktoch.
Sorry, ale mna osobne nejaky "bezny Franta" vobec nezaujima. Za komercny softver sa plati peniazmi (a niekedy aj sedinami na hlave), za Open Source softver sa plati hlavne tym, ze vyvojari chcu od pouzivatelov spatnu vazbu. Pokym "bezny Franta" nie je ochotny komunikovat, nie je ochotny povedat co by chcel a preco je to tak lepsie, tak ma proste smolu. Nememu dietatu ani vlastna mater nerozumie.
Zacinam mat dojem, ze vacsina takychto bezhlavych kritikov predpoklada, ze vyvojari Open Source softveru maju rovnaku motivaciu ako komercne firmy. Ja mam o tom vazne pochybnosti. U komercnych firiem je cielom zarobit peniaze a za tym ucelov ziskat a udrzat si co najviac zakaznikov. Moj dojem z Open Source projektov je robit co najlepsi SW a jeho zastupenie na trhu je az druhorade. Z toho hladiska sa necudujem, ze bug premielany v tomto blogu este neopravili a ani sa nechystaju. Pokial si vyvojari GIMPu myslia, ze zobrazovanie je spravne (a z toho, co o tom viem s nimi suhlasim), tak maju plne pravo nic nerobit. Ak sa to Lukasovi nepaci, ma plne pravo si GIMP forknut chybu opravit. Tiez si myslim, ze prave u Open Source softveru si nikto nemysli, ze je dokonaly a preto na nom dalej a dalej robia.
V jeho (programátorově) modelu je kruhová selekce, elipsovitá selekce a obdélníková selekce jedno a totéž. … Programátor se málokdy zamyslí, že jeho model může realitu napodobovat špatně.Různé druhy výběru jsou ale opravdu podobné a chovat podobně by se měly. Nebo by se vám snad líbilo, kdyby obdélníková selekce měla udávány rozměry v bodech, čtvercová ve čtverečních palcích, kruhová byla uváděna v polárních souřadnicích a elipsovitá počtem obsazených bodů? Obdélníková by se vybírala tažením myší s levým tlačítkem, kruhová tažením myší s Altem a čtvercová pomocí šipek na klávesnici? Obdélníková se vyznačovala čárkovanou čarou po obvodu, kruhová vyšrafováním vniřku a nepravidelná poloprůhledným zobrazením vnějšku? To vše by samozřejmě bylo možné naprogramovat – ale uživatel předpokládá stejnou funkčnost.
V komerční firmě má naštěstí nad sebou velmi početnou skupinu lidí, kteří se starají o usability, návrh nových funkcí, analýzu a testování.Zatímco v komerční firmě na to má programátor spoustu lidí, kteří vůbec nemusí být uživateli toho programu (takže o skutečných potřebách uživatelů vědí jen o málo více, než programátoři), opensource programátor k tomu má skutečné uživatele, kteří mohou psát své připomínky, podílet se na testování, starat se o usability. Na vývoji opensource se totiž nepodílejí jen porgramátoři – zrovna Gome/GTK má myslím nezanedbatelný počet grafiků i lidí starajících se právě o usability. Programátoři se nevyžívají v tom, že chtějí psát programy pro uživatele nepoužitelné, a konstruktivní připomínky vítají. Konstruktivní připomínka ale není zápis "tohle se mi nelíbí, mělo by se to dělat jinak" někde na blogu, ale zápis co a proč se mi nelíbí a jak to dělat správně v bugzille. Programátor vás pak třeba upozorní na souvislosti, které jste přehlédl – a společně můžete vymyslet, jak to dělat lépe. Nadávání „oni to dělají blbě“ směrem k vývojářům si ponechte pro komerční software – tam vám nic jiného nezbývá. U OSS software takový pokřik vypadá hloupě – máte možnost to změnit, ale místo toho takhle pokřikujete. Každý si to přeloží jediným způsobem – máte možnosti, ale nemáte schopnosti, tak alespoň křičíte. Mám pro vás jeden návrh – místo popisování, jak je nástroj výběru nelogický, si vyzkoušejte různé varianty, které Gimp v souvislosti s výběrem nabízí (různě velké vrstvy přes sebe a přepínání mezi nimi, vrstvy menší/větší než plocha obrázku atd.), zamyslete se nad tím, jak by se podle vás měl nástroj výběru chovat (ve všech možných případech) a sepište to do blogu. A na závěr připojte poznámku, že to sice umíte jako uživatel-grafik takhle popsat, ale neumíte to naprogramovat. Schválně, jestli se v diskuzi najde někdo, kdo se nabídne „tak já to napíšu“, nebo alespoň pomůže s vytvořením požadavku v bugzille. Nebude to tak lepší? Sorry že jsem se tak rozepsal, ale jsem alergický na přenášení zvyku uživatelů komerčního sw do světa OSS naříkat nad neschopností sw s poukazem na to, že oni s tím nemohou nic udělat. Ve světě OSS mohou (a programování nemusí rozumět ani za mák).
Ale tato věta ano!
!
, které se - překvapivě - jmenuje vykřičník. Není dobré se řídit nějakými úchylnými zvyky týkajícími se psaní velkých a malých písmen na síti a přitom nezachovávat ani rozumnou míru slušnosti a říkat diskutujícím vole.Používejte velká i malá písmena. Velká písmena vypadají, jako byste křičeli.Z typografie je pak známo, že text napsaný pouze velkými písmeny se hůře čte.
Používejte velká i malá písmena. Velká písmena vypadají, jako byste křičeli.Ano, to je přesně ten blábol, který jsem měl na mysli.
Z typografie je pak známo, že text napsaný pouze velkými písmeny se hůře čte.Jak kdy. Dost to závisí na typu písma a jeho velikosti.
Je to jednoduché - ať si píše každý jak chce. Nebo ještě lépe - tak, jak umí a může.противоречу Ικετεύω για να διαφέρω 恕我不能赞同 Disclaimer: ani jedním jazykem, které jsem se pokusil napodobit, nemluvím ani nepíšu. Ale psát jejich písmy umím a můžu, a teď zrovna i chci o-) Pokud se vám místo některých znaků zobrazují čtverečky, asi je váš font málo unicode
Kto je ten "bezny uzivatel"? Vsetci o nom hovoria, ja som ho este nestretol. Kedze grafiku nerobim profesionalne, len sem-tam doladujem fotky, tak ohladom grafickych programov by som aj ja mohol byt ten "bezny uzivatel". A co su bugzilla a cvs a diskusne fora viem.
Taky pouzivatel, ktory o vyvoji nevie nic a hlavne nechce nic vediet, sa este vzdy moze orientovat podla ceny - ked je to po finacnej stranke zadarmo, tak od toho nemoze ocakavat tolko, ako od programu za 30000 Kc (odhadom). Ak sa mu nepaci a nie je ochotny nijak prispiet na zlepsenie (aspon jednym rozumnym mailom), tak nech si ide pouzivat nieco ine.
zobrazení dalších číselA kterých čísel? O to právě jde. Rozměry výběru v obrázku? V aktuální vrstvě? Jaká čísla tam dát v případě neobdélníkového výběru? Rozměry obdélníku ohraničujícího neobdélníkový výběr? Nebo jinak. Máme tři obdélníky (pro jednoduchost - výběr může být neobdélníkový) – obrázek, aktuální vrstvu, výběr. Zatím se zobrazuje rozměr jen výběru. Vy chcete přidat ještě rozměr průniku výběru s něčím. A co je to něco? Průnik výběru a obrázku? Průnik výběru a vrstvy? Nebo průnik všech těchto třech oblastí? Napište, co je podle vás správné a přidejte to do bugzilly. To je minimum toho, co pro opravu téhle "jednoznačné" chyby můžete udělat.
Výběr: 175 × 35 (to číslo)
Plést do toho vrstvy, to snad nedělá ani Photoshop, ne?Ony se tam ale pletou už teď - při výběru přes okraj vrstvy se zachová celý výběr, ale aktivní výběr je puze průnik výběru a vrstvy. A požadavek na velikost výběru v aktuální vrstvě mi připadá stejně legitimní, jako požadavek na velikost výběru v obrázku.
Tiskni
Sdílej: