Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
LANG=cs_CZ gimp
?
Ježíšmarja, jaké složitější operace? Co je na tom složitého, udělat orámování jednou linkou? Ten argument v článku je naprosto legitimní.
Strávil jsem "výrobou" černé linky kolem obrázku v GIMPu víkend (on tom skriptu jsem nevěděl, přiznávám - moje blbost), pak jsem GIMP proklel, nainstaloval CrossOffice a Photoshop.
Protože orámování potřebuji poměrně často, řešil jsem to nakonec utilitkou convert (
convert -border 1x1 -bordercolor "#000000" soub.jpg soub.jpg) k naprosté spokojenosti. Ale je fakt, že GIMP je v řadě jednoduchých úkonů neuvěřitelně clumsy.
Jazykově závislé zratky? cha cha chaKdo se má na to cizácký OK furt všude koukat? A z tlačítka Storno až srdíčko poskočí... Brr! Už jen kvůli tomu stojí za to od vvoken utéct někam jinam.
jestli je nutné hlásit i takové do očí bijící chyby i ve verzi 2.2, pak je někde něco špatně.Je něco špatně, ale asi něco jiného, než myslíte - špatně je podivovat se nad tím, místo toho, abyste chybu oznámil (a před tím zjistil, zda už oznámena není). S verzí to nemá nic společného, chyba se dá do programu snadno zavléct během vývoje. Je zvláštní podivovat se nad tím, že chyba ještě nahlášena není. Co byste dělal, kdyby takováhle "chyba" byla ve Photoshopu? Tam nemáte ani možnost chybu nahlásit a už vůbec ne jí opravit – a to je pro vás lepší? Pro některé lidi jsou možnosti navíc asi opravdu přítěž. Pro informaci, chyba už je nahlášena (má číslo 137050), pod ní je také vysvětleno, že to není tak jednoduché - u kruhového a elipsoidního výběru by taková úprava znamenala přestat zobrazovat průměr (kruhu), a místo toho začít zobrazovat nějakou nic neříkající hodnotu. A nebo mít jiné chování pro obdélník a jiné pro kruh. Pokud máte jednoznačné odůvodnění, proč je váš způsob měření správně, připište ho do bugzilly. Tím neříkám, že je GIMP bez chyb – sám ho taky moc nepoužívám, to, že nemůžu na 2 kliknutí myši namalovat rovnou čáru nebo nedej bože obdélník či elipsu mě vždy spolehlivě odradí (Už se těším na příští díl, třeba se konečně dozvím, jak na to ) Takže používám (na win) trialverzi PSP – vždy než potřebuju grafický editor příště, stihnou vydat novou verzi s novou trialverzí A když jsem pak seděl u Photoshopu, taky jsem nadával, jaktože zrovna ten postup, na který jsem zvyklý, ten slavný Photoshop neumí...
Stejně stále nemůžu pochopit, proč je GIMP tak strašný, zatímco slovenská "one man show" pixel32 je takový super produkt, postupující mílovými kroky dopředu.A možná to bude také tím, že Photoshop, Pixel32 i PSP jsou hlavně klikací malovátka, ke kterým se po(s)tupně přidávají skriptovací funkce. U GIMPu je na druhou stranu od začátku kladen velký důraz na skriptování (ostatně, má to blíž Unixovému stylu programů). Pokud byste potřeboval nějaké (polo)automatické zpracování spousty obrázků, budete se zase divit u Photoshopu, proč je to tak nešikovné.
Tak třeba ta typická vlastnost GIMPu - rozdělení na jednotlivé panely (namísto řešení "všechno v jednom okně") - mi zrovna docela vadí, a jistě nejsem sám. Samozřejmě, "jinak" automaticky neznamená "hůře".Koukám že toto je nutné uvádět na pravou míru v každé diskusi o Photoshopu a Gimpu: toto zodělení do spousty oken má (a vždy měl) Photoshop a GIMP to sprostě obšlehl. Nebo jsem opravdu jediný, kdo kdy viděl Photoshop na UNIXu?
Vidis, napr. mne to zas vyhovuje. Uz len preto, ze su to potom vsetko "top-level" okna a vztahuju sa na ne vsetky akcie a pravidla pouziteho window manageru. U Windows je to sice na dve veci, ale v na Unixovom stroji, kde si clovek moze vybrat window manager je to prudko pouzitelna vec. Napr. mozem okno obrazku z polovice prekryt panel s nastrojmi. TO by neslo, keby to boli "okna" v okne GIMPu. Alebo si v slusnom WM mozem nastavit, ze okna s urcitou vlastnostou maju mat konkretne umiestenie na ploche - zapnem GIMP a hned vyzera ako chcem. Alebo si mozem nastavit, ze niektore okna (obrazok, hlavne kde je menu) maju byt v zozname okien a ostatne nastrojove palety nie. Alebo...
A ked ti to tak velmi vadi, tak si ich mozes na ploche rozlozit tak, ako by vyzerali, keby boli ohranicene este jednym velkym oknom. V PS si palety z okna von vybrat nemozem. Takze v tomto je GIMP podla mna lepsi, lebo ti dovoli si vybrat, kdezto PS ti nuti jeden model.
Tiskni Sdílej: