Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Ale jak se jede do hor a zatáček, mám raději manuál.Tak přepnu na manuál, nebo na sport, ne? :) V zatáčkách mi spíš chybí normální ručka, ale to už od dob co jsem nechal sešrotovat Hyundaie...
Co jsem slyšel, tak levou nohu je nejlepší strčit pod pravou, ale vlastní zkušenost nemám, zlatej manuál
Mercedes-Benz C Class C200 Saloon 2.1CDi BluEff 136 SS Sport 7G-T+ Auto (pro Kavola(?), ano, nový prodlužovák na péroMuhahaha).
Fabia 1.3? Nějaký převrtaný HTP?
Kdysi jsem na dálnici v pěti lidech a narvaný báglama dal s Felicií 1,3 50Kw 180km v hodině.tachometrovejch nebo reálně? jestli reálně, tak fakt jedině z nějakýho hodně velkýho kopce dolů a s vyřazeným kvaltem, jinak to zabije omezovač, jak už tady padlo; resp. šlo by to paradoxně s tou nižší verzí, nikoli 50 kW, protože ta má jinej převodovej poměr
Takže nevim. Mužu jenom usuzovat. Ale na tachometru jsem těch 180 měl na to jsou svědci a zařazenou 5 tku také. Ono i záleží na om jeslti máš nové gumy(větší průměr kol) a tak. )
No tak na to, že Kavol mou Astru jenom kvůli tomu, že dokáže jet (GPS ground speed) 200km/h považoval za prodlužovák na péro...píčovina to není o autě, to je o přístupu vybrat si nějakej nepodstatnej parametr, kterej minimálně 90% vozovýho parku v ČR nedá, a na základě toho machrovat, jak máš super kchůl káru, a o těch ostatních říkat, že jsou to plečky, hm ... za to to auto fakt nemůže vyjmenoval jsem ti kopec aut ve stejný kategorii, i dražších, který 200 km/h nedaj, ale ty furt machruješ, jak je tohle ten jedinej správnej parametr, podle kterýho je hned vidět, že těch >90% plebsu jako jsem já jezdí jenom v plečkách, zatímco ta vyšší rasa jako ty má prostě ty úžasný kvalitní auta - když to jede aspoň 200, tak je to dobrý auto, když to jede nejvejš 199, tak je to šrot, ou jé ...
Tiskni
Sdílej: