Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) spolu s NSA a dalšími americkými úřady upozorňuje (en) na čínského aktéra Salt Typhoon, který kompromituje sítě po celém světě.
Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Tiskni
Sdílej:
Ale jak se jede do hor a zatáček, mám raději manuál.Tak přepnu na manuál, nebo na sport, ne? :) V zatáčkách mi spíš chybí normální ručka, ale to už od dob co jsem nechal sešrotovat Hyundaie...
Co jsem slyšel, tak levou nohu je nejlepší strčit pod pravou, ale vlastní zkušenost nemám, zlatej manuál
Mercedes-Benz C Class C200 Saloon 2.1CDi BluEff 136 SS Sport 7G-T+ Auto (pro Kavola(?), ano, nový prodlužovák na péroMuhahaha).
Fabia 1.3? Nějaký převrtaný HTP?
Kdysi jsem na dálnici v pěti lidech a narvaný báglama dal s Felicií 1,3 50Kw 180km v hodině.tachometrovejch nebo reálně? jestli reálně, tak fakt jedině z nějakýho hodně velkýho kopce dolů a s vyřazeným kvaltem, jinak to zabije omezovač, jak už tady padlo; resp. šlo by to paradoxně s tou nižší verzí, nikoli 50 kW, protože ta má jinej převodovej poměr
Takže nevim. Mužu jenom usuzovat. Ale na tachometru jsem těch 180 měl na to jsou svědci a zařazenou 5 tku také. Ono i záleží na om jeslti máš nové gumy(větší průměr kol) a tak. )
No tak na to, že Kavol mou Astru jenom kvůli tomu, že dokáže jet (GPS ground speed) 200km/h považoval za prodlužovák na péro...píčovina to není o autě, to je o přístupu vybrat si nějakej nepodstatnej parametr, kterej minimálně 90% vozovýho parku v ČR nedá, a na základě toho machrovat, jak máš super kchůl káru, a o těch ostatních říkat, že jsou to plečky, hm ... za to to auto fakt nemůže vyjmenoval jsem ti kopec aut ve stejný kategorii, i dražších, který 200 km/h nedaj, ale ty furt machruješ, jak je tohle ten jedinej správnej parametr, podle kterýho je hned vidět, že těch >90% plebsu jako jsem já jezdí jenom v plečkách, zatímco ta vyšší rasa jako ty má prostě ty úžasný kvalitní auta - když to jede aspoň 200, tak je to dobrý auto, když to jede nejvejš 199, tak je to šrot, ou jé ...