Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Tiskni
Sdílej:
Toti nidko zkušenej neřikal když začínáš s automatem?
))
Ale jak se jede do hor a zatáček, mám raději manuál.Tak přepnu na manuál, nebo na sport, ne? :) V zatáčkách mi spíš chybí normální ručka, ale to už od dob co jsem nechal sešrotovat Hyundaie...
Co jsem slyšel, tak levou nohu je nejlepší strčit pod pravou, ale vlastní zkušenost nemám, zlatej manuál 
Agresivita stoupá s postupným zjišťováním, že se z té střední do vyšší asi jen tak nedostanou.
)
Mercedes-Benz C Class C200 Saloon 2.1CDi BluEff 136 SS Sport 7G-T+ Auto (pro Kavola(?), ano, nový prodlužovák na péroMuhahaha).
To i starej VW brouk "jel" asi 300 když ho v TopGearu shodili z vrtulníku (na laně) nad pouští
))
nad šest něco je tam omezovač. Vždicky potěší když předjíždíš.
))
)
Fabia 1.3? Nějaký převrtaný HTP? 
)))
?
(a to byla dálnice jen do poděbrad, Polský silnice rači nezmiňuju)
Ale v Polsku se ztratis...
Mmch, zitra vecer vyrazim via Dresden, Frankfurt (Oder), Rzepin, Gorzow a Malbork k Zalewu Wislanemu. 815km za predpokladanych 12h.
Nejúžasnější pláž co sem kdy viděl, přídeš ráno - nikdo, přídeš odpoledne - 80 lidí kam oko dohlédne
Jen tak mezi nama, Slovinsko more nema. Jen trochu vetsi rybnik. A vyhlasuju soutez o to, kdo mi najde volnej kus slovinskyho pobrezi. Nabrezi v Portorozi ani pristav v Koperu neberu.
)
) Jinak by to felda nedala. Dokonce bych snad i někde vyhrabal video z té jízdy.
)
Kdysi jsem na dálnici v pěti lidech a narvaný báglama dal s Felicií 1,3 50Kw 180km v hodině.tachometrovejch nebo reálně? jestli reálně, tak fakt jedině z nějakýho hodně velkýho kopce dolů a s vyřazeným kvaltem, jinak to zabije omezovač, jak už tady padlo; resp. šlo by to paradoxně s tou nižší verzí, nikoli 50 kW, protože ta má jinej převodovej poměr
Takže nevim. Mužu jenom usuzovat. Ale na tachometru jsem těch 180 měl na to jsou svědci a zařazenou 5 tku také. Ono i záleží na om jeslti máš nové gumy(větší průměr kol) a tak.
)
No tak na to, že Kavol mou Astru jenom kvůli tomu, že dokáže jet (GPS ground speed) 200km/h považoval za prodlužovák na péro...píčovina to není o autě, to je o přístupu vybrat si nějakej nepodstatnej parametr, kterej minimálně 90% vozovýho parku v ČR nedá, a na základě toho machrovat, jak máš super kchůl káru, a o těch ostatních říkat, že jsou to plečky, hm ... za to to auto fakt nemůže vyjmenoval jsem ti kopec aut ve stejný kategorii, i dražších, který 200 km/h nedaj, ale ty furt machruješ, jak je tohle ten jedinej správnej parametr, podle kterýho je hned vidět, že těch >90% plebsu jako jsem já jezdí jenom v plečkách, zatímco ta vyšší rasa jako ty má prostě ty úžasný kvalitní auta - když to jede aspoň 200, tak je to dobrý auto, když to jede nejvejš 199, tak je to šrot, ou jé ...