Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Prostě o všem o linuxu o životě o práci atd.
"Příjem z toho, že bude mýto na dvojkách a trojkách, není příjem, ten systém bude sankční, bude stát hromadu peněz, a to je zapotřebí si pojmenovat rovnou. Jedničky vydělávají jenom některé, zpoplatnění větší části jedniček bude v zásadě v systému dotováno," řekl v Otázkách Václava Moravce Bárta.Nevím, ale po zdražení mýta o 25% spousty kamionů dálnice objíždějí a jezdí právě po silnicích I + Ii třídy.
Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. Ministerstvo dopravy požádalo nedávno firmy působící na evropském trhu, aby předložily své předběžné nabídky na zpoplatnění dalších několika tisíc kilometrů silnic nižších tříd. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky se vedle SkyTollu a Kapsche nabídlo dalších osm firem. Úřad poptává rozšíření mýtného na dalších 5500 kilometrů silnic I. třídy, silnice II. a III. třídy se mají zpoplatnit podle požadavků krajů. MD zatím kalkuluje dvě varianty, 3600 kilometrů nebo 1800 kilometrů "dvojek" a "trojek". Podle prezentace ředitele SkyTollu Mateje Okáliho firma nabídla českému ministerstvu dopravy zpoplatnění více než 9000 kilometrů silnic první a nižších tříd satelitní technologií za 3,6 miliardy korun. Podle stejné prezentace nabídl Kapsch svůj mikrovlnný systém na 2500 km "jedniček" za 4,8 miliardy Kč. Podle prezentace vychází slovenský systém výhodněji i v dalších parametrech. jak tito lidé ví jaká nabídka padá ... no uvidíme Předpokládaný zisk dle médií by měl být u Kapsche cca do roku 2016 19,4 miliard korun. Předpokládaný zisk dle médií by měl být u SkyToll do roku 2016 pohybovat okolo 40 miliard. Všechno jsou to pouze spekulace, nabídky jsou pouze na MDCR a jsem velice zvědavý jak to dopadne. Když jsem se díval na kalkulačku tak nákladní vozidlo do 12tun za 100 km silnic 1.třídy platí v SK 7€. Výpočet mýta Rakusko
-
Uvidíme jakou cenu nasadí, ale p. Bárta by rád zpoplatnil veškeré silnice prý pak by měl na opravy, ale otázka je zda i pro osobáky. Pokud by nabídky souhlasily co si myslíte? bude se používat satelitní typ nebo se nějakým způsobem
Tiskni
Sdílej:
Za benzín je tiež DPH. Predpokladám že po súčte týchto daní by štát vychádzal ako plusový.Četl jsi to vlákno pod tím?
. Stejně nemám řidičák...
Jinak co se týká nákladů, zdaleka nejlevnějším "mýtným" by bylo zvýšení spotřební daně.To jo, ale je otázka, jestli už teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči*. *) no já toho moc najezdím, takže osobně je mi to celkem jedno, ale v důsledku tyhle daně dopadají formou dražšího zboží a služeb na nás na všechny – i na ty, kdo auto vůbec nemají, včetně dětí, důchodců a invalidů.
když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláčiU nás 33,90 za litr naturalu. V Brně jsou normální ceny někde kolem 34,50. Dají se najít i pumpy za 32,50 apod., ale vesměs jsou to jen malé pumpy, kdy nevíš co ti do nádrže teče.
To jo, ale je otázka, jestli ujavascript:insertAtCursor(document.replyForm.text, 'Bral jsem to výlučně jako porovnání variant "současná SD + mýtné" a "zvýšená SD".', '');ž teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči
Můj odhad je takový, že nakonec bude satelitní systém, ale bude to uděláno tak, aby zkrátka nepřišel ani Kapsch.
Cynik by řekl, že satelitní systém bude tehdy, až ho bude Kapsch schopen a ochoten dodat.
Vždyť jak se to říká s těmi třemi obálkami, které se postupně otvírají? Mám pocit, že je to nějak takhle:
První obálka: Nadávej na předchůdce.
Druhá obálka: Udělej reformy.
Třetí obálka: Napiš nové tři obálky.
Všechny vlády zjevně jedou podle takovéhoto scénáře 
A vlastně by to ani nemusely být brány, jen by se vybral poplatek za vstup/průjezd. Jenže to by pak nebylo co stavět, jaká výběrová řízení vypisovat a jaké zakázky dohazovat… a z toho by byli někteří lidé moc smutní.
Jsme relativně malá země, takže když už mýtné brány, tak by stačily na hranicíchTohle by neprošlo, pravidla EU to zakazují. Už se o tom mluvilo mockrát.