Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Proč by měla být návratnost přestavby nejistá?
Spotřební daň z benzinu se pravěpodobně rušit nebude, takže to, že by se LPG nějak nevyplatilo asi jenom tak nehrozí.
Nesmí se do podzemních (protože propan je těžší než vzduch...)
Nádrž má životnost 10 let. Souvislost vzduchovýho filtru s LPG mi zcela uniká, STK stojí stejně, jenom je potřeba revize LPG (300Kč/rok), připlácí se jenom na emisích (200? Kč/2 roky)... namáhání součástek u normálního motoru není problém. Na svíčkách možná něco bude (400Kč/20 000km?), údržba plynového zařízení zas tak žhavá nebude.
Ze tendle stat vsechny odira jak muze je druha vecZrovna v souvislosti s PHM, kdy se za tu spotřební daň staví silnice…
Ze spotřební daně jde to státního fondu dopravní infrastruktury sotva deset procet.A ten zbytek se vezme kde?
Jo, to je ta úžasná úvaha mistra Jirsáka, ve které počítal DPH jen z nárustu sumy o spotřební daň protože DPH prý platí všichni, takže DPH z ceny benzínu není příspěvkem motoristů do státní kasy ...
... tak je příspevkem na něco jiného a výstavba se zase platí z jiných peněz, no. Za prvé nevidím v tom až takový problém a hlavně je to dost těžko problém (resp. vina) motoristů.
O ultrapravicovém bezstátí nikdo nemluvil. Účelem argumentace s odkazovaného threadu v podstatě bylo dokázat, že řidič osobního auta je zlodějská sobecká svině, na kterou doplácí slušní cyklisté a uživatelé MHD. Proto není v těch výpočtech započtená DPH z celé ceny benzínu a proto to vychází tak, že náklady na silnice, údržbu atd. jsou vyšší než výběry z různých (s motorismem spojených) daní. Nehledě k tomu, že i to MHD musí po nějakých silnicích jezdit (...a že z praxe se např. nejdřív odklízejí silnice, po kterých jezdí autobusy - vlastní zkušenosti).
Odírání státem bylo spíš obecnější myšlenka. Stejně si ale myslím, že jen málo odvětví je tak zdaněno jako nákup PHM a vlastnictví auta. Nehledě třeba k té ekologistické dani při přepisu - to je odírání v čisté podobě (které není v těch číslech nahoře zahrnuto)...
proc motas Brno do cech....aby se ozval nějakej fašounskej idiůtek, nejlépe analfabet ignorující diakritiku.
... tedy skráceně v Česku ...zkráceně až se ten jazyk naučíš, tak o něm poučuj :-p blog je naprosto v pořádku, to jenom zakomplexovaní moraváci a podobná havěť si pořád musí něco dokazovat
Nicméně nic si ztoho nedělej mě také chvilku trvalo si na Česko zvyknout.aha, to jakože do roku 1993 nebo kdy se s tím nesmyslem přišlo nějak masověji bylo Brno v Čechách, a od roku 1993 si zvykáš, že je Brno v Česku?
Proto jsem psal v Čechách a myslel jsem tím celou naši zemi.Jenže Čechy jsou jen západní část Česka, takže v tom pak je bordel, který někteří moravští nacionalisté špatně snáší. Před věčným zatracením tě chrání snad jen to, že máš v profilu napsáno Brno - Venkov / Rosicko.
Nikdy jsem nepochopil tu nevraživost, proč se lidi musí furt handrkovat o tom jestli jsou na západ nebo na východ... neni to sakra úplně jedno?Ano, je to úplně jedno. Máš pravdu. A snad se nebudou kolegové z Čech zlobit, když budu říkat, že je Praha na Moravě, či ve Slezsku
Jenže Čechy jsou jen západní část Česka,škrtni "jen" Čechy mají i význam celé republiky, označení celku podle jeho největší (nejvýznamnější) části (srovnej "linux" vs Linux + GNU + X + desktop ... kdo to říká celé?) no a vůbec škrtni i "západní část Česka", neb Česko má i význam "jen" území Českého království
takže v tom pak je bordel, který někteří moravští nacionalisté špatně snáší.bordel v tom dělají především ti moravští (slezští, další) nacionalisté, protože se snaží ostatním vnutit svoji představu o jazyce ... na jednu stranu se budou do krve hádat, že Brno není v Čechách, a na druhou klidně jedním dechem řeknou, že byli v Anglii v Glasgow ... pokud si dotyční myslí, že Brno je tak nevýznamné, že nikdo neví, kde leží, a tudíž je nutné neustále připomínat, že v rámci Českých zemí, nyní ořezaných na Českou republiku, to není na území Království českého ale Markrabství moravského, je to především ukázkou jejich nízkého sebevědomí a kdovíjakých mindráků já nevím, co je tohle za moravský národní sport ... tolik nenávisti jako tady v Brně jsem snad nikde nepotkal; vyjma nějakých těch žižkovských pouličních klanů apod. je v Praze každýmu buřt, odkuď seš (koneckonců najít originál pražáka je dneska vzácnost), v Plzni jsem za ty roky snad neslyšel křivého slova proti Praze, nikde na netu jsem neviděl lidi od Domažlic rozčilovat se, že oni přece nejsou (i) Češi, že jsou (jenom) Chodové, ale moravští, potažmo slezští, ubožáčci se budou neustále vztekat ... a kazit dojem o těch normálních - viz Rezza výše: taky moravák jak poleno, ale východ, západ, Evropa, svět, vsjo ravno
naftu vetsinou redim 1:1 vyjetym olejem z kamionuA že to v těch kamionech nepálí sami ? Zas toho vyjetého oleje není tolika.
jen je na to potreba myslet a pri stani/zastaveni zapinat vnitrni okruh, pripadne pri vystupovani se nadechnout, aby se clovek nenadejchal toho karcinogeniho sajrajtu.tak ti vsichni dekujem
Neboj, ostatní "kolegové" se mu pomstí za Tebe. Bezohledná jízda prostředkem silnice, ideálně víc lidí vedle sebe, nečekané odbočování doleva, atd.
Minulý pátek ve tři hodiny odpoledne jsem viděl na výjezdu z Brna směrem na Tuřany čtyři kretény v cyklodresech, jak jeli vedle sebe a za nima červená Octávka. Říkal jsem si, proč je nepředjede, když jsem pochopil, že to byl jejich doprovod!! Samozřejmě jeli všichni i s Octávkou asi 30km/h. Za nima aspoň 5 aut ...
naftu vetsinou redim 1:1 vyjetym olejem z kamionu (200l sudy za odvoz v kazdej spedici)PéCéBé (bifenyly, ne plošňáky) a dioxíny, juchů!
V Nemecku to same.
6 Kč za kilometrvyměnit auto a případně naučit se řídit
(5) Průměrný počet ročně ujetých kilometrů 13 000 km/rokAha. Já se potřebuji přemísťovat průměrně tak 15 km denně~5500 km ročně. Proto mi pak náklady na kilometr vycházejí vyšší.
Donutili jste mne podivat se do analu
Renault Nevada 2.2 benzin r.v.1990
03/2003 - 03/2006
Kupni cena:42000CZK
PHM:141208.90CZK
Ostatni naklady 47200CZK
Celkem cca: 232000CZK
Prodejni cena: 8000CZK
Pojistka: 15000CZK
Naklady celkem: 209000CZK
Ujeto: 58217km
Naklady na km 3.59CZK
Donutili jste mne podivat se do analu
Donutili jste mne podivat se do analuŠmarjá.
[3 roky] Ujeto: 58217kmNo jo, no.
Mazdy 1.6 Common Rail to je asi 2,50 až 3,— Kč/kmopravdu? Moje Astra-G (2003) má průměr dle EHK cca 7.6 l/100, pak mi to při ceně benzínu 34,40 vychází 2.61 Kč/Km bez amortizace. Amortizaci - oleje, pneu, filtry apod. bych viděl tak na 3.- Kč/Km
Diagnostiku mám doma, takže na to do servisu nejezdím (stála 13 USD, funguje na všechna auta kromě nejnovějších z koncernu VW),Tohle mne zajima, bylo by mozne k tomu neco blizsiho?
No tak TCO/km.TCO/km? - LOL ... méně newspeaku, více přemýšlení (pravda, pojem TCO je už víc než 20 let starý ...)
Prostě zajímal by mě odhad, kolik jsou fixní náklady na vlastnictví auta a kolik jsou náklady na 1 km, když 6 Kč je moc.viz výše, oboje se liší v závislosti na spoustě parametrů
...mu 6 Kč za kilometr připadá zbytečně mnoho?...ať jezdí sockou, když na to nemá
rozhoduje soukromí a pohodlí!!!Proto jezdím na kole :-P.
Logické by bylo, kdyby byly posíleny spoje IDS, popř. by bylo uděláno hromadné parkoviště,
od kterého by se dalo dostat tam kam člověk potřebuje.
Stačí si vzít naši 405, která jezdí ráno i v odpoledních hodinách narvaná tak, že je problém najít místo k sezení a někdy i ke stání. Dalším problémem jsou spoje a frekvence. Nyní v tuto hodinu již žádný spoj do Brna nejede.
První spoj jede v 4:30 ráno.
leckdy ta veřejná doprava vyjde stejně draho jako jet autemNechtel jsi rict leckdy je cena za verejnou dopravu stejna jako naklady na PHM do auta?
Však říkal "jet" autem.
Samozřejmě, že se musí koupit ... o co ti jde, tahat se za slovíčka? Ten člověk napsal, že jet autem je stejně drahé, jako MHD - tečka. Většina lidí (resp. Ti, co chtějí porozumět, ne Ti co se chtějí hádat) z toho pochopí, že porovnává cenu benzínu vs. cenu lístku ...
ale v tom případě s ježděnim přes půl města ty další náklady budou mizivé...Ty nemas auto, vid?
vážně nevidím žádné další náklady navíc, krom vyjetého benzinu.To je prave ono. Az ho jednou mit budes a budes ho platit, tak sakra poznas rozdil mezi tim, kdyz auto stoji a kdyz je denodenne v provozu notabene "jen pres mesto" (napoveda: to dostava auto prdel pomerne dost). A ja te chapu. Jen proste nechapu tu logiku oddelovani nakladu. Jedine pokud by ti to platili rodice a ty tam jednou za cas cmrdnul za stovku benalu. Je to stejne ujety jako tvrdit, ze den bydleni v byte nic nestoji, protoze to stejne jde z inkasa jednou v mesici.
Je to stejne ujety jako tvrdit, ze den bydleni v byte nic nestoji, protoze to stejne jde z inkasa jednou v mesici.
Vidím to jinak. Byt, ve kterém bydlím třeba jen půl měsíce (protože o víkendech jezdím na chatu a občas přespím u přítelkyně), mě stojí jen o trochu méně než kdybych tam bydlel celý měsíc. Ušetřím na spotřebované vodě a elektřině, ale velké fixní platby se nemění (nájem/hypotéka atd.).
auto už mám, takže fixní náklady mi běží tak jako tak.Samozrejme. Proto je logicke je zapocitat.
při konkrétní jízdě se započítává skutečně jen ten benzínTak az nekam pojedes sluzebne svym autem, tak si narokuj jen PHM a ne amortizaci, ano?
Celková cena je 23.10 Kč. je to o 3 Kč méně než jízdenka MHD.Jezdíš-li každý den, má DPP roční předplacenku.
Jenže DPP zrušil normální předplacenky a už je jenom Opencard nebo drahá anonymní karta.Já vím, to byl další bitík do bufferu trpělivosti s DPP. Nicméně i drahá anonymní karta (6100 ročně) vyjde při 200 pracovních dnech a 2 jízdách denně na 15 Kč za jízdu. A jen tak mezi námi, ta anonymní zas o tolik dražší není. openkrad kupon stojí 4750 a anonymní 6100 s tím, že pokud máš v rodině nebo mezi známými uživatele MHD, kteří potřebují někam jet v navzájem nekolidující časy, můžeš ji sdílet (prakticky, nevím, zda legálně). Mimochodem, když už jsme u těch podmínek…
Časový kupón spolu s průkazkou PID musí být umístěn v plastikovém pouzdře časové jízdenky lícní stranou navrch. V pouzdře mohou být umístěny pouze doklady, popřípadě pokyny vydané dopravcem. Do tohoto pouzdra není dovoleno vkládat fotokopii časového kupónu a věci s jízdenkou nesouvisející.Ten kus PVC mi leží už pěkně dlouho ve stole a nevím, co s tím, protože to nemůžu použít jako obal na něco jiného - došlo by k znesvěcení
můžeš ji sdílet (prakticky, nevím, zda legálně).IMHO i legálně - podle toho co jsem na jejich stránkách četl, tak ten kupon do anonymní je dražší právě kvůli tomu, že je přenosný...
Nechtel jsi rict leckdy je cena za verejnou dopravu stejna jako naklady na PHM do auta?pro jednu osobu pro dvě už může být stejná i celková cena měl jsem dojíždění garáž-parkoviště 11 km, tehdá byl benzín o něco levnější, náklady s feldou nejsou moc vysoké, pořizovací cena je dle tabulek umořena dávno ... něco kolem 4 Kč/km mi přišlo jako realistické číslo - takže 2 cesty * 11 km * 4 Kč/km = 88 Kč odpovídající jízdenka v té době přišla myslím na 22 Kč (nebo kecám a bylo to 21?) ... 2 lidi * 2 cesty * 22 Kč = 88 Kč a což teprv když začnem počítat ten ušetřený čas (2*10 minut vs 2*35 až 50 minut) a přepočítávat, kolik člověk mezitím mohl vydělat
Skutečně by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se mokré sny všech těch odpůrců automobilismu vyplnili. Kdyby najednou vypadl z rozpočtu příjem ze spotřební daně za paliva, DPH (.. z už jednou zdaněné částky) nebo třeba i dopravní pokuty od všech těch, kteří si "vozí prdele přes půl města autem".
Pak dojdeme k závěru, že ty autobusy a vlaky taky smrdí, takže každej kdo tim jezdí je bezohlednej, protože může chodit pěšky nebo na kole...Hmm, že bych po dlouhé době zase někam napsal +1 ?
Ospravedlnitelný? A komu se mám ospravedlňovat? Tobě?!
Hromadná doprava funguje někde a pro někoho. Že to máš vyzkoušené ty je moc hezké, ale spoustě lidí nevyhovuje, protože to trvá dlouho, jezdí v nevhodné časy, musí hodněkrát přestupovat atd. Nebo jim vadí v zime námraza na sklech zevnitř a v létě horko, případně smrad. Takže radši jedou autem, platí jak vzteklí a ešte poslouchají kecy od rozumbradů, kterým staví autobus před domem a jednou s ním do práce 3 zastávky.
Ale souhlasím s tebou v tom, že je to naprosto marná debata. Někdo prostě nemá rád auta a bude to řidičům mlátit o rypák do konce života. Má to stejnou logiku, jako tvrdit že sobecky bydlím v moc velkém domě, nebo sobecky spotřebovávám moc potravin apod.
Kupodivu to funguje, mám to vyzkoušené osobně!Já mám zase osobně vyzkoušené, že to někdy nefunguje :-/. Nebo alespoň ne tak, jak bych si přál.
Ne, tak jako hromada jiných lidí se povezeš hromadnou dopravou. Kupodivu to funguje, mám to vyzkoušené osobně!obcas srazku s MHD utrpim, z ruznych duvodu. des bes. jezdit takto soustavne? dekuji, nechci.
Znám lidi, co tuto cestu volí proto, aby autem neobtěžovali okolí. Nevím, proč by tyhle ohledy nemohli někdy brát i jiní, kteří jim jinak svým vozem sobecky blokují dopravu, zamořují vzduch a dělají z města velké parkoviště.ja zase nehodlam byt v mhd obtezovan jinymi lidmi. rano si tam clovek pripada jak v pojizdnem lazaretu. vecer jsou tam opilci. po cely den si clovek musi davat bacha, aby ho nekdo neokradl. do toho opruzuji revizori. kdyz napadne snih, MHD nejede, protoze nema zimni gumy. pokud za techto podminek nejedou ostatni auta, tak prave proto, ze je silnice zablokovana MHD. a posledni kapkou nepouzitelnosti je jizdni rad. zpravidla nejede tehdy, kdyz potrebuji. hodinove cekani v noci v zime na zastavce, protoze jeden spoj nepockal na druhy, je skutecne fajn. za tu dobu uz bych autem byl davno perinach a spokojene spal.
Ale to je marná debata. Kdo nechce brát ohledy, ten si výmluvu vždy najde. A kromě toho, věřím, že někteří z lidí jezdících autem pro to mají skutečně dobrý a ospravedlnitelný důvod. Ale zdaleka ne všichni.nakonec si jeste pripomenme, ze cele ten MHD bordel na koleckach je dotovany z dani. bych rad vedel, kdo by jej dobrovolne a rad pouzival bez dotaci, za skutecnou cenu.
kteří jim jinak svým vozem sobecky blokují dopravu, zamořují vzduch a dělají z města velké parkoviště.jeste k tomu blokovani dopravy: ke kolonam na krizovatkach nemalou merou prispiva preference MHD. v posledni dobe se zabiraji jizdni pruhy jako vyhrazene pro MHD, takze tam projede jeden autobus za ctvrt hodiny. kolik desitek aut by jej za tu dobu mohlo vyuzit? zastavky jsou casto tesne pred nebo za krizovatkou, blokujici plynuly prujezd. autousy a trolejbusy nezajizdi poradne do zastavek, takze je nelze objet (pokud je vubec kam zajet, a nestoji proste na silnici). pokud neco blokuje dopravu, tak zrovna MHD bych dal na prvni misto.
ze nekomu vadi udajny smrad z autonehdy jsem nastoupil do šaliny, a nebylo to zase tak špatné, no pak někde před Cejlem nastoupilo pár bezďáků, kteří smrděli kdoví-čím, na Celju nastoupila tlupa řvoucích cikorek, kterým bylo jedno zda ve voze někdo je. Takže jsem rychle vypadl a ten zbytek jsem šel raději pěšky.
přestavba je v dnešní době celkem drahá a návratnost nejistá (cca 20 - 30 000 přestavba)Yokotashi kdysi stavěl, silné povahy to mohou zkusit zreprodukovat a pak poreferovat
Jak tankujete Vy?Nejezdím na uhlovodíky.
Yokotashi kdysi stavěl, silné povahy to mohou zkusit zreprodukovat a pak poreferovatTak to je teda síla, takhle funguje služba veřejnosti. Úředníci mají pracovat pro občany, ne naopak..
Nejezdím na uhlovodíky.docela by mě zajímal tvůj jídelníček ...
měl jsem dojem, že cyklisti jezdí na reaktivní pohon - sežerou fazole, a pak se prděním posunují vpředNevím, jak ostatní cyklisté, ale já to takhle nedělám. Ve fazolích není metan, metan vzniká až metabolizací bílkovin a dalších látek, co ve fazolích jsou. Pokud už v jídle nějaké uhlovodíky jsou (neměly by, ale ani bych se nedivil při dnešním stavu znečištění), rozhodně je nedokážu použít jako zdroj energie, protože na to nejsem zařízen.
<ftip>
I když někteří cyklisté by možná dokázali jet na cyklické uhlovodíky.</ftip>
Ve fazolích není metan, metan vzniká až metabolizací bílkovin a dalších látek, co ve fazolích jsou."v tom" - mínil jsem v prdech, ne ve fazolích neboli, metan v hrachu není (více než ve stopovém množství), v Hrachovi nejspíš jo :-p
Pokud už v jídle nějaké uhlovodíky jsou (neměly by, ale ani bych se nedivil při dnešním stavu znečištění),ehm, jsou, a není to ani tak otázka znečištění jako spíše různých rozkladných procesů (ale o tom ten trapný pokus o vtip nebyl ...)
u jedne levne benzinky v brne, az jsem po jednom tankovani auto skoro tlacil, toto bylo u Unicornu, který se zlepšil a nyní tuším bere benzín z Kralup. Tyto problémy dělaly zde benzíny ze Slovnaftu
závistivý sockyTohle označování uživatelů MHD sockami jsem nikdy nechápal. Mně přijde 26 Kč za jízdu nebo 6100 ročně docela hodně. Nebo že bych byl z drahého kraje?
Tohle označování uživatelů MHD sockami jsem nikdy nechápal. Mně přijde 26 Kč za jízdu nebo 6100 ročně docela hodně. Nebo že bych byl z drahého kraje?No mě MHD vychází s roční jízdenkou kolem 70hal/km, čemuž se auto ani omylem nepřiblíží. Jak jsem to propočetl, tak za 6100 (počítám, že je v tom jízdné mimo Prahu) bych byl na koruně za kilometr.
čemuž se auto ani omylem nepřiblížíA tvrdil tu snad někdo, že jo? Když to počítáme takhle, tak by mě MHD vyšlo na ~1,2 Kč/km. Můj individuální dopravní prostředek jezdí o trochu levněji*), přímo z A do B (tj. ne půl kilometru na zastávku) a kdy chci, nikoli podle jízdního řádu (který stejně MHD dodržuje s rozptylem tak 10 minut). Navíc, jak se tak koukám, bych do MHD stejně občas nemohl, protože
Cestujícímu není dovoleno brát s sebou do vozidla ani do přepravního prostoru nebezpečné látky a předměty, které mohou způsobit poškození vozidla, úraz, otravu, popálení a onemocnění lidí a zvířata
Cestujícímu při přepravě v zájmu zajištění bezpečnosti jeho i ostatních osob není zejména dovoleno jíst nebo pít ve vozidlech nebo v přepravním prostoruse mi taky zrovna dvakrát nelíbí. *) V mém konkrétním případě de-facto zadarmo, protože bych měl alespoň minimálně sportovat, a kdybych nejezdil na kole, musel bych si najít nějakou jinou aktivitu, což také není zadarmo, navíc kolo je jediným pohybem z průniku
baví mě && můžu to dělat
(mám špatná kolena, nemůžu např. běhat); obecně to ale vyjde lehce pod 1 Kč/km.
A to ještě ty prachy mizí na různý píčoviny ala openkrad a turnikety do metra…Internet v tramvajích…
Už to funguje?Nevím, s DPP už nemám a ani nechci mít nic společného. Ale mohl by to někdo otestovat a hodit report.
Onehdy jsem v jednom nákupním centru použil jejich Free-Net a povolená jen 80-tka a ostatní porty blokované. Nejelo ani https apod.Tak to máme ve škole. Stavím si DNS tunel s výhledem na upgrade na HTTP tunel.
Tak to máme ve škole. Stavím si DNS tunel s výhledem na upgrade na HTTP tunel.Ten HTTP tunel by mě docela zajímal (jak funguje a tak
povolená jen 80-tka a ostatní porty blokované. Nejelo ani https apod.Tak to by mě sralo, hlavně https. Člověk na tom může prohlížet akorát jen blbosti nebo vlaky/počasí/etc., žádný https přihlašování (http přihlášení bych na tom radši ani nezkoušel).
Hlavně chceme levnej benál a kritizujeme imperialisticko-sionistické spiknutí nad nevinou Libyí ...
Otázka je jasná: Protočit západní ekonomiku jednou válčičkou a zachránit jim firmy v Libyi a ve výsledku mít stabilnější a levnější ceny PH nebo si hrát na humanisti a nechat válcovat naše hospodářství odrazy arabských nepokojů. Co berete ? Já možnost první.
Protočit západní ekonomiku jednou válčičkou a zachránit jim firmy v Libyi a ve výsledku mít stabilnější a levnější ceny PHuz to nehul.
víte co mi na cenách benzínu nejvíc vadí? To že většině lidí vlastně nevadí. ... a mediální masáží se manipuluje s cenami paliv.ehm, promiň, ale nějak tento myšlenkový pochod nechápu ... dejme tomu, že přijmeme tvou premisu, že lidé jsou spokojeni s cenou 36 Kč, protože se jim řeklo, že může stát až 39 Kč a teď to otočme, lidem se řeklo, že může stát až 39 Kč, ale přesto z nějakého důvodu nebudou spokojeni s cenou 36 Kč - ale co v tom případě nadělají, jak mohou cenu benzínu ovlivnit? podle mě nijak, vůbec tedy nezáleží na tom, jestli spokojeni jsou nebo nejsou, protože palivo prostě brát musí - nanejvýše z pohraničí začnou jezdit k sousedům, pokud cena přesáhne cenu u nich, ale to s tou spokojeností moc nesouvisí, i když budou s cenou tady spokojeni, tak s cenou vedle budou ještě spokojenější, aneb proč bych kupoval rohlíky u pekaře za 1,50 když na druhém konci města jsou v marketu za 1,40 ... takže nevěřím, že by cenu utvářela mediální masáž - ta může maximálně tak ovlivnit, jestli se v hospodě či po ábíčku na tu cenu bude remcat víc nebo míň, ale pak stejně i ten remcal nasedne a pojede natankovat plnou, ať to stojí 28 nebo 36, protože prostě do práce dojíždět musí a MHD ho neuspokojuje (viz výše) apod. jinak tedy myslím si, že většině lidí ceny paliv vadí celkem dosti
aneb proč bych kupoval rohlíky u pekaře za 1,50 když na druhém konci města jsou v marketu za 1,40 ...To se také nedá ovlivnit, hodně lidí se dívá jen na akce a neuvažují, že když koupí někde na druhém konci Brna levněji tak ve finále bude cena stejná - protože musí k tomu dopočíst i cenu dopravy.
Vlastně co to plácám, tady kdyby politik lidem házel hovna na hlavu tak ho příště nadšeně poběží znova volit a ještě budou nadávat těm co hovna neradi.no tak vo tom mi povídej ...
Takže ta mediální masáž ovlivní to že se voliči neptají proč je na palivu ta šílená daň. Neptají se kam se ty peníze tratí.ale to je jen jedna část ceny
Neptají se proč cena vystartuje jakmile se jen někde zašeptá slovo ropa a neklesá a neklesá ikdyž cena ropy dávno klesla. Ale tím se dostáváme ke vztahu politiků ke svým voličům a to je téma o kterém nediskutuju.ehm, když někdo zašeptá slovo ropa, tak snad nemění daň, ne? - takže vysvětlení "mediální masáží" k té části ceny, kterou můžou ovlivnit obchodníci, jaksi stále nechápu ...
tipuju tak 39 kč a spokojená realita 36dnes ráno na D1 byl Natural jen 36.90, v Brně se pohyboval kolem 35.60. U nás jak jsem jel před chvílí okolo byl 34,40. Jak jsem psal zde rafinérie mají jistě své ceny domluvené předem na kvartál a když koupí levněji tak tu ropu pak mohou klidně prodat jinde. Bohužel
Blbost! Ropa už byla dražší a benzín tolik nestál.
Jenže v té době (léto 2008) byl levnější dolar. Nejsem si 100% jistý, ale nejspíš byla nižší spotřební daň, DPH a také byl nižší podíl biosložky.
Nepřehřívá se to?
Měl jsem pocit, že někde psali, že se to může stát. Coby majitele Škodovky s motorem vzadu mě to dost zajímá
Co ale nezvládne skoro nikdo je odolnost součástek palivové soustavy.nemáš k tomu prosímtě nějaký hodnověrný počteníčko? nějak jsem dostal chuť si zaexperimentovat, auto už dosluhuje, tak bych ho byl ochoten odepsat, ale zase nerad bych ho odepsal předčasně
někdy před pár dny byl o tom příspěvek v motožurnálu na Českém rozhlasu Radiožurnál. http://www.rozhlas.cz/podcast/media/_audio/02296241.mp3. Konkrétně mluvili o součástkách z hliníku které působením biolihu oxidují.přišlo mi to trošku jako reklama na dražší přestavby ... mno, s tou oxidací hliníku je to poněkud blbost, zvlášť když už skoro rok se líh povinně přidává i do naturalu (nebo je to tajný plán vlády jak obnovit vozový park?) - to spíš nějaký jiný aditivum než líh
Když se začínalo před lety s bionaftou tak to taky fungovalo, jen traktory smrděly jako bufet na nádraží. A pak se začaly rozpadat hadice a těsnění.jo, nějakého takového scénáře se bojím ...
Ale jestli se za půl roku nerozpadne něco ve vstřikování, to se tímhle způsobem zjistit nedá.včera jsem to tam nalil, domů jsem úspěšně dojel (nevím, jak se to v nádrži pomixovalo, ale změny v chodu motoru jsem si nevšim), za půl roku se mě zeptej, co se mi rozpadlo (akorát při r.v. 1996 se bude těžko soudit, co je věkem a co kvůli E85 ...)
Mám tam motor z Felicie i s vícebodovým vstřikováním .. který má data jak z lambda sondy, tak z čidla klepání.
A co se týká hliníkových dílů palivové soustavy tak mě teď napadá maximálně palivové čerpadlo ...
Zkouším E85. ... Do staré felicie to leju už dýl a výsledkem je evidentně živější motorzaujalo mě to, tak jsem pogooglil, a jinde si lidi stěžujou, že felicia je s tím mnohem chcíplejší a trochu zabírá až kolem 4000 otáček ...
Tiskni
Sdílej: