abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    14.3. 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    14.3. 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    14.3. 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1088 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Jak jsem porušil zákon...

    11.6.2006 00:46 | Linux | poslední úprava: 11.6.2006 01:00

    Instaloval sem notebook MSI (dost nekvalitní kousky, měly hodně poruch atd..) pro jednu firmu, asi má horší mechaniku nebo co, ale nepřečetl mi ani originální CD Windows XP Home, ani originální CD Office 2003 Basic. Co mi tedy zbývalo? Vypálit obě CD na jiném PC a pak to nainstalovat z vypálených CD.

    Otázka do pléna: Porušil jsem zákon, nebo ne?

    V blogu jsem chtěl hlavně upozornit na naprostou blbost zakázat vytváření záložních kopií pro osobní potřebu.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 11.6.2006 00:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Myslím že ne. Pracovní kopii si můžeš udělat. Tady jde přece o licenci. A tu máš.
    11.6.2006 00:58 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    V tomhle se moc nevyznám, proto jsem chtěl poradit v blogu, ale nebyl nedávno přijat zákon, který zakazuje vytvářet kopie?
    Luk avatar 11.6.2006 01:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Ne. Takovéto kopie lze i nadále vytvářet - viz § 38a a specificky také § 66.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2006 02:31 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Myslím, že zákon pouze umožňuje výrobcům zakázat vytváření pracovní kopie.
    11.6.2006 05:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Hmm, jakým způsobem přesně? Paragraf 66 odstavec a) AZ praví:
    "Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, jestliže rozmnožuje, překládá, zpracovává, upravuje či jinak mění počítačový program, je-li to nezbytné k využití oprávněně nabyté rozmnoženiny počítačového programu, činí-li tak při zavedení a provozu počítačového programu nebo opravuje-li chyby počítačového programu."
    Odstavec c) praví:
    "Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, jestliže zhotoví si záložní rozmnoženinu počítačového programu, je-li nezbytná pro jeho užívání."
    To jsou hned dvě pasáže, které by ho k tomu měly opravňovat. Je-li originální médium z nějakého důvodu nečitelné ve stroji, do kterého má být nainstalováno, asi si tu čitelnou kopii udělat musí, aby ho mohl vůbec používat, ne?
    11.6.2006 10:45 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Díky, moc jsi mě uklidnil :)
    11.6.2006 10:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    No počkej, to ještě neznamená, že Tě za to nezavřou... :-D
    11.6.2006 00:55 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Sbal si pyžamo a kartáček na zuby a hlaš se v nejbližší kanceláři BSA. Vidím to tak na dva roky až pět let (pokud se podaří prokázat ti úmysl škodit) :P
    11.6.2006 01:08 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Trest bude pri horni hranici, protoze se k nemu jeste drze priznava.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    11.6.2006 03:46 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Nemluvě o tom, že při rozsudku hrají jistou úlohu i věci jako lítost, možnost nápravy a ochota nepřestupovat zákon v budoucnu. Tady naopak pachatel zjevně zpochybňuje smysluplnost našeho lidově demokratického zákonodárství a k nápravě se očividně nechystá. Takže mu ještě něco přiklepnou. Leda by se dobrovolně upsal na deset let do dolů...
    11.6.2006 09:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Leda by se dobrovolně upsal na deset let do dolů...
    nebo k testování Visty :P
    11.6.2006 23:23 Al Koholik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    taktez na deset let :-D
    11.6.2006 23:28 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Jo, to už by se pak mohl dočkat slušnýho compu, na kterým by to mohlo jakž takž jet :o) Akorát že to už by měl na konci trestu, tak by mu to bylo asi jedno :o)
    11.6.2006 09:41 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Myslím, že pokud jsi je vypálil tak se nic neděje. Ale v momentu kdy by si je někomu předal, tak už by to asi bylo proti zákonům.
    11.6.2006 10:32 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Někdy je potřeba vědět, nejenom myslet!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.6.2006 13:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Byl jsi tady od začátku Ignor nebo Igor? Fakt si nemůžu vzpomenout...
    11.6.2006 16:11 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Odjakživa Ignor, pane Petr.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.6.2006 16:12 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Díky. Fakt jsem si toho na začátku nevšimnul, promiň.
    11.6.2006 16:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Jo a doufám že jsi to nebral jako provokaci nedejbože narážku na to, co jsi čtyři řádky výše řekl. Fakt mi to jenom nešlo do hlavy a tak jsem se při první příležitosti zeptal.
    11.6.2006 16:24 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Nebral :-) Krom toho matfyzákovi (ikdyž jde o informatika :-)) bych to i odpustil :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.6.2006 17:14 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Hehe, díky :o)
    27.6.2009 17:45 frape
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...

    tak řekneš že ti ho ukrad:D

     

    11.6.2006 11:22 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Neporusil. Vypalenych windows xp muze mit clovek kolik chce. Dulezite je, aby mel nainstalovany a aktivovany jen takovy pocet, ke kteremu ma licenci (takovy ten stitek s cislem).

    Jednou mi to tvdili v alzasoftu a dokonce nabizeli vypaleni windows. Koupil jsem anglickou verzi, chtel jsem to pak vymenit za ceskou a oni na to, ze mi tu ceskou vypali, ze se nic nedeje.
    11.6.2006 22:16 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Co jsem slyšel, tak důležité je, aby seděl počet koupených licencí a počet instalací. Zbytek je nepodstatný. Ve firmách se to často dělá tak, že se vytvoří jedna image s instalací Windows (a tedy jedním sériovým číslem) a tak se pak nakopíruje třeba na dvacet počítačů. Pokud máš v šuplíku také dvacet licencí, tak je vše v pořádku.
    3.11.2006 19:06 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem porušil zákon...
    Toto je IMHO nezkony pokud se takto mnozi OEM verze. Takhle instalovat se dal jen VOL ( Volume Licence - mas 50 koupenych licenci - jedno cislo - a instalujes VOL verzi Win. ) OEM verzi instalujes prave na 1 pocitac, mas mit nalepenou samolepku na bedne a cislo musi souhlasit s cislem instalovanym. Takto nam to vysvetloval dodavatel.
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.