abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (24%)
     (10%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (7%)
    Celkem 41 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 22:41
    Rozcestník

    Ako som meral spotrebu RPi

    8.10.2013 10:14 | Přečteno: 1609×

    Uz dlhsiu dobu sa snazim z mojho RPi urobit dvb-t recorder (a nahradit nim obstarozny Topfield ). A tak ma napadlo spocitat si, o kolko $ viac ma bude stat prevadzka RPi 24/7 oproti Topfield-u v stand-by ( a wake-up len pri nahravani ).

    Pozical som si v praci od kolegu zasuvkovy wattmeter, zobral tuzku, papier a zacal merat. Popri tom som obehal s merakom zvysok bytu a vysledky su vcelku zaujimave. A kedze sa mozu niekomu aspon orientacne hodit, ublognem ich sem.

    RPi ( v zostave s napajanym USB HUB-om, 2.5" diskom, wifi a dvb-t donglom ) si bere v zatazi 7-8W. Samotne RPi + HUB cca 2-3W.

    Co bolo pre mna prekvapenim, bol Topfield, ktory to, co bere komplet zostava RPi v zatazi (7W), zere on v stand-by (!). Zapnuty bere 24W.

    Dalej som zmeral wifi router tp-link 1043nd (4W), radiobudik (2W), 24" TFT Benq (0/40W), D-Link NAS s 2x wd green (0/9W).

    15" "prehravac obrazkov" (picture frame) bere 14W, co je menej, ako som povodne cakal. Co ma ale prekvapilo je plazma, ktora v stand-by bere 3W (na to, ze nema ziadne usb na recording a napaja len prijimac dialkoveho, ktorym ju zapnem, je to dost vela), ale pri bledej scene vyleti k 250W (priemerne bere tych 200W).

    Dalsim prekvapenim boli "studiove monitory" Alesis M1 Active, ktore vo VYPNUTOM stave beru 7W (maju tlacitkovy, elektronicky vypinac). V zapnutom podla hluku, od 7 do 14W. Ich cas je uz ale spocitany a do Vianoc pojdu z domu (a nahradia ich nove 8" monitory s nasobne vacsou spotrebou :-) )

    Nakoniec nasledoval komp (Phenom 2 X6, 2x HDD, GTX250) so spotrebami 4,150,230 a 300W (off,idle,cpu full,gpu full) a 24" LCD (0/40W).

    Suma-sumarum, prevadzka RPi 24/7 v kombinacii s routerom (10W) vyjde mesacne na +-40 Kc.

    Je to malo, vela? Netusim. Kazdopadne ten isty prikon by som mal na roznych stand-by rezimoch vsetkeho mozneho, co mam v byte, pokial by som to nevypinal na predlzke ( 7+7+3+? ).        

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.10.2013 10:39 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    ja rikam nemerit :) dostal jsem jem pekny merici modul a prolezl s nim byt a zacal pocitat, pak jsem jak blbec vypinal spotrebice a zacal resit spotrebu kvuli par korunam rocne, nastesti me to nejak preslo ale bylo to hrozne obdobi :)

    bacha na ty levnejsi meraky ty maji tridu presnosti 3
    msk avatar 8.10.2013 11:44 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Tak ja som kvoli tomu nerobil ziadne "upravy", pc a vsetko okolo som vypinal uz aj pred tym (po zlej skusenosti nenechavam v byte ziaden atx zdroj pod napatim bez dohladu). Primarne mi slo o to zmerat to RPi v rezime 24/7, ale ked som mal uz merak v ruke, obehal som si to cele.
    8.10.2013 12:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Presne tak, nema to zmysel kvoli par desiatkam EUR rocne. Ked sa clovek pozrie na ceny benzinu alebo za kurenie ci teplu vodu...
    8.10.2013 12:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Inak zariadenia, co maju skutocny vypinac, vypinam. Hlavne ale kvoli bezpecnosti a zivotnosti.
    Jendа avatar 8.10.2013 21:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    a zivotnosti
    Teď ještě jestli jim teplotní šoky nebudou dělat hůř, než kdyby to bylo furt zapnuté. Elektrolytům se vypínání bude nejspíš líbit, ale desce a spojům ne. A elektrolyty jdou snadno vyměnit, reflow se doma dělá blbě a přerušená zapuštěná via mezi vrstvami 5 a 9 16vrstvého PCB je neopravitelná.
    8.10.2013 22:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Pravda, pravda.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Bedňa avatar 8.10.2013 22:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Všetko je to o návrhu schémy. Ja som roky strávil s pájkovačkou v ruke, môžem povedať, že staré československé a ruské súčiastky vydržali bez problémov trojnásobné papierové zaťaženie. Keď som chodil do školy tak nespoľahlivosť dosiek sa pričítala slabej integrácií a zlému návrhu tej doby. Samozrejme keď zabudneme na teplo čo na elektroniku pôsobí ako zrýchlené stárnutie, tak chybou sa často stáva práve nezohľadnenie špičiek pri indukčných a kapacitných záťažiach.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 8.10.2013 22:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Ne, myslel jsem samotnou teplotní roztažnost.

    Je pravda, že třeba zdroj může taky shořet, když se po zapojení nabíjí kondenzátory…

    Jinak ty součástky vydržely, ale právě - jakou měli integraci? Kolik desek by zabral, řekněme, moderní počítač třídy PENTIUM?
    9.10.2013 09:21 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Lepsie je, ked ti zhori zdroj pri zapnuti ako ked zacne horiet a nikto nie je doma.

    Niektore suciastky vydrzali, niektore nie. Integrovane obvody TESLA boli vacsinou pajcy zahranicnych suciastok a nie vzdy sa to uplne podarilo... Nehovoriac o "kvalite" samotnych plosakov, na ktore sa stacilo pozriet a uz sa spoje odlepovali. A kvalitna praca, ked pri spajkovani vo vyrobe pouzili nejake agresivne tavidlo a potom vsetkym tranzistorom uhnili nohy :D
    Jendа avatar 9.10.2013 10:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    (o Tesle jsme měli přednášku)

    Hmm, uhnití nohou jsem neviděl. Naopak mi ty spoje přijdou lepší (no minimálně se to dá opravovat), protože se nepoužívala ROHS sračka.
    vlastikroot avatar 9.10.2013 17:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Uhniva to, dokoce jsem videl tavidlem narusene civky v meracich TESLA, kde problem nebyl ani videt okem. Tranzistory se obcas davali do patic, pak to slo, ale primo pajene hnily. Casto byly dokonce zoxidovane uz primo pri vyrobe a byly jen tak prilepene cinem. Plosnak je neopravitelny, pri prvni oprave prestane fungovat spojeni medi s zakladem a cely spoj se odlepi (to je obecne problem jednostranych desek).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    9.10.2013 19:38 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Nejhorší jsou ty tranzistory se železnými nohami, které se pozlatily. Minimálně se tak dělaly germánia. U patice se vždycky ulomily. Pěkně nahovno ;-)
    Baník pyčo!
    gtz avatar 9.10.2013 13:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    No nevím, prošlo mi rukama hodně našich televizí i ostatních věcí z elektroniky a nebyl případ kdy by odešel zdroj. A spoje byly provedené celkem kvalitně bez odlepování. A skoro vždy jsem se setkal s tím, že práce byla provedená solidně a o uhnitých nohách se nedá ani mluvit.

    Měl jsem v ruce i nějakou věž NEC, které odešel zdroj, přepětí v síti odprásklo zdroj i konec a hodně složitě se to pak řešilo.

    Ano naše obvody byly možná kopie, ale jejich provozní parametry byly hodně slušné, tehdy co vím tak snad jen první MHB-4001/4011 měly problémy s napájením.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2013 08:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Napriklad zdroj v TV Oravan je chutovka...to ked sa vyserie, tak to vie malokto dat dokopy. Nohy uhnivali tusim v meracich pristrojoch (osciloskopy a pod.). Na "kvalitu" prace boli experti v Tesle Bratislava, kde sa vyrabali radia.

    Zosilnovace MDA2010 a MDA2020 boli slusne smejdy.
    gtz avatar 10.10.2013 13:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    No já mám doma BM556A a vypadá celkem v pohodě, Metra Blansko na měřáky byla celkem slušná.

    No měl jsem v ruce nějaký HIFI-přenosný mgf už si nepamatuji přesně typ a když jsem viděl vnitřek tak jsem se zhrozil.

    No stále doma někde mám ve skříni gramo/zes. NZC420 a není to zase tak špatné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 8.10.2013 22:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Ktoré nastávajú pri vypnutí, som zabudol dopísať kua :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.10.2013 09:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Zmena teploty v rozsahu od 20 (vypnuty stav) do 40 (zapnuty stav) stupnov nie je ziadny "tepelny sok". Navyse teplota vo vypnutom stave a v standby je takmer rovnaka...

    Problemy su len pri extremoch typu graficka karta v notebooku so slabym chladenim, ktora ma bez zataze 35 stupnov, v zatazi 120 a je to BGA na 6-vrstvovom plosaku.

    Bezny zdroj ma jednostranny plosak a vyvodove suciastky, maximalne obojstranny s malymi SMD suciastkami.
    8.10.2013 13:19 nepravy loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    7W v plnej zatazi s 2.5 diskom je vcelku realna hodnota. Ja mam alix, ktory som meral a mal 3-4W bez zataze, 4-6W v zatazi, bez diskov (iba cflash karta). Som pocital ze by ma vysiel trvale zapnuty na ~8 EUR rocne, takze to fakt neriesit. Vtipne bolo ze modem UPC mal okolo 11W :) A co ma teraz nedavno dorazilo ze UPSka naprazdno ma 18W !!

    Akurat to PC v idle (150W) sa mi zda dost vela, ak je to bez monitora. Pre porovnanie, moj AMD FX-8350 + R7950 + 1disk ma okolo 85-90W v idle (iba bedna), ~200W CPU full, ~320W CPU+GPU full.

    8.10.2013 15:15 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    To teda jo, ta idlovka je hrozná. To je jenom tou grafikou, nebo nemáte zapnuté Cool&Quiet, či které všechny úsporné záležitosti to má? /A tak mě napadá, že to asi bude přetaktované CPU.../
    msk avatar 8.10.2013 15:33 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    C&Q mam 100% vypnute, robilo to bordel v Reaper-ovi, v jenom kuse to podtaktovavalo jadra a odozva bola katastrofalna. Pretaktovane to (uz) nemam.
    8.10.2013 16:42 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Ta to by mohlo pomoci použít jiný governor, defaulně je aktivní ondemand (který defaultně podtakovovává, pokud není CPU zatížený), ale například conservative jde nastavit tak, aby nepřepínal frekvence tak často. Případně se může použít governor userspace a nastavovat frekvenci démonem běžícím v uživatelském prostoru a pokud si pamatuju, existují i takoví, co se chovají podle toho, jaké procesy vidí běžet.
    msk avatar 8.10.2013 16:44 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Njn, co by som dal za to si na Windows 7 nastavit governor :-)
    gtz avatar 8.10.2013 17:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Zkoušel jsem nahrávat přes RTL2832 někam na USB disk? Zvládne RPi datový tok na úrovni DVB? Bude pak záznam koukatelný a nekostičkovaný?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    msk avatar 9.10.2013 09:05 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Disk to stiha, nahraval som paralelne 4 mpeg2 streamy. Bol to ale len pokus, pretoze tv headend v xbian-e je jedna neskutocne nestabilna sracka. VDR bolo stabilne, ale narazal som na zatial nepreskumane problemy s nahodnym "odpojenim" dvb-t donglu z usb subsystemu (a naslednym padom vdr).

    Takze na nahravanie sere pes a prevadzkujem ako RPi, tak Topfield.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.10.2013 19:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    První krok k použitelnosti RPi je napájení přes GPIO nebo přemostění pojistky na vstupu přes USB. RPi totiž např. při současném HW dekódování H264, zátěži CPU a provozu HDMI tahleta pojistka odstřelí. Co teprve, když je tam zátěž na USB.
    gtz avatar 10.10.2013 19:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Já jsem to napájel přes GPIO a když jsem zkoušel zátěž na USB - tedy RTL2832 + USB Disk tak to jelo jako kdyby se to melo kazdou chvili posrat. No a netusim zda by vubec RPi rozdejchalo streamovat na ten disk.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    msk avatar 10.10.2013 20:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    A neodstreloval to ten disk? Nedokazem si predstavit cloveka, co tam naprojektuje poistku, co nevydrzi 1W. Ja disk napajam zdvojenym kablom, napajaciu cast mam strcenu v usb hub-e, takze by to nemalo tahat moc stavy z rpi. Uvidime casom ...
    AraxoN avatar 8.10.2013 19:16 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    U reprákov je to bežné - u väčšiny z nich je vypínač len ekvivalentom pre "mute". Niektoré majú vzadu druhý vypínač, ktorým sa naozaj odpojí napájanie a až potom spotreba klesne na nula watt.
    9.10.2013 08:35 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Netýka sa reprákov ktoré majú vzadu vypínač na sekundáre trafa :(
    Čo Rys, to vrah!
    9.10.2013 09:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Staci pripojit na spolocnu predlzovacku s vypinacom spolu s monitorom, PC, skenerom (a pod.) a po vypnuti PC to cele vypnut uplne. Nic nebude hucat (trafo), svietit (mys) ani horiet (zdroje) :D
    xkucf03 avatar 9.10.2013 09:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi

    Kdysi měly počítače kolébkový vypínač normálně vepředu na bedně a po vypnutí počítače se vypnul i monitor, protože byl zapojený přes zdroj v PC, ne rovnou do zásuvky ve zdi…

    Dneska se dají pořídit aspoň UPSky, které po vypnutí jednoho spotřebiče (typicky počítače) odpojí i ty ostatní (monitor, skener, repráky).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.10.2013 10:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Mam jeden ATX zdroj Fortron (kupovany pred par rokmi - ale s 8cm ventilatorom a nebol uplne najlacnejsi), ktory ma vystup na napajanie monitora - a tento vystup sa pri vypnuti PC tiez vypina.

    Neviem, ci je tam rele - zatial som ho nemusel rozoberat a nikdy som to v ziadnom inom zdroji nevidel.
    xkucf03 avatar 9.10.2013 10:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi

    Těch ATX zdrojů s „výstupní zásuvkou“ jsem taky pár zažil, ale ty moje pouštěly ven proud pořád – i při vypnutém počítači.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.10.2013 12:49 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Hmm, já s tím asi ATX ještě neviděl - vždycky na AT. Počítače s AT zdrojem taky měly normální tvrdej vypínač. Taky se neuměly softwarově vypnout a tak.
    9.10.2013 20:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    První generace ("před-P4") ATX zdrojů opravdu často měli výstupní zásuvku, ale nesetkal jsem se s žádným, který by jí neměl natvrdo spojenou s tou vstupní. Nicméně zas takový problém by to nebyl, stačilo by přidat relé (nejlépe SSR se spínáním v nule), napájené z vnitřku zdroje.
    gtz avatar 9.10.2013 20:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Fortrony měly tu druhou zásuvku pro monitor celkem natvrdo (Byla tam jen klema z napájecího konektoru + nějaký odrušovací člen).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2013 08:54 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Ano, vacsinou to je tak. Pokym sa mi tento zdroj nedostal do ruk, tiez som si myslel, ze neexistuje ATX zdroj, co by vystupnu zasuvku vypinal. Nechce sa mi kvoli zistovaniu typu rozoberat PC.
    gtz avatar 10.10.2013 13:23 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som meral spotrebu RPi
    Fortronů mi prošla rukama celkem hezká řádka, jak těch menších tak i těch větších 560/650 a nakonec jsem kvůli kvalitě přešel na Enermax.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.