Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Protože ne všichni sledují novinky okolo blenderu, dovolil bych si upozornit na zajímavý krátký (11 minut) filmeček Reversion, kompletně vytvořený v Blenderu. Troufám si říci, že je na srovnatelné úrovni (ne-li lepší – pár věcí mi ale hodně vadilo, viz dále) než existující filmy sponzorované Blender Foundation.
Příběh je jako vystřižený z nějaké hry – děj se odehrává kdesi v Kongu ve výzkumném středisku Ethercorp. Během jednoho z pokusů se zde podařilo vytvořit (ne)pěknou potvůrku. Po zuby ozbrojená hlavní postava se do střediska dostává ve chvíli, kdy v něm kromě ní je zřejmě jen už tato potvůrka. Se tou se během pár okamžiků také setká…
Technické zpracování filmu je, zejména s přihlédnutím na to, že jde o amatérský projekt, výborné. Přesto pár výtek by se našlo. V některých okamžicích je okolí až příliš čisté a hranaté (základní poučka grafiky – špinit, špinit, špinit). Když si hlavní postava sundá helmu, zejména materiál kůže není zrovna skvělý – textury mají strašně nízké rozlišení a nejspíš schází i SSS. Věci jako Hi-Tech obleček se škrábanci či 3D projekce jsou ale super.
Moje hlavní výtka putuje k nelogičnosti chování hlavní postavy. Chvíli poté, co se potká s onou zmutovanou potvorou, zahodí pušku (či co to je). Chvíli nato zahodí i samopal, aby po zbytek filmu běhala s pistolí v ruce. A aby to nebylo vše, zbaví se i Hi-Tech helmy, která má evidentně spoustu užitečných vychytávek.
Tiskni
Sdílej:
Kdybych tam byl já tak po vystřílení zásobníku v utočné pušky bych vzal nohy na ramena a zdrhal co to jde.ja by som vybral Rambo noz a zblizka by som ho dorazil
Pušku(ostřelovačka) zahodil protože mu nehodila ke stylu boje. Zabíjet rychlou potvoru ostřelovačkou je nesmysl.No, když nad tím přemýšlím, tak je nesmysl si do interiéru brát ostřelovačku. Ale pořád lepší než nůž.
Útočnou pušku izraelské produkce Tavor21 zahodil proto že mu došli náboje. A proto šel dál s pistolí a navíc šel kanálama a to se ti utočná puška taky moc nehodí...V tom případě se naskýtá otázka, proč neměla sebou nějaký náhradní zásobník. Krom toho kanálama lezla jen chvíli.
Kdybych tam byl já tak po vystřílení zásobníku v utočné pušky bych vzal nohy na ramena a zdrhal co to jde.Já bych tam radši nelez vůbec…))
- ze pohyb hrdinky sekany - pri postavach nemam pocit ze kraca po podlahe par kilogramov ale par gramov - animacia pohybu je hrozna /ako animacia robokurata v Robocopovi/ - hrozne vlasy (tvar tiez no) - nejake dalsie skor scenarove vyhrady
Už by to konečně po tolika letech mohlo bejt hotový...