abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    22.4. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1399 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 7.11.2005 22:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Opravdu problém si vim nainstalovat. Zezačátku jsem byl za nano moc rád. Neměl jsem čas na vim. Teď už mám. :)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.11.2005 22:23 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Jasně, to bylo téměř první co jsem přidal ;-)
    Nejsemtu avatar 7.11.2005 22:24 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Jasně, že to není problém. Ale co by přišlo dalšího? Kolik ještě takových "není problém doinstalovat" bude? Vždyť "vi" jsem vždy našel na každém unixu, když jsem k němu přišel. Všechny distra jsou GNU/Linux. Rozhodují detaily. Tenhle detail mi naznačil, že lidé kolem asi myslí jinak a že bych měl hledat ještě malinko jinde... ;).
    7.11.2005 22:33 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Ach jo... Uz se to tady resilo; emerge vim, fakt hrozna prace...
    7.11.2005 22:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Nic ve zlém, ale tohle je nepochopení Gentoo! Těch není problém doinstalovat je plné Portage :-). To, co je součástí stage je povinné, zbytek balíčků (včetně takového cronu a loggeru) už není a skutečně záleží na tobě, co si nainstaluješ. Představ si, že existují lidé, kteří vim nechtějí a raději si emergnou emacs, nebo joe, nebo jiný editor, který jim vyhovuje.

    BTW: ale jinak máš pravdu, místo nano bych byl vděčný i za elvise. Na druhou stranu, kolikrát Gentoo instaluješ, aby ti vadila nepřítomnost oblíbeného editoru při kompilaci stage? A já stejně instaloval z chrootu, takže jsem používal vim ze své tehdejší hlavní distribuce - Slackware ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.11.2005 23:08 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Představ si, že existují lidé, kteří vim nechtějí a raději si emergnou emacs, nebo joe, nebo jiný editor, který jim vyhovuje.

    A teď tu o Červené karkulce, prosím, prosím... :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    7.11.2005 23:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    To se ptáš špatného člověka, já si to neumím dost dobře představit, nicméně jsem schopný věřit tomu, že takoví lidé skutečně existují :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.11.2005 01:06 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Třeba já :)
    8.11.2005 14:27 cubic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    no pozor, me treba na prepis tech par konfiguraku v gentoo staci nano nebo editor v mc, vim jsem si doinstaloval jen ze bych ho chtel prozkoumat jinej duvod nebyl takze me by rozhodne nechybel
    David Watzke avatar 8.11.2005 14:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Tak, ani jsem nevěděl, že vim existuje. Pak jsem zaslechl, že ho tu používá kde kdo a každý ho vychvaluje. Pak už je to jasný. (Pekařina pro mě byla jasná volba.)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.11.2005 15:47 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Na co nano nebo mcedit? To ti nestačí cat > sobour?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Nejsemtu avatar 8.11.2005 16:59 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Hoši, přece netvrdím, že to nejde nebo že je to složité. Jde o tu filozofii. Co budu dostahovávat dál? Grep? :-D.
    8.11.2005 15:06 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Tak to jsme installili naprosto stejně :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.11.2005 22:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    ja jsem zklamani ze Slackware a zjisteni, ze potrebuju pracovat, ne se hrabat v systemu, resil prechodem k FC4 a jsem celkem spokojen. V konfiguracich je ve Fedore poradek. Opravdu silnym argumentem byla pro me existence osvedceneho balickovaciho systemu - staci si davat bacha, ktere repos si poustite do reviru :-) Slackware dependency hell never more!

    Ale jsem za Slack rad, dost me naucil.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    8.11.2005 18:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Na Slackovi pracuju celkem dlouho a jeste jsem si nevsimnul, ze by me neco zdrzovalo:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    7.11.2005 22:21 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Jako náhrada Slacku by mohl posloužit Linux From Scratch. Jsou tu ovšem jisté rozdíly - zatímco Slackware nabízí určité balíčkovací nástroje, LFS nenabízí přímo nic, což je výhoda i nevýhoda. Jak bude systém vypadat, to záleží jen na uživateli, návod slouží jen jako inspirace.
    7.11.2005 22:38 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Má to festovní balíčkovací systém, je to pro 686, dostatečně aktuální, konfigurovatelné stejně jako Slack, není to one-man-show

    Že by to byl Arch? :-)
    7.11.2005 23:34 petryk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    asi ano , neviem .. ale .. podla opisu to bude najskorej arch .. ja ho pouzivam , a som s nim spokojny nadmieru ... inak . teraz vysiel novy relase 0.7.1 (Noodle)
    8.11.2005 06:48 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Ale Noodle ještě není venku jako ISO image ke stažení, ne? Akorát se změnilo pár jmen a čísel v initscriptech. Což je bohužel škoda. Já osobně bych se do instalace Archu nepouštěl do doby, než půjde stáhnout nová verze. Wombat je přeci jen už 3/4 roku starý a to je u rychle se vyvíjejicí distribuce, jakou Arch je, trochu moc. Těch změn tam od té doby proběhlo hodně.
    Nejsemtu avatar 8.11.2005 08:37 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Jj, přesně tak, je to Arch :-). Ale chybí mi aktuální iso :-/. Přecejen jsem závislý na GPRS. Stahovat větší věci mohu jinde a donést domů není problém, bohužel on-line instalaci si s tímto připojením netroufnu.
    8.11.2005 12:39 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    tak si tie aktuálne balíčky nasťahuj z ftp, daj na cd a doma si offline updatuj systém, to je nejaký problém ?
    8.11.2005 13:02 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    aha ty to nemáš ešte nainštalované, ale to nič na veci nemení

    jednoducho si stiahni base iso, nainštaluj len základný systém, sprav synchronizáciu balíčkovej db z netu (pacman -Sy) a potom offline nainštaluj/updatuj aktuálne balíky, ktoré si stiahol z ftp (napr. z ftp://ftp.archlinux.org/current/os/i686), stačí keď ich skopíruješ do /var/cache/pacman/pkg

    prípadne si môžeš nakonfigurovať nejaké lokálne repository v /etc/pacman.conf, to je trochu zložitejšie, ale zase si môžeš spraviť offline všetko vrátane synchronizácie db (musíš stiahnuť z ftp aj db - je to napr. current.db.tar.gz pre repozitár current)

    nezabudni, že repozitár current obsahuje iba tie základnejšie balíky, tak sa pozri a posťahuj aj z extra, prípadne z ďalších (unstable, testing, community)

    nie je to nič zložité, ja sám som takto inštaloval jeden počítač, veď pokiaľ viem, tak inštalačné iso nie je vlastne nič iné ako celý current repozitár + inštalátor
    9.11.2005 06:59 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Tak už vyšlo 0.7.1-pre1 ISO. Vypadá to, že stabilní release na sebe nenechá dlouho čekat.
    Nejsemtu avatar 9.11.2005 09:24 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Hezké. Ale včera jsem nainstalil base 0.7 (dokonce se vešlo na to malé, roztomilé cd :-)). Postupně sosám z ftp balíčky k currentu :). Ale bylo tam pár problémů a ještě mě čeká velký kus konfigurace...
    8.11.2005 00:13 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Já na Archu pracuji už asi měsíc a jsem s ním více než spokojený.

    Zatím ještě stále se slackem pracuji a nedám na něj dopustit, ale Arch mě začíná čím dál více přitahovat. Mohu jen doporučit.
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    7.11.2005 22:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Tohle jsem našel v poznámkách k vydání Sarge, pochopil jsem z toho, že Debian je "šitý" pro 486:

    Opravdové procesory ,,80386'' již nejsou v sargi podporovány. To samozřejmě nemá vliv na podporu procesorů kompatibilních s ,,80486'' a vyššími.
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2005 22:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Jen pár poznámek. Slackware balíčky jsou pro 486, přesněji CFLAGS="-O2 -march=i486 -mcpu=i686".

    Na hledání závislostí jsem používal ldd.

    Checkinstal jsem moc nepoužíval, většina rozumných programů šla nainstalovat s make DESTDIR="foo" install a balíček jsem z toho udělal klasickým makepkg.

    Připomíná mi to nedávný flame pod zprávičkou má ještě Slackware smysl - odpověď je jednoduchá. Má, pokud bude mít uživatele a pokud to Patrik bude dělat (což imho jedna z největších slabin Slacka, že k tomu Patrik nikoho nepustí).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.11.2005 06:07 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Slackware balíčky jsou pro 486, přesněji CFLAGS="-O2 -march=i486 -mcpu=i686".
    coz je u vetsiny disribuci (napr fedora) a rozdil ve vykonu je minimalni - ty instrukce proste sou serazeny dobre
    never use rm after eight
    alblaho avatar 8.11.2005 11:43 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Nic proti, ale po čisté instalaci Debianu tam vim asi taky není (stejně jako MC a less). Řeší se to normálně. apt-get install vim mc less. Tohle prostě není argument.
    Nejsemtu avatar 8.11.2005 17:00 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    Není to argument. Je to chyba v matrixu ;-).
    8.11.2005 12:21 Hor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...
    1. Slackware je od verze 9.1 (> 2 roky) sestavován pro architekturu i486 a optimalizován pro i686. Nejsem expert na instrukční sady jednotlivých procesorů, ale rozdíl v rychlosti oproti distrům stavěným na i686/i686 je až na extrémní výjimky nerozeznatelný. Alespoň jsem mohl porovnat s Archem a Yoperem.
    2. Zveličování problémů s neautomatickým řešením závislostí je donekonečna omílané mystérium. Z vlastní zkušenosti a z diskuzních fór o Slackware tato vlastnost většinu uživatelů netrápí. Doinstalovat chybějící balíček je pro trochu zkušeného hračka. A jak už je jednou nainstalováno, tak aktualizace už bývá o ničem.
    3. Malá množina balíčků je naopak docela pruda a asi největší handicap. Lze řešit kompilací ze zdrojů nebo instalací z neoficiálních repozitářů. První je o přidělání si práce starostí s hlídáním aktualizací, druhé o přijetí důvěřy k mnohdy nekvalitnímu produktu pochybného původu.

    Já u Slacku, přes několik pokusů zkusit něco jiného (Debian, SUSE,CentOS), zůstávám, protože v žádném jiném případě mi systém tak spolehlivě neběžel a jeho konfigurace byla zbytečně komplikovaná.

    Nejsemtu avatar 8.11.2005 17:12 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...

    Problém 686 je subjektivního rázu, to nepopírám.

    Doinstalovat chybějící balíček není problém. Patálie začnou při odinstalovávání balíčku přebývajícího.

    Je možné, že se vrátím, ale v současnosti se mi Arch jeví jako lepší volba.

    8.11.2005 15:56 pholie | skóre: 4 | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Má ještě Slackware ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.