Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Mozilla oficiálně ukončila svůj již několik let mrtvý projekt DeepSpeech pro převod řeči na text.
Krátce po oficiálním oznámení forku X.Org Xserveru s názvem XLibre Xserver byl ve Fedoře předložen návrh, aby byl X.Org Xserver nahrazen tímto XLibre Xserverem. Po krátké ale intenzivní diskusi byl návrh stažen.
rozrokuZajímavý překlep, v první chvíli jsem si říkal, že tam mělo být
rozkroku
x
způsobí, že děti generace Gx
nebudou umět n
. Bylo to tu u předchozí generace s televizí, u naší s osobním počítačem a teď se bojíš ty o generaci smartphonů a tabletů.
Strach je to imho nezpodstatnělý, jelikož:
Bohuzel te zklamu, todle neni zadne sci-fi ktere pride = to je realita z mou 5.5 letou dcerou, plus aktualni zkusenosti nas par dalsich otcu predskolaka vcetne mezinarodnich.
Ano, se zavadenim televize se zacalo mluvit o syndromu televiznich deti, doporuceni je nechat koukat predskolni dite koukat jen 1 hodinu denne. Todle doporuceni porad dostanech v predskolni poradne, manzelka ho prinesla zrovna minuly tyden
Z tablety to neni tak jednoduche, nejsou pasivni a predskolni dite nauci mnhome vic - jen porad nejsou realita a navic predskolaky az nezdrave vabi stejne jako televize - navic soucasne snadne ovladani nema pro predskolaka zadnou vetsi barieru jako byla driv třeba pocitacova mys.
Kdyz ma 5.5 leta dcera zahraje na tabletu ve virtualnim svete "potrefene ptaky nebo jinou trefovaci hru", sestavim ji potom v chodbe cil z brabic a plastovejch lahvi = trefuje se do nich s maldsim brachou (3.5 let) barevnejma mickama na florbal.
PS: Jedina podminka ze musi oba stridat ruce, dcera je totiz levak a kluk pravak a tak podporujeme sikovnost obour rukou.
A to tom to je = proste hledani budouci synergie = nic vic, ale i nic min.Bohuzel te zklamu, todle neni zadne sci-fi ktere prideNic takového jsem doufám nenaznačoval.
Kdyz ma 5.5 leta dcera zahraje na tabletu ve virtualnim svete "potrefene ptaky nebo jinou trefovaci hru", sestavim ji potom v chodbe cil z brabic a plastovejch lahvi = trefuje se do nich s maldsim brachou (3.5 let) barevnejma mickama na florbal.Interesantní, ale moc nechápu, co tím chceš říct (což platí i o zbytku textu).
realita z mou 5.5 letou dcerou
Vidím, že tebe škola taky moc nepoznamenala :)
Potrebujes ale ziskat zakladni dovednost uz v predskolnim veku:
Treba moje ve 4 letech objevila ty velke barevne burizony co se rezou plastovym nozem a pak sestavuji to tvaru, v 5.5 letech uz nakraji ostrym brambory pro nas 4 na cely obed
Kdyz pozdeji najde na youtube inspiraci muze delat treba "linorit"
Tata co ji pri krajeni brambor hlida!
One se totiz sama sikulka do jejich malejch prsticku nefikne, ale tatovu jsou velke
“Děti opičátka jsou.” Jan Amos KomenskýPokud děti uvidí u svých rodičů nějakou aktivitu, budou se je pokoušet napodobit. Pokud ne, nebudou mít co napodobovat.
Aho, presne, ja jsem rodic AJTAK (jako vetsina z nas zde). Mam doma 4 pocitace, 2 tablet a 2 chytre telefony a porad s nima doma "neco delam".
Takze u nas to neni o tom zda dite bude nebo nebude mit pristup k tabletu, coz strasne moc rodicu v predskolnim veku resi, ale o tom jak jej co nejsmysluplneji vyuzit.
Neni to jen o nahrani tech spravnech aplikaci, je to zacleneni tabletu do konceptu hry (PLAY), hry (GAMES) na tabletu maji GAME mechanics coz neni to same jako volna hra (FREE PLAY) ve realnem svete.
Ne nedarmo napsal Resnik "Vse co jsem skutecne potreboval vedet (o kretivinim mysleni) jsem se naucil (studovanim jak is deti hraji) ve skolce" All I Really Need to Know (About Creative Thinking) I Learned (By Studying How Children Learn) in Kindergarten
V USA jsou ted zajimave stude o hrani(FREE PLAY) v kontextu inovaci - v anglicitne se tomu rika tinkering - kreativni kombinovani realnych veci: Simulace Tinker Ball - Invention at PLAY
Videt zatloukat hrebik. Zkusit zatlouc hrebik. Zkouset zatloukat hrebiky az ziskam dovednost zatloukat hrebik dobre a napoprve. Byt motivovan neco stouci. Nahrhout neco to se ztouka.To je 5 urovni, posledni 3 vyzaduji i davku venjsi motivace a vedeni.
Vidím taťku sestavovat počítač - Budou na tom hry? Počkám až bude hotovo. Dostanu hromadu šrotu s návodem - Zvědavost vítězí, zkusím to sestavit. Návod zapoměl zmínit, že na IDE kabelu záleží na pořadí zařízení - Nevím co s tím. Jdu si hrát s něčím jiným. Problém je vyřešen, už to běží - Jedou na tom hry? Taťka mi vysvětluje rozdíl mezi souborem a adresářem - Myšlení bolí. Chci si jít hrát s něčím jiným. Au, au, au. Kdepak mám toho mravence? Ještě že mě taťka donutil napsat si ty poznámky..Závěr? Před nějakým časem jsem rozohnil jakousi ženskou svým názorem, že v určitých momentech je třeba dítě přidržet u huby i proti jeho vůli. Mne nikdo takhle v dětství nepřidržel a zpětně to vnímám jako handicap.
Viditelne jeste nemas deti, zakladni poucka pri sestavovani detske hry je ze "dite neni zmensenej dosplelej".Ehm..
Budeš se divit, ale práce s nástroji je opravdový základ.Nebudu se divit. Však to jsem taky zastáncem. Jen říkám, že když se dítě naučí s jednoduchými nástroji, většinou u toho taky zůstane a je schopné pomocí jednoduchých nástrojů také tvořit jen jednoduché struktury a většinou už nemá motivaci jít dále (vždyť je schopné vytvořit si cokoliv, jen stačí vědět co a jak). Když dovede rýsovat, tak už je jen potřeba dítě doučit jak to pomocí nástrojů má udělat což mi přijde jako jednodušší varianta k tomu než když by se to mělo praktikovat opačně.
Jen říkám, že když se dítě naučí s jednoduchými nástroji, většinou u toho taky zůstane a je schopné pomocí jednoduchých nástrojů také tvořit jen jednoduché struktury a většinou už nemá motivaci jít dáleProč by nemělo mít motivaci jít dále? Vždy lze výrobek nějak vylepšit nebo lze zkusit něco složitějšího.
Když dovede rýsovat, tak už je jen potřeba dítě doučit jak to pomocí nástrojů má udělat což mi přijde jako jednodušší varianta k tomu než když by se to mělo praktikovat opačně.Ano, ale výsledkem bude nedomyšlený návrh. Takhle může například vzniknout výrobek, který nelze sestavit - už třeba kvůli tomu, že autor zapomene vytvořit dostatečný prostor pro nasazení klíče (a výsledek může dopadnout třeba takto
Jenže ono je to přesně naopak. Když to nepochopí a nerozumí tomu automaticky to odsoudí a začnou to chápat jako hrozbu. Na názory mého okolí se jako tradičně vůbec už radši neptám, protože mám představu co si myslí. Dokonce jsem dostal nějaké pokuty a došlo to tak daleko, že jsem si musel udělat zeď aby na mě kolemjdoucí lidi neviděli a nestarali se. Největší starostí kolemjdoucích je teď k čemu je určena zeď, co má schovat a co se děje za ní.Počkej, to fakt stavíš ten jaderný reaktor nebo co?
O kolik jednoduší je cokoliv dělat ve virtuálním světě? Ne z toho důvodu, že to nevyžaduje materiál nebo fyzickou práci, ale protože se o to nikdo nestará.Zatím. Ale někteří by se starat chtěli a chtějí (nám vzít) naše dobro. Ale pořád je to řádově lepší než ve fyzickém světě – alespoň v těch „civilizovaných částech“ světa (někde v odlehlých částech Ruska, Asie nebo Afriky to taky může být pohoda).
"A teď už jsme jako přátelé?"Aneb z facebookem na večné časy.
Tiskni
Sdílej: