abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    11.1. 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    11.1. 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 382 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 18:09
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    alblaho avatar 12.11.2009 11:59 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    To rozbití Gnome mi přijde divné, díval ses jak vypadá home čerstvě vytvořeného uživatele?
    12.11.2009 12:09 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    nedival. Predpokladam, ze bude prazdny. predpokladam, ze ruzne aplikace maji odkazy primo na nastaveni gnome. a promazavat vsechny skryte soubory (abych ziskal prazdnou konfiguraci vsech tech programu) mi prijde uz hodne spatne reseni. takhle mi zustalo alespon nastaveni tech programu (to u me znamena hlavne nastaveni pidgina, + jeho logy). jinymi slovy - resit by to asi slo, ale tohle bylo pro me nejrychlejsi reseni (prechod gnome => kde za jedno odpoledne, dohledavani zavislosti nastaveni ruznych aplikaci odhaduju na vic).
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 12:34 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Myslím že by bývalo fungovalo vytvořit nového uživatele a do jeho domovského adresáře překopírovat zálohu nebo to, co zbylo z promazání souborů domácího uživatele. Vytvořením nového uživatele by se veškeré defaultní nastavení udělalo samo.
    12.11.2009 12:40 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    pridavani novych uzivatelu do systemu imho neni spravna cesta. to radsi vymenim gnome za kde. ale cesta to je.

    jenom to zase konci u toho, ze bych musel vyhledavat, ktery skryty soubory nahrazovat a ktery ne...
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:38 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    No ono jste hlavně ve svém svatém opravárenském & mazacím nadšení poněkud zapomněl na adresáře ~/.config, ~/.local a ~/.cache (bacha, je to freedesktop.org záležitost, takže si tam svá nastavení, stav a dočasné soubory ukládají nejen Gnome aplikace). Pidgin navíc není oficiální Gnome program, takže má nastavení (a např. i logy chatů) v ~/.purple (název pochází od knihovny, kterou používá, ale taky mi to přijde dost ztřeštěný). A to nemluvíme o nešťastném Evolution, který dává přednost ~/.evolution/. Část těch věcí má defaultní hodnoty v /etc (purple, xdg, gconf...).

    Ta přeinstalace (v tomhle případě pidgina) byla opravdu dost naivní; pokud jste si to rozbil čachrováním ve svém domovském adresáři, těžko to může spravit něco jiného, než čachrování ve vašem domovském adresáři. A k té reinstalaci, kterou každý musí, jen poznámka, že nejsme ve Windows :-). Za víc než 10 let používání Linuxu jsem přeinstalovával všeho všudy jednou při přechodu RH – Debian a je to jeden z důležitých momentů, proč používám Linux.
    12.11.2009 14:10 retro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    možnost nainstalovat si rozšíření pro krunner (spouštítko z Alt+F2), který sám o sobě umí spoustu věcí, které spouštítko z Gnome neumí

    GNOME DO

    Jediná překážka může být závislost na monu, ale jinak to umí divy (a to není nadsázka).

    12.11.2009 14:13 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    to vypada hrozne pouzitelne. okamzite to jdu vyzkouset na druhy pocitac. diky
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    alblaho avatar 12.11.2009 14:20 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Já gnome-do používám každý den, nicméně v podstatě jenom a pouze na startování aplikací. Takové šaškárny jako "najdi uživateli x, soubor y a pošli mu to mejlem", protože pro takovouhle integraci je potřeba používat Evolution atd.
    12.11.2009 15:56 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    mne na tom upoutaly treba ty priklady s Beatles, ktery jsou na jejich strankach. dokazu si predstavit, ze se s tim naucim pracovat a dost si navyknu (a pak se budu neco podobneho dodelat pro krunner)
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    14.11.2009 16:13 Heevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Gnome do je na rozdil od krunneru genialni nastroj, pouzivam ho i v KDE. Krunner ma uz od pocatku spatnou architekturu a to jeho rozsireni pro kopete umi nadelat peknou neplechu v pripade hodne kontaktu.(staci si pustit dbus-monitor aby se clovek dostatecne vydesil (u me +/- 300 zprav):D) Jinak diky tomu, ze pouzivam KDE a i Kopete, tak jsem pro Kopete napsal plugin. Snad ho v dohledne dobe budu publikovat standartni cestou.

    Jeste bych se rad vyjadril ke Kopete a ze funguje out-of-the-box. To mozna ano, ale pri importu historie z pidgina to : 1)Nevzalo vse kvuli tomu, ze tam byly ruzny formaty. 2)U nekterych kontaktu, to zapricino, ze neslo otevrit chatovaci okno.

    Dalsi drobny problem je, ze Kopete nema plugin pro twitter.

    Nicmene jinak jsem naprosto spokojeny uzivatel KDE + Gnome-DO + Kopete.
    14.11.2009 23:02 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    do dbus monitoru jsem nekoukal a ted jsem na druhym pocitaci. importovat data z pidgina jsem se ani nesnazil. obecne pokud nemusim, tak neimportuju a nastavuju "nacisto" - problemy s importem ma spousta programu a nikoliv jenom kopete. twitter pouzivam webove.

    takze vlastne k tvymu postu nemam moc co rict. az na to, ze ja nerad micham KDE do prostredi gnome a naopak. mam tu zkusenost, ze system, kde jsou KDE a gnome pomichany, zbytecne swapuje.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 14:17 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    …jak snadno měnit průhlednost okénka…
    Průhlednost jde menit rolovanim koleckem na titulku okna nebo na shiftovou klávesou + kolecko v okne. Hledej "cinnosti" v nastaveni kwinu.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 16:36 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Ha, System settings -> Windows Behavior, zalozky titlebar actions a window actions. na scrollovani bylo vsude "Nothing".

    diky moc - dost mi to pomohlo. do clanku pripisu.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 17:34 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Nevim nakolik jsem pochopil ten problem s panely, ale jestli jde o to aby byly dva vedle sebe, tak to jde udelat (narozdil od KDE3). V "nastavovacím panelu panelu" :-) (takova ta podivna oranzova kapka) jsou hejblatka na nastaveni minimalni a maximalni sirky panelu a hejblatko na nastaveni "zacatku" panelu coz je to co asi hledas. Smysl zalezi na nastaveni zarovnani - pokud je panel zarovnan na stred, je to prostredek, pokud je zarovnan na stranu, je to jeden konec a min/max hejblatka urcujou druhy konec.

    Cili to co jsi uvadel jako priklad v gnome docilis tak, ze jednomu panelu nastavis zarovnani na stranu, minimalni a maximalni sirku stejne, druhymu panelu nastavis stejny zarovnani a pretahnes zacatek tam kde prvni panel konci.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 17:56 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    o neco nize jsem to vysvetloval. tady je uz ponekud starsi obrazek z gnome. KDE umi davat panely vedle sebe, ale ja bych je chtel mit pod sebou. nebo jinymi slovy - nechci mit dva polovicni panely, ale dva uplne stejne siroke, kde na jednom budu mit pruh uloh a na druhem neporadek.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    rADOn avatar 12.11.2009 18:46 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Vidim ze jsem si termin "sirka" vylozil presne tim spravnym spatnym zpusobem :-) To co chces mozna nejde udelat panelem, ale napada me jak to obejit:
    1. Udelas horni klasicky panel.
    2. Na plochu strcis plasmid task manager (nebo cokoliv jineho) a natahnes ho pod horni panel tam kde ho chces mit. Opticky je to to co chces, ale okna to budou prekryvat. Nevadi.
    3. Na kraj das panel s dvojnasobnou sirkou a minimalni delkou. Nebude videt, ale bude blokovat okna aby plasmid neprekryvaly. Dal by se i vyuzit na nejaky vetsi plasmid, treba analogovy cifernik nebo graf zateze.
    4. Voila…
    Kdyz nema tematko moc siroky okraje plasmidu, nepoznas rozdil :-) A jak na to tak koukam, dal by se rovnou zrusit i ten horni panel…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.11.2009 20:50 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    pointu chapu, ale pripada mi to zbytecne slozite... ale asi je to jediny mozny reseni
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 12.11.2009 20:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3

    Jsem si jistý, že tohle je už určitě nahlášeno v bugzille. Jen to teď ne a ne najít :-(

    Taky jsem to takhle měl, ale nakonec jsem si zvykl na to mít jeden panel nahoře a druhý dole.

    12.11.2009 20:58 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    ja jsem to v bugzille videl uz v dobe KDE4.1... je to tam urcite. jenom nevim, jestli je problem ve slozitosti naprogramovani nebo v tom, ze to nikomu nepripada dulezite.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:34 zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Ahoj, PIDGIN je defaultně v .purple/ tak by snad neměl být problém , ale spíše ten Gnonf ...

    No já bych zkusil přidat nějakého USERA ,lognout se , nechat načíst PIDGIN s účtem a pak toto celé překopírovat na svůj účet. Něco podobného jsem dělal celkem normálně u Suse , když jsem přecházel z jedné na druhou verzi. Fungovalo to ... na DEB by to snad taky mělo.
    12.11.2009 16:00 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    jo, ale viz vyse - tim, ze bych prekopiroval data pidgina, bych problem nevyresil, ale spis zhorsil - ty logy z pidginu jsou na domacim pocitaci asi jedina data, o ktere by mi vadilo prijit (spolecne s nastavenim /etc). dohledavani toho, kde problem vznikl jsem po cca dvou hodinach vzdal (ale tim, ze jsem presel na KDE jsem si nechal zadni vratka a muzu se do toho pustit nekdy jindy, pokud na to budu mit naladu).
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 14:40 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Příloha:
    Ty panely myslis takhle? OpenSuSe 11.1, Factory KDE. Jinak panel nahore obrazovky je super z pohledu ergonomie. Nechapu jak muze nedko normalne pracovat s panelem dole.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 16:07 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    ne, tady jsou vedle sebe. jeden ze svych starsich screenshotu z gnome jsem nasel na svym ulozisti.
    pouzivani listy dole, pripadne pouzivani list na strane u dvou LCD je vec, ktery me dokazou neskutecne rozhodit. a kdyz u nekoho na pocitaci mam neco udelat, zacinam otazkou "muzu si hejbnout s listama?".
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    12.11.2009 16:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Jo taaaak. Hmm, 2x tak vysoky 1 panel by ti asi nestacil, ze?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    12.11.2009 16:46 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    tak ono mi nejde ani o tu výšku, jako o to, že mám pruh úloh přes celou šířku LCD a nezmenšuje ji tray, ikonky na rychlé spouštění, menu, ani různé další zbytečnosti, co se určitě časem na mé "hlavní" liště objeví v budoucnosti.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    13.11.2009 18:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Shadow avatar 12.11.2009 14:44 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Něco podobného se mi stalo v Archu, po upgradu mi začalo Gnome stávkovat a znovuvytvoření uživatelské konfigurace nepomohlo. Dozvěděl jsem se, že v mém případě bylo příčinou rozbítí "gnome schema database" (to je centrální/systémová, nikoliv uživatelská záležitost). Pokud to dotyčný chce vyřešit, doporučuji hledat na fóru jeho distribuce. Může také mrknout na příslušný bug v bugtrackeru Archu, kde je popsáno, jak znovu sestavit "gnome schema database", je-li to zrovna tento problém.

    Jinak jsem už nějakou dobu celkem spokojeným uživatelem Wmii a Awesome. Molochy jako Gnome a KDE jsem opustil.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Václav 13.11.2009 09:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Plasmoid container by mohl řešit tvůj problém s panelem. Když nemůžu mít dva, proč ten jeden nerozdělit? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marián Kyral avatar 13.11.2009 09:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3

    Časem určitě.

     

    Warning: you 'll need kde from trunk if you want to use it without problems. If you use 4.3 it will work but it won't open the applets you put into it after a plasma restart.

    Václav 13.11.2009 10:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    njn... Co se dá dělat :/
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.11.2009 11:46 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    krom toho kde 4.3, vidim problem v tom, ze to budou prekryvat okna...
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 13.11.2009 18:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    Nezkoušel jsem, ale nedá se ten container vložit do panelu?
    14.11.2009 08:09 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    taky jsem to nezkousel a nebudu to zkouset, dokud to nebud pod kde 4.3 fungovat normalne.
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Marián Kyral avatar 14.11.2009 08:37 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    KDE 4.4 tu bude asi dříve ;-)
    mirec avatar 13.11.2009 20:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem přešel z Gnome na KDE4.3
    To je iný bastl s tým pozadím conky. Nebolo by lepšie dokopať vývojárov nech plasma nastavuje aj root background?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.