abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 7
    včera 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.3. 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1194 hlasů
     Komentářů: 29, poslední dnes 11:17
    Rozcestník

    Zmena FileSystemu

    27.9.2007 12:20 | Linux | poslední úprava: 27.9.2007 13:07

    Zdravim
    Do ted pouzivam ext2, jsem s nim celkem spokojen. Posledni dobou, se to tu nejak hemzi novymi fs a tak se chci zeptat, zda by jste me nekdo doporucili fs, ktery by byl nejblize mym pozadavkum:
    Co potrebuju:
    * co nejvetsi rychlost cteni
    * stejne nebo vetsi volne misto na disku(tzn. kdyz na 230G HD nahraju s ext3 kolem 200G dat, tak zbytek sezere zurnal)
    * spolehlivost
    Co nepotrebuju
    * zurnal
    * odolnost proti vypadkum(vypadky proudu tak jednou za 5 let)
    * nevadi me pomalejsi rychlost zapisu, i kdyz cim vic tim lip
    update * kolik to bude zrat cpu je uplne jedno :-)

    0K!AS

           

    Hodnocení: 18 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    mkoubik avatar 27.9.2007 12:26 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Nejak jsem nepochopil kombinaci požadavků "nepotřebuji žurnál" vs. požaduji "spolehlivost" a "odolnost proti výpadkům proudu". Jinak bych doporučoval Reiser, je rychlejší než např. ext3 a na spolehlivost si nemůžu stěžovat.
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 12:33 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    spolehlivost: tzn. ze kdyz ten system pobezi bez vypadku, tak ze me na tom zadny data nezarvou :-)
    H0ax avatar 27.9.2007 12:27 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    <_moje_spolehliva_kombinace_>
    Na velké množství malých souborů reiserfs, na filmy atd. xfs.
    <_/moje_spolehliva_kombinace_>
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 12:35 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    jestli se wiki neplete, tak XFS pouziva zurnal, coz myslim odporuje tomu, ze tam potrebuju mit co nejvic mista.

    0K!AS
    mkoubik avatar 27.9.2007 12:37 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    To reiser taky, ale dá se to myslim vypnout.
    27.9.2007 12:45 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Taky bych se přikláněl k XFS. Kromě ext2 už bá dneska žurnál snad všechno, takež si podle tohoto těžko vybírat. Navíc XFS má žurnál jen pro metadata, takže to nebude nic moc velkého.
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 12:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    to XFS nevypada spatne, ale je mozne nekde porovnat volne misto ext2 vs xfs? :-)

    Potreboval bych mit jistotu, ze kdyz mam napr. ted na 4GB partition 3,99GB dat, ze je narvu i na XFS :-)

    0K!AS
    27.9.2007 13:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Myslím, že to daleko víc ovlivní např. velikost bloků, po kterých FS alokuje prostor na disku, (kterou můžete nastavit během formátování), než konkrétní typ filesystému.
    28.9.2007 02:46 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Menej ako 512 na blok nema ziadny FS niektore vsak nemaju moznost menej ako 1024 (ext3). Preto ak chces co najviac miesta doporucujem mkfs.xfs -b 512 /dev/tvoj_disk
    H0ax avatar 27.9.2007 12:50 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Wiki se neplete nicméně žurnál má dneska kde co. Pro mě je důležitější ta rychlost u reiseru a super práce s velkými soubory u xfs.
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    27.9.2007 14:29 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    u ext3 žurnál nezaberá 30GB :-) V prvom rade je to rozdiel medzi obchodníckymi jednotkami a technickými jednotkami. V druhom napr to, že ext2/3 si vytvárajú tabuľku i-node staticky (a to trochu miesta zaberie). Žurnál sa pohybuje rádovo vo 10-tkach MB, takže kľudne môže byť.
    Heron avatar 27.9.2007 14:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Žurnál logv1 (u v2 nevím) má max velikost 128MB, to snad u 320GB disku přežiješ ne?
    27.9.2007 12:42 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    zostan u ext2
    mkoubik avatar 27.9.2007 12:44 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Ten bude určitě na vrcholu spolehlivosti, ale nevim jak to bude s tou rychlosti.
    27.9.2007 15:40 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    asi tak.

    autor:
    Do ted pouzivam ext2, jsem s nim celkem spokojen.
    27.9.2007 16:15 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    souhlas, taky jej nechapu. zasada cislo jedna: nestourat se ve vecech, ktere funguji.

    vetsinou mam vsude ext2/ext3 (a nechci to zakriknout) za tu spoustu let, zadny problem.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.9.2007 13:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Já doporučuji jednoznačně JFS. Spolehlivost je naprosto vynikající (i ta odolnost vůči výpadkům, i když o ní nestojíte, někdy se to hodit může ;-)), rychlost je taktéž velmi dobrá a navíc oproti ostatním FS minimálně zatěžuje CPU.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.9.2007 13:25 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    > Software je jako sex. Nejlepší je zadarmo!

    Tak tim bych si nebyl tak jistej. Nechci ti brat iluze, ale jedinej sex kterej je zadarmo je metodou "udelej si sam"...
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 13:27 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    :-D LOOOL :-D
    27.9.2007 14:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Je to původně citát Linuse Torvaldse ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    27.9.2007 16:12 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    linusovi se jeste priprisuje: "nejdrazsi sex je ten, ktery mate doma"...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.9.2007 18:10 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    :-D Nastesti jsem si jisty, ze nemas pravdu ...
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    27.9.2007 14:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    > (tzn. kdyz na 230G HD nahraju s ext3 kolem 200G dat, tak zbytek sezere zurnal)

    A na tohle jsi prisel kde?
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 15:38 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    na tohle jsem prisel, kdyz jsem si pujcil od kamose disk a kopiroval ntfs s PRIBLIZNE 200GB dat na 230GB partition ext3, potom co jsem po kopirovani mel kolem 0b volneho mista, preformatoval jsem to na ext2 a ono bylo najednou 30G.. tak ted nevim kde je problem..

    0K!AS
    27.9.2007 16:32 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Místo rezervované pro roota?
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 17:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    to nevim, ale usoudil jsem, ze jelikoz to pod ext2 je normalne pristupne, tak to bude asi tim zurnalem coz je jediny rozdil mezi ext2 a ext3

    0K!AS
    David Heidelberg avatar 27.9.2007 17:15 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    WOW ono to funguje i na Ext2... proc mam mit u nesys casti disku rezervu 5 procent, kdyz potrebuju volny misto!
    /dev/sda3            234220124 219681156   2641232  99% /home
    versus
    /dev/sda3            234220124 219681168  14538956  94% /home
    0K!AS
    27.9.2007 18:04 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    proc mam mit u nesys casti disku rezervu 5 procent, kdyz potrebuju volny misto!
    Protože jste si to zvolil? Resp. protože jste nezměnil defaultní hodnotu. man tune2fs, hledejte volbu -m. Systémová část disku je vaše představa, linux samozřejmě nemůže vědět, čemu vy říkáte systémová část disku (to co je dneska /mnt/chroot může být zítra /).
    Vykook avatar 27.9.2007 18:20 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    A navic, jak tu nekdo minuly tyden psal, to pomaha zabranovat fragmentaci souboru na plnem disku.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    27.9.2007 14:27 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Co mas prosimte porad s tim zurnalem a jeho velikosti? Typicka velikost zurnalu na ReiserFS je 32MiB (takovou ma moje root partition s velikosti 50GiB i datova partition s velikosti 457GiB.

    Jelikoz se ukladaji pouze metadata a je to kruhovy bufferer tak je to myslim velikost jeste vyrazne nadhodnocena.
    27.9.2007 14:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Já tedy nevím, ale mě ty kombinace požadavků nepřipadají rozumně volené.

    Podle mě spolehlivost jde do opaku s nepřítomností žurnálu a s nepřítomností odolnosti proti výpadku proudu.

    Stejně tak důraz na volné místo není podle až tak rozumná priorita. Stejně tak záleží víc na velikosti alokačních bloků a dalších věcí.
    27.9.2007 14:42 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Najlepšie je to kombinovať, t.j. rozdeliť disk(y) a na každú partíciu dať ten najvhodnejší. Nemá zmysel podľa mňa hľadať ten jediný najsprávnejší filesystém na všetko. Na každý účel sa hodí iný FS, reiser tam kde je veľa malých súborov, xfs kde sú veľké súbory, jfs keď chceš šetriť systémovými prostriedkami, ext3 pre kompatibilitu a tak podobne. Treba si o každom niečo prečítať, posúdiť silné, slabé stránky a podľa toho sa zariadiť.

    Príklad z môjho malého domáceho servera:
    /dev/sda3 on / type jfs (rw)                                                    
    /dev/mapper/space-home on /home type jfs (rw)                                   
    /dev/mapper/space-opt on /opt type jfs (ro)                                     
    /dev/mapper/space-tmp on /tmp type reiserfs (rw)                                
    /dev/mapper/space-usr on /usr type jfs (ro)                                     
    /dev/mapper/space-var on /var type reiserfs (rw)                                
    /dev/sda1 on /boot type ext3 (rw)                                               
    
    :-)
    Heron avatar 27.9.2007 15:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu

    Najlepšie je to kombinovať,

    Takhle jsem taky chtěl začínat, ale pak jsem zjistil, že každý FS má pod sebou disk, který musí kmitat hlavičkama a má omezenou propustnost.

    Mnoho souborů a reiserfs - možná nevím co je to moc souborů s jaké s nimi mám dělat operace - nevynikal. Jako žádný FS. Prostě je tam disk, který má jistý seek time a na tom ztroskotá čtení těchto souborů na každém FS. Ve výsledku četl ext3 XFS a reiser kolem 400kB/s.

    Ext3 má statické alokování inode a ty mi jednou došli.

    JFS jsem zkoušel jednou a výsledkem byla katastrofální fragmentace souborů.

    Ve výsledku jsem rezignoval na všechny testy a všude používám XFS (včetně \home oddílu, kde mám přes 10M souborů). Nativní ACL, quoty, online grow, extenze, dynamická alokace indoů, a v neposlední řadě online defragmentace předčily všechny ostatí FS, tak jsem spokojen.

    27.9.2007 15:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Co je to ta "katastrofální fragmentace souborů" s kterou jste se setkal u JFS? Používám JFS na mnoho strojích a nikde jsem se s žádnou nepříjemně velkou fragmentací nesetkal.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Heron avatar 27.9.2007 15:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Nevím jak k tomu došlo ale scénář byl takovýto:

    - Na novém 320GB disku jsem vytvořil JFS a nasdílel sambou.

    - Přes sambu jsem já a jeden další člověk součastně kopírovali na ten oddíl asi 200GB dat.

    - Následně jsem s těmi daty chtěl na serveru pracovat a rychlost jejich čtení byla cca 3MB/s.

    - Programem filefrag jsem otestoval jeden 2GB soubor a měl cca 20000 fragmentů.

    - Po přepsání na XFS a opětovném importu dat stejným stylem měl ten soubor cca 5 frag. (tak jako ostatní) a rychlost čtení něco kolem 40MB/s.

    Tím pro mě JFS skončilo. Moc jsem se tím nezabíval ale zajímalo by mě čím to mohlo být.
    frEon avatar 28.9.2007 00:29 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    ono je rozdil jestli mas 10M souboru v jednom adresari, nebo v ruznejch adresarich
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Heron avatar 28.9.2007 08:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    V čem? Každy FS si to hashuje podle jména, takže přístup k souboru je +- stejně rychlý (možná je reiser o nejakou ms rychlejší, nechci se hádat), ale při ls to stejně VFS poskytuje jako list z čehož plyne, že FS to stejně musí být schopen předat jako seznam. Což je právě důvod rozdělení do více adresářů. Každopádně, jdu to zkusit. :-)
    28.9.2007 08:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Ano, home s 10M soubory v jednom adresáři je lákavá představa, ale myslím, že tomu tak v případě Herona není :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Heron avatar 28.9.2007 08:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Těch uživatelů je tu samozřejmně poněkud více. :-)

    Každopádně, už žhavím Cent OS ve VMWare, ještě napsat testovací skript a "test" je hotov.
    Heron avatar 28.9.2007 11:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu
    Tak jsem se lehce zasekl na tom, co mám vlastně testovat?

    Vytvoření souborů je k ničemu, protože se nikdy nevytváří 1M souborů součastně.

    Nějaké náhodné čtení už je trochu lepší, ale furt to není ono.

    Nějaké nápady?
    28.9.2007 15:09 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zmena FileSystemu

    K tomuto bych měl několik komentářů:

    1. Souborový systém bez žurnálu těžko seženeš. Nevím, jestli dnes vůbec někdo takový vyvíjí (myslím pro běžné disky).

    2. Žurnál v 99% případů neřeší jen výpadky proudu (v naší zemi vzácné). Jeho hlavním účelem je vypořádat se s mnoha možnými typy selhání hardwaru či softwaru. Není radno podceňovat jeho význam.

    3. Mnoho benchmarků ukazuje, že použití žurnálu nemusí nutně znamenat snížení rychlosti všech operací. Například JFS, XFS a ReiserFS jsou v některých operacích rychlejší než ext2.

    4. Nedomnívám se, že by byl ext3 nepřekousnutelně pomalejší než jiné souborové systémy. Jeho kód se postupně vyvíjí. Před lety dopadl v benchmarcích velmi špatně, ale dnes to zdaleka nemusí být pravda.

    5. Rychlost souborového systému závisí na tolika různých faktorech, že vůbec nelze určit, který je „lepší“. Na jiném hardwaru může tentýž benchmark dopadnout přesně opačně.

    6. Je dobré hodnotit taky výpočetní náročnost souborového systému. Nejnižší je v případě JFS, zatímco ReiserFS a Reiser4 jsou v tomto směru mnohem horší.

    Já osobně mám na starších strojích (používaných jako server) vždy ext3 a na notebooku zase všude Reiser4. Ale že bych si dělal vlastní benchmark, to zas ne.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.