Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
). takže jsem si našel tlf. na tu pobočku (bo pobočka je 2 km ode mne a táhnout odtud objemný 15kg balík, když jsem si zaplatil doručení domů se mi fakt příčí), zavolal tam. slečna se strašně omlouvala a ihned mi "objednala" extra auto s mým balíkem! pošťák přijel cca za 2 hodiny.
Poučení: když nedoručí, IHNED volejte na pobočku, jsou povinni to doručit ten den. a skutečně to tak je (aspoň v plzni)
Dělají z nás blbce? Dělají to naschvál? Nebo jsou doručovatelé líní lempli? Nebo mají tady na poště prostě takový bordel, že jedna ruka neví, co dělá druhá? Funguje to tak všude, nebo jen v Brně?Ano. U nás asi jo. Někteří ano. Nejspíš ano. U nás v Brně-Řečkovicích občas ano.
Snažím se České poště vyhýbat seč to jde, nicméně naprosto stejnou situaci jsem zažil v únoru, kdy mi tímto způsobem "doručili" zásilku knih z pražského Neoluxoru. Teď v červenci mi prozměnu přišel balíček s GPSkou od člověka z Prahy za 8 dní... Na druhou stranu pohled, který jsem odesílal z Telče asi ve 2 odpoledne, byl druhý den ráno ve schránce v Brně.
Čili se domnívám, že zasílání obyčejných listovních zásilek mají kvalitní, ale na balíky jsou prostě lemry. Pomalu a nespolehlivě...
Čili se domnívám, že zasílání obyčejných listovních zásilek mají kvalitníKdyž teď čtu, co dole píše Podlesh, tak začínám mít obavu, že ani s těmi obyčejnými listovními zásilkami to nebude až taková sláva
Docela vážně jsem začal uvažovat o tom, že napíšu řediteli brněnské pošty, ale při hledání na serveru post.cz jsem našel pouze adresu info@cpost.cz
Jo, jsem z Brna a tohle se mi stalo taky. (A ne jednou.) Nejvíc si pamatuju jedno „doručení“. Nejvtipnější na tom bylo, že jsem na ten balík čekal, dokonce jsem viděl, jak auto pošty přijelo před náš dům, otočilo se a zase odjelo. (Nevím tedy jistě, že tam ten balík měli, ale moc bych za to nedal, že ano.) Pošťákovi se asi nechtělo vylézt z auta a zkusit zazvonit. A druhý ten se mi ve schránce objevil papír o nezastihnutí.
Když jsem druhý den pošťáka se stejnou SPZtkou (opsal jsem si ji, když se to auto otáčelo) uviděl, seběhl jsem dolů a ptal se ho, jestli tu doručoval včera. Že jsem tohle auto viděl sem přijet, otočit se a odjet. Že jsem čekal na zásilku, která mi měla být včera doručena a jen se mi druhý den objevil ve schránce lístek o nezastihnutí. Moc odpovídat se mu nechtělo a vypadlo z něj jen něco ve smyslu, že neví, jestli sem včera s tímhle autem doručoval . . .
Do druhého dne tedy doručují jen teoreticky. Vůbec by mi nevadilo, kdyby to trvalo dva dny, ale ať potom netvrdí, že to dodají do druhého dne. A vůbec nejvíc mě točí, že pak na poštu musím pro balík letět osobně. (Sice to nemám daleko, ale nějaký čas to přece jen vezme. Když mi to mají přivést až domů, tak to tak má být. :-/)
A hlavně sem dodnes nepochopil, jak tam mohli mít na webu napsáno, že nás nezastihli, když na bráně celý den sedí vrátný a ten žádné auto od PPL-ka ten den ani neviděl, natož aby se snažily doručit ten balík.
za všechny tyto PROBLEMY může jediný viník: zcela nový, nevyzkoušený, nezaběhaný a hned ze začátku zcela nevhodně zatížený POŠTOVNÍ UZEL naproti M-Palácu v Brně.není pravda, může za to totální neschopnost některých lidí na poště, problém, který zmiňuju výše (nedoručení a neoznámení) se stal ještě před zprovozněním této obludy; obdobně to, že mi nejsou schopni doslat dopis na jinou adresu a radši jej vrátí (dvakrát), když předtím na jinou adresu mi asi tři věci doslali v pohodě, jsou také historky staršího data ... nicméně ve výčtu negativních vlastností jsi zapomněl na jednu taky dost důležitou - naprosto nevhodné umístění: jednak tato oblast dosti trpí na dopravní zácpy a jednak kdyby to postavili aspoň na druhé straně silnice, mohly jim stavět poštovní vagóny přímo u toho, takhle se musí na poště na hlavním nádraží vše překládat a vozit o blbej kilometr (vzdušnou čarou) vedle
takže má zásilka pravděpodobně neexistuje.. Smrt české poště!
Tiskni
Sdílej: