abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    23.3. 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.3. 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 36
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1145 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    stativ avatar 18.5.2008 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Já mám sdílenou partition v /mnt/media.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Konqui avatar 18.5.2008 17:45 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Připojit do /mnt/ a udělat symlinky do těch domovských adresářů....
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    18.5.2008 17:47 Jarino | blog: jarino | Nove Mesto nad Vahom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ja ju mam pripojenu do /media/disk a zazdielanu aby som sa na nu dostal aj notasu.
    18.5.2008 17:47 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /depot - samostatný HDD s XFS
    Heron avatar 18.5.2008 17:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    sdílený oddíl připojený do /storage1, /storage2 atd
    Ondrej avatar 18.5.2008 17:53 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    kdyz jsem jeste mel sdileny pocitac, tak spolecna slozka (instalovanej system win98). Od chvile, kdy mame nekolik kompu, tak sdileni dat uzivateli neresim, filmy apod. se pali na cd/dvd. Ale v soucasne dobe uvazuju o stavbe NASu, kde by mela byt data ke sdileni, velkoobjemova data (image) a zalohy pocitacu.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    18.5.2008 17:58 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Já mám na toto lvoly připojené pod /srv/.
    xkucf03 avatar 18.5.2008 18:09 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Všechny dokumenty mám v /home/uživatel, filmy a hudbu na lokálním disku mám v /home/filmy /home/hudba (adresáře uživatelů jsou chmod 700). A pak mám ještě spoustu dat rozstrkaných po jiných počítačích a externích discích a ty připojuji do /media případně /media/sshfs (ten /media je celkem nuda, mohl jsem vymyslet něco originálnějšího :-) ale zase to snadno najdu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 18:10 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /media je dobre misto. sveho casu se k tomu pouzival /export, na firmenich serverech mame trochu prasacky /data, a pokud mas rad Sun, muzes tomu rikat /tank ;)
    18.5.2008 18:12 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Partition /data jsem používal doteď. jen jsem to přehazoval mezi /, /home, /storage, a bůhví kde ještě...
    18.5.2008 18:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Větší problém je zařídit, aby se dalo pohodlně mazat a nikdo o nic nepřišel. Situace A něco nahraje do sdíleného úložiště, A zjistí, že už ty soubory nechce, ale A neví jestli o ně nestojí B. Technicky to lze řešit přes hardlinky, jasně. Ale vymyslete takové řešení, které by bylo pohodlné.
    THIS IS SPARTA!
    18.5.2008 18:24 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ne. Je to jinak. Společná data se nemažou. Maxímálně po dohodě se například smaže album, které nkdo neposlouchal, nebo film, který se nikomu nelíbí. Jinak si stejně každý hraje na svém písečku a má v /data/ svůj adresář pro dokumenty, a soukromé soubory
    18.5.2008 18:27 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Ne. Je to tak. Já to potřebuju :-P

    Až budu mít stoterabajtové disky, tak ok, nechť se nemaže :-D
    THIS IS SPARTA!
    18.5.2008 18:35 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Možná že kdybys smazala všechno P-éčko, 500GB HDD by ti stačil ;-)
    18.5.2008 18:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Péčko šlo pryč jako první :-)
    THIS IS SPARTA!
    JiK avatar 18.5.2008 18:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    tohle je dobry dotaz....
    thingie avatar 18.5.2008 18:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Vod čeho máme všecky ty {KDE,Gnome,X}VFS udělátka.
    Růžové lži.
    18.5.2008 18:54 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    No, něco takového mě napadlo. Každý by měl přes speciální adresář svůj pohled do toho sdíleného úložiště. Potřebuju někam přidat indikátor, který by uživatele informoval, že soubor taky vlastní (a nemůže mu být teda někým jiným smazán). K tomu bych zneužil skupinu. Ta by měla teda dvě hodnoty, třeba můj a cizí. Pohledy uživatelů by se pak lišily tím, že každému by se zdálo, že je vlastník toho souboru a u souborů, které označil, že o ně stojí by měl skupinu moje, u zbytku cizí. Skupiny by mohl měnit přehazovat a vyjadřovat tak své stání/nestání o daný soubor.

    Možná to je ale blbost.
    THIS IS SPARTA!
    xkucf03 avatar 18.5.2008 18:40 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Pevné odkazy by byly fajn, ale je tam potíž, že vyžadují nějakou explicitní akci ještě než někdo projeví zájem to smazat. To by se musel dělat automatický rsync, který by místo kopírování dělal odkazy: /data/společná --> /data/uživatel1, /data/uživatel2 ... a pak by se jen zakázalo mazat ve společných datech.

    Asi bych na to šel jednodušeji: občas společný adresář projít a něco přesunout do složky "ke smazání", pokud by to třeba do týdne nikdo nepřesunul zpět, tak by se to smazalo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 18:48 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Kdyz potrebuju neco dat uzivateli ktery je pripojeny ve stejne chvili jako ja tak pouziju tmpfs na /vtmp (virtual tmp) nebo normalni partition na /tmp a na veci s dlouhym datem trvanlivosti tu je /var/filmy, /var/hudba, /var/dokumenty apod.
    Dalibor Smolík avatar 18.5.2008 18:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /home/uzivatel/PRIPOJENI.
    Data jsou na serveru a na místním pocítači jsou připojena přes nfs. Adresáře, které nejsou lokální mám označené velkými písmeny, abych to nepopletl :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.5.2008 18:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Data uživatelů jsou v /home, veškeré připojné body s "extra daty" jdou zásadně do /mnt.
    18.5.2008 21:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Je otazka, zda je neco takoveho rozumne. Me osobne prijde rozumejsi proste takova spolecna data nemit. Idealni mi prijde, kdyz si kazdy uzivatel organizuje sva data ve svem home, do ktereho maji ostatni read-only pristup. Pokud uzivatele chteji mit nejaka data oba, tak si je proste nahardlinkuji (nebo v horsim pripade nakopiruji) kazdy do sveho home. Tim odpadne spousta potizi - neni treba domlouvat spoustu veci, na kterych by se ti lide museli vice ci mene shodnout, kdyby chteli mit data ve spolecnem adresari.
    masožravá palma avatar 19.5.2008 14:32 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    Vetsinu dat mam ve vlastnim soukromem adresari, ale kdyz chci neco sdilet spolu s dalsimi uzivateli nasi domaci site, tak na to mame nekolik specialnich partysen.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    19.5.2008 16:10 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    /home/Shared obsahuje i symlinky a je sdilene Sambou
    21.5.2008 02:29 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sdílení dat mezi uživateli počítače
    U nas doma (5 stanic) mame udelany nfs a sftp server, na ktery maji vsichni pravo zapisu a tim je reseno sdileni dokumentu, fotek, hudby, atd. Reseni ma vyhodu v tom, ze kdyz prijde nahodny host s notebookem napriklad s windowsem, muze si lehce pres winscp stahnout, co je potreba.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.