abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.5.2006 16:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    „Přestože Ruby je z Japonska, jazyk nemá nějakou pořádnou podporu unicode.“
    Ne „přestože“, ale „protože“. Japonci mají s Unicode docela problémy. Sice nejsou tak velcí, aby s tím trendem něco, zmohli, ale koušou, potvůrky... :-D

    Pokud jde o vlákna, má to i svoje výhody. Vlákna mimo OS mají obrovský výkon (viz Erlang) a Ruby svůj vláknový kód houfně používá pro kontinuace. Navíc díky tomu běhá Ruby i na OS, které vlákna nemají (32b DOS... :-D) Návrh implementace je zkrátka hromada kompromisů... Navíc Ruby poměrně dost řeší neblokování vláken při interakci se systémem (IO) - no, nevýhoda je ten SMP provoz a některé ty homebrew Cčkové extenze se nemusejí chovat hezky, to je pravda. Ale ono se už něco vaří (přesněji YARV). Věřím, že pro některé účely v jazyku green threads asi zůstanou (mj. pro ty kontinuace), ale vychytat takový složitý model v úplnosti asi nebude sranda. Jsem docela zvědavý... ;-)
    26.5.2006 16:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ujela mi nechtíc čárka za „něco“, fuj... :-p :-D
    26.5.2006 16:38 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    A co jim na Unicode vadí? Unicode vidím jako dost dobré řešení všech problémů s tou jejich řekněme dosti rozsáhlou znakovou sadou. Lepší používat jedno kódování pro komunikaci s celým světem, než si navíc hlídat ještě to svoje specifické jenom proto, že zrovna pro ně je třeba datově úspornější (já nevím, tipuji).

    Stejně by si jednoho krásného dne mohli uvědomit, že počítač není papír a začít psát nějak foneticky. A i na ten papír to musel být masochismus něco vůbec napsat, si myslím.
    26.5.2006 16:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    http://www.jbrowse.com/text/unij.html

    To chce seznámit se s tamními poměry. A taky si uvědomit, že japonština foneticky psát prostě nejde. :-) Holt si to lingvisticky zkazili v polovině prvního tisíciletí n.l. ;-)

    Na druhou stranu, pak by Japonci nebyli schopni psát tak krásné básně. Co na tom, že jim člověk bez znalosti japonštiny neporozumí a přeložit to nejde. :-)
    JiK avatar 26.5.2006 16:54 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    zajimave, ale pomerne slozite, neches to nejak shrnout? Tak do 15 radku? Rad bych se neco dozvedel...
    27.5.2006 01:59 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Čínské znaky v japonštině jsou jako ženy – je to s nimi těžké, ale bez nich to nejde. ;)
    27.5.2006 14:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Spike se tímto umístil v básnické soutěži této diskuse na prvním místě! :-)
    26.5.2006 17:04 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Hmm. Velmi, velmi zajímavé. Holt šedá je teorie, zelený strom života.
    27.5.2006 02:00 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Stejně by si jednoho krásného dne mohli ti pitomí Češi uvědomit, že nabodeníčka byla stupidní nápad. ;)
    masožravá palma avatar 27.5.2006 15:29 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    A proč myslíš, že upálili Husa? :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    26.5.2006 16:29 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Já jsem se naopak dost skamarádil s Pythonem. Musím říct, že konstrukce typu „["a", "b", "c"].each {|s| puts s}“, o kterých se zmiňuješ, se mi moc nelíbí, a dělá mi problém to vůbec přečíst a zorientovat se v tom. I když je pravda, že až donedávna jsem nevěděl, co ta konstrukce vlastně dělá. Raději si tam dám for a rozhodím to na dva řádky, než luštit hromadu závorek a |kolejniček|.

    Jak píšeš v druhém odstavci o občas menší objektovosti Pythonu (len(s)), také mě to zezačátku překvapilo. Osobně a skromně si myslím, že je to možná kvůli rychlosti. Jinak fajnovej blogpost, tento typ článků bych na netu viděl rád častěji.
    26.5.2006 16:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Takže funkce vyššího řádu jsou nanic, jo? :-) Scheme na vás, holomci... :-D ;-)

    Ten len() taky musí kontrolovat typ objektu v paměti, žádná výhra. O rychlosti to nebude, spíš o Kvídově „přelétavém návrhu“. Matz měl v tomhle změru jasnou vizi, ostatně to celé postavil na Smalltalku. No, docela si tím zjednodušil práci... :-D (#inject a spol...)
    26.5.2006 16:50 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše proc by to v pythonu neslo?
    Ale v Pythonu teckova notace prece funguje take:

    >>> s = 'abc'
    >>> s.__len__()
    3
    26.5.2006 17:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc by to v pythonu neslo?
    Jský je timing? Nevolá len(x) metodu x.__len__? Mně to teď jen tak napadlo, když to vidím. :-) BTW, ta podtržítka by se měla zakázat, to má být ta čitelnost? ;-) Podle mně jsou tam úplně zbytečně...
    26.5.2006 17:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc by to v pythonu neslo?
    Ano volá :-D. Je to trochu nekonzistentní syntaxe. Asi je to proto, že v Pythonu je možné psát čistě procedurálně.

    A uzávěry (closures), ty se mi na Smalltaku také líbily, zvláště metody select, accept, reject a tak dále.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 17:50 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Existuje neco jako Ruby, ale s C syntaxi? Jsem na strednicich a zavorkach nejak zavisly, resp. rad bych se drzel jedne syntaxe.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 17:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ale v Ruby si ten syntaktický bordel (středníky a závorky), můžeš napsat taky :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 20:27 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Nekdo tomu rika bordel, nekdo v tom pise kernel nebo DE. Skutecne je mozne pouzit v Ruby C syntaxi?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 21:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Aha, tak jsem se spletl. C like syntaxi používat v Ruby nelze, já žil v domnění, že ano.

    Ohledně syntaktického bordelu ... pokud si zvykneš na jazyky, které nejsou inspirovány C, tak zjistíš, že spousta věcí je skutečně jenom syntaktický cukr. Kdysi jsem také považoval c-like syntax za jeden z důležitých znaků nového jazyka, teď sleduji spíše jeho schopnosti. Naučit se syntaxi u Ruby, nebo Pythonu trvá chvilku. To podstatné jsou knihovny a to, jak se jazyk používá při řešení problémů.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 21:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jenom pro jistotu, v žádném případě nejsem proti C. Sám v něm programuji.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 21:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Nejde o to, jestli se to lze nebo nelze naučit. Dělal jsem dlouho v Basicu, neco v Pythonu a syntaxe mi nevadila. Ale vadi mi, kdyz musim preskakovat mezi jazyky s odlisnou syntaxi (zapominam na strednik ;-). Kdyby mi neslo o vlastnosti jazyka, tak se nebudu ptat na to, jestli jdou Ruby a C-syntax dohromady.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 21:42 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jinak receno, byt Ruby nebo Python v C-syntaxi, uz bych se davno vykaslal na PHP.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 21:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    No, pokud jde jenom o středníky, tak ty jdou psát i v Pythonu, nebo v Ruby, pouze tam jsou nepovinné (slouží k oddělení více příkazů na jednom řádku). Stejně tak i závorky u podmínek. S {} se ovšem nedá nic děla, protože mají v obou jazycích jiný syntaktický význam.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 21:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Mi se libi na slozenych zavorkach to, ze umoznuji velkou flexibilitu zapisu. Ale co se tyce stredniku ... obavam se, ze tohle ma na svedomi borlandi kompiler. Kdyz jsem kdysi delal diplomku, vyplivl na mne chybejici strednik tolikrat, ze na nej mam pavlovuv reflex (konec prikazu = strednik, tecka). Ale jeste k zavorkam, na kate mam rad (neni to jen jeho specialita) zvyraznovani parovych zavorek. Umi tohle bezne editory i s endy, ify a fory v Ruby?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 22:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Nevím, jednak používám vim a druhak píšu hlavně v C, Javě a v Pythonu. Ale kate jsem otestoval (výchozí nastavení) a nedělá to, pouze označí fold. Je pravda, že zvýraznění párových závorek je dobrá věc, zvláště ve spojení s příkazem % ve vimu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 22:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    :-o To mam asi vlci mlhu, kdyz vidim, ze se mi leva a prava zavorka ztucni. Foldy dela taky, ty ale nepouzivam.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 22:11 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ale o tom tenhle thread byt nemel :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 22:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Já myslel v Ruby, ne v C :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 22:19 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jo taaaaak. Tak to sorry. Vzdycky si rikam, proc krucinal mam pocit, ze se se mnou te druhy pre. Holt nevyhoda nonverbalni komunikace. Obcas docela neprijemna. :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 18:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ano, existuje... :-)
    David Watzke avatar 26.5.2006 18:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    LOL! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 19:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Na perlu neni nic k smíchu, není nad to jednou za čas si dobře zaperlit a po několika letech si to po sobě zkoušet přečíst... :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    David Watzke avatar 26.5.2006 20:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Raději to napsat a pak chmod 111 :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 23:22 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    A to bude fungovat?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    David Watzke avatar 26.5.2006 23:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    No proč ne, 1 = pouze spuštění.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 23:47 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jen jsem tak selsky zauvažoval, že když chceš něco spustit, musíš to umět i přečíst. V každém případě jsem to zkusil a pod Darwinem na Macu to nefunguje.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    David Watzke avatar 27.5.2006 09:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Mně to na Gentoo funguje,
    root /devel/sh # chmod 111 ie6
    root /devel/sh # ./ie6
    a IE6 nastartoval :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 19:41 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    JavaScript (to myslím vážne)
    26.5.2006 20:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ano, javascript se mi syntaxi zamlouva a ac ma nektere velmi zajimave vlastnosti, tak to neni to prave orechove. Proste jej neni mozne pouzit na miste pythonu ci ruby. Jedine jazyky, ktere lze v teto pozici pouzit a pouzivaji C syntaxi jsou PHP a Perl (a Java, ale ne Javu pls. ne). Bohuzel Perl se spatne cte a PHP je malo striktni a je to takovy dort pejska a kocicky. Libilo by se mi pouzivat nejaky framework pro vyvoj na webu s pouzitim Qt4. Ale bohuzel nic takoveho neexistuje.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    bazil avatar 26.5.2006 23:03 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    no PHP je sice málo striktní, ale když se člověk dokáže držet vlastních stanovených pravidel, tak je to pohoda ;-)
    26.5.2006 23:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jenze je to dle meho hlavni duvod, proc se v PHP obtizneji udrzuji velke projekty.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 23:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jinak receno, PHP je prebornikem pro prototypovani a jak se projekt dostava do stadia zralosti a roste a komplikuje se, je mene a mene vhodne a nedostatek striktnosti je na prekazku.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    bazil avatar 27.5.2006 01:22 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    no ja už dělal jeden velký projekt sám, dva menší sám a potom několit obyčejnejch stránek a jeden velkej projekt tedka děláme dva a není problém, ale je to opravdu hodně o poslušnosti programátora a většina PHPčkařů taková není, protože je jazyk nenutí ... a pak to tak vypadá
    David Watzke avatar 26.5.2006 23:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    :-D
    * dev-php5/php-qt
         Available versions:  !0.0.2
         Installed:           none
         Homepage:            http://php-qt.berlios.de
         Description:         PHP 5 bindings for the Qt4 framework.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 23:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jaktoze jeste nespis :-)) Ale diky.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 23:20 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Tak nic. Ja chci pomoci Qt psat soft pro Web, ne pomoci PHP delat KDE programy :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    27.5.2006 09:06 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Hmm, to by me tedy zajimalo, jak si to predstavujes... Qt je preci jen na gui.
    27.5.2006 11:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    To neni pravda. Ne od Qt4. Qt4 ma oddelene GUI knihovny od zbytku, takze samotny zaklad Qt4 (prace se stringy, poli apod.) je pomerne mala knihovna. Qt4 se pro vyvoj CGI da bez problemu nyni pouzit.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    27.5.2006 12:57 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Taky mi to přišlo divný :-) Takže asi něco jako kdybych ve webové aplikaci používal glib? (Předtím jsem tomu rozuměl tak, že bych přes Qt např. namaloval dialog a on se zobrazil jako webová stránka.)
    26.5.2006 23:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Další krok v tom, jak udělat z původního jednoduchého skriptovacího jazyka další Perl (a bez jeho dobrých vlastností). Moc doufám, že nás tohoto Parrot zbaví.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 23:14 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Tesim se na nej. A to jsem jen jednoradkovy pasivni perlista.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 23:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Já také, ale netuším, jak složité bude přiohnout ostatní jazyky, aby byly do Parrotu přeložitelné.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2006 23:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    On asi myslel něco jako Tcl/Tk plugin do Mozilly, akorát s Qt...
    26.5.2006 23:36 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Ne, myslel jsem Qt na straně WWW serveru. Ale je to dáno jen tím, že Qt se mi prostě jen líbí, připadá mi velmi čisté a povědomé.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.5.2006 23:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Jo aha. :-) No tak to by dost možná šlo udělat, jen by se musel udělat poměrně šílený backend (ajaxový? :-)), kromě stávajícího Xkového, jablečného a wokýnkového... :-) Já radši dám přednost tomu pluginu do browseru, přijde mi docela sexy. ;-)
    27.5.2006 00:07 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ruby – rub a líc
    Asi máš na mysli sloty a signály, ale na ty, ač jsou fajn, jsem nemyslel. I když mám velmi podobně postavený frontend (stavěné na MVC, kde View dělá takový thin AJAX). Já bych uvítal něco jako interpretované C++ pro web, no a kdyby se na tom dále stavěly knihovny ve stylu Qt, tak to by bylo dle mého gusta. Zdá se mi, že jejich datová typy jsou velmi komfortní na to, že se jedná stále C++, i když preprocesorované, to je ale kvůli signálům a slotům. Má to v sobě flexibilitu datových typů PHP a striktnost Céčka. No, možná chci Javu a jen mám v sobě nějaký blok (asi ze čtení dokumentace k J2EE, bytecode, 20MB runtime a všech těch aplikačních Tomcatů a JBossů).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.