abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 887 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    GNOME? Desktop pro BFU......?

    21.6.2007 14:17 | Přečteno: 1641× | poslední úprava: 21.6.2007 14:29

    Je to par dni, co jsem zacal podrobneji zkoumat GNOME. Predni vyvojar tohoto prostredi Miguel Icaza je povazuje za prostredi pro uplne BFU, a za timto ucelem je take navrhovano... A s cim jsem se dnes potykal ja?

    Mam jeden oddil pripojeny nestandartne do /home mimo slozky uzivatelu. (rikejme mu treba /home/data) Jelikoz je open/save gialog Nautilu takovy jaky je, rozhodl jsem se, ze si vytvorim zastupce ve sve slozce, abych mohl do tohoto adresare /home/data pristupovat primo.... Nejdrive jsem zkusil pretahnout tento adresar na plochu. Zacal ovsem pokud o zkopirovani celeho adresare, coz jsem urychlene ukoncil. Stejny efekt to melo i pri pretazeni do meho domovskeho adresare..... Zadna nabidka typu KDE (-presunout na toto misto, - kopirovat na toto misto, - vytvorit na tomto miste zastupce)... proste automaticky kopirujem... No nic, rozhodl jsem se, ze si vytvorim zastupce rucne. Klikl jsem na volne pole v mem adresari a v kontextovem menu marne hledal vytvorit zastupce.... v GNOME se vlastne zastupce jmenuje "spoustec". No nic, zkusil jsem to tedy na plose. Tam nabidka "vytvorit spoustec" opravdu byla. Chvili mi trvalo, nez jsem zjistil, ze se do pole s prikazem musi napsat nautilus a adresa /home/data. No nic, na plose jsem tedy zastuce mel. Ale proc ho musim vytvorit na plose a pak skopirovat tam kde potrebuju, tedy do me slozky...?? To fakt nechapu! Tak uz mam dle GNOME nejednodusim moznym zpusobem vytvoreneho zastupce v mem domovskem adresari. Ma ale takovou hnusnou ikonku co prirazuje GNOME buhvi cemu... No nic. pohledame nejakou normalni ikonu disku nebo slozky. Kliknu mysi, dam vlastnosti a v levo nahore je obrazek ikony. kdyz na ni kliknu v KDE, normalne se mi rozbali okno se vsemi existujicimi ikonami v danem ikonsetu.... A tv GNOME? Vyskoci na me muj "oblibeny" file/save dialog a ikony abych si hledal v adresarove strukture sam.... Jak "jednoduche".... :-(

    Prosim, neberte tento zapisek jako KDE vs. GNOME a kdo je lepsi... Spis je to vyraz zoufalstvi nad mym "bojem" s GNOME... M.Izaca i s celym usabily teamem se musel pekelne ozrat a zhulit, kdyz rekli ze GNOME je user-friendly a pro BFU..... BFU si totiz u GNOMe nedovedu predstavit!

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Heidelberg avatar 21.6.2007 14:19 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Velmi dobrý základ pro flame :-D
    21.6.2007 14:29 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    me to taky napadlo.... Na druhou stranu, treba se tady konstruktivne dozvim, kde k tomu pristupuju spatne... A kde v tom najdu tu jednoduchost...
    22.6.2007 23:18 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Velmi dobrý základ pro flame :-D

    Ano, naprosto výtečný. :-) Já jsem na Gnome silně alergický, proto bych měl sám sebe z diskuse vyloučit pro podujatost.

    Ale teď vážně: Vadí mi na něm dvě věci.

    1. Zoufale a beznadějně nedostatečné možnosti nastavení. Během pěti minut používání jsem narazil na spoustu drobností, které jsem chtěl nastavit, jenže ono to nebylo možné. Přístup typu „aby to nemátlo uživatele“ je naprosto scestný. V tomhle směru plně souhlasím s Linusem, který se kdysi na adresu Gnome vyjádřil velmi rázně. Dialogová okna mohou mít někde tlačítko „rozšířená nastavení“ - a v základní formě mohou být určena pro BFU. Jenže úplné vynechání všech „nadbytečných“ možností rozhodně nic neřeší. Údajně je prý lepší mít málo funkčních nastavení než mnoho nefunkčních. To by bylo hezké, kdyby se Gnome této zásady v praxi držel. Mně při různých pokusech o nastavení odletěl tolikrát, že to radši vůbec nepočítám.

    2. Výkon. Na velmi starém počítači zabírá Gnome mírně větší množství paměti než KDE, což je nanejvýš překvapivé. Běží zoufale pomalu. Je přímo úděsné, kolik je v Gnome nejrůznějších drobných animací a pocobných blbostí, které nelze vypnout. Na novějším stroji je to úplně jedno, ale na starším si člověk stokrát rozmyslí, jestli chce animovaný panel s nabídkou, který se při plné zátěži vyroluje až za 10 vteřin. V KDE prostě animace povypínám a je vymalováno. Zato Gnome nechce uživatele mást - tak jen ať si na tu krásnou animaci počká, že ano.

    Uf, to jsem se zase rozohnil. Ještě bych rád doplnil, že třída FlameWar obsahuje proměnnou private static final boolean isNecessary = false;. Kdo čte Uncyclopedii, dobře ví, o čem mluvím. :-D

    23.6.2007 04:57 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ty "animace"v GNOME nejsou animace. :) Já jsem si žádných animací v GNOME nevšimnul (dobře. možná ten efektní "About GNOME" dialog s animovanými jmény autorů...). To je prostě tak, že ty nabídky nebo třeba i obsahy oken, dialogů a záložek se vykreslují tak pomalu, že vypadají jako animované, protože je i na relativně rychlých strojích vidět, jak se ty prvky vykreslují jeden po druhém. Díky GTK+ je to vidět i mimo GNOME, dokonce i na Microsoft Windows v GTK+ aplikacích (kde ten rychlostní rozdíl oproti nativnímu bleskově rychlému GUI Windows obzvlášť vynikne; uživatel Linuxu už je přece jen otupělý a ten mizerný výkon GUI, který je ve světě Xkových GUI normou, tak nevnímá).

    Ano, ten výkon je beznadějný, pro mě hlavní důvod proč nepoužívám GNOME.
    kyknos avatar 23.6.2007 08:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Já používám GNOME i KDE a nějak nevím, o čem mluvíš. Žádné "animace" v GNOME nepozoruji.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.6.2007 14:45 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?

    Viz můj příspěvek níže. Ano, na rychlém stroji to člověk nepozoruje.

    Problém je v tom, že nemám tušení, jak v Gnome vypnout animované skrývání panelů (těch s applety - přepínač oken, hodiny, nabídky apod). (Chci skrývání panelů a považuji ho za nezbytné, ale bez animací.) Ve verzi, kterou jsem naposledy zkoušel (cca před půl rokem) to prostě vypnout nešlo. Na pomalém počítači se člověk dotkne myší okraje obrazovky a pak musí čekat třeba i několik vteřin na dokončení té animace. A ještě to za sebou zanechává ošklivou roztřepenou stopu, protože se z nějakého důvodu stihne v jednom kroku animace překreslit jen okraj toho pruhu a ne zbytek... Takže tohle jsem měl na mysli.

    23.6.2007 14:40 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ty "animace"v GNOME nejsou animace. :)

    To právě jsou. Chtěl jsem nastavit takhle jednoduchou věc: Chci, aby se mi horní i dolní panel (defaultně tam bývají oba) automaticky skrývaly. Chci přece využít celý display, že ano - proč bych se měl při surfování koukat na nějaké pruhy s nabídkou... OK, zapnul jsem skrývání obou panelů.

    Tam ale schopnosti Gnome končí. Problém je v tom, že já nechci, aby bylo skrývání animované. Chci, aby panel okamžitě vyskočil - bez jakýchkoliv zastávek na půli cesty. Jenže v Gnome tohle nejde nastavit. (!!!) Na mém notebooku (1,6 GHz) je to v pohodě, ale na jednom desktopu (233 MHz), který tu mám, je to naprostá tragédie, bída a nouze. Takže nerad to říkám, ale jsou tam animace.

    23.6.2007 17:29 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    No, zmínil jsi jednu, tak proč to množné číslo. :-) Je sice hloupé, že tohle nejde vypnout, ale jinak je to výjimka, takových animací je v GNOME minimum.
    23.6.2007 17:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?

    OK, dejme tomu, ale zrovna tahle jedna jediná mě stačila přivést k šílenství a k následnému odstranění Gnome. Při 233 MHz to nebyl dobrý zážitek.

    freshmouse avatar 23.6.2007 17:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    No, při takovém procesoru se ani není co divit. To podle mě není výkon pro rok 2007, nebo jaký to máme rok...
    23.6.2007 19:08 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    To podle mě není výkon pro rok 2007, nebo jaký to máme rok...

    Možná, ale KDE tam běží velmi svižně a příjemně. Zejména poté, co jsem tam nacpal 256 MB RAM ze starých součástek.

    23.6.2007 20:25 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Kdysi jsem na takovém stroji provozoval KDE 2, a taky bylo celkem v pohodě - a KDE 3 by nemělo být o moc pomalejší. Jinak současné KDE 3.5 mi krásně běží i na stroji s méně než 128 MB paměti. Zkrátka, omluvat trestuhodně mizerně a neefektivně napsaný kód tím, že je rok 2007, mi vadí. GNOME není pomalé proto, že je to aktuální supermoderní výkvět technického pokroku roku 2007, ale prostě proto, že je mizerně napsané.
    23.6.2007 20:37 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?

    Ihned po spuštění KDE 3.5 mám na tom stroji zabráno 42 MB paměti. S Gnome to bylo kolem 65 MB ihned po spuštění. (Mluvím o datech procesů. Disková cache samozřejmě zabírá ještě další paměť, ale na tom nesejde.) Používám prelink, protože to někdy sníží spotřebu paměti klidně i o čtvrtinu.

    23.6.2007 21:34 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Zajímavé. Prelink jsem kdysi zkoušel, ale vliv na obsazení paměti jsem nezkoumal. Asi je čas jej zkusit znovu. Jinak obsazení paměti hodně záleží na distribuci (respektive kolik dalších svých služeb spouští), v nejspartánštější distribuci co jsem používal - Slackware - jsem měl po spuštění paměti obsazeno kolem 50 MB, což mi nikdy nikdo nevěřil (většina lidí pořád tvrdí, že s KDE to zabere tak 200 MB). Teď na Debianu je to asi kolem 70 MB, v jiných distribucích i přes 80. To je ale pořád fajn a mnohem míň než tvrdí ti, podle nichž nelze KDE provozovat na stroji s méně než 256 MB paměti.
    23.6.2007 21:35 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    ("Po spuštění paměti" má být "po spuštění KDE".)
    23.6.2007 22:22 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    (většina lidí pořád tvrdí, že s KDE to zabere tak 200 MB)

    <rejp>Otázka je, do jaké míry ta většina rozlišuje diskovou cache a prostor naalokovaný pro procesy.</rejp>

    To je ale pořád fajn a mnohem míň než tvrdí ti, podle nichž nelze KDE provozovat na stroji s méně než 256 MB paměti.

    Já jsem měl KDE 3.5 na 96 MB paměti. Konqueror běžel rychle, s Firefoxem se už muselo samozřejmě trochu čekat.

    Josef Kufner avatar 23.6.2007 23:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    KDE 2 je oproti KDE 1, KDE 3 i GNOME 2 nechutně pomalé.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.6.2007 00:07 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tomu nevěřím, protože KDE 2 jsem provozoval na Pentiu (I), 133 MHz. Asi bylo pomalejší než GNOME 1, ale rozhodně ne než GNOME 2 - to je na mém 2.4 GHz procesoru rychlé asi tak jako bylo to KDE 2 na tom starém 133 CPU.
    freshmouse avatar 23.6.2007 18:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    A hle, tak už zase můžeš instalovat GNOME, našel jsem to:

    /apps/panel/toplevels/panel_0/enable_animations

    (Mělo by to být pro první panel.)

    Já říkám, že v GNOME lze nastavit všechno. :-)
    freshmouse avatar 23.6.2007 18:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tak ten klíč je: /apps/panel/toplevels/top_panel_screen0/enable_animations, předtím jsem to napsal špatně.
    23.6.2007 20:46 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    A hle, tak už zase můžeš instalovat GNOME...

    To už rozhodně ne. To bych se tento hack musel dozvědět dřív, než jsem tam dal KDE. Spouští se rychleji a zabere celkově o třetinu méně paměti. Když tohle člověk vidí, těžko se vrací zpátky.

    Já jsem vždy používal KDE na notebooku (1,6 GHz). Jenže když jsem instaloval starý desktop (233 MHz), dal jsem tam Gnome. Podlehl jsem tenkrát pověře, že KDE je pomalé prostředí, zatímco Gnome rychlé. Porucha harddisku mě za rok přiměla k reinstalaci a jen tak na zkoušku jsem tam dal KDE předpokládaje, že bude neúnosně pomalé. Výsledkem jsem byl překvapen a od té doby bych už neměnil.

    Nicméně je dobře, že tento problém lze vyřešit.

    Josef Kufner avatar 23.6.2007 23:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    No, ono jeden čas KDE opravdu pomalejší bylo (verze 2). Ale naštěstí je to už pryč a doufám že KDE 4 bude ještě rychlejší. Se už celkem těším.. skoro jak na pokračování SGA :-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.6.2007 00:13 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tomu, že KDE 4 bude rychlejší, bohužel nevěřím, protože už nějaký čas používám i Qt 4 a jeho pomalost mě nepříjemně šokovala.
    freshmouse avatar 24.6.2007 11:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jo, to byl vtip. :-)

    Ale není to žádný hack, je to standardní úprava nastavení, jen pro to (zatím) není dialogové okno.
    23.6.2007 05:04 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jinak na tom, že GNOME zabírá víc paměti než KDE, nevidím nic překvapivého - i přes hloupé mýty o "rychlém a odlehčeném GNOME" a "pomalém a nenasytném KDE" to je dobře známá věc už řadu let, je to i prokázáno v testech (kde to nebylo "mírně víc", ale o hodně víc). I když to je zrovna oblast, na kterou se vývojáři GNOME v posledních několika hlavních verzích zaměřovali a údajně nějakých dílčích úspěchů ve snižování paměťových nároků dosáhli (ale pořád nic moc).
    freshmouse avatar 23.6.2007 13:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    1. Ty mýty o odlehčeném GNOME jsou historického původu.

    2. GNOME se zrychluje od verze k verzi, pozoruji to.
    23.6.2007 17:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ano, pochází to z dob GNOME 1.x, které bylo radikálně jiné.

    Jinak moje zkušenost je bohužel opačná, GNOME které jsem zkoušel v poslední době bylo pomalejší než GNOME, které jsem zkoušel před 2-3 lety. Jednak se přechodem na Cairo ještě výrazně zpomalilo GTK+ (které bylo i bez něj dost pomalé), jednak se obrovsky zpomalil správce oken Metacity (který je tak neskutečněš pomalý a neefektivní, že to je veliká ostuda), a jinak pomalost ostatních věcí jako třeba GNOME terminálu i přes proklamované "skvělé optimalizace" zůstala stejná.
    freshmouse avatar 23.6.2007 17:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Hmm, GNOME Terminal se spouští celkem dlouho, to je fakt, a je to určitě ostuda (a nechápu důvod té pomalosti, je to jen terminál!). Metacity mi zase přijde docela v pohodě, nestěžuju si na něj (nicméně jej není problém nahradit Openboxem, Fluxboxem...).

    Nicméně zrychlení je, třeba Evolution teď optimalizovali naprosto brutálně. A zrychlují i další věci. Nepřijde mi to o tolik horší než KDE.

    Jasně, že to je náročnější než GNOME před lety, vždyť vznikla spousta nových věcí a udělátek. Podle mě by se měl ustálit poměr nových funkcí a náročnosti na HW. Mě mrzí jen Mono věci, jsou nehorázně pomalé, např. Tomboy. A doufám, že pro Mono nebude vznikat moc věcí, právě z tohoto důvodu.
    freshmouse avatar 23.6.2007 13:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    1. GNOME nemá být jednoduché, ale elegantní. A takové podle mě je. Většinu věcí lze nastavit, jen pro to (zatím) nejsou okenní programy.

    Mimochodem, asi to jako uživatel KDE nepochopíš, ale i když KDE lze hodně nastavit, mně se ho nikdy nepovedlo nastavit do vyhovující podoby, a to mi věř, že jsem se snažil. Naopak v GNOME si nastavím, cojávím, tapetu, panel a klávesové zkratky -- a už je podle mého gusta.

    2. Ano, GNOME je méně výkonné než KDE (o něco málo). Ale ty nejspíš míníš rychlost vykreslování, a to už je zase věcí GTK, které je na tom oproti Qt opravdu podstatně hůře. Věřím, že se zlepší.

    Jinak, já jsem si nevšiml žádných animací, naopak, GNOME skoro žádné neobsahuje. Napadá mě snad jen zobrazování takových obdélníčků při minimalizaci, a to vypnout lze...
    23.6.2007 15:00 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    1. GNOME nemá být jednoduché, ale elegantní. A takové podle mě je.
    Elegantní možná je, ale (imho) silně na úkor použitelnosti. Kromě toho se mně osobně vůbec nelíbí, ale to už je věc názoru. Spousta lidí na jeho uspořádání a celkový vzhled nedá dopustit.
    Většinu věcí lze nastavit, jen pro to (zatím) nejsou okenní programy.

    Rád tomu věřím, ale když jsem tenkrát (zběžně) pátral v dokumentaci, nikde jsem tam nenašel, jak se vypne animace těch pruhů s applety. Mně by vůbec nevadila textová konfigurace - ve srovnání s tou klikací na ní nevidím žádné nevýhody. Jenže kde ji hledat?

    Mimochodem, asi to jako uživatel KDE nepochopíš, ale i když KDE lze hodně nastavit, mně se ho nikdy nepovedlo nastavit do vyhovující podoby, a to mi věř, že jsem se snažil. Naopak v GNOME si nastavím, cojávím, tapetu, panel a klávesové zkratky -- a už je podle mého gusta.

    Já chápu, že ne každému se líbí KDE (a Qt). Jenže tento výrok by u věci neznalého uživatele mohl vyvolat dojem, že KDE nepodporuje tapetu, panel a klávesové zkratky. To ovšem (mírně řečeno) není pravda.

    Věřím, že se zlepší.
    Jestli ano, rád ho zase někdy vyzkouším - jen tak pro zajímavost.
    Jinak, já jsem si nevšiml žádných animací, naopak, GNOME skoro žádné neobsahuje.

    Skutečně? Jak už jsem tu několikrát psal - až mi někdo objasní, jak se vypne animace automatického skrývání panelů, bude to pro mě velkým přínosem... :-)

    Napadá mě snad jen zobrazování takových obdélníčků při minimalizaci, a to vypnout lze...

    Obdélníčky žerou málo výkonu. Ty by mi mohly být ukradené. Jenže celý pruh s applety, ikonami a přepínačem ploch s náhledy uspořádání oken už je na starém stroji problém.

    21.6.2007 14:34 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    http://www.linuxexpres.cz/software/pokrocila-konfigurace-gnome

    ;-)

    (Ale uznávám, tohle v tom článku zrovna úplně není.)

    Co třeba prostřední tlačítko myši pro drag'n'drop?
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    freshmouse avatar 21.6.2007 14:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    a) Chceš-li si vybrat, jakým způsobem se má s označenými soubory a adresáři manipulovat, použij prostřední myšítko (kolečko).

    b) Výchozí akce je přesunout, ovšem v rámci diskového oddílu. Pokud se akce provádí mezi dvěma oddíly, výchozí je kopírování.

    c) Nevím, jak je přeloženo "tvoje" GNOME, ale u mě se symlink nazývá odkaz.

    d) Chceš-li vytvořit odkaz (spouštěč...), klikni pravým myšítkem na ten soubor nebo adresář a dej Vytvořit odkaz. Ten pak přesuň, kam je třeba.

    e) Už jsem zjistil, co myslíš tím spouštěčem. Spouštěč (launcher) má sloužit ke spouštění aplikací a je možné jej vytvořit i z GNOME menu. Přes pravé myšítko, nečekaně...

    Že ti vůbec odpovídám... Fakt se divím sám sobě. Chytrému napověz...
    21.6.2007 14:42 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jedna se o ubuntu 7.04:

    ad d) pravym tlacitkem mysi "vytvorit odkaz" vubec neni. Na foru ubuntu jsem nasel ze odkaz na adresar vytvorim pomoci "vytvorit spoustec" kam napisu "nautilus +adresa".... Pravym tlacitkem + "vytvorit spoustec" je v nabidce jen a pouze na plose. Nikde jinde v adresarove strukture to neni.... :(
    freshmouse avatar 21.6.2007 14:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Klikni pravým myšítkem na nějaký/é soubor/y nebo adresář/e (musíš ale mít oprávnění zápisu do adresáře, ve kt. se to má vytvořit, takže v opač. příp. musíš použít kolečko, kt. to přesuneš tam, kde práva zápisu máš).
    21.6.2007 15:10 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    jo, tak tohle funguje... dik. jenze jak s tema ikonama?
    freshmouse avatar 21.6.2007 15:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jestli chceš změnit ikonu, klikni na ty objekty pravým myšítkem, dej Vlastnosti a hned v první kartě klikni na stávající ikonku a vyber jinou...
    21.6.2007 15:35 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    No to ja vim. jenze zatimco v KDE se mi zobrazi cely iconset, tak tady se mi rozbali normalne file-dialog nautilu a abych si ty icony v /usr/share hledal sam rucne.... to mi prijde uvaleny...
    freshmouse avatar 21.6.2007 15:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tohle se ani mně nelíbí. Navíc to (tento konkrétní výběr ikonky) funguje špatně, protože v jiných výběrech ikon je nastavena cesta na tu, kterou ta stávající ikonka používá.
    frEon avatar 21.6.2007 16:15 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    ad d) prave v tom vidim porblem. bez na prvni pohled zjevneho duvodu nemam v menu neco co tam pred chvili bylo. prijde mi lepsi, kdyz tam mam stale to same (minimalne kvuli prehlednosti), a kdyz zvolim nejakou akci, ktera nejde z jakehokoli duvodu provest at mi to rekne, sorry vole todle nemuzes protoze duvod. kdybych byl bfu, zacatecnik, tak bych se divil proc to v tom menu nemam.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    21.6.2007 14:49 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Když přetahuješ soubor se stisknutým alt, tak se ti zobrazí nabídka co ty tak moc potřebuješ ;-) ,jinak odkaz a spouštěč ne trošku něco jinýho ;-) ...odkaz je to samí co zástupce ve windows,spouštěč je prostě spouštěč :)
    ...
    21.6.2007 14:56 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    odkaz jsem nenael nikde....
    21.6.2007 15:01 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Táhni se stisknutým levým ALTem adresář/soubor a když ho pustíš,zobrazí se ti nabýdka...vybereš "odkaz zde".
    ...
    21.6.2007 15:06 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    tak to funguje. ovsem s temi ikonami to asi nebude tak slavne, ze? :-(
    21.6.2007 15:12 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ked pretahujes tak prostrednym tlacitkom mysi.
    21.6.2007 15:05 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jednou jsem někomu instaloval Ubuntu a cca 20 minut jsem hledal to jak vytvořit zástupce adresáře na ploše, pak jsem to vzdal. Večer jsem to doma zkusil ještě jednou a našel jsem ten způsob kliknutí pravým tlačítkem vytvořit zástupce a toho zástupce pak přesunout na plochu, taky mě to opravdu dost překvapilo :)

    PS: Normálně používám E17 a tam to nejde :)
    21.6.2007 15:23 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    První věc, co mě napadla: v Nautilu kliknu na soubor/složku pravým tlačítkem a hle, co nevidím – „Vytvořit odkaz“.
    21.6.2007 15:25 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Navíc si v tom Open/Save File dialogu můžeš vytvořit záložky.
    21.6.2007 15:36 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tuhletu vec ja tam nemam. To bych sem asi nepsal....
    cezz avatar 21.6.2007 15:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Co uz bolo vysvetlene tym, ze nemas pravo zapisovat do daneho adresara (/home/ ?), kde by sa mal symlink vytvorit. Jak jednoduche :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    21.6.2007 16:05 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tak to se omlouvám. Mimochodem já tam tuto volbu mám i v /home, jen ji nelze aktivovat. Možná by stálo za to v tomto případě k ní přidat nějaký tooltip s vysvětlením, proč to nejde, nebo rovnou nechat vyskočit dialogové okénko, ať uživatel vybere, kam ten link chce.

    Ostatní možnosti byly už popsány. Upřímně, tahat ikonky a zkoušet při tom klávesy Shift, Ctrl nebo Alt mi přijde natolik intuitivní, že jsi spíš chtěl vyvolat flame. A i kdybys to nevěděl a chtěl se jen zeptat, asi bys okolo dotazu nepsal takové výlevy.
    cezz avatar 21.6.2007 16:15 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?

    No pokial to bola odpoved na moj post tak nejak nechapem.. Ale predpokladam, ze nie. :-)

    Upřímně, tahat ikonky a zkoušet při tom klávesy Shift, Ctrl nebo Alt mi přijde natolik intuitivní, že..
    Tak to mne zas intuitivne nepripada. Sam samozrejme drag+klavesa pouzivam pomerne casto, ale pre BFU je samotny drag, nieto este napriklad strednym tlacidlom nenormalne neintuitivna zalezitost. O kombinacii s alt, shift, alebo ctrl ani nehovorim, to uz je skoro cierna magia. :-D Takze by som sa skor prihovoril za to dialogove okno.. KDE ma toto poriesene ako?

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    21.6.2007 17:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Po dokončení přesunu se zobrazí kontextové menu, kde je možné si danou operaci vybrat (ale pokud někdo zná zkratky, tak je může použít taky)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2007 17:08 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    pretahnes odkudkoli kamkoli a KDE se te zepta:

    kopirovat, presunout nebo vytvorit odkaz?
    21.6.2007 17:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tak to mne zas intuitivne nepripada. Sam samozrejme drag+klavesa pouzivam pomerne casto, ale pre BFU je samotny drag, nieto este napriklad strednym tlacidlom nenormalne neintuitivna zalezitost. O kombinacii s alt, shift, alebo ctrl ani nehovorim, to uz je skoro cierna magia. :-D
    A proto není nad pořádnou statickou nabídku (Soubor ⊳ Nový ⊳ Odkaz) ;)
    cezz avatar 21.6.2007 20:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?

    Skor "Edit ⊳ Make Link".

    Sympaticke, ze pri oznaceni viac suborov sa v menu "Link" meni na "Links". Blbost, ale potesi. :-)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    22.6.2007 13:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Třeba tak. Já jen střílel od boku, anžto žádného grafického správce souborů nepoužívám.

    Chtěl jsem vyjádřit, že GUI by mělo uživateli možnosti nabízet a ne je schovávat a nutit uživatele mačkat nemožné kombinace kláves a myší všelijak kroutit.

    Kaskádové vždy přístupné menu ja takový osvědčený způsob, jak se k požadované funkci dostat a přitom se dozvědět ten úžasný chvat, který mi příště práci urychlí.
    21.6.2007 23:54 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Co se tu řeší? Odkaz na složku někam? Chňapnu složku v Nautilu, stisknu CTRL+Shift a přetáhnu ji kam chci. Je to tak děsně složité?
    22.6.2007 07:51 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    resi se to, ze to neni v kontextove nabidce primo. BFU nebude vedet ktere keys ma zmacknout.... Stejne jako jsem to nevedel ja.
    22.6.2007 08:38 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jenomže podobně (mačkání nějakých těch Ctrl, Shift, možná Alt či jejich kombinace) pro změnu typu akce vyvolané tažením a puštěním to funguje ve Windows a možná i v Mac OS X. Které z nich zmáčkneš je úplně jedno, ikonka u kurzoru indikuje, co se stane po uvolnění tlačítka myši.
    22.6.2007 12:39 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tak v Mac OS X se Ctrl při klikání mačká velice často, protože mací myši nemají pravé tlačítko.
    22.6.2007 08:45 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ostatně v nabídce to je, klepneš pravým na složku a položka Make Link, nebo český ekvivalent. Vytvoří to zástupce, kterého přejmenuješ tak že na něj klikneš levým a dáš F2, nebo klikneš pravým a vybereš přejmenovat. A pak si ten zástupce normálně přetáhneš kam chceš. K té funkci se dá dostat i přes normální menu, nejen kontextové.
    22.6.2007 08:52 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Uz jsme to tu vyresili. Ja delal zastupce na jeden nestandartne pripojeny oddil. A protoze je pripojen v miste, kde nemam jako user prava zapisovat, tak v tom menu prote nebylo "make link". A v ten moment je BFU v prdeli, protoze to nema v kontextovem menu a pri pretahovani se ho to na nic nezepta...
    22.6.2007 15:35 KKL | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    To je zvlastni, jako konzistenti pristup bych videl aby to v tom menu bylo vysedle ( ne zmizelo ) - proste aby to nematlo lidi :)
    Josef Kufner avatar 22.6.2007 18:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    A taky je úplně na hlavu dělat link v aktuálním adresáři, když tam ani nemusí mít uživatel práva k zápisu.

    Bohužel, GNOME se poslední dobou tak zjednodušuje, až přestává fungovat. Funkce mizejí bez náhrady a GUI je cíleně mrzačeno. Je to prostě ukázkový příklad toho, jak se software nemá dělat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 22.6.2007 23:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    GNOME se nezjednodušuje, jednoduchost GNOME je konstantní. Množství funkcí roste. A roste i počet okenních udělátek určených k nastavení (dříve něco šlo nastavovat jen např. přes GConf Editor atd.).

    Jaké funkce podle tebe zmizely? A jak je mrzačeno GUI?
    Josef Kufner avatar 23.6.2007 11:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Jako ukázkový příklad mrzačení poslouží Open/Save dialogy (zkus si to ovládat z klávesnice) a jako ukázka odstraňování funkcí bez náhrady poslouží Glade-3 vs. Glade-2.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 23.6.2007 13:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Nejsou ty dialogy spíše záležitostí GTK?

    Glade (obě verze) jsem nijak moc nezkoušel (jen jsem je nainstaloval, kokl, co to je a dal pryč), ale přišlo mi, že je lidé spíš vítají... Nevím.
    Josef Kufner avatar 23.6.2007 16:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Nejsou ty dialogy spíše záležitostí GTK?
    To je celkem jedno. Ty dva projekty jsou hodně provázané.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.6.2007 15:58 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Ovládání z klávesnice Open/Save dialogu - stisknu Ctrl-L a jednoduše píšu cestu, umí to i automatické doplňování. Někdy ani není potřeba to Ctrl-L. Šipkou dolu se mohu dostat do výpisu aktuálního adresáře, tam také funguje rychlé hledání psaním počátečních písmen. V podstatě myš v Open/Save dialogu ani nepoužívám. Takže ten ukázkový příklad by mě zajímal :-)
    Josef Kufner avatar 23.6.2007 16:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    ... a jak se pak dostaneš o úroveň výš? Proč tam občas tab funguje a občas ne? Proč musím mačkat nějaké ctrl+L? Ne, ty dva (čtyři) dialogy nefungují.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 23.6.2007 16:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    O úroveň výš se dostaneš přes Alt a šipku nahoru... Nevím, že by mi tam Tab nefungoval, ale je fakt, že to ovládám hlavně myší. Ctrl+L mačkat nemusíš, alespoň mně se to otevře automaticky vybrané (to políčko).
    Josef Kufner avatar 23.6.2007 16:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Alt+šipka nahoru? Hm, tu má windowmanager na manipulace s oknama. Nikde tam není ani písmenko o téhle zkratce a ".." tam chybí. Jak intuitivní.

    Tab tam nefunguje nikdy. Pokud je fokus jinde než na tom políčku, tak hopsá fokusem mezi widgety místo toho aby doplňoval a na políčku doplňuje místo toho aby hopsal fokusem. Proč se to nechová jednotně?

    Další věcí, která mě v tomhle směru vytáčí je, že spousta programů nerespektuje pracovní adresář a otevírá tyhle dialogy v home (alespoň poprvé).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    freshmouse avatar 23.6.2007 16:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Mno, "." a ".." mi stejně vždycky jen překážely. Že se to tluče s jinou zkratkou, za to já nemůžu. Intuitivní to je, protože já jsem tu zkratku nikdy nepoužil a byla první, co mě napadla...

    Podle mě se ten Tab chová logicky, podle kontextu použití.
    23.6.2007 17:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    Tak to vidíš, Gnome nakonec je intuitivní, pokud si ovšem pamatuješ (nebo třeba uhodneš) příslušnou klávesovou zkratku :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.6.2007 16:19 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME? Desktop pro BFU......?
    No, zajímavé otázky :-) Nevím, ale zkusím se na to nějak podívat...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.