abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 382 hlasů
     Komentářů: 9, poslední dnes 18:09
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    9.7.2006 18:05 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Mě spíš vytáčí, že uprostřed strany má text a kolem něj vidím půl obrazovky v barvě splašků.
    Andre avatar 9.7.2006 18:23 Andre | skóre: 3 | blog: andreho_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Moment.. to jsou win na tom screenshotu?? ;-)
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 18:35 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Jsou, protože nejsem doma, ale u kámoše ve firmě a zrovna tady běží WinXP.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    9.7.2006 18:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Ehm, jak souvisí něčí genialita s tím, zda se dopouští elementárních přehlédnutí?
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 18:39 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Přeci on, tak skvělý, geniální a já nevím co ještě by se právě takových "elementárních přehlédnutí" již z principu neměl dopouštět. A jinak neber ten zápisek až tak vážně, to jsem sem dal spíš pro pobavení a že i mistr tesař se někdy utne.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    9.7.2006 18:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Šlo mi o to, že když si vybavím lidi, které bych si troufl spojovat s přívlastkem geniální (ne, ten, o němž je řeč, mezi ně nepatří), většina z nich byla co do roztržitosti jednoznačně nad průměrem běžné populace…
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 18:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    No pokud tahle primera plati i obracene, tak jsem vskutku genialni osobnost :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    9.7.2006 18:52 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Neplatí… :-)
    9.7.2006 19:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    No a tohle je praktický rozdíl mezi implikací a ekvivalencí ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.7.2006 18:18 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    A jak se tva veta vyjadri cesky beze slov prevzatych? Nechci prudit, jen mne to zajima, ale nemohu najit vhodna synonyma z rodu puvodnich ceskych slov.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.7.2006 18:23 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    To by asi záleželo na tom, jak moc to musí být původní české. Největší potíž vidím s implikací, najít nějaký opravdu pěkný jednoslovný název pro to. Takové vyplývání asi české je, ale že by se mi líbilo, to moc ne.
    Copak toho není dost?
    10.7.2006 19:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Některé odborné termíny se nepřekládají, protože by to bylo na úkor srozumitelnosti…
    10.7.2006 21:20 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Co příčinnost a rovnocennost?
    10.7.2006 22:47 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    To je pekne :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 18:55 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Tak to ano, s tím mohu jen souhlasit. To je prostě taková vlastnost těchto (opravdu geniálních a řekněme naddaných) lidí - roztržitost.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 18:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    No, bavil jsem se s clovekem, ktery mel tu "cest" s Hulanem mit nejaky obchodni pletky a potvrdil mi, ze to nejsou famy...pry je opravdu narcistickej debil nejvetsi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 18:52 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Nevím, osobně ho neznám, ale jedno je jisté, porušil jsi pravidlo, a vyslovil si jeho jméno a za to se budeš smažit v pekle :-) .
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 18:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    A do haje! :-D Nejake odpustky neprodavas?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 19:00 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Ne, ale můžeš si 100x napsat na papír, větu: Už nikdy nenapíšu jméno "toho, jehož jméno se nevyslovuje a nepíše" na server abclinuxu.cz. :-) A po (vlastnoručním) napsání to oskenovat a někde vystavit na webu, to kvůli kontrole a pak ti bude milostivě odpuštěno :-D .
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 19:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Nebo bych mohl 100x napsat: "Uz nikdy nevyslovim Hulanovo jmeno na abclinuxu" a pak to vystavit :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    9.7.2006 19:55 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    podruhé....to už máš 200x :-)
    Dalibor Smolík avatar 10.7.2006 11:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Neexistuje na to nějaké makro? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.7.2006 19:18 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Specialne kvuli nemu by nam admini meli povolit v odkazu rel="nofollow"
    ^D
    Josef Kufner avatar 9.7.2006 19:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Ne, vubec by se ten odkaz nemel objevit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 9.7.2006 19:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    probuh opatrne, nebo ho sem zatahnes! ;)
    9.7.2006 19:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Myslím, že abychom pochopili o koho jde, tak by úplně stačila ta hláška ve screenshotu chyby :-)
    Copak toho není dost?
    Filda avatar 9.7.2006 20:30 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    o co jde, koukal jsem na tu adresu a ty chybu to nehází
    Komix na Hovno
    Pavel Stárek avatar 9.7.2006 20:59 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    asi to už opravil
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Filda avatar 9.7.2006 22:12 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    aha, takže je přecejenom geniální :)
    Komix na Hovno
    9.7.2006 23:33 Tazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Panove asi je to osud, ale dnes jsem shodou okolnosti narazil na jednu zumpu vykopanou "tim jehoz jmeno se nevyslovuje": hulanator. Je asi opravdu genialni, protoze vygenerovat ty splasky na jeho jmeno nejdou: hlaska nelze ulozit. Ale tohle fungovalo.
    9.7.2006 23:36 Tazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Tak genialni neni, po druhe uz to slo: Ten jehoz jmeno se nevyslovuje je vyzirka a zmrd
    10.7.2006 14:49 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Proč se ten *TAKYBLB* (geniální prof. Ing. Mgr. Já, DrSc, jedničkář ze ZŠ, skvělý lyžař a pěstitel Burmského skotu) co ten blábol psal aspoň nepodepsal?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.7.2006 15:00 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Hehehe... Já se fakt potrhám smíchy.. proboha co je to za exota? To je ještě lepší pobav než Radek Hulán..
    v Čechách se zejména neodpoští jedno: být lepší. Všechny tyto věci jsou, bohužel, pravdivé, stádovití klučíci těžko uznají, že ONI programují 100KB blbého kódu 2 roky a já 2MB skvělého kódu 3 měsíce. V oblasti webu a CMS asi neexistuje v ČR člověk, který by toho pro OpenSource udělal více než já.

    Připomíná mi to moji pátou třídu na ZŠ, kdy jsem já jeden den donesl domů v „Žákovské knížce“ napsáno 65x 1, což znamenalo, že ze 36 lidí ve třídě jsem odpověď na danou matematickou úlohu měl vždy spočítanou dříve, než ten zbytek... Masy kolem...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.7.2006 15:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Jsem to ale pitomec, ony se ty kecy generujou... Škoda, styl byl dosti zábavnej; kdyby takhle nepsal robot ale průmernej českej blogger, byla by to docela legrace.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.7.2006 15:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Nebojte se, základní fráze, které ten generátor používá, pocházejí z autentických příspěvků… hádejte koho. :-)
    10.7.2006 17:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Co si pamatuju, tak jsou to vlastně jenom poskládané odstavce ze skutečných příspěvků. Nicméně, už jenom to, že mi na tom nepřijde nic divného, že by tomu tak být mohlo něco znamená :-)
    Copak toho není dost?
    10.7.2006 17:39 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Ty nejzajímavější obraty jsou rozhodně autentické, mnohé z nich jsem viděl ve skutečných příspěvcích nejmenovaného…
    10.7.2006 17:42 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Ono se to stejně nedá dokázat, protože v jeho blogu se příspěvky objevují, mizí a mění zcela dle libosti :-)
    Copak toho není dost?
    10.7.2006 17:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Některé jeho památné výlevy jsou naštěstí (?) zaarchivovány i na jiných serverech…
    10.7.2006 15:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Chm, chm… Je opravdu možné, že jste dosud neviděl Hulanátor?
    11.7.2006 11:04 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Bať bať, už je to tak. Utahovat si z neštěstí druhých je nesportovní, ale pokud corpus pochází přímo od Mistra tak na ten jeho web přesto jednou určitě vlezu.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    rincewind avatar 10.7.2006 12:11 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Tak jsem se podival na stranky "toho, jehoz jmeno zde nevyslovujeme", a nevim co si o tom myslet... to si ten clovek dela srandu, nebo to mysli vazne? Muze mi nekdo z mistnich osvetlit situaci? (zrejme sem nechodim dostatecne dlouho...)
    Bud jak bud, zakoncil bych to takto: "To je ma, to je maaa, to je MAGOOORRRRR!!!".
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.7.2006 12:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Bud si jistej, ze "ten, jehoz jmeno zde nevyslovujeme" to mysli zcela vazne a uprimne. Je to proste nemocny clovek.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.7.2006 14:51 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    I nemocný člověk má volební právo.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    10.7.2006 13:08 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Genialita "toho, jehož jméno zde nevyslovujeme"
    Myslí to vážně. Srandu si z toho dělají ostatní… :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.