Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Jen se to nesmí přehnat, jinak objekt vypadá příliš uměle (obzvlášť u HDR).
Abych pravdu řekl, nevzpomínám si, že bych viděl HDR fotku, která by nevypadala uměle.
Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“
To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Ten první je děs a hrůza. Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Pro mne též.Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Bohužel spousta lidí s HDR udělá přesně tohle.Ten první je děs a hrůza.
Třetí a čtvrtý jsou stejný operátor (Reinhard 02 z pfstools), poslední je Reinhard 05, který se snaží co napodobit chování oka (a který v tomto případě celkem dobře odpovídá tomu, jak by vypadal obyčejný výcvak).Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Prostě když se to dobře vyfotí tak to žádná počítačová manipulace nenahradí.
To je pozitivistický přístup. Negativista to formuluje obráceně: když se to vyfotí blbě, žádná kouzla v editoru to nezachrání. :-)
Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1 Sám když někam jedu, se prvně podívám na mapu, abych viděl, odkud mi půjde slunce a podle toho dopředu odhadnul, ze kterých fleků půjde co fotit. Většina scén vyžaduje přímé světlo, ale některé si přímo říkají o protisvělo (hlavně, když je slunce nízko a jeho paprsky se mají od čeho odrazit, nebo když se snaží proniknout mlhou).
Přechoďáku a polarizáku se neboj, jen to bude stát asi nějaké nemalé peníze.Já si na zkoušku polarizáku koupil tuhle sadu a jsem velmi spokojen. Polarizák sice nemá tak silný účinek, že by třeba nebe až zčernalo, ale i tak odfiltruje opar, dosytí barvy a zruší odlesky z čelních skel.
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam, take proto ten kompakt. Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam
V takovém případě si obvykle položím otázku, proč tu fotku vlastně dělám a jaký má mít účel. Je-li to pro mne, abych si zdokumentoval, jak ta skála (nebo spíš budova) vypadala, klidně nechám oblohu přepálenou a soustředím se na expozici hlavního objektu; při ořezu se pak snažím minimalizovat velikost přepálené plochy. Mám-li v úmyslu ji ukazovat lidem, tak holt exponovat na světla, pokud možno tak, aby nejsvětlejší místo bylo těsně na hraně přepalu, a při konverzi se snažím vytáhnout kresbu ze stínů a doufám, že kresba a šum ve stínech budou únosné aspoň v obrazovkovém rozlišení.
Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?
Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
To je snadne a uz jsem to tu zminil, jsou to rozmery, hmotnost a porizovaci cena. Muj fotak se mi vejde do (bocni) kapsy u kalhot a neni natolik tezky, aby mi je stahnul.Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
Jinak bych možná doporučil polarizační UV od "HAMY"
Polarizační UV? :-) U UV možná, tam bych problémy očekával jen v protisvětle, ale u polarizáku už bych si netroufl tvrdit, že rozdíl nebude poznat. Bohužel ale nemám možnost přímého srovnání, protože sice mám polarizák Hama a Hoya, ale každý na jiný průměr a znatelný rozdíl v přenosu kontrastu je už mezi těmi dvěma objektivy.
Tiskni
Sdílej: