Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Jsem majitelem kompaktu Canon A710 IS. Není to žádný zázrak, ale já taky nejsem žádnej pan fotograf a na těch pár obrázků mi celkem stačí. Byl jsem teď dva dny na dovolené, ale počasí nebylo nic moc. Koukněte na přiloženou fotografii. Velký světelný kontrast mezi oblohou a lesy způsobil vypálené nebe a příliš světlý vršek lesa. Určitě to šlo vyfotit lépe (fotka celá je zbytečně světlá) a něco by snad šlo zachránit editací (rawu) v počítači, ale o to mi teď nejde.
K mému Canonu je nabízeno i nějaké to příslušenství, včetně konvertoru na 58 mm filtry. Přemýšlím, že bych ho koupil a spolu s tím i šedý přechodový filtr - ten by snad v těchto situacích mohl pomoct (možná se mýlím). Máte někdo s podobným vybavením ke kompaktům zkušenost? Přeci jen to není zrovna levný, tak bych nerad vyhodil pár tisíc za zbytečnosti. A jaké minimum má smysl pořizovat? Šedý přechodový 50% nebo 25%? Nebo oba? Má smysl koupě polarizačního filtru?
Předem díky za radu či názor. Zrcadlovku s filtry mi doporučovat nemusíte. Jistě bude dělat lepší fotky, ale pro mne je opravdu zbytečná, stála by mě dost peněz a navíc by se mi ji ani nechtělo tahat s sebou.
Tiskni
Sdílej:
S CHDK.
, takže nevím, jak moc je u nás k dostání.
Jen se to nesmí přehnat, jinak objekt vypadá příliš uměle (obzvlášť u HDR).
Abych pravdu řekl, nevzpomínám si, že bych viděl HDR fotku, která by nevypadala uměle.
) je asi nejpřirozenější – tak nějak to vypadalo. Mně osobně se asi nejvíc líbí ten vlevo dole. Spousta lidí ale použije jeden z prvních dvou. I když uznávám, že ten nahoře veprostřed jsem u jednoho panoramatu použil a myslím si, že to tomu „dodává šťávu“
Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“
To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Ten první je děs a hrůza. Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Pro mne též.Osobně si myslím, že je to hlavně proto, že když by člověk ukázal ten „normální“ výstup tak každý řekne: „No a? Kvůli tomu jsi to fotil desetkrát?!“To je bohužel asi pravda, podle mne platí pro počítačové úpravy totéž, co pro používání blesku: že je to udělané dobře, se pozná podle toho, že není vidět, že tam jsou.
Bohužel spousta lidí s HDR udělá přesně tohle.Ten první je děs a hrůza.
Třetí a čtvrtý jsou stejný operátor (Reinhard 02 z pfstools), poslední je Reinhard 05, který se snaží co napodobit chování oka (a který v tomto případě celkem dobře odpovídá tomu, jak by vypadal obyčejný výcvak).Mně nejpřirozenější připadá třetí (vpravo nahoře), jen by potřeboval trochu zesvětlit, případně čtvrtý, ale ten by zase potřeboval trochu srovnat barvy. Pátý už mi zase moc nesedí.
Prostě když se to dobře vyfotí tak to žádná počítačová manipulace nenahradí.
To je pozitivistický přístup. Negativista to formuluje obráceně: když se to vyfotí blbě, žádná kouzla v editoru to nezachrání. :-)
To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.
Přechoďáku a polarizáku se neboj, jen to bude stát asi nějaké nemalé peníze. Jako první bych si pořídil polarizák (a hlavně ten držák na objektiv, který je k němu k tomuhle foťáku třeba), samozřejmě přechoďák nenahradí, ale má širší využití a dají se s ním dělat líbivější fotky...
Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1 Sám když někam jedu, se prvně podívám na mapu, abych viděl, odkud mi půjde slunce a podle toho dopředu odhadnul, ze kterých fleků půjde co fotit. Většina scén vyžaduje přímé světlo, ale některé si přímo říkají o protisvělo (hlavně, když je slunce nízko a jeho paprsky se mají od čeho odrazit, nebo když se snaží proniknout mlhou).
Přechoďáku a polarizáku se neboj, jen to bude stát asi nějaké nemalé peníze.Já si na zkoušku polarizáku koupil tuhle sadu a jsem velmi spokojen. Polarizák sice nemá tak silný účinek, že by třeba nebe až zčernalo, ale i tak odfiltruje opar, dosytí barvy a zruší odlesky z čelních skel.
NDčko se taky hodí, pokud člověk chce fotit i v ostrém světle na plnou díru.
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam, take proto ten kompakt. Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?Začal bych u toho, že prostě nebudu fotit tak kontrastní scény To co je přes den hodně kontrastní je většinou ráno nebo večer v pohodě vyfotitelné a ještě k tomu líp nasvícené. Co nevyfotíš, to už v gimpu nedoženeš, takže je vhodné počkat si na vhodné světlo.+1
Když chceš něco za každou cenu vyfotit teď hned, tak se asi budeš muset smířit s nedokonalostmi. Můžeš pomoci nákupem techniky, která část věcí vyřeší za tebe (dělají se kompakty s kvalitními čipy, jen je třeba si pořádně připlatit
) nebo to prostě nefotit. Někdy je lepší koupit si pohled místo vlastního focení.
To je sice krasny, ale kolikrat si proste nemuzu vybrat. Ty fotky jsou jen momentky behem cesty odnekud nekam
V takovém případě si obvykle položím otázku, proč tu fotku vlastně dělám a jaký má mít účel. Je-li to pro mne, abych si zdokumentoval, jak ta skála (nebo spíš budova) vypadala, klidně nechám oblohu přepálenou a soustředím se na expozici hlavního objektu; při ořezu se pak snažím minimalizovat velikost přepálené plochy. Mám-li v úmyslu ji ukazovat lidem, tak holt exponovat na světla, pokud možno tak, aby nejsvětlejší místo bylo těsně na hraně přepalu, a při konverzi se snažím vytáhnout kresbu ze stínů a doufám, že kresba a šum ve stínech budou únosné aspoň v obrazovkovém rozlišení.
Kdybych si mohl dovolit a mel vuli kvuli jedne fotce cekat pul dne, tak fotim necim uplne jinym, nemyslis?
Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
To je snadne a uz jsem to tu zminil, jsou to rozmery, hmotnost a porizovaci cena. Muj fotak se mi vejde do (bocni) kapsy u kalhot a neni natolik tezky, aby mi je stahnul.Přiznám se, že mi vrtá hlavou, proč někdo, koho trápí přepal oblohy natolik, že je ochoten si kvůli tomu na kompaktu hrát s filtry (což není nic příjemného), dává přednost kompaktu (přičemž podotýkám, že tahle fotka by nedopadla o moc lépe ani s žádným tělem nejvyšší třídy). Ale respektuji, že máte své důvody a své priority.
Jinak bych možná doporučil polarizační UV od "HAMY"
Polarizační UV? :-) U UV možná, tam bych problémy očekával jen v protisvětle, ale u polarizáku už bych si netroufl tvrdit, že rozdíl nebude poznat. Bohužel ale nemám možnost přímého srovnání, protože sice mám polarizák Hama a Hoya, ale každý na jiný průměr a znatelný rozdíl v přenosu kontrastu je už mezi těmi dvěma objektivy.