DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Mam ADSL linku s parametry 8192/512. Modem po pripojeni hlasi, ze je spojen na techto rychlostech (respektive cca o 3 kbit vyssi). Nicmene pri mereni fakticke rychlosti (pomoci wgetu, netcatu, iptrafu, ... zadne webove udelatko) se dostavam na max cca 6600/440. Ma nekdo podobnou zkusenost? Podle ceho se u O2 meri rychlosti? Cim by to jeste mohlo byt?
PS: Drive jsem mel 6mbit a rychlost byla retardovana podobnym stylem. Myslel jsem, ze to je nejake HW omezeni (kabely atd. - o tom me samozrejme presvedcovali vsichni helpdeskove) ale evidentne to nad 6mbit jde ted a tudiz slo i pred tim.
UPDATE: tak jsem se po dalsi hodine googleni dozvedel (googlil jsem i pred tim ale bez uspechu) ze ta rychlost je nejvic zbrzdena overheadem pouzitych protokolu. ADSL je totiz implementovano pomoci ATM, na ktery se jeste nabaluje PPPoE a TCP/IP. Posledni zminovane protokoly se chovaji celkem normalne, ale ATM, o kterem jsem myslel, ze jiz nikdo nepouziva, ma overhead brutalni - cca 10% - spojeno s ostatnimi to dava v "nejlepsim pripade" 15% z celkove sirky pasma, cimz se dostavame nekam k mym cislum. Samozrejme O2 prodava "surovou" sirku pasma, tj. pod 8192 kbps dostanete max. 6900 kbps dat.
Take jsem se dozvedel, ze kvuli ATM je optimalni MTU pro ADSL PPPoE 1454 (nasobek ATM cell size = 48B), nikoliv 1492.
Tiskni Sdílej:
Tvůj upload je ubohej... Nechápu, jak to můžeš používat
Já mám polovinu a ještě mi na tom běží server (web, mail, xmpp, ssh).
Co má říkat člověk s 2048/64? :-! A ještě za 1k Kč měsíčně včetně paušálů nepoužívaných ale nutných služeb atd.
Hlavne by to chtelo brat v potaz i agregaci. ;)
Mam ADSL linku s parametry 8192/512.
Opravdu? Já myslím, že spíš máte rychlost 8192/512 s agregací 1:20 nebo 1:50 – tzn. že o tu uváděnou rychlost se dělí až dvacet resp. až padesát zákazníků. Takže jestli reálně dosahujete rychlosti přes 50 % maximální rychlosti, můžete si gratulovat.
Tak to si gratuluju, jelikoz te "max" rychlosti dosahuju celkem bezne. Agregace, spatnou linku, a dalsi zverstva mi zkouseli podhazovat taky, ale nikdo mi nevysvetlil ze jen samotny ADSL si sezere 15% kapacity (viz update zapisku).
Prodejní rychlost * k, kde k leží na intervalu (0,0.75>
Technologie ADSL má brutální overhead, podrobnsti najdeš třeba tady: pflog.net/dsl_overhead/
Diky. Zrovna jsem vysvetleni v tom duchu nasel taky. Zajimave, ze se o tom verejne moc nemluvi.
Efekty agregace se dost nadcenuji. Zrovna s ni jsem problem nikdy nemel. Navic mam dojem, ze agregovano je uplne neco jineho nez koncova konektivita.
K pingu 60ms taky ne
PING speedtest.net (69.17.117.207) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=1 ttl=42 time=287 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=2 ttl=42 time=270 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=3 ttl=42 time=321 ms
64 bytes from www.ookla.com (69.17.117.207): icmp_seq=4 ttl=42 time=298 ms
Ale je... Zkuste CDMA
Hmm, tak jsem právě zjistil, že na ten odpad (speedtest.net) mám taky přes 200ms