abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 493 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    6.2.2008 15:28 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti

    Jak to připojíš k televizi ? Ta deska má TV-out ?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    6.2.2008 15:29 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Jo, deska má normální VGA výstup...ale plánuju grafiku s HDMI, jen už na to teď nejsou peníze.
    In TUX we trust
    6.2.2008 16:09 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti

    No počkej ... Ty připojíš VGA (R,G,B,HSYNC,VSYNC) výstup na televizi ? Jak ? Já potřebuju, abych měl na HTPC výstup Composite video, nebo S-video. A právě na to zaboha nemůžu sehnat desku :o(

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    6.2.2008 16:19 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Na TV mám VGA vstup, jak na novym LCD od LG tak na starý od FINLUXu.
    In TUX we trust
    6.2.2008 17:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ja ma na svem "HTPC" Composite+S-Video vyvedene z Mini-DINu konektoru grafiky do SCART konektoru. Ale nedela to integrovana grafika, ale low-profile ATI Radeon 9250 V MPlayeru pres VESA konzolu a VESA+Vidix funguje TV-Out bez problemu.
    6.2.2008 18:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Pokud se nepletu, tak z integrovaných grafik toto umí jenom 690G.
    6.2.2008 15:39 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ovládání jsem chtěl udělat namapováním bezdrátový numerický klávesnice od logitechu, ale po napojení k LCD TV a puštění firefoxu naši prohlásili, že by se na tom teda rádi koukali i na internet a tak to asi skonči u nějakýho bezdrátovýho setu.
    Škoda, těšil jsem se, že se dozvím, jaký sis vybral dálkový ovladač. Už si ho chci pořídit hodně dlouho k obyčejnému počítači, kdysi jsem tu s někým diskutoval, jak se dá zbastlit přijímač, ale k tomu jsem nakonec nenašel odvahu. Mně se zdá, že na trhu není moc na výběr. Existuje nějaké ovládání od MS asi za 800 Kč, ale to se mi zdá trochu příliš na to, že je to jen IR (navíc to logo windows, fuj :-)). Za tyto peníze bych chtěl rádiové (tedy bez nutnosti přímé viditelnosti). Objevil jsem Dálkový ovladač k PS3, který jede přes bluetooth, zdá se, že by mohlo být zprovoznitelné (a vypadá vážně sexy).

    Snad nebude vadit, když si trochu zaparazituju a zeptám se, jak řešíte dálkové ovládání vy. Asi většinou použijete dálkáč od televizní karty, co? To pro mě není možnost.
    6.2.2008 15:48 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    "zbastlit prijimac" pre seriovy port napr. podla http://www.lirc.org/receivers.html je naozaj jednoduche a clovek na to toho ani moc nepotrebuje (hlavne seriovy port).
    6.2.2008 15:53 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ten sériový port se mi zdá jako dobrá výmluva, proč se do toho nepouštět :-) Ten už určitě v době, kdy si budu kupovat další počítač, na základních deskách běžně nebude (možná už není ani dnes, nevím).

    Přijímač by měl být do USB.
    6.2.2008 16:03 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Přesně tak...proto jsem to chtěl pořešit namapováním tý numerický klávesnice. Když bude čas tak se o to ještě pokusim.
    In TUX we trust
    6.2.2008 16:28 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Myslím, že rozšiřující karty pro sériový port se budou ještě hodně dlouho prodávat :)

    Mimochodem, není to jen o IR přijímači. Např. LinuxMCE používá i IR vysílač pro automatizované ovládání ostatních zařízení, což je VELICE praktické (zapne TV, přepne ji na správný vstup, dtto pro AVR, a dále zatáhne závěsy, ztlumí světlo atd.) Sehnat vhodný IR vysílač není nijak triviální (IrDa nelze použít) a je veliký rozdíl v náročnosti stavby vysílače přes sériový port a přes USB.
    6.2.2008 16:44 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    "a je veliký rozdíl v náročnosti stavby vysílače přes sériový port a přes USB"
    Ani nie, najprv kupim "usb to serial adapter" a potom si postavim dane zariadenie pre seriovy port ;).
    6.2.2008 22:35 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Obávám se že ne, protože alespoň standartní jednoduchej lirc senzor do seriaku pres redukce nejede a z principu jet nemuze.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    7.2.2008 09:07 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Obávám se že ne, protože alespoň standartní jednoduchej lirc senzor do seriaku pres redukce nejede
    Tak toto som fakt netusil, pozeram do faq na lirc.org a mate pravdu.
    a z principu jet nemuze.
    Mozem sa opytat preco? (jedine ma napada problem s preruseniami a ich casovanim)
    7.2.2008 09:36 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti

    MYSLÍM že proto, že ta komunikace není RS232 ( jakože startbit/data/parita/stopbit ) ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    7.2.2008 09:47 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti

    MYSLÍM že proto, že ta komunikace není RS232 ( jakože startbit/data/parita/stopbit ) ...

    Ano, to jednoznacne nie je standardny prenos, ale pouzivaju sa niektory pin, ktoreho zmena vyvolava prerusenie a pocita sa cas medzi preruseniami..., ale netusim aky vplyv ma na to samotne usb.
    Sa mi zda (usb protokol poriadne nepoznam), ze usb zariadenie nemoze spustit prenos (netusim ci ani vyvolat prerusenie) a toto by mohol byt problem.
    6.2.2008 18:10 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Občerstvení ale nepřipraví, co? :-)
    Sehnat vhodný IR vysílač není nijak triviální (IrDa nelze použít) a je veliký rozdíl v náročnosti stavby vysílače přes sériový port a přes USB.
    Tak právě proto by bylo vhodné si jediný port neobsadit přijímačem, ne? :-)
    6.2.2008 17:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Sériový port tady bude ještě hodně dlouho. Jakákoliv speciální zařízení žádné jiné rozhraní neuznávají a výrobci desek to vědí.
    6.2.2008 18:10 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Teď jsem se koukal k sestře a nenašel jsem ho tam. Tak buď je to velká náhoda nebo není :-)
    6.2.2008 18:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Jo, v levných deskách a noteboocích se na něm bude šetřit. V dražších řadách ho ale bude mít k dispozici vždycky alespoň nějaký model.
    6.2.2008 19:36 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Zkoumaný počítač bych jako levný rozhodně neoznačil, to samozřejmě neříká mnoho o desce. Přesto ale vybírat si základní desku s ohledem na to, aby tam byl sériový port, jen abych tam mohl dát IR přijímač, mi přijde dost ujeté.
    6.2.2008 22:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    To jo. Ale na tom, že sériový port umře z původního IBM PC jako poslední a to až za dlouhou dobu. :-)
    6.2.2008 21:58 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Teď jsem kupoval mATX desku s AMD690G chipsetem a konektor tam je, sice jen na desce, ale je. Ta deska stála asi jen 1200Kč. Hned jsem v práci ze starých věcí co se vyhazovali vymontoval pár kablíků s konektorem do desky a canon9 na druhé straně. Byl jsem příjemně překvapen, že to pasuje i do téhle nové desky.
    6.2.2008 18:42 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Dalkove ovladani mi nijak specialni neprijde.

    Souhlasim s prispevkem vyse, ze seriovy port by byl "krok zpatky". USB mys taky zapojite a funguje. Proc by takove nemohly byt dalkace?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    7.2.2008 00:44 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Protoze se seriovym portem dokaze komunikovat i tak tupe zarizeni, jako je IR prijimac ziveny ze signalu rizeni modemu, kdezto na USB je treba alespon jednocipak, a to jeste dost rychly, aby zvladal komunikaci na 12MHz.
    7.11.2008 17:07 sharkus | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Neni problem postavit prijimac do USB za par kacek
    "A proc to vlastne delate?" - "Protoze muzeme!"
    grubber avatar 6.2.2008 15:49 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ja mam ATI Remote Wonder. Koupil jsem ho na internetove aukci za par korun a slouzi dobre ;-). Akorat pro muj konkretni model nebyl k sehnani konfiguracni soubor pro LIRC, ale byla malickost ho vytvorit.
    6.2.2008 21:55 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    nejsem si jistej, ale není tenhle ovladač nějaký radiový, místo infračervený? Má to tu výhodu, že to funguje i při nepřímé viditelnosti, případně přes zeď
    grubber avatar 7.2.2008 09:30 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ano, je radiovy, funguje i pres zed.
    7.2.2008 11:03 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Vypadá fakt dobře, asi po něm taky mrknu...
    In TUX we trust
    David Ježek avatar 6.2.2008 15:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    jak ten celeron dává 1080p/h264?
    6.2.2008 15:58 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    To jsem ještě netestoval...
    In TUX we trust
    David Ježek avatar 6.2.2008 16:03 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    neco mi rika, ze budes nemile prekvapen
    6.2.2008 16:18 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Tak spotřeba týhle sestavy je v klidu 45W a pri maximálním zatížení bere 65W.
    In TUX we trust
    6.2.2008 19:37 PY.gn.EI | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Kolik si to vezme v suspend to RAM? Díky
    6.2.2008 20:12 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Suspend do RAM jsem bohužel ještě nerozchodil...uspat tak nějak jde, ale člověk ho už neprobudí. Kdyby jste měli někdo nějaký zkušenosti s tímhle chipsetem tak bych se nezlobil;-)
    In TUX we trust
    6.2.2008 20:19 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ale změřit to můžeš i bez schopnosti to probudit :-D
    6.2.2008 20:50 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    To jo, ale už jsem vrátil měřicí přístroj;-) a v takovejchhle malejch proudech to stejně neměří pořádně...mi tvrdil že domácí kino, satelit a plazma, žere každy ve standby 20W a to mu teda nevěřim...
    In TUX we trust
    7.2.2008 11:26 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Tomu ver, ale je to jak ktery. Modernejsi veci uz nezerou nebo skoro nezerou (<1W).
    7.2.2008 12:01 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Jako 20W je fakt dost...to podle mě není možný.
    In TUX we trust
    pools avatar 6.2.2008 17:32 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Vivre libre ou mourir!
    6.2.2008 17:40 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Nerozumím řeči tvého kmene
    In TUX we trust
    pools avatar 6.2.2008 17:41 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Mas tam chybu v posledni vete...
    Vivre libre ou mourir!
    6.2.2008 18:33 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    dik, už jsem to opravil...
    In TUX we trust
    6.2.2008 20:54 coffey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Pravák Bob avatar 7.2.2008 08:35 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Popcorn má nevýhodu v tom, že dodací lhůty jsou "jednou za občas".
    knowledge brings fear
    7.2.2008 10:59 coffey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    ale ked ho uz ma clovek doma, tak sa nieje na co stazovat, nie? :-)
    7.2.2008 11:04 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    vypadá fakt dobře a i za slušnou cenu...možná o něm budu přemejšlet do svýho pokoje...dík za tip;-)
    In TUX we trust
    Pravák Bob avatar 7.2.2008 12:22 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ale jo:

    - možné problémy se zárukou

    - čeština je taková beta (vyšla asi před týdnem)

    - některé nedodělky (hlavně v .mkv, třeba interní titulky, více zvukových stop)
    knowledge brings fear
    grubber avatar 7.2.2008 15:30 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Omlouvam se za off-topic, ale myslim, ze Dibbley se jmenuje Duane, ne Dwayne... ;-)
    Pravák Bob avatar 7.2.2008 15:41 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Na tom něco je, díky, to jsem netušil.
    knowledge brings fear
    7.2.2008 10:52 MaxiKing
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Mel jsi se mrknout na AppleTV nebo stary Xbox - oboji po uprave zvladaji praci HTPC luxusne, ten prvni dokonce i v 720p.
    7.2.2008 10:59 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Kdyz u takovejch řešení mi vadí to, že za dva roky to člověk může celý vyhodit...u PC člověk jen par věcí poupraví a může jet dál...
    In TUX we trust
    msk avatar 8.2.2008 11:27 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Zakladne predpoklady
    Tak nejak som sa tesil na navod, ako rozchodit domace htpc, ale nedockal som sa :(.

    U HTPC vyzadujem nasledovne kriteria:
    1. moznost ovladat dialkovym ovladamim ako bezne video
    2. prijem dvb-(t/s) s moznostou nahravania viacerych kanalov paralelne
    3. moznost pripojenia dekodovacich kariet ( cryptoworks a pod. )
    4. mala spotreba pri praci ( max 70W ), nulova spotreba v standby
    5. nulova hlucnost ( vsetko chladene pasivne ), male rozmery
    6. hdmi, 2xethernet ( alebo 1 + wifi )
    7. dostatok vykonu pre mpeg2,4,theora,h261
    8. bezproblemove uspavanie a zobudzanie
    V com vidim problem:
    1. nemam skusenost, ale nejak to asi pojde
    2. netusim, ako funguje prevzatie mpreg multiplexu kartou, ci karta streamuje cely multiplex, alebo "ladi" na specifikovany kanal. Konkretne si to totiz neviem predstavit u dvb-s, kde su stovky kanalov, kazdy o toku cca 300 kBps, ako to pretecie cez PCI ( alebo USB ). Pokial karta "ladi kanal", odpada moznost nahravat paralelne viacero kanalov.
    3. o tomto nemam absolutne zdania a nikdy som to nevidel nazivo
    4. toto je realne u nejakych embedded zariadeni, pochybujem, ze sa k podobnej spotrebe dostanem coby pouzitim platformy epia, toboz nejakym intelom/amd
    5. dalsi zasadny problem. Mal som tu cest vidiet router s via epia s len jednym vetrakom na zdroji a bol horuci ako cert
    6. zatial som nevidel mini*TX dosku s integrovanym hdmi vystupom, cital som daco o novom chipsete od amd, ktory by uz mal hdmi obsahovat, ale nikde taku dosku nevidim. 2 ethernety budu asi tiez problem, ethernet a wifi uz nie tak velky.
    7. zvladne vacsina dnesnych low-end procesorov
    8. kamen urazu. Vobec, ale vobec netusim, ako sa da PC vypnut ( shutdown -h ) a naplanovat jeho zapnutie. Daco som sa docital o RTC, ale neviem, ako je to s funkcnostou, pretoze co som presiel diskusie na webe, riesi sa to priamym zapisom do CMOS bios-u, takze co bios to ina adresa v pamati. Postrehol som aj nejake howto, v ktorom sa vyuzival /proc/acpi/alarm, fyzicky som to este neskusal, mozno sa s tym pohram cez weekend.
    Takze tych problemov je hafo. Na jednej strane to cloveka laka kupit nejaky DVB-T/S STB s harddiskom ( neznama moznost kopirovat filmy do PC a s5 ), pripadne poriadnu hackerinu - dreambox, ale odradza ho cena a moznosti rozsirenia. Na druhej strane cloveka laka postavit a nakonfigurovat si to sam, ale co so zakupenym ( silne tematickym a specializovanym ) hardware, ked sa dostanem do slepej ulicky?
    8.2.2008 12:20 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    k bodu 2: Nahravat mozem naraz cely multiplex, napr. v okoli bratislavy mozem nahravat sucasne STV1,STV2,TA3,Markiza,TV JOJ+ par rozhlasovych stanic co je vsetko na 66. kanali (834Mhz), ale nemozem spolu s tym nahravat ORF1, ktora je na inom kanali, kedze mam len jedenu DVBt kartu.

    Nemozes nahravat viac mutliplexov naraz (teda ak nemas viac kariet alebo karta nema viac tunerov).

    Co sa tyka satelitu, tak jeho vysielanie je tiez rozdelene na multiplexy, takze opat mozes nahravat naraz niekolko programov, ale musia byt v tom istom multiplexe.

    body 4 a 5: napr. INTEL D201GLY2 Little Valley 2
    nulova spotreba v standby je samozrejme nezmysel.
    dostat sa so spotrebou pod 70W nemoze byt problem, samozrejme zalezi to aj od toho co od toho ocakava, h264 1080p by bolo asi problem na 720p urcite nie.
    msk avatar 8.2.2008 12:45 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    Ano, myslel som nahrat vsetky programy v ramci multiplexu. Ktovie, ako to bude u dvb-s, to asi zavisi silne na posytovatelovi, od ktoreho to beriem, co je v ktorom multiplexe. Nulovou spotrebou som myslel tak jeden az dva W, nie ako sony bravia ( uz neviem kolko to bolo ale skoro mi vypadli oci :) ). Tusi niekto, ako je to s bodom 6 - nacasovanym zapnutim ?
    8.2.2008 12:53 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    Na strankach MythTV o tom neco pisou, ale zatim jsem to neresil...jen vim ze jsem tam na to narazil. Me spis trapi ze nemuzu na ty intelacky desce rozbehnout suspend do RAMky
    In TUX we trust
    Limoto avatar 8.2.2008 17:47 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    S tím není problém.
    8.2.2008 18:18 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    No nevim proc ale proste to nemuzu rozbehat...vetsinou PC vpohode uspim do ramky, ale uz ho neprobudim...a kdyz ho pak normalne zapnu tak jeste zapipa deska nejakej hezkej eror.
    In TUX we trust
    8.2.2008 12:39 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady

    Tohle je zatim prvni nastrel...nemuzes cekat ze kdyz postavim neco za 10k tak tam bude TVkarta s prijmem satelitu, grafika na HDMI, dvoujadrovej procak, a pasivne chlazenej zdroj...tim se pak s cenou dostanes uplne do jinejch hodnot.

    Tohle co jsem postavil je pocatek neceho podobnyho co ocekavas ty, ale proste nezvladnu udelat vsechno najednou. To co ja jsem od toho v prvni fazi chtel to splnuje, pustim si vsechny filmy a hudbu s PC, s nahravanim nemam problem jelikoz na koleji mame program na grabovani takze to nepotrebuju ZATIM mit doma.

    Slo mi o to postavit neco s cim si budu moct dal hrat a rozsirovat to podle toho jak bude chut a penize. TV karta, grafika s HDMI a ovladac je dalsi faze...az pokrocim tak to sem zase postnu...ale nejde udelat hned vsechno naraz.

    A s kompletne pasivnim chlazenim podle me nemuzes HTPC udelat...nejakej vzduch proste hnat potrebujes aby se ti nedrzel ve skrini.

    Navic hlavne jsem nemel vubec tuseni do ceho jdu a jak to vsechno dopadne...jak moc bude slyset vetrani, jak dopadne propojeni s televizi, co zvuk a domaci kino, co ovladani...to jsou veci ktery budu jeste doladovat.

    In TUX we trust
    msk avatar 8.2.2008 12:43 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    Jasne, to nebol utok, len taky moj sukromny povzdych. Ja mam uz prehravanie filmov poriesene, kupil som si fergusona, ale mlada uvazuje o satelite a ja zase uvazujem prijednom zabezpecit, aby som z toho satelitu ( a pripadne este z dvb-t, kedze moja nova telka si nerozumie zo starym videom ) mohol nahravat.
    8.2.2008 20:06 MaxiKing
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    Doporucuji poohlednout se po Dreamboxu, ci jeho klonech - bezi v tom linux, ma to ethernet a uklada to do klasickeho *.ts, co prehraje kde co (klidne ne na disk ale po siti).
    Limoto avatar 8.2.2008 18:07 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zakladne predpoklady
    V tomhle by byl problém jenom s tím CryptoWorks, ale kdyby sis na to sehnal nějakou kartu se zahraničí tak by problém nebyl.
    15.10.2008 12:12 jank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavím HTPC - zkušenosti
    Ahoj/dobry den. Taky uvazuji o stavbe HTPC pro prehravani DVD, prijem digitalni televize (DVB-T), funkce videorekorderu a timeshifting, mozna internetove radio, nejlepe s Linuxem (MythTV software?). Ticho je pro mne dulezite. Je mozne uz takovy stroj postavit s pasivnim chlazenim, bez ventilatoru? Nemate nejakou doporucenou vyzkousenou sestavu komponentu? Nerad bych neco koupil a ono to pak nefungovalo. Da se to poridit do 10-15tis.Kc? Predem diky za vsechny rady.

    Honza

    P.S. Stejny dotaz posilam i na pctuning.tyden.cz

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.