Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 
Založil jsem si novou rubriku v blogu. Nazývá se "Jak se co píše" a už podle názvu je jasné, o čem bude.
Budu se zde zabývat gramatickými problémy, na které narazím v různých situacích. Zároveň budu tyto rady používat pro své účely a jako odkazovník.
Nebaví mě hádky nad gramatickými chybami, stejně jako mě nebaví ti, kdo tyhle chyby dělají. Odmítám argument, že "je to přece srozumitelně, tak co reptáš". Češtině a opravování cizích chyb se věnuji takřka denně, takže bude tento sumář víceméně pravidelný a aktuální. Proč já? Zatím nikdo jiný nezačal.
Jsem v tomto ohledu naivní, a proto věřím, že to aspoň jednomu člověku pomůže a dotyčný/á přestane některé chyby dělat.
Dalibor Behún píše na serveru Interval.cz velice zajímavý seriál, který doporučuji všem.
Základem by ale měla být Poradna Ústavu pro jazyk český Akademie věd České republiky, kde lze najít mnoho zajímavých věcí.
Pro lidi, kteří stále píšou bez diakritiky, je tady Ohákování.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 To je teda rehabilitace.
 To je teda rehabilitace.  Osobně mě také štve, že ty hrubky dělám, ale snažím se co můžu abych je nedělal. Tak doufám, že se mi to alespoň trochu daří.
 Osobně mě také štve, že ty hrubky dělám, ale snažím se co můžu abych je nedělal. Tak doufám, že se mi to alespoň trochu daří.
             A to je čeština můj rodný jazyk, chudáci cizinci.
A to je čeština můj rodný jazyk, chudáci cizinci.
            Už to vídám běžně v obchodech, na plakátechTo není měřítko. Hlavně v obchodech... tam bych fakt nic správného nečekal. Jednou jsem v řeznictví koukal na konzervy lunch meatu, u kterých byla cedulka "lanšmíd".
 Co mě, bůhvíproč, děsně žere, jsou nápisy ,,míst k sedění`` v železničních vagónech. Tfuj.
 Co mě, bůhvíproč, děsně žere, jsou nápisy ,,míst k sedění`` v železničních vagónech. Tfuj.
             
            P.S.: Zdravím xkeshe -- že prý vývoj směřuje ke zjednodušení. Jak se bude za několik let psát ,tří`, nechci raději vědět.evoluce jazyka je holt neuprosna a clovek podvedome hleda balanc mezi usporou energie a srozumitelnosti ;) takze kdyz uz "musim" napsat, ze "ta 18ka je kost", co mi zbejva, samotna cifra to neda :) co vadi mne: budu se soustredit & spol. - to je ignorance prozrazujici, ze dotycny netusi, co vlastne rika/pise
 
            apodevolucíjazykasia vidis, v praxi muj styl (vynechani diakritiky) velice dobre funguje, na rozdil od tohoto stylu, kdy tak udajne dulezitou diakritiku zachovas, ale nerespektujes jeste dulezitejsi prvek citelnosti textu - totiz jeho jasne cleneni takze moje prispevky si lidi ctou a nedela jim potize na ne reagovat (prakticky jsem se nesetkal s nedorozumenim kvuli formalni podobe), zatimco tenhle tvuj si neprecte nikdo (krome perverznich masochistu) ;)
buď to pěkně vypíšu jako vosumnáctka nebo 18. Těch pár úhozů mě nezabije a čte se to mnohem líp. :-P18ka x osmnáctka - to je 5 úhozů navíc :P 18 je "osmnáct" nikoliv "osmnáctka" samozrejme predpokladam, ze se bavite o psani v diskusich (prip. v chatu). rozlisuju totiz beznou komunikaci, kdy jde taky o rychlost a kde neni na skodu neformalnost, a redigovane texty predkladane verejnosti jako oficialni publikace ;) v prvnim druhu textu nejde o texty jako takove, ale jen prepis neceho, co by probihalo v idealnim pripade slovem mluvenym - proto jsou gramaticky pravidla nedulezita a zdrzujici (v mluvenem jazyku taki nerozlisujeme i/y a nijak to ve srozumitelnosti nebrani, natoz respektovat skladbu vet atd.). ve druhem pripade jde explicitne o psane texty, a tam se klonim k variante gramaticky (a logicky) spravneho. jeste zminovane reklamni poutace ci reklamni texty jsou zase specificka kategorie... abych to shrnul: psat muze clovek jakkkoliv, je ovsem dobre, aby to delal vedome ;)
 17.6.2005 20:11
vladka             | skóre: 23
             | blog: vladimiruv
             | Hlučín, Ostrava
        17.6.2005 20:11
vladka             | skóre: 23
             | blog: vladimiruv
             | Hlučín, Ostrava
         )
)