abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 25
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    menphis avatar 15.6.2008 20:20 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše lol
    to si snad autor te knizky dela prdel..
    15.6.2008 20:21 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Pustil jsem si k tomu hudební písničku.
    Jseš si jistej, že můžeš někomu vyčítat křovácký vyjadřování? :-P
    THIS IS SPARTA!
    Ondrej avatar 15.6.2008 20:35 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    tak tohle mi tak divny neprijde. Osobne treba (h)ruzny techno mixy za hudbu nepovazuju, i kdyz pisnicky to rozhodne jsou.

    Jinak ad uryvky - s tou nedelitelnosti souboru v takovyhle publikaci souhlasim. Normalni uzivatel nepotrebuje vedet o diskovejch clusterech a deleni disku. Pro nej je proste soubor zakladni jednotka. Stejne jako zednik nemusi vedet o hline, pro nej je zakladni jednotka cihla (no dobre, to je trochu divny ale principialne je to to same). Ale ten irfanview je moc fajn, "Pro obě možnosti použijeme velmi rozšířený shareware [šérvér] - volně dostupný program - Irfanview, který nám zmenšení fotografií provede. Navíc je to tzv. freeware [frívér]" je fajn paskvil uz od pohledu.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    15.6.2008 21:04 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC

    s tou nedelitelnosti souboru v takovyhle publikaci souhlasim. - a co třeba ZIP archiv ? To je přece "soubor, který obsahuje soubory", ne ? :o)

    A co se týká toho popisu zmenšování ... komprese se snad ZVĚTŠUJE, když chci zmenšit velikost obrázku, ne ? Nehledě k tomu, že tvrdit že zmenšení rozlišení a změna komprese je skoro to samé je trochu ... dost ... řekněme .. svérázné.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    mnich avatar 15.6.2008 21:23 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Možná, že jde nešťastný překlad z cizího jazyka. Těžko říct.
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 21:06 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC

    Neměla to být parafráze na výraz použitý v té brožurce .. ? Viz ta citace potom ?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    mnich avatar 15.6.2008 21:16 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Máš pravdu. Tak to bylo myšleno. I když jedna hudební písnička asi přece jenom existuje viz text zde
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 21:19 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Promiň, ale vím, že lžeš :-)
    THIS IS SPARTA!
    mnich avatar 15.6.2008 21:29 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Nevím v čem, ale drobné provokace nevadí. Hlavní dnes je, že naši vedou 1:0 a mají drtivou převahu.
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 22:55 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    LOL (zápas už skončil)
    vim ~/.emacs
    16.6.2008 13:34 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    A jedou domů.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Jiří Němec avatar 15.6.2008 20:32 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Mě se líbí ta výslovnost. Hodilo by se mít někde na netu slovník, kde se dozvím jak se správně vyslovuje MySQL apod.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Ondrej avatar 15.6.2008 20:37 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    ja MySQL ctu jako [Maj-es-kju-el]. I kdyz se drzim pravidla ze je to vysloveny dobre, pokud protistrana vi o cem je rec
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    15.6.2008 21:07 laminátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    jý MySQL čti jako "maj sekwel",jednoducké a uším libé
    pavlix avatar 16.6.2008 03:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Jak kterým uším :).

    Teda o svých nemluvím, mým bude nejspíš nelibé ať to čteš jakkoliv, s tímhle SQLkem jsem měl dřív co dočinění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.6.2008 20:10 Igo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Pred nejakou dobou jsem narazil na podcast s lidmi ze Sunu [1], kde rozebirali koupi MySQL. Rikali tomu [maj sikl], ale zminili tam, ze puvodni autori tomu rikaji [maj eskjuel]. Tak si pak vyber... :)

    [1] asi nejake Java Posse
    15.6.2008 21:42 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Já říkám myskvl, přijde mi to jedno jak se to vyslovuje.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    15.6.2008 22:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    MySQL je ještě v pohodě. Co třeba názvy jako libdvdcss apod...
    tsLnox avatar 16.6.2008 07:48 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    lajbdývýdýessíes :-D
    16.6.2008 08:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Já to čtu takhle: "libdvdcéeses", "majeskjůel", "píejdžpímajadmim", "liajsikju",..
    kotyz avatar 16.6.2008 11:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ja mam doma jednu podobnou knizku (byla pribalena k sestave z Makra) a tam sou taky dobry hlody. A co do vyslovnosti je to jeste lepsi -> Microsoft Windows XP Professional [Majkrosoft Ouindóz Ikspé Profešnl]. Jo a je to od Hlavenky ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2008 10:25 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Líbí se mi formulace, že Irfan je shareware a navíc freeware. To prostě nemá chybu.

    Navíc jsou systémy, kde se člověk o takové blbosti (zmenšení fotky do mailu) nemusí starat. Prostě nakliká, že chce poslat nějaké fotky, zvolí si velikost (originál, malá, střední, velká -- ani nevidí rozměry) a je to tam. Sice to asi pomrví EXIF tagy, ale ty většinou uživatel ani příjemce mailu nezná, takže škoda minimální.
    Václav 16.6.2008 11:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Tuhle se mě známá ptala jak zmenšit fotku v mailu, že jí prý kolegyně poradila excel... No nezabili byste to? :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 16.6.2008 11:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    No uz se tu nekdo v blogu chlubil ze mu od zakaznika prisel vykres na nakej vysoustruzenej kus plechu v excelu -> dyt je to prece jako ctvereckovanej sesit!

    A co teprv podniky ktery pouzivaj MS Office misto ucta a databaze -> staci propojit word s excelem a accessem a prihodit pul tuny maker ... (Ve firme kde delal otec tahle resili vsechno mozny, mailem prisel dokument s makrama, tam se vyplnilo deset policek, nechalo se to prepocitat a poslalo se to zpatky a tim byla vyrizena treba kniha jizd za leden a unor nebo servisni zasahy. A este v roce 2001 pouzivali Windows NT 4.0 Workstation, kde jim skoro nic nefungovalo.)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 16.6.2008 11:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Tak uz sem dohledal ten 'technickej vykres v excelu' a je to tady.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2008 13:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    mailem prisel dokument s makrama, tam se vyplnilo deset policek, nechalo se to prepocitat a poslalo se to zpatky a tim byla vyrizena treba kniha jizd za leden a unor nebo servisni zasahy
    Tak zrovna na tomhle bych neviděl vůbec nic špatnýho. Možná kromě horší pozdější dohledatelnosti.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    16.6.2008 13:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ta "nedelitelnost" a spol. mi opravdu pripomina atomistiku pred objevem stepeni atomu ... svym zpusobem je to i docela dobra analogie, i kdyz vysvetlovat soubor az do bitu na urovni zarizeni mne osobne prijde mnohem jednodussi nez vysvetlovat atom az po elektrony, kvarky a gluony :-)

    Ale to, ze na zmenseni obrazku lze pouzit snizeni kvality v JPEGu, by meli pisateli udelat neco opravdu kruteho - zatimco zmenseny obrazek je casto jeste stale pouzitelny (tedy, alespon pokud ho nepotrebujete zvetsovat), JPEG s kvalitou pod 5% pripomina spise dilo kubistickeho malire nez puvodni obrazek ...

    Pamatuju, jak mi jeden uzivatel, indoktrinovany necim podobnym, poslal fotografii osoby z petimegapixeloveho fotoaparatu, u ktere proved snizeni velikosti nastavenim kvality JPEGu asi na 10% (!!!) - obrazek byl i prez zmenseni a aplikovani rozlicnych vylepsovacich filtru nepouzitelny, protoze i po jejich pouziti clovek na one fotografii vypadal zhruba jako Warholuv obrazek Maryllin Monoroe. Musel jsem uzivateli telefonicky vysvetlit, ze takhle "zmenseny" obrazek je nepouzitelny a at radeji posle ten nekolikamegovy original.
    16.6.2008 20:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Teoreticky by ale to snizeni kvality komprese melo davat lepsi vysledek nez snizeni rozliseni pri stejne velikosti vysledneho souboru, protoze snizenim komprese se uriznou nejmene vyznamne cleny ve frekvencni oblasti toho obrazku, ale snizenim rozliseni se utnou vsechny vysoke frekvence, bez ohledu na jejich prispevek. Takze v tom vic zkompresovanem obrazku zbyde vic zajimave informace. Nebo se pletu?
    stativ avatar 17.6.2008 09:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ano, ale platí to jenom u vyšších kvalit. V určité fázi ale se už začnou ořezávat i důležitější části a je lepší zmenšit rozlišení. Tohle ale dost závisí na obrázku – někde jsou artefakty vidět až při hodně nízké kvalitě, někdy naopak. Vzhledem k tomu, že artefakty jsou nejvíc vidět okolo ostrých hran, tak trošku pomůže obrázek rozostřit, komprese je pak i o něco účinnější.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    17.6.2008 12:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ono dost zalezi, co na tom obrazku je, u neceho nebude mit orezani vyssich harmonickych velky vliv, u neceho to naopak muze pridat do obrazu artefakty, ktere by nebyly v nizscich rozlisenich patrne (i presto, ze nizsi rozliseni "zvysi" vsechny frekvnece). Pokud clovek vi, co dela, a kontroluje vysledek, je casto opravdu lespi snizit kvalitu nez zmensovat obrazek.

    Ale v tomto pripade slo o zmenseni obrazku o rozliseni cca. 2500x2000 pixelu tak, aby byl mensi nez 50KB. Tady zmensovani kvality pri zachovani rozliseni opravdu nema smysl, obzvlast tehdy, kdyz vysledny obrazek mel mit cca. 100x100 pixelu maximalne.

    BTW: Neexistuje software, kde by bylo mozne u JPEGu selektivne nastavovat kvalitu jednotlivych 8x8px velkych oblasti individualne? Obas by bylo velmi vyhodne mit obrazek s celkem nizkou kvalitou, pokud by se na par komplikovanych mistech (napr. s velkym kontrastem, typicky zed budovy vuci nebi) trochu zvedla.
    Grunt avatar 17.6.2008 18:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    BTW: Neexistuje software, kde by bylo mozne u JPEGu selektivne nastavovat kvalitu jednotlivych 8x8px velkych oblasti individualne? Obas by bylo velmi vyhodne mit obrazek s celkem nizkou kvalitou, pokud by se na par komplikovanych mistech (napr. s velkym kontrastem, typicky zed budovy vuci nebi) trochu zvedla.
    Mám pocit, že na to je JPEG2000. To myslím žádné bloky nepoužívá. Akorát když se kvalita sníží hodně tak je to nepříjemně rozmazané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.