Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Je to odchylka od normálu.
Odchylka od normálu je i když někdo umí spočítat integrál. Budeme tedy všechny matematiky označnovat za choré?
Myslím, že dítě vyrůstající v gay páru musí zažít takovou čočku ze svého okolí (školka, škola), že mu to může úplně zničit sebevědomí.
Podobné názory čtu už asi 15 let. Tohle přece záleží jen a pouze na okolí toho dítěte. Pokud se to okolí bude chovat dobře (resp. úplně stačí tak jak se dnes chová okolí k homosexuálům - comming out nebyl problém ani před 10 lety, natož pak dnes), tak se vůbec nic nestane. Pokud bych to otočil, tak v podstatě říkáš, že se okolí k daným dětem bude chovat schválně nedobře.
Já myslím, že pohlavní orgány slouží také k rozmnožování a rozmnožování je jeden ze smyslů lidského života, možná ten nejdůležitější.
Myslím si, že člověk má mít daleko vyšší cíle, než pouhé rozmnožení (na tom není nic extra, to miliardy let umí i jednobuněčné organismy). Homosexuál není neplodný a rozmnožovat se může.
Penis mají zdraví lidé k močení a k pohlavnímu styku, tak jsme se prostě narodili.
Jo souhlas. Užívám si obého, resp. z toho druhého je větší požitek . Pohlavní styk má mnoho podob.
Odchylka od normálu pro mne neznamená chorý.
Já jen, že každý člověk na světě je svým způsobem úchylný, jelikož každý člověk je odlišný od všech ostatních. Takže vynikat v jakémkoliv směru znamená být uchylný. Címž ale používání tohoto slova ztrácí význam, jelikož by to bylo jen synonymum slova jedinec.
Na tohle podle mě nebude společnost nikdy připravena, ani to nebude tolerovat.Proc pokrytecky pises "spolecnost", kdyz myslis "ja"? Nektere spolecnosti na to uz pripravene jsou a toleruji to. A jak vidis z vyzkumu, u nas temer polovina lidi s tim problem nema.
Tu odchylku od normálu myslím tak, že jsme se narodili, abychom se rozmnožovalicitation needed
Hlavním smyslem každého živočišného druhu je přežít a zachovat druh.
Nicméně u člověka bych to zas tak nerozebíral vzhledem k tomu, jak přemnožený náš druh je.
Tu odchylku od normálu myslím tak, že jsme se narodili, abychom se rozmnožovali, ale chlap s chlapem se rozmnožovat nemůže. To je ta odchylka nebo nemoc.
To, že chlap s chlapem se rozmožit nemohou je nemoc? To se trošku nepovedlo.
On taky nikdo netvrdí, že chlap s chlapem mohou mít potomka. Ovšem oba ti muži jsou plodní (obecně) a potomky mít mohou. Samozřejmě, že ne spolu, ale se ženou, mohou darovat anonymně semeno apod.
Docela by mě zajímalo jaké vyšší cíle člověk má?
Peníze až na prvním místě, co? No třeba dobrý učitel může za život vychovat daleko více lidí, než by jich byl schopný splodit. Dobrý lékař může zachránit více životů, dobrý inženýr může ulehčit život spoutstě lidem. Vědec poznává svět což sekundárně opět vede k prospěchu. Tohle myslím tím vyšším cílem. Počít potomka fakt umí každý (i ti gayové ), na tom nevidím nic extra.
Bejci si to dělají tlamou. Njn, to se někdo má.
A myslel jsem z pohledu přírody v rámci rozmnožování.
Dáme si další kolo? Ne, končím, jdu na pivko.
Tu odchylku od normálu myslím tak, že jsme se narodili, abychom se rozmnožovaliHuh, to je sexualismus! Copak člověk není sociální živočich? A copak se u sociálních živočichů v přírodě často nevyskytuje stav, kdy se jen omezená část (čato jen alfa pár) skupiny rozmnožuje, zatímco zbylá část svou činností zajišťuje přežití skupiny jako celku? Co je zvrhlého třeba na rypoších, kde potomstvo má pouze rypoší "královna", která zajišťuje neplodnost všech ostatních samic (svým způsobem je to vlasně hormonální antikoncepce), které místo rozmnožování shánějí potravu, hrabou chodby a starají se o mladé? A což teprve eusociální hmyz, kde je naprostá většina populace fyzicky neschopná rozmnožování? V přírodě je totiž putna, jestli se ten který jednotlivec rozmnoží, v přírodě závisí jen a pouze na přežití druhu jako celku a jestli se to docílí spíše K-strategií nebo r-strategií závisí od druhu k druhu (obecně vypělejší druhy tíhnou ke K-strategii). A zatímco u r-strategie se většinou rozmnožování zúčasní všichni (přeživši a dosplělí) jedinci (zúčastní, rozmnožit už se nemusí), aby bylo vyprodukováno dostatek potomstva (s malou nadějí na přežití), u K-strategie to neplatí - zde není důležitá kvantita, protože naděje na přežití potomstva je vysoká. Mimochodem, ve všech primitivních národech vždy existovali jedinci, kteří se rozmnožování neúčasnili (např. šamani) a nikdo na tom neviděl nic zvrhlého. Za názor "kdo-nemá-rodinu-a-děti-je-divný" mohou nejpíš rukou společbnou katolická církev, která se u sexu pokoušela o postup "ze zábavy povinností", a stát, který potřeboval (obzvlášť během průmyslové revoluce) dostatek obyvatelstva pro rozvoj ekonomiky (a placení daní), osidlování nových územáí, vedení válek a podobný věci, které stát dělá ...
Pohlavní styk má mnoho podob.Ja si umim predstavit jenom 3 podoby styku pohlavnich organu. Jeden poskytuje pozitek a u tech zbyvajicich dvou se maximalne zasmejeme.
A stojíš za to?A ty snad stojíš za to, abych tě o tom přesvědčoval? Těžko.
Po tom, co sis o mně nedávno vymýšlel, že dělám MLM,A neděláš? Pokud ne, zřejmě jsi mi to zapomněl sdělit.
snažím se prodávat produkty na abclinuxuA nenabízel jsi mi snad finanční poradenství v diskuzi?
a zpochybňoval způsob mojí práce aniž bys věděl jak pracujuDal jsem ti jen najevo, že s lidmi, kteří mi bezdůvodně nadávají nedělám business vůbec žádný, natož abych od nich objednával finanční produkty. Divíš se mi snad?
ses mně teda dost dotkl.Nezapomeň, že jsi předtím kromě mě pozurážel ještě desítky dalších lidí, kteří mi jsou milejší než ty. Když jsi později přišel s nabídkou finančních produktů, přišlo mi v dané to víc než úsměvné. Je mi líto, ale taková je realita.
Opět nejsi schopný fakticky reagovat na své lži? Co kdyby ses omluvil a nechali bychom to být?Až se ty upřímně omluvíš všem, které jsi na Abclinuxu bezdůvodně urážel a plival po nich špínu.
Podminovani cinnosti jinych priznani sve chyby a omluveni se neni znamkou dobreho charakteru, natozpak aby mi takovy daval lekce dobreho vychovani a prikazoval, co mam delat.Dobře napíšu ti to česky: „šmejdům se neomlouvám“.
Od těch, jejichž evidentním cílem je zde pouze kopat a lhát o druhých špínu jako to děláš tyNápodobně.
Předem říkám, že bych se opravdu rád pokusil o slušnou civilizovanou diskusi o tom, jak se v zásadě podobá vývoj názorů v různých zemích.No tak přeju ať ti to vydrží (bez ironie)...
vždy to bude handicap. Otázka je jak velký.
pokud ho ti dva budou fakt milovat a tvořit mu zázemí, tak proti dítěti z děcáku bude mít jednu OBROVSKOU výhodu - bude se mít kam vrátit když se mu něco v životě přihodí
Předem říkám, že bych se opravdu rád pokusil o slušnou civilizovanou diskusi o tom, jak se v zásadě podobá vývoj názorů v různých zemích.Po zkušenostech s tebou ti nevěřím.
... Jediný problém v posledních dnech jsem zaznamenal s tebou. Měl by ses nad sebou vážně zamyslet.Aha, takže tentokrát sis zasedl na pavlixe, že?
I dvěma nelodným heterosexuálům se dítě narodit nemůže, tudíž je to nepřirozené
souhlas - ale malé dopřesnění - adopce má dítěti zajistit co možná nejpřirozenější prostředí pro vývoj - a to dva kluci/holky nejsou
Pro zachování názorové konzistence doporučuju podporovat odebrání dětí z rodin s jedním rodičem ve prospěch rodin s dvěma rodiči.
ale to se už děje, pokud nedokážou splnit své povinosti
i když je nepotřebuje
na tom se neshodnem - x 1000 let to tak funguje (více-méně) a teď to několik výzkumů za posledích 30 let najednou obrátí naruby. Pokusy tento systém narušit nedopadly nejlíp - například pokud možno nenechat matku vytvořit si vztah k dítěti (pokusy za komunistů)
ps. svým dětem se snažím zařídit přirozené prostředí pro vývoj, vštípit nějaké ty normy slušnýho chování, vytvořit jim citové a hmotné zázemí, a podobně - pokud se potkame někde s homosexualtiou tak jim řeknu, že to je normální - ne že jsou to "divný lidi"
já osobně vyrůstal v prapodivným prostředí a můžu ti říct, že to vliv na další život má a ne malej
Prapodivné prostředí = takové, které nedokáže poskytnout dítěti takové prostředí a zázemí, které dva milující se rodiče bez ohledu na pohlaví ano?
ne - lásky tam bylo dost (ne FYZICKÉ aby tady ze mě nedělal někdo zneužívaný dítě - jen tak pro pořádek) - ostatní bylo dost mimo a tady to rozebírat nechci - prapodivné jsem myslel ve smyslu odlišné od normálu
Někdo však zůstává myšlenkově pozadu
takhle začíná dost kázání různých pošuků (nebrat osobně, jen mi to přijde jako nejvíce vhodné slovo), kteří si myslí, že jejich převratný objev/myšlenka spasí svět od prastarých přežitých dogmat nezávisle na tom, jestli ta dogmata jsou správná nebo ne
I dvěma nelodným heterosexuálům se dítě narodit nemůže, ...ano dítě se neplodným manželům také nenarodí. Ale ti se alespoň snaží léčit, pokud je to možné (a to všemožně), jelikož si jsou svého nepřirozeného stavu vědomi. Možná by se měli léčit i teplouši.
To je skutečně širokým názorům otevřený web. Tady by můj komentář mohl asi končit.
Co si o tom myslím? Na základním výzkumu není nic špatného. Jen mě děsí, aby se někdo znovu nepokusil vzkřísit eugeniku. To dopadlo doslova katastrofálně a pokud se chceme poučit z minulosti, tak toto by mělo být na jednom z prvních míst.
K tomu článku, ovcím a beranům. To je děs. To je prostě děs. Pro ty lidi je to zboží a ne živá bytost. Vidí jen prodej a prachy. A pokud nechtějí berani šukat podle toho, jak chce majitel, tak se půjdou léčit. Opravdu v tomhle někdo vidí budoucnosti lidstva? Mě je těch zvířat líto, protože ti si vybrat nemohou. Lidé naštěstí ano, pokud někdo chce dobrovolně podstoupit mučení za změnu orientace, ja to jeho věc.
Mimochodem, ono to možná ještě někomu nedochází. Býti homosexuálem v žádném případě neznamená býti neplodným. Z toho článku skoro plyne, že těch 10% neheterosexuálních jedinců je neplodných. Jistě není.
„I mě by celkem zajímalo, proč jsem gay,” řekl.
Mě ne. Mě nezajímá, proč jsem gay. Protože kdyby ano, stejně tak by mě muselo zajímat, proč mám hnědé vlasy, technické myšlení a asi deset miliónů dalších vlastnosti (a na to nemám čas, chci dělat užitečnější věci). Já to beru za vlastnost stejnou jako jakoukoliv jinou a nijak mě to neomezuje.
Mě by spíše zajímalo, proč jsou odpůrci homosexuality tak posedlí jejím původem. Jako kdyby to nebylo jedno. Každý ať si dělá co chce a pokud se kluk rozhodne dneska spát s klukem a zítra s holkou tak je to úplně jedno a je to jeho svobodné rozhodnutí (znám nemálo dnes již štastně ženatých kluků, kteří si "to" chtěli prostě zkusit). Tedy i kdyby to nakrásně nebylo vrozené a neměnné, tak je to podle mého vidění světa úplně jedno.
Zastávám totiž názor, že homosexualita není vlastnost typu boolean, ale může být rozvinutá, řekněme, z poloviny.Taky že není, miniálně podle Kinseyho stupnice je to
enum
NULL
.
char/byte
Proč by někdo nemhl zkoumat hypotézu, že homosexualita je jen druh deviace a jak ji lze potlačit?V mnoha zemích homosexualitu potlačovali, například ve Velké Británii se obětí těchto praktik stal Alan Turing. Banda idiotů tak zničila život, zdraví a pravděpodobně dohnala k sebevraždě jednoho z nejchytřejších a nejnadanějších lidí naší doby.
Dali mu na výběr mezi vězením, nebo hormonální "léčbou", která by potlačila jeho libido. IMO je ten význam stejný, maximálně prostředky se mohou lišit. Turinga nezabila ta hormonální léčba, ale spíše jeho psychický stav zhoršený následkem persekucí a snah o jeho "znormálnění".Proč to píšeš jako reakci na můj příspěvek?
společenská - samozřjemě záleží na společnosti, ale myslím, že u ná pořád funguje to, že na sezdaný pár se lidé koukají trochu jinak než na nesezdaný.Mimochodem, jak to ti lide poznaji? To se na to ptaji?
jak to, že neseyadným nelze zakázat nosit snubní prstýnky, souvisí s tím, co jsem psal (a sezdaný pár se lidé koukají trochu jinak než na nesezdaný)?Rád odpovím. Pokud budou nesezdaní nosit prstýnky nerozeznatelné od sezdaných, nebude se na ně alespoň zprvu nikdo moci dívat jinak.
O to, jak poznat, že dva lidé jsou manželé, mi nešlo.Pak teda vůbec nechápu, o čem jsi psal.
Manželství nebo registrované partnerství... K čemu to je?
52. Domestic partnerships lack the social meaning associated with marriage, and marriage is widely regarded as the definitive expression of love and commitment in the United States. a. PX0707 at RFA No 38: Proponents admit that there is a significant symbolic disparity between domestic partnership and marriage; b. PX0707 at RFA No 4: Proponents admit that the word “marriage” has a unique meaning; c. Tr 207:9-208:6 (Cott, describing the social meaning of marriage in our culture: Marriage has been the “happy ending to the romance.” Marriage “is the principal happy ending in all of our romantic tales”; the “cultural polish on marriage” is “as a destination to be gained by any couple who love one another.”); d. Tr 208:9-17 (Cott: “Q. Let me ask you this. How does the cultural value and the meaning, social meaning of marriage, in your view, compare with the social meaning of domestic partnerships and civil unions? A. I appreciate the fact that several states have extended —— maybe it’s many states now, have extended most of the material rights and benefits of marriage to people who have civil unions or domestic partnerships. But there really is no comparison, in my historical view, because there is nothing that is like marriage except marriage.”); e. Tr 611:1-7 (Peplau: “I have great confidence that some of the things that come from marriage, believing that you are part of the first class kind of relationship in this country, that you are * * * in the status of relationships that this society most values, most esteems, considers the most legitimate and the most appropriate, undoubtedly has benefits that are not part of domestic partnerships.”); f. Tr 1342:14-1343:12 (Badgett: Some same-sex couples who might marry would not register as domestic partners because they see domestic partnership as a second class status.); g. Tr 1471:1-1472:8 (Badgett: Same-sex couples value the social recognition of marriage and believe that the alternative status conveys a message of inferiority.); h. Tr 1963:3-8 (Tam: “If ‘domestic partner’ is defined as it is now, then we can explain to our children that, yeah, there are some same-sex person wants to have a lifetime together as committed partners, and that is called ‘domestic partner,’ but it is not ‘marriage.’” (as stated)). https://ecf.cand.uscourts.gov/cand/09cv2292/files/09cv2292-ORDER.pdf"Umožnění stejnopohlavním párům uzavřít legálně sňatek nebude mít žádný škodlivý vliv na děti vychovávané v heterosexuálních domácnostech, ale přinesou prospěch dětem vychovávaným stejnopohlavními páry." http://www.courtinfo.ca.gov/courts/supreme/highprofile/documents/Amer_Psychological_Assn_Amicus_Curiae_Brief.pdf "Existuje dostatek důkazů o tom, že děti vychovávané rodiči stejného pohlaví si vedou stejně dobře jako děti vychovávané heterosexuálními rodiči. Více než 25 let výzkumů zdokumentovalo, že neexistuje vztah mezi sexuální orientací rodičů a zdravým emočním, psychosociálním a behaviorálním vývojem dítěte. Tato data neukázala žádné riziko pro děti v důsledku výchovy v rodině s 1 nebo více homosexuálními rodiči. Svědomití a pečující dospělí, muži i ženy, heterosexuální nebo homosexuální mohou být vynikajícími rodiči. Práva, výhody a ochrany civilního manželství mohou tyto rodiny ještě více posílit." http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/118/1/349 "The literature (including the literature on which opponents to marriage of same-sex couples appear to rely) indicates that parents’ financial, psychological and physical well-being is enhanced by marriage and that children benefit from being raised by two parents within a legally-recognized union." http://www.cpa.ca/cpasite/userfiles/Documents/Marriage%20of%20Same-Sex%20Couples%20Position%20Statement%20-%20October%202006%20%281%29.pdf
A šikana dětí vychovávaných homosexuály? Stejně tak mohou dítě šikanovat za to, že nosí značkové oblečení ("tři proužky pro teploušky") nebo naopak že značkové oblečení nenosí ("socka"). Taky ho můžou šikanovat za to, že je tlusté nebo je hodně hubené. Případně ho mohou šikanovat za to, že se dobře učí nebo má směšné jméno (Radek = zadek) nebo příjmení nebo...Přesně tak: "Výzkum ukazuje, že děti leseb nebo gayů stejně jako jejich rodiče užívají řadu strategií v úsilí zmenšit pravděpodobnost, že s nimi bude zacházeno diskriminačně nebo s předsudsky včetně toho, že si vybírají s kým mluví o sexualitě svých rodičů nebo o rodinné struktuře nebo komu ji dávají najevo nebo opravování nesprávných předpokladů lidí o rodině, a hledají kontakt s jinými dětmi a rodinami se stejnopohlavními rodiči (například Barrett & Tasker, 2001; Bozett, 1987; O’Connell, 1993; Ray & Gregory, 2001; Perlesz et al., 2006b; Lindsay et al., 2006; Vanfraussen, et al., 2002). Nicméně výzkumníci, kteří přímo srovnali míru šikany nebo dráždění s nimiž se setkávají děti leseb a heterosexuálních rodičů, nenašli žádné rozdíly (viz Anderssen et al., 2000; Golombok & Tasker, 1994; Tasker & Golombok, 1997; Vanfraussen et al., 2002; Wainwright & Patterson, 2006)." http://www.psychology.org.au/Assets/Files/LGBT-Families-Lit-Review.pdf "The studies that have explored this in more detail show that while children with gay or lesbian parents are more likely to be teased about their family configuration, they aren't more likely to be teased in general. Children tease one another for a variety of reasons. Children get teased because their ethnic group is different, because they have curly hair, because they are fat, because they have a funny accent. Children can be very cruel to one another. And when it's possible to tease somebody about the sexual orientation of their parents, they may be teased for that but that doesn't mean that they are more likely to be teased overall." http://www.equalrightsfoundation.org/wp-content/uploads/2010/01/2010-01-15-Perry-Trial-Day-05-Lamb-Zia-mini.pdf
"Výzkum ukazuje, že děti leseb nebo gayů stejně jako jejich rodiče užívají řadu strategií v úsilí zmenšit pravděpodobnost, že s nimi bude zacházeno diskriminačně nebo s předsudsky včetně toho, že si vybírají s kým mluví o sexualitě svých rodičů nebo o rodinné struktuře nebo komu ji dávají najevo nebo opravování nesprávných předpokladů lidí o rodině, a hledají kontakt s jinými dětmi a rodinami se stejnopohlavními rodiči
už jen tohle dokazuje, že musí řešit/smiřovat se s něčím, co "normální" dítě řešit nemusí
a poslední věta podle mě ukazjue, že se sami (přijde mi to trochu jako sebeobrana) vyčleňují než aby se tomu postavili
Domestic partnerships lack the social meaning associated with marriage, and marriage is widely regarded as the definitive expression of love and commitment in the United States.Jsem rád, že nejsem v USA :). A nejen z tohoto důvodu.
Protože je to ještě relativně svobodná země, která má ústavu chránící fundamentální práva menšin?Děláš si ze mě legraci?
V čem?Mno já nevím, jestli se bavíme o těch samých USA.
Ten soud rozhodl jasně ve prospěch manželství homosexuálů a není důvod, aby to vyšší instance nepotvrdila, pokud se dostane k meritu věci. A to právě na základě equal protection a marriage coby fundamental right.Jedna vlaštovka jaro nedělá. A jestli z jediného pro tebe pozitivního soudního rozhodnutí bez kontextu vyvozuješ závěry o celé zemi, tak musíš být hodně zaslepený.
Možná jsme si jen špatně rozuměli.Zřejmě ti to stačí jako důvod ke vzteku a urážení.
Samozřejmě mi šlo o svobodu a práva v této oblasti.Myslím, že v tom je právě ten problém. Píšeš o svobodě a přitom si ji zužuješ jen na jednu jedinou věc. Dost fanatický pohled, nemyslíš?
Manželství nebo registrované partnerství... K čemu to je? To mi zajistí funkční rodinu? Je vážně ten prstýnek a "cár papíru" tak důležitý pro soužití lidí?Protoze to znacne zjednodusi mnoho pravnich zalezitosti? Od informaci o zdravotnim stavu, pres SJM, dedictvi ci pravni postaveni narozenych deti. Asi by slo vsechno vyridit nezavislymi papiry, ale tohle je o dost jednodussi.
Proč se nemůžu dozvědět např. zdravotní stav partnerky, s níž "žiju na hromádce", ale nejsme manželé?Protoze o tom neexistuje zaznam, takze (napr. v pripade bezvedomi partnerky) by byl problem to dokazat, nehlede na to, ze i kdyz spolu par zije, tak jejich vztah nemusi byt vzdy natolik duverny, aby jeden souhlasil s vydanim vsech informaci o zdravotnim stavu druhe osobe. Takze jedine explicitni papir.
Dvoum lesbám děti asi někdo těžko vezme, pokud jedna z nich je biologická matka a o děti se stará.Ale bez adopce tou druhou budou mit znacne potize, pokud biologicka matka zemre. (Vcasne) adopce v takovych pripadech me prijdou mnohem dulezitejsi nez reseni adopci z detskeho domova. Na druhou stranu je asi pravda, ze takova adopce je v podstate workaround na legalisticke problemy spojene se stavajicim stavem.
Manželství nebo registrované partnerství... K čemu to je? To mi zajistí funkční rodinu? Je vážně ten prstýnek a "cár papíru" tak důležitý pro soužití lidí?Ženský to tak chtěj
Ženský to tak chtějTaky mi to tak připadá :D.
Manželství nebo registrované partnerství... K čemu to je? To mi zajistí funkční rodinu? Je vážně ten prstýnek a "cár papíru" tak důležitý pro soužití lidí? Proč se nemůžu dozvědět např. zdravotní stav partnerky, s níž "žiju na hromádce", ale nejsme manželé? Na co potřebuje muž+žena, žena+žena nebo muž+muž nějaké manželství nebo partnerství. Mně přijde jenom jako naprosto nemyslná symbolika.Omezenost a nepraktičnost manželství jako instituce jsem tu už jednou řešil.
Čísla znamenají to, co znamenajíNejsem si jist, jestli je to vždy tak jednoduché. Nejcennější je totiž interpretace čísel -- co znamenají, proč se tak děje a co z toho plyne. Bez té interpretační části mi přijde psát blog nebo cokoliv jiného dosti zbytečné. Je to de facto cvičení v akademické dvojkombinaci (crtl+c -> ctrl+v).
Není mi ale vůbec jasné, jak lze osobní práva a svobody vztahovat na případ, kdy do své volby zatahujete bez jeho svolení někoho třetího, např. dítě skrze adopci. Evidentně nelze, lze to doložit na řadě případů.No a když heterosexuální pár adoptuje dítě, tak to dítě dává právní svolení? Jakým způsobem se v tomhle liší hetero a homo páry?
1. Plně uznávám a podporuji individuální práva člověka, například právo volit si partnery stejného pohlaví, pokud to někomu vyhovuje. Není mi ale vůbec jasné, jak lze osobní práva a svobody vztahovat na případ, kdy do své volby zatahujete bez jeho svolení někoho třetího, např. dítě skrze adopci. Evidentně nelze, lze to doložit na řadě případů."Poté, co Evropský soud pro lidská práva rozsudkem E. B. proti Francii v lednu 2008 nově vyložil čl. 14 ve spojení s čl. 8 Evropské úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, ocitlo se ustanovení § 13 odst. 2 zákona o registrovaném partnerství, podle kterého registrovaný partner nesmí osvojit dítě, ve zjevném rozporu s Evropskou úmluvou i s ústavním pořádkem České republiky, protože představuje zakázanou diskriminaci na základě sexuální orientace ve vztahu k právu na ochranu rodinného a soukromého života. Evropská úmluva je součástí ústavního pořádku České republiky a tedy i postačujícím důvodem pro zrušení § 13 odst. 2 zákona o registrovaném partnerství Ústavním soudem pro jeho rozpor s ústavním pořádkem." Právní analýza osvojení dítěte
2. Děti překvapivě nejsou majoritně přerozdělovány zájemcům v procesu zvaném adopce. Adopce je (přirozeně nedokonalý) pokus společnosti řešit nějaký defektní stav. Defekty takto řešené jsou dva: 1) dítě, o které se nemá kdo starat, 2) manželský pár, který nemůže mít potomky. V jakém smyslu podle Tebe spadá pár homosexuálů do tohoto tématu, tj. řešení defektu? Podle mě nijak a proto i kdybych připustil adopci dětí homosexuály, musel bych říct, že homosexuálové jsou v pořadníku až za manželskými páry, což v praxi kvůli poměru žádostí k adoptovatelným dětem znamená, že stejně žádné nedostanou. Prostě budou vyřezeni (stejně jako dnes) s odůvodněním, že adopce homopárem není sociálně preferovaná.
Odpovězte třeba na to, co děti, které již dnes vychovávají například dvě lesby z nichž jedna je biologická matka dítěte a druhá je s ní v registrovnaém partnerství. Z jakého důvodu společnost odepírá té druhé tu adopci tím, že to zákon o RP výslovně zakazuje? 3. Adopce je nějaký společenský proces / rozhodnutí. Podstatou každého rozhodnutí je diskriminace. K diskriminaci dochází nejenom na základě sexuální orientace (ta navíc není evidentní!), ale také podle sociální situace, věku, počtu vlastních dětí a milionu dalších kritérií. A je to principiálně správně, nebo snad chcete, aby se losovalo???Chci, aby děti měli šanci najít vhodné rodinné prostředí pro zdravý vývoj (což stejnopohlavní dvojice být mohou a často jsou), a tedy aby společnost z procesu bezdůvodně neeliminovala registrované páry a to zvláště v případě, kdy se jedná o biologické dítě jednoho z rodičů.
4. Téma homosexuálové jsou vynikající rodiče je naprosto irelevantní. I kdyby to nakrásně byli nejvíce milující rodiče, jsou diskvalifikováni protože s 95% pravděpodobností budou vychovávat dítě jiné sexuální orientace. Výchova a vývoj v oblasti rod. návyků a sex. vztahů je tímto silně narušená... Dám dva příklady, že tomu tak je. A. Pokud by to nebyl problém, proč by homosexuálové neustále řešily problém comming-out-u? B. Proč se prokázalo, že děti z narušených vztahů (násilí, počet dětí, rozpadlé rodiny...) ve valné většině duplikují chování svých rodičů?To, že je výchova (negativně) silně narušená nejste schopen doložit jakýmikoliv fakty, protože několik desítek let empirických výzkumů takové domněnky vyvrací, na čemž se shodují všechny hlavní odborné autority po celém světě. A) Homosexuálové řeší comingout z důvodu silné stigmatizace společnosti, kde se většinou očekává, že kluk si najde holku a holka kluka, takže se téměř vždy kluka ptají na to, zda má holku a holky na to, zda má kluka. U věřících či konzervativních rodičů a příbuzných to navíc zvyšuje riziko opovržení či vyloučení, nebo minimálně toho, že vztahy budou horší než předtím. Heterosexuálním dětem se nestává, že s nimi otec léta nemluví proto, že se zamilovali do osoby stejného pohlaví a představili jí doma. B) Poukazováním na jiné, nesrovnatelné věci, nemůžete suplovat absenci důkazů o tom, že výchova stejnopohlavními rodiči vede k narušeným vztahům. Je mi líto, ale pro odmítání lidských práv a práv dětí stejně již vychovávaných stejnopohlavními páry na stejné zákonné možnosti a postavení potřebujete něco mnohem lepšího než nepodložené a nesouvisející domněnky. Je odborně nepřípustné implikovat důsledky rozpadlé rodiny nebo snížení počtu rodičů na stejnopohlavní dvojice. Více jak 30 let výzkumů dokazuje, že se skupiny dětí vychovávaných stejnopohlavními dvojicemi neliší v žádném podstatném (=zdravotním, psychickém) ohledu od těch vychovávaných různopohlavními rodiči a že rodiče mají stejné kompetence, resp. že sexuální orientace ani pohlaví dvojice rodičů vychovávajících dítě není faktorem ovlivňujícím dobrý vývoj dítěte. Faktory, které ovlivňují vývoj dítěte jsou zdokumentované velmi dobře a jsou jimi zejm. rodičovská láska, péče, interakce v rodině, zázemí atd.
5. Takže si to shrňme: A. nejde o osobní práva a svobody, B. není to sociálně potřebné, C. rozhodování, ne diskriminace, D. pochybnosti o účinnosti výchovy zůstávají, přestože někteří homosexuálové mohou být v jiných ohledech skvělí rodiče.Tak si to shrňme: Máte málo informací, srovnáváte nesrovnatelné, používáte odborně nepřípustná srovnání a dezinterpretujete tak výzkum na podporu svých domněnek.
6. Přestaňte aplikovat tu úžasnou drobečkovou strategii. Nejdřív chcete jenom být tolerovaní, pak jenom to registrované partnerství, pak jenom tu možnost legálně adoptovat, pak být oficiálne manželé, pak jenom rovnost podmínek v adoptování... Tak jaký je váš plán? Co vlastně chcete? Co je ten cílový stav, za který světová homokomunita bojuje?To, že skupina homosexuálů a sdružení reprezentovaná mnoho let panem Hromadou a spol. otevřeně usilovala o registrované partnerství a po jeho schválení zanikla a skončila svou činnost je fakt a legitimní prostředek v demokratické společnosti. Stejně tak je legitimní, když jiní členové menšiny, řekněme převážně mladší generace, řeší a nastoluje aktuální témata a jasně a otevřeně říká, co chce a tuto aktivitu osobně velmi schvaluji: manželství, adopce atd. Teď už na nás nikdo nebude moci aplikovat princip jakési kolektivní viny za to, že se vůbec opovažujeme chtít i jiné věci než jiní členové naší menšiny před časem.
"The most outstanding of the expert witnesses was Dr. Michael Lamb.” Without a single note to refer to and without any hint of animus or bias, for or against any of the parties, Dr. Lamb succinctly provided full and complete responses to every single question put to him by all counsel and was very frank in responding to inquiries from the court. Of all of the trials in which the court has participated, whether as a member of the bench or of the bar, Dr. Lamb may have been the best example of what an expert witness is supposed to do in a trial, simply provide data to the trier of fact so that the trier of fact can make an informed, impartial decision." "In counterpoint to the quality of Dr. Lamb's testimony was the testimony provided by Dr. George Rekers. It was apparent from both Dr. Rekers' testimony and attitude on the stand that he was there primarily to promote his own personal ideology. If the furtherance of such ideology meant providing the court with the only partial information or selectively analyzing study results that was acceptable to Dr. Rekers. Dr. Rekers was unable to testify without referring to approximately seventy pages of notes. A large part of his testimony was not responsive to the questions being asked of him but consisted of Dr. Rekers simply reading his prepared notes on topic he wished to promote. For the most part, whether on direct examination or cross examination, he was either unable or unwilling to directly answer a question. Dr. Rekers is obviously an intelligent, educated, sincere individual, who has very strong personal beliefs, all trait for which Dr. Rekers should be commended. But Dr. Rekers' willingness to prioritize his personal beliefs over his function as an expert provider of fact rendered his testimony extremely suspect and of little, if any, assistance to the court in resolving the difficult issues presented by this case. Dr. Rekers' personal agenda caused him to have inconsistent testimony on several issues. One example being that after testifying at neght about how transitions were stressful for foster children and should be avoided if possible, Dr. Rekers then testified that it was hypothetically in a child's best interests to be removed from a successful fourteen year foster relationship in a homosexual household for the sole purpose of placement in a heterosexual household. When informed of Dr. Rekers' statement on such point Dr. Lamb testified that such statement was an "extraordinary suggestion" that "flies in the face of all we know about the importance of relationships between children and parent figures." Such portion of Dr. Rekers's testimony is also directly contrary to the expressed legislative policy of the Arkansas General Assembly."Third District Court of Appeal 2010:
Dr. Cochran, one of F.G.’s witnesses, testified that the scientific data do not support Dr. Rekers’ analysis Final Judgment at 13-14 (emphasis added) (footnote omitted). Dr. Cochran also testified about errors in scientific methodology and reporting in Dr. Rekers’ study, stating that Dr. Rekers had failed to present an objective review of the evidence on those subjects. R. 916-18. Dr. Cochran concluded that Dr. Rekers’ work did not meet established standards in the field. R. 916-18. Another expert, Dr. Peplau, testified that Dr. Rekers had omitted in his review of the scientific literature “other published, widely cited studies on the stability of actual relationships over time.” R. 822. Dr. Rekers was questioned about his recent authorship of a law review article entitled An Empirically Supported Rational Basis for Prohibiting Adoption, Foster Parenting, and Contested Child Custody by Any Person in a Household that Includes a Homosexually-Behaving Member, 18 St. Thomas L. Rev. 325 (2005). According to the judgment, “the doctor heavily cited to the conclusions of a colleague who is sharply criticized as distorting data and was censured and ousted [or withdrew in lieu of ousting] by the American Psychological Association for misreporting evidence regarding homosexual households.” Final Judgment at 20 (footnote omitted). The court concluded that “Dr. Rekers’ testimony was far from a neutral and unbiased recitation of the relevant scientific evidence.” Final Judgment at 23.Rekersova tvrzení strhal každý okrskový i odvolací soud v posledních letech coby nedůvěryhodného ideologa. Že se tedy nestydíš vyčítat mi to, že kritizuji jeho nábožensko-politickou propagandu, na které stavíš svou argumentaci, přitom jsi to evidentně ty, kdo zná ty výzkumy jen velmi povrchně. Nemáš žádné nezávislé soudní rozsudky opírající se o důvěryhodná empirická data, experty či odborné organizace. Máš jen své domněnky opřené o konzervativně-náboženko-ideologické zdiskreditované drby. Trapné. Opravdu trapné.
Pokud by to nebyl problém, proč by homosexuálové neustále řešily problém comming-out-u?
Řeší se pouze tam, kde problém je. Naopak, dneska už to naštěstí mladí lidé na "na háku" (hlavně ve větších městech), nebojí se před třídou už ani před svými rodiči, kteří jsou o této problematice už dost poučeni. To je mnohonásobně lepší situace než "za nás". Jestli to tak bude pokračovat dál, tak za pár let si toho "já jsem gay" nikdo ani nevšimne.*
Problémy nastávají v konzervativních rodinách a státech jako je třeba Polsko nebo USA, kde shodou okolností teď probíhá nějaká kampaň poté, co jeden spolubydla o druhém na netu prohrásil, že je gay a ten potom spáchal sebevraždu.
*) Jsem před lety zažil špičkovou situaci, kdy se jeden uživatel DC++ na mainchatu přihlásil ke své orientaci. A odpovědí, kromě positivních ohlasů byl také komentář "pokud to neovlivní počet upload slotů, tak je mi to jedno". To je správný postoj a těch přibývá.
Přestaňte aplikovat tu úžasnou drobečkovou strategii. Nejdřív chcete jenom být tolerovaní, pak jenom to registrované partnerství, pak jenom tu možnost legálně adoptovat, pak být oficiálne manželé, pak jenom rovnost podmínek v adoptování... Tak jaký je váš plán? Co vlastně chcete? Co je ten cílový stav, za který světová homokomunita bojuje?
Hehe. Ty to bereš jako nějaké plánované celosvětové spiknutí . Právo jako takové se neustále mění, tak přoč by zrovna tohle mělo být zabetonovanou výjimkou?
Klidně oponuj, od toho je to diskuse.
"přerozdělování (opuštěných) dětí"
To nemusejí být nutně opustěné děti z děcáku. Tam je i problém následující: Dvě dejme tomu lesbičky, jedna biologická matka starající se o své dítě. Druhá s nimi žije právně "na hromádce", reálně ovšem jako druhá máma. Biologická matka zemře (třeba autonehoda) a teď to dítě jde pryč z té rodiny, protože ta druhá paní je právně zcela cizí. Mimochodem, tohle Šojdrová obhajovala v nějakém dílu Máte Slovo, že je to tak správně. To dítě jednak přijde o biologickou matku a efektivně i o druhou matku, která jej vychovávala de facto jako vlastní.
Zkrátka ta adopce řeší problém i vlastních dětí, ne jen "přerozdělených".
"The most outstanding of the expert witnesses was Dr. Michael Lamb. Without a single note to refer to and without any hint of animus or bias, for or against any of the parties, Dr. Lamb succinctly provided full and complete responses to every single question put to him by all counsel and was very frank in responding to inquiries from the court. Of all of the trials in which the court has participated, whether as a member of the bench or of the bar, Dr. Lamb may have been the best example of what an expert witness is supposed to do in a trial, simply provide data to the trier of fact so that the trier of fact can make an informed, impartial decision." "In counterpoint to the quality of Dr. Lamb's testimony was the testimony provided by Dr. George Rekers. It was apparent from both Dr. Rekers' testimony and attitude on the stand that he was there primarily to promote his own personal ideology. If the furtherance of such ideology meant providing the court with the only partial information or selectively analyzing study results that was acceptable to Dr. Rekers. Dr. Rekers was unable to testify without referring to approximately seventy pages of notes. A large part of his testimony was not responsive to the questions being asked of him but consisted of Dr. Rekers simply reading his prepared notes on topic he wished to promote. For the most part, whether on direct examination or cross examination, he was either unable or unwilling to directly answer a question. Dr. Rekers is obviously an intelligent, educated, sincere individual, who has very strong personal beliefs, all trait for which Dr. Rekers should be commended. But Dr. Rekers' willingness to prioritize his personal beliefs over his function as an expert provider of fact rendered his testimony extremely suspect and of little, if any, assistance to the court in resolving the difficult issues presented by this case. Dr. Rekers' personal agenda caused him to have inconsistent testimony on several issues. One example being that after testifying at neght about how transitions were stressful for foster children and should be avoided if possible, Dr. Rekers then testified that it was hypothetically in a child's best interests to be removed from a successful fourteen year foster relationship in a homosexual household for the sole purpose of placement in a heterosexual household. When informed of Dr. Rekers' statement on such point Dr. Lamb testified that such statement was an "extraordinary suggestion" that "flies in the face of all we know about the importance of relationships between children and parent figures." (Howard v. Arkansas 2004 - Trial Court Decision:)Je nenajvýš žádoucí, když jsou veřejné a politické debaty v tomto ohledu založené na informacích světových špiček v oblasti vývojové psychologie než ideologií v dané oblasti nevzdělaných politiků pořádajícími petice za prosazování zájmů své politické ideologie, která je v tomto ohledu bohužel v přímém rozporu se zájmy dětí.
"Hlavní důvod uváděný (zákonodárci) neumožňujícím svatbu se svobodně vybranou osobou, pokud je stejného pohlaví, je neplatné tvrzení, že je to v nejlepším zájmu dětí a že děti ‘potřebují’ nebo že si ‘vedou lépe’ v rodinách s rodiči s různým pohlavím. Jak ukazují přezkumy, prohlášení a doporučení napsaná mnoha experty a odbornými orgány, tento názor není podložen výzkumem rodin a ve skutečnosti je prosazování tohoto názoru a zákonů i veřejných programů, které jej ztělesňují, nepochybně v rozporu s prospěchem dětí." http://www.psychology.org.au/Assets/Files/LGBT-Families-Lit-Review.pdf
To poslední tvrzení je falešné jako hrom. Samozřejmě že je to v nejlepším zájmu dětí, protože v heterosexuálních rodinách se narozdíl od těch homosexuálních párů děti rodí.To, že se někdo někde rodí nikterak nepředurčuje to, jak dobře mu v takovém prostředí bude. Opět jsme u toho, kdo jsi, abys to důvěryhodně odborně posuzoval, zatím jsi své kompetence neozřejmil. Stejně tak i tu souvislost mezi svatbami stejnopohlavních párů, které by pomohli rodinám, kde už to dítě vychovávané je.
Ta tvá první věta je zcela ďábelská a popírá právo biologických rodičů vychovávat vlastní děti.Opravdu? Ja tam vidim napsano, ze to, ze si nekdo umi zapichat jeste neznamena, ze diteti bude s takovymi lidmi dobre. Ostatne, ne vsechny deti se k adopci davaji proto, ze oba rodice zemreli, ze?
Já ze sebe odborníka nedělámTo vidím.
Řeší se pouze tam, kde problém je. Naopak, dneska už to naštěstí mladí lidé na "na háku" (hlavně ve větších městech), nebojí se před třídou už ani před svými rodiči, kteří jsou o této problematice už dost poučeni. To je mnohonásobně lepší situace než "za nás". Jestli to tak bude pokračovat dál, tak za pár let si toho "já jsem gay" nikdo ani nevšimne.* Problémy nastávají v konzervativních rodinách a státech jako je třeba Polsko nebo USA, kde shodou okolností teď probíhá nějaká kampaň poté, co jeden spolubydla o druhém na netu prohrásil, že je gay a ten potom spáchal sebevraždu. *) Jsem před lety zažil špičkovou situaci, kdy se jeden uživatel DC++ na mainchatu přihlásil ke své orientaci. A odpovědí, kromě positivních ohlasů byl také komentář "pokud to neovlivní počet upload slotů, tak je mi to jedno".To je správný postoj a těch přibývá.
Nevím, mě nějaké "já jsem gay/lesba" nezajímá. Lidi podle toho nesoudím. Naopak mě ale otravuje ten "vnější coming out", tedy že to lidi vytahují. Já taky nevytahuju svou orientaci apod.
Mám na druhé straně jisté pochopení pro to, když se rodiče dožadují vnoučat, protože existuje jakási zavedená funkce rodiny a tak. Pokud v takové situaci jediný potomek prohlásí, že potomky plodit nebude, je to na zabití. Rodiče investovali energii do pokračování rodu a tohle je odměna.
Naopak mě ale otravuje ten "vnější coming out", tedy že to lidi vytahují. Já taky nevytahuju svou orientaci apod.To ale přece není pravda, jelikož svou orientaci projevuješ kdykoliv, kdy mluvíš o tom, že chceš partnerku/manželku, jaká je/by měla být, když ji dáváš polibek. Jsi zvyklý a naučený se o tom bavit jako o jakékoliv jiné přirozené věci. Hodně lidí včetně mně to má trochu jinak, nejde se o tom rozhodně bavit s takovou volností jako v případě heterosexuálů.
Mám na druhé straně jisté pochopení pro to, když se rodiče dožadují vnoučat, protože existuje jakási zavedená funkce rodiny a tak. Pokud v takové situaci jediný potomek prohlásí, že potomky plodit nebude, je to na zabití. Rodiče investovali energii do pokračování rodu a tohle je odměna.Kdo je na zabití? Ten homosexuál, který si orientaci nevybral a nemůže za ni? Společnost, která stěžuje podmínky pro adopci biologických i nebiologických dětí do registrovnaých párů? Rodiče nemají žádný nárok na to čekat vnoučata, to je rozhodnutí těch dětí. Někdy ani nenajdou parnery, jsou neplodní atd.
V podstatě odpověděl PT.
Naopak mě ale otravuje ten "vnější coming out", tedy že to lidi vytahují. Já taky nevytahuju svou orientaci apod.
Co přesně je to "vytahování"? Mimochodem, a to možná nevíš, comming out má také výrazný efekt na okolí gaye / lesby. Často se okolí zdá, že se kamarád chová divně, něco prostě není ono. Vznikají pomluvy, nejistota apod. Prakticky pokaždé, když potom dotyčný vyjde s orientací ven, se kamarádské vztahy zlepší, protože najednou je vše jasné a ti lidé se konečně mohou bavit otevřeně a bez studu. A to oboustraně.
Pokud v takové situaci jediný potomek prohlásí, že potomky plodit nebude, je to na zabití. Rodiče investovali energii do pokračování rodu a tohle je odměna.
Skoro se mi chce napsat: "bez komentáře". Výše někdo postovat výzkum beranů za účelem maximalizace zisku. Tys to dotáhl až na lidi samotné. Odporné.
src="file:///C:/Program%20Files/Microsoft%20Office/OFFICE11/fpclass/animate.js
bohužiaľ, na to že by mali byť nelegálni, mali veľmi čulú legálnu predvolebnú kampaň
Se až divím, kolik je někdo schopen na takovém webu, skládajícím se víceméně pouze ze 3 bannerů, udělat chyb.
Naozaj učil na SŠ v B. Bystrici informatiku, museli ho prepustiť kvôli tomu, že propagoval fašizmus, ale u sebe podobných boduje.
Jak může někdo učit studenty informatiku když ani sám není schopen napsat normální web.Ty jsi asi nikdy neviděl informatiku na běžné české střední škole.
BTW: opomenul jsem, že učitelé informatiky učí vlastně jen word,excel a nepotřebují na to tyto specifické znalosti. U dcery na škole poslední učitel informatiky byl bývalý policajt prý býval potapěčemSpousta těch učitelů, co „učí“ word a excel bohužel neumí ani to.
Ty jsi asi nikdy neviděl informatiku na běžné české střední škole.Neviděl, školu jsem opustil již v roce 1982
Spousta těch učitelů, co „učí“ word a excel bohužel neumí ani to.Mám dceru na obchodce tak vím jaké to tam bylo a je
Nezaznamenal jsem ani jediný racionální argument pro obhajobu tohoto stavu.Dlouhodobej zvrácenej vliv katolicismu v našich zemích plus 40 let zkurvenýho komunismu...
vliv katolicismuco by na to řekli kamarádi v Polsku? Nebo je na tom Polsko lépe než my?
*Všepolská mládež, polsky Młodzież Wszechpolska [muoďžež všechpolska], zkratka MW, je polská organizace mladých, která je charakteristická nacionalistickou a krajně katolickou rétorikou. Ve svém programu deklaruje, že jejím cílem je výchova mládeže v katolickém a národním duchu. Úzce spolupracuje s polskou politickou stranou Ligou polských rodin (LPR) a často bývá považována za její mládežnickou organizaci a dokonce i bojůvku. Třetí ideová deklarace z roku 1989 hovoří mj. o tom, že „národ je nejvyšší dočasnou hodnotou. První po Bohu láska patří Vlasti a první po Bohu služba patří vlastnímu národu“. Ve stejném dokumentu se vyhrazuje proti „doktrínám hlásajícím svévoli, liberalismus, tolerancionismus a relativismus“. zdroj: Wikipedia.
Pokud bude chtít dítě adoptovat rodina (například) fanatických Katolíků, může si to dítě vybrat, jestli chce nebo nechce být adoptováno touto rodinou?Apage satanas.
Z čeho mé nepochopení implikuješ? Nepsal jsem o nich ani v článku ani v diskusi.Je to proste. Pokud posuzuju cloveka, posuzuju ho podle toho, jak se chova k ostatnim. To same u tolerance. Pokud se nekdo pozaduje tolarance a prava ale druhym by je odpiral zvesela, tak je zjevne, ze neni pro toleranci samu jako o vec principu, ale pro toleranci, pouze pokud se mu to hodi. Je irelevantni, jestli jsi tu o necem psal nebo ne. Podstatne je, jake mas nazory. A ty proste tolerantni nejsou a relevantni jsou asi tak, jako nazory odpurcu adopce homosexualy (takze skoro vubec).
Kromě toho zásadní rozdíly mezi pedofilií a homosexualitou se tu propírali už tolikrát, že se divím, že to zase vytahuješ.Tyhle lacine triky na me nezkousej. Svuj postoj jsi nedokazal obhajit ani omylem a ty rozdily nejsou zdaleka tak zasadni (a uz vubec ne v jednoznacny prospech homosexualu) abys mohl tak snadno celou zalezitost zamest pod koberec jednim sloganem.
Nikde jsem nepsal, že bych pedofilům odpíral práva z vesela.Tos ani nemusel. Spise to z toho, co jsi psal vyplynulo.
Nemám na tuto otázku jasný názor, buď natoli laskav, a nepodsouvej mi tedy nesmysly.Tohle vlakno je IMHO celkem vypovidajici: http://www.abclinuxu.cz/blog/Anonymous/2010/9/zpoved-pedofila/diskuse#2
Homosexuálové jsou přitahováni ke stejnému pohlaví, pedofilové k osobám nízkého věku.A oboji je stejne "spatne"
První skupina se může brát a adoptovat či vychovávat děti a žít spolu stejně jako heterosexuálovéTo neni argument. V arabskem svete muze mit muz vice zen, u nas ne. V americe maji prezidentsky system, my parlamentni, v Anglii jezdi vlevo. Ze se na necem nektera spolecnost shodla a na necem (zatim) ne, neni nic co by se za argument dalo pouzit.
pedofilové toto s malými dětmi nemohouJenom toliko k tvemu udajnemu neupirani prav.
už proto, že malé děti jsou na úplně jiném a výrazně nižším stupni fyzického a duševního vývoje.Zato adoptovane dite si sve rodice vybirat muze. Tak to pak jo. Nehlede na to, ze uz bylo poukazano na to, ze mentalni vyvoj cloveka je delsi nez (vicemene nahodne a mezi staty i dosti rozdilne) stanoveny vek pravni odpovednosti.
Vážně nechápeš ani tak základní věci?Jenom toliko k tve udajne nekonfliktnosti a ochote diskutovat.
Pedofilie je porucha způsobující nositelům distressPouze kvuli nazorum spolecnosti. Homosexualita treba v arabskem svete vede k temuz. Proste proto, ze je to pro majoritni populaci neprijatelne.
a případné oběti možnou újmu, proto naplňuje znaky poruchy.A obet je kdo? Jestli si myslis, ze kazdy pedofil brousi deti, tak je to blabol. Ostatne, nekde jsem cetl, ze zdaleka ne kazdy homosexual brousi (nebo si necha brousit) zadky.
To nemůžeš nijak vyvrátit.Jiste ze muzu. Prave se mi to povedlo.
Homosexuál si můžeš vzít psychicky vyspělou zletilou osobu nebo s ní žít, pedofil nikoliv.Heterosexualni par muze adoptovat dite, homosexualni par nikoliv. Presto brojis aby tomu tak nebylo. Priliz se odvolavas na to, jak to dnes je, ale pouze pokud se te to nedotyka. V opacnem pripade nadavas, jak jsou homosexualum upirany prava. Chapes, co tim chci rici? Ptam se proto, ze se porad tocis na stejnem miste a ja mam pocit, ze ti porad nedochazi o cem mluvim.
Jako ty mu řek předtim šmejde, takže jste si quit...Jako oslovení určitě ne. Snažil jsem se svůj názor na jeho chování k druhým vystihnout co nejslušněji a víc už to nešlo. Je mi líto.
dítě je traumatizováno nikoliv tím činem samotným, ale spíše tím okolímTohle mne také napadlo. Okolí, zejména pak to nejbližší, hraje podle mého klíčovou roli v tom, jak se dítě k nějaké události (je jedno, co za událost to bude) postaví (tj. zda-li bude mít trauma a pokud ano, tak jak velké). Nejsmutnější je, když rodiče udělají obrovskou tragédii z něčeho, co dítě samo nepovažuje za špatné (nebo ještě hůř - co objektivně ani špatné není), a dítě pak čistě díky této reakci získá trauma na celý život.
Dále, kdo to je dítě? Osoba mladší než uměle stanovená hranice, nebo osoba fyzicky nevyzrálá (tohle lze ještě relativně jasně určit, o psychické vysvělosti se bavit nebudeme)?Takže z hlediska fyzické vyspělosti dle tebe existuje hranice, u které bys byl proti plné realizaci pedofilních sklonů, hlavně u holčiček? A jak je to psychicky poznamená je ti jedno? I některým velmi malým dětem se možná může líbit, když se jich dospělí lidé budou různě se sexuálním záměrem dotýkat na intimních místech, a později si uvědomí, že to asi nebylo úplně vhodné a v pořádku, když je jen zneužívali na naplnění svých představ? A podle tebe když se bude dítěti zdát, že je něco špatné a odmítá to, není už tak trochu pozdě na to to někomu sdělit až poté, co se něco takového stane? Nehledě na to, jak jsou malé děti citlivé a zranitelné a jeslti se vůbec takovou věc vůbec odváží někomu říci? Promiň, ale nesouhlasím s tím, že je reálně OK dělat určité věci velmi malým dětem a že se jedná o vyplachování mozku.
Nepodsouvej mi, co jsem neřekl.
Já pouze tvrdím, že by se měl zkoumat každý jednotlivý případ znásilnění (pokud k němu dojde, a zneužití dítěte je jen jiný název pro znásilnění) bez ohledu na věk, který nikdy nebude stanoven dobře (různí lidé dospívají v různém věku) a vždy bude přinášet problémy.
a později si uvědomí, že to asi nebylo úplně vhodné a v pořádku
Později si uvědomí jen tak "na zelené louce" nebo na základě postojů společnosti, která se k této problematice staví histericky? Tohle je přesně to, kam jsem tím svým příspěvkem mířil.
Promiň, ale nesouhlasím s tím, že je reálně OK dělat určité věci velmi malým dětem a že se jedná o vyplachování mozku.
Nikde jsem nemluvil o velmi malých dětech, tak s tím prestaň. Celou dobu se bavím o věku kolem zákonné hranice a o fyzicky dospělých lidech nebo o lidech, dostatečně vyspělých na to, aby dokázali říci ne. Nebudu uvádět číselně věk, protože bych se tím dostal do stejného problému, jako je hranice stanovená zákonem. Někdo může dřív, někdo později. Nepodsouvej mi sem nějaká mimina, které musejí být v trvalé pěči rodičů.
Srovnáváš nesrovnatelné, a jsi to ty, kdo nechápe, o čem mluvím.Nikoliv. Ja chapu velice dobre ze povazujes dite za nevhodny sexualni objekt. Cos nepochopil ty je, ze v tomto s tebou nejsem vubec ve sporu. Z toho vyplyva tvuj omyl, ze porovnavam neporovnatelne. Nad cim se pozastavuju ja, je hranice, kdy clovek sexovat uz smi a kdy ne. Nekdo dospeje drive, nekdo pozdeji.
Srovnáváš vztah s psychicky nezralými mladými bytostmi, který je v mnoha podstatných ohledech jiné úrovni včetně kvalitativní oproti vztahům nepedofilních homosexuálů nebo heterosexuálů.Psychicky dospivame vsichni kolem 30 jak uz v diskuzi nekde padlo. Nemel by se potom sex odlozit az do te doby?
Nic jsi nevyvrátil, prostě a jednoduše proto, protože vztahy homosexuálů a heterosexuálů se od sebe v žádném podstatném ohledu neliší.To tvrdis ty. A tvrdis to proto, protoze ti vubec nedoslo o cem je rec. Kdyby ti to doslo, tak takovy blabol proste nenapises.
Vztahy pedofilů s dětmi ano.Do kdy je clovek dite a od kdy uz ne? A proc je spatne, pokud ma sex den pred oficialnim statem uznanym ukoncenim detstvi, ale den po nem uz je to OK? Navic spolu mohou uz zustat. Holcina dospeje a najednou bude jejich vztah normalnejsi nez ten homosexualni.
Pořád jsi neodpověděl na to, zda je v pořádku, aby měl pedofil sex s dětmi a tím zcela realizoval a naplnil svou sexuální touhu.Zeptal ses me na to az ted. A nevim proc do toho tahas deti, kdyz ja se s tebou pru o pochybnosti vekove hranice. Navic jsi z nejakeho zahadneho duvodu odignoroval me tvrzeni, ze zdaleka ne vsichni pedofilove chteji ojizdet deti. Jinak, rad bych ti odpovedel, ale tva otazka je hodne nejednoznacna. Napriklad si myslim, ze ve veku ~12-14 (coz je podle naseho pravniho radu porad jeste dite) uz maji vsichni (retardovane jedince opomenme) dost rozumu na to, aby vedeli zda sex chteji nebo ne. Takze zhruba pro tuto vekovou hladinu to vidim jako celkem v pohode. Holky v tom veku uz maji prsa vetsi nez lecktera dospelacka.
Holcina dospeje a najednou bude jejich vztah normalnejsi nez ten homosexualni.Hmm... přitahují-li pedofila děti, bude ho ještě "holčina" přitahovat, když dospěje?
Ale žerty stranou. Problém podle mého je, že heterosexuála přitahuje dané pohlaví obecně, zatímco pedofila by měly přitahovat osoby určitého věku. Tady si právě nejsem jistý, jestli můžeš použít heterosexualitu jako vzor. Právě proto se ptám, jestli to náhodou někdo neví.Víš co, některým heterosexuálům se líbí osoby o něco mladší, některým osoby o něco starší, jiní tak vybíraví nejsou a líbí se jim obojí. Nevím, jak chceš dělat dvě tlusté čáry mezi pedofilií, „normální“ heterosexualitou a gerontofilií, když lidi jsou prostě a jednoduše různí. Ono stačí zvednout oči od fantaskních novin a podívat se na to, jak se chovaj lidi okolo a jak na co reagujou doopravdy.
Tiskni
Sdílej: